Новини

Андраш Пали е новият Главен технически директор на VIVACOMX

01.03.2021

01.03.2021 г. гр. София От първи март 2021 г. Андраш Пали заема поста Главен технически директор на VIVACOM и член на Управителния съвет. Той ще ръководи дирекции „Архитектура, планиране и изграждане на мрежата“, „Експлоатация и поддръжка на мрежата“, както и „IТ Инфраструктура и поддръжка“ и СТО структурите.

 

Андраш Пали е роден в Будапеща, Унгария и има близо 30-годишен опит в областта на телекомуникациите. Кариерата му стартира в Унгария и се развива възходящо в телекоми от цял свят. Бил е главен технически директор на Telemach Mobil - Словения, Ncell Axiatia - Непал, Digital Pacific - Папуа Нова Гвинея. Завършил е висшето си образование в Óbuda University, Будапеща. 

 

„За мен е изключително удоволствие и чест да оглавя Главна техническа дирекция на водещия български телеком. Като част от европейското семейство на United Group виждам огромен потенциал за развитие на VIVACOM като предпочитан доставчик на фиксирани и мобилни услуги. Заемам поста в година на предизвикателства, в която предстои да направим следващата голяма крачка по пътя към въвеждане на най-иновативната мобилна мрежа от пето поколение и да осигурим още по-голям достъп на клиентите до 10-гигабитовата оптична свързаност. Заставам начело на екип от доказани професионалисти в телекомуникациите и съм сигурен, че заедно ще постигнем още по-големи успехи в името на потребителите“, каза Андраш Пали.

 

„Андраш Пали притежава огромен международен опит в областта на технологичните иновации. Неговият избор се вписва отлично в стратегията ни като част от водещия телекомуникационен и медиен оператор в Югоизточна Европа United Group да предоставяме изпреварващо най-иновативните технологични решения както на бизнеса и правителствения сектор, така и на крайните клиенти. Уверен съм, че той ще допринесе за надграждане на технологичните ни постижения“, заяви Атанас Добрев, Главен изпълнителен директор на VIVACOM. 

 

Търсене на новини
  • Vivacom тества първи в България най-новата мобилна технология 5.5G

    Vivacom прави следващата огромна крачка в развитието на телекомуникационния сектор, като първи в България и един от първите оператори в света стартира тестове на най-новата мобилна технология 5.5G. Технологията е следващият важен етап в ерата на 5G и се базира на последния стандарт за мобилни мрежи 5G Advanced (Release 18), който бе финализиран само преди месец. Тази стъпка поставя Vivacom сред водещите оператори в света, които надграждат непрекъснато възможностите на мобилните си мрежи чрез нови функции в полза на бизнеса и крайните потребители.

    Vivacom тества първи в България най-новата мобилна технология 5.5G

     

    Телекомът достигна над 10 гигабита скорост в секунда през 5.5Gв мобилната си мрежа

     

    10 юни 2024 г., София. Vivacom прави следващата огромна крачка в развитието на телекомуникационния сектор,катопърви в България и един от първите оператори в света стартира тестове на най-новата мобилна технология 5.5G. Технологията е следващият важен етап в ерата на 5G и се базира на последния стандарт за мобилни мрежи 5G Advanced (Release 18), който бе финализиран само преди месец. Тази стъпка поставя Vivacom сред водещите оператори в света, които надграждат непрекъснато възможностите на мобилните си мрежи чрез нови функции в полза на бизнеса и крайните потребители.

     

    „Ние сме първият оператор в Българияи един от първите в света, които тестват 5.5G технологията, което затвърждава ролята ни на иноватор в телеком сектора. Резултатите, които постигаме от 5.5G тестовете в лабораторни условия на този етап, са впечатляващи - средни скорости на download от над 10 Gbps и скорости на uploadнад 1 Gbps. Това потвърждава увеличаването на капацитета на мрежата 10 пъти, в сравнение с първоначалния 5G стандарт. Така ще бъде възможно да се увеличат до 10 пъти скоростта на предаване на данни и брояна свързаните в мрежата устройства. В свят на непрекъснат ръст на потреблението на мобилни данни, новата технология ще даде възможност за развитие на услуги от следващо поколение и ще подпомогне еволюцията на мобилните мрежи към ерата 6G, която се очаква да започне през 2030 г.“, коментира Николай Андреев, главен изпълнителен директор на Vivacom.

     

    Основните предимства, които се очакват от 5.5G технологията за бизнеса и крайните потребители, са много по-висока производителност, много по-висока ефективност и още по-ниско времезакъснение. Ролята на изкуствения интелект ще бъде много по-голяма и се очаква той да стане неразделна част от всяко мрежово решение, осигурявайки още по-добра оптимизация на изразходваната енергия и производителността на мрежата. Увеличеният капацитет ще улесни високоскоростната широколентовaсвързаност, необходима за услуги от следващо поколение, като 3D приложения, мобилни облачни услуги, приложения за игри и социални мрежи, добавена и виртуална реалност (AR/VR), автономни превозни средства и умни градове, които изискват огромен капацитет и по-висока скорост на предаване на данни.

     

    „В случай че последващите тестове, които сме планирали в реална среда, бъдат успешни, ще започнем ъпгрейд към 5.5G на първите базови станции в България. Това ще създаде предпоставки за въвеждане на тази нова технология в полза на българските потребители, преди тя да стане достъпна за много други развити пазари по света“, добави Николай Гаврилов, главен технически директор на Vivacom.

     

    Сред другите ползи от внедряването на 5.5G стандарта ще бъдат и разширените възможности на RedCap (Reduced Capability) и Passive IoT (Internet of Things), които са ключови за развитието на индустриалните приложения.

     

    -        RedCap: Чрез тази технология се постига значително по-ниска себестойност на устройствата и по-ниска консумация на енергия, без да се компрометира производителността. RedCap устройствата се отличават с подобрена свързаност и могат да работят в среди с висока концентрация на устройства, като например индустриални зони и умни градове. Това улеснява използването на по-опростени и енергоефективни терминали за индустриални приложения изискващи по-високи скорости, осигурявайки ниско времезакъснение и непрекъснато покритие. Основни приложения на технологията се очакват при смарт устройства, индустриални безжични сензори, видеонаблюдение и интелигентни мрежи.

     

    -        Passive IoT: Технологията позволява наблюдение и локализиране на устройства, които нямат нужда от външно захранване или батерия и са с по-ниска себестойност от предишните IoT технологии.Това е подходящо за масово използване в логистични вериги и производствени линии, където се изисква висока надеждност и ефективност.

     

     

    10.06.2024
  • United Fiber, част от United Group, стартира изграждането на ново оптично трасе между Атина и Солун

    United Group, водещият доставчик на телекомуникационни и медийни услуги в Югоизточна Европа, обяви нов мащабен инфраструктурен проект – изграждане на ново оптично трасе между Атина и Солун, който ще бъде част от по-голяма регионална инфраструктура, целяща да подобри опорната оптична мрежа на United Group в Югоизточна Европа.

     

    United Fiber, част от United Group, стартира изграждането на ново оптично трасе между Атина и Солун

     

    Предоставянето на услуги и инфраструктура на едро по този проект ще се осъществява от UGI

     

    • Изграждането на ново оптично трасе между Атина и Солун  ще започне през септември тази година и ще завърши до края на 2025 г.
    • То ще позволи Гърция да се свърже с точките на присъствие на United Group в София и Белград и, пресичайки целия Балкански полуостров, ще достигне до основни хъбове в Западна Европа.
    • Опорната оптична мрежа на United Group ще бъде допълнително надградена от този мащабен проект, който ще обслужва трафика от крайните потребители и големи бизнес клиенти в региона.
    • Търговската дейност по този проект ще се управлява от UGI Wholesale - новото бизнес звено на United Group, което отговаря за продажбите на едро на телекомуникационни услуги в United Group.

     

     

    6 юни 2024 г., Атина - United Group, водещият доставчик на телекомуникационни и медийни услуги в Югоизточна Европа, обяви нов мащабен инфраструктурен проект – изграждане на ново оптично трасе между Атина и Солун, който ще бъде част от по-голяма регионална инфраструктура, целяща да подобри опорната оптична мрежа на United Group в Югоизточна Европа. 

     

    Изграждането на новото оптично трасе ще започне през септември 2024 г. и ще завърши до края на 2025 г. Дейностите по изграждането в Гърция ще се реализират от United Fiber, дъщерното дружество на United Group, което е вторият по големина доставчик на високоскоростна отична мрежа (FTTH) в страната. Този проект е част от по-мащабна стратегия на United Group за допълнително разрастване и надграждане на портфолиото от кабелни инфраструктурни активи.

     

    Новият наземен кабел Атина – Солун ще осигури нови 548 километра оптична мрежа, преминавайки през 8 ключови града в Гърция: Атина, Солун, Волос, Ламия, Лариса, Ливадея, Катерини и Тива.

     

    От Солун, новото трасе ще свързва София и Белград и, пресичайки целия Балкански регион, ще достига до основните хъбове в Западна Европа през Любляна.

     

    Новият наземен кабел ще подобри и подсили съществуващата оптична мрежа в посока изток към Турция и Близкия изток, ще даде повече възможности за съществуващите оптични кабелни връзки с България. На запад и юг, новият маршрут ще бъде част от съществуващата опорна инфраструктура, свързваща Атина със съществуващите подводни кабели към Италия и о. Крит.

     

    Търговските дейности по този проект ще се управляват от UGI. Новото бизнес звено на United Group отговаря за продажбите на едро на телекомуникационни услуги във всички бизнес дейности на United Group, като предлаганай-съвременни телекомуникационни услуги, включително гласови услуги, роуминг и пренос на данни до всички европейски хъбове, партнирайки с всички големи международни оператори и технологични компании.

     

    Паоло Фичини, главен изпълнителен директор на UGI: „С изграждането на това напълно ново оптично трасе, United Group демонстрира ясно своя ангажимент да се превърне в Групата с най-голямата оптична мрежа в Югоизточна Европа, повишавайки конкурентоспособността, създавайки нови инвестиционни възможности и ускорявайки дигиталната трансформация на всички участващи страни. Проектът ще отговори на нарастващото търсене в резултат на значителните инвестиции в нови центрове за данни в региона, както и на нови подводни кабели на южната граница в Гърция.“

     

    Чрез този мащабен инфраструктурен проект United Group демонстрира ясно своя ангажимент да се превърне в Групата с най-мащабната оптична мрежа в Югоизточна Европа – регион с уникална локация, кръстопът между Изтока и Запада. Той ще допринесе за повишаването на конкурентоспособността на цялата област, създаването на нови инвестиционни възможности и ускоряването на цифровата трансформация на всички участващи страни.

     

     

     

     

     

    За запитвания от медиите:

    Александра Делвенакиотис Вицепрезидент „Публични комуникации“

    United Group

    media@united.group

     

    06.06.2024
  • United Group създава най-голямата оптична мрежа в Югоизточна Европа и обединява активите в едно дружество - United Fiber

    След успешното създаване на United Fiber в Гърция през 2021 г., United Group продължи да обединява своето портфолио от инфраструктурни активи в ЕС (България, Хърватия и Словения) под марката United Fiber.

    United Group създава най-голямата оптична мрежа в Югоизточна Европа и обединява активите в едно дружество - United Fiber

     

    • United Fiber притежава 60 000 км оптична мрежа в 4 държави от ЕС: Гърция, България, Хърватия и Словения.
    • Последно поколение високоскоростни мрежи достигат до 3.6 милиона домакинства и свързват Европа с Близкия изток и Азия, отговаряйки на високото търсене на пазара за високо капацитетни свързаности между отделните държави.
    • Това е стратегически ход, в унисон с тенденцията и фокуса върху разрастването и изграждане на оптични мрежи и инфраструктури.
    • United Group стартира амбициозен проект за изграждане на директна оптична кабелна свързаност между Атина и Солун, като част от United Fiber Гърция. Инвестиционният план на United Fiber е 450 милиона евро (2024-2028 г.).
    • Дейностите по продажба на едро на инфраструктура се осъществяват от UGI.

    След успешното създаване на United Fiber в Гърция през 2021 г., United Group продължи да обединява своето портфолио от инфраструктурни активи в ЕС (България, Хърватия и Словения) под марката United Fiber.

    С регистрацията на новосъздадената компания в Словения през март 2024 г., която ще бъде последвана от България и Хърватия до края на тази година, Групата се фокусира върху по-нататъшното ускоряване и засилването на инвестициите си в тези важни локации. Последно поколение високоскоростни мрежи свързват Европа с Близкия изток и Азия, отговаряйки на търсенето на пазара за високо капацитетни свързаности в ключовите страни от Групата.

    Ултра бързият и надежден интернет отговаря на голямото търсене от страна на крайните потребители и бизнес клиентите в Югоизточна Европа.

     

    Желко Батистич, вицепрезидент „Технологии“ на United Group: „В United Group знаем как да изградим и внедрим най-съвременни фиксирани мрежи и инфраструктури. През 2000 г. поставихме началото в Сърбия и две десетилетия по-късно притежаваме най-голямата оптична мрежа в Югоизточна Европа. Само в четирите страни от ЕС - Гърция, България, Хърватия и Словения - United Group притежава 60 000 км опорна мрежа. Нашата съвременна високоскоростна мрежа на тези пазари достига до 3.6 милиона домакинства. Към момента изпълняваме  нашия план за осигуряване на свързаност за нови 475 000 домакинства през 2024 г., като ще продължим със същото темпо и през следващите години. Нашата визия е да се превърнем в предпочитаната компания както за индивидуални, така и за бизнес клиенти, и предпочитания партньор за публичния сектор и да помогнем за дигитализирането и развитието на страните. Обединяването на инвестициите с дейностите по изграждане на нови мрежи в United Fiber ще ни позволи да се разгърнем допълнително, създавайки синергии, които ще изведат нашите инвестиционни възможности на следващото ниво. Благодарение на обособените си екипи от експерти в техническите звена, поддръжката и продажбите, ние ще предложим още по-добро обслужване на нашите клиенти.“

    United Fiber Гърция има важна роля в прилагането на стратегията за развитие на инфраструктурата на Групата. Компанията успя да ускори разрастването си в Гърция, като увеличи покритието на собствената си оптична (FTTH) мрежа (спрямо 8% национална), предлагайки ултра бърза свързаност.

     

    В България Групата притежава най-голямата оптична мрежа в страната, достигаща до 50% от всички домакинства, и има план за разширяването ѝ до 67%, до 2028 година.

     

    В Хърватия около 80 000 домакинства се добавят всяка година, като целта е да се достигнат 40% от всички домакинства в страната, до 2028 година. В Словения Групата притежава втората по големина високоскоростна мрежа, която покрива около 50% от всички домакинства в страната.

     

    Нов инфраструктурен проект на United Fiber, който предвижда разполагането на наземен кабел, свързващ Атина със Солун, както и Югоизточна Европа с ключови точки в Западна Европа. Проектът, който се планира да бъде завършен през 2025 година, ще подсили съществуващите връзки с Турция и Близкия изток, укрепвайки съществуващата връзка с България, и ще подпомогне плановете за подводния кабел в Егейско море между Гърция и Турция.

     

    Цялата дейност по продажби на едро на United Group, включително глас, данни, мобилни устройства и роуминг, се осъществява от UGI. Само три години след стартирането си, UGI успя да привлече едни от най-големите доставчици на свързаност и технологии да изберат United Group за осигуряване на необходимата им инфраструктура и свързаност в региона.  UGI отговаря и за продажбите по трасето Атина - Солун.

     

    Паоло Фичини, главен изпълнителен директор на UGI: „Със създаването на това напълно ново трасе, United Group осезаемо демонстрира своя ангажимент да се превърне в най-големия доставчик на оптични мрежи в Югоизточна Европа, повишавайки конкурентоспособността, създавайки нови инвестиционни възможности и ускорявайки дигиталната трансформация на всички участващи страни. Проектът ще отговори на нарастващото търсене в резултат на значителните инвестиции в нови центрове за данни в региона, както и на нови подводни кабели на южната граница в Гърция.“

     

     

    За запитвания от медиите:

    Александра Делвенакиотис Вицепрезидент по корпоративните въпроси

    United Group media@united.group

     

     

     

    04.06.2024
  • Финалистите от Vivacom Регионален грант учат как да популяризират проектите си

    15 май 2024 г., София. Проведе се втората лаборатория от акселераторската програма на Vivacom Регионален грант. Специалното събитие с фокус обучение за популяризиране на добрите идеи и постигнатите резултати събра на едно място доказани ПР и маркетинг експерти, които споделиха опит и добри практики с десетте граждански организации-финалисти. По време на обучението, организирано от Vivacom и Български център за нестопанско право, участниците разбраха как да разказват убедително историите си чрез различните средства на комуникация, за да привлекат още съмишленици към каузите си.

     

    Финалистите от Vivacom Регионален грант учат как да популяризират проектите си

     

    15 май 2024 г., София. Проведе се втората лаборатория от акселераторската програма на Vivacom Регионален грант. Специалното събитие с фокус обучение за популяризиране на добрите идеи и постигнатите резултати събра на едно място доказани ПР и маркетинг експерти, които споделиха опит и добри практики с десетте граждански организации-финалисти. По време на обучението, организирано от Vivacom и Български център за нестопанско право, участниците разбраха как да разказват убедително историите си чрез различните средства на комуникация, за да привлекат още съмишленици към каузите си.

    По време на лабораторията проф. д-р Десислава Бошнакова, утвърден преподавател и ПР специалист, запозна участниците с тънкостите в разказването на истории и особеностите на различните жанрове. Доказаният комуникационен експерт Любомир Аламанов им даде конкретни съвети как да създават завладяващи текстове и да работят с медиите.

    Участниците научиха също и как да управляват по-ефективно профилите си в социалните мрежи. Един от водещите маркетинг експерти – Георги Малчев, им даде ценни съвети как да оптимизират онлайн каналите си за комуникация, за да достигнат проектите им до по-голяма аудитория.

    НПО организациите имаха възможността да научат лично от професионалния фотограф Красена Ангелова основните правила при фотозаснемане на събития и тънкостите за улавяне на емоциите в снимките. По време на дискусията с нея те разбраха как да разказват историите си в снимки, както и кои са най-често допусканите грешки при репортажно заснемане, за които да внимават.

    „Тази година обновихме изцяло Регионалния грант и въведохме акселераторска програма, защото освен от финансиране, организациите се нуждаят и от допълнителна подкрепа. По този начин искаме да им помогнем да обогатят знанията и уменията си и да постигат още по-добри резултати. Най-много ни радва, че и самите те оценяват лабораториите като много полезни“, сподели Елица Георгиева, директор Корпоративни комуникации във Vivacom.

    „Втората лаборатория от Vivacom Регионален грант демонстрира добрата колаборация между експерти – тези от НПО сектора и тези от сферата на комуникациите. Лекторите бяха силно ангажирани, а участниците мотивирани да надградят знанията и уменията си“, сподели Радина Банова-Стоева, правен консултант в Български център за нестопанско право.

    Предстои да се проведе и третата лаборатория от акселераторската програма, която ще събере на едно място финалисти от предишни издания на програмата, за да обменят опит и идеи помежду си.

    15.05.2024
  • Vivacom спечели три приза от годишните награди за благотворителност „Златно сърце“

    1 май 2024 г., София. Vivacom спечели три призови награди „Златно сърце“ в десетото юбилейно издание на годишния конкурс за благотворителност и корпоративна социална отговорност „Златно сърце”, организиран от списание и клуб Business Lady. Сред наградените проекти на телекома са социално отговорната инициатива Vivacom Регионален грант, програмите за обучение на ученици и студенти, както и програмата за дарителство по ведомост на работното място Viva Help.

     Vivacom спечели три приза от годишните награди за благотворителност „Златно сърце“

     

    1 май 2024 г., София. Vivacom спечели три призови награди „Златно сърце“ в десетото юбилейно издание на годишния конкурс за благотворителност и корпоративна социална отговорност „Златно сърце”, организиран от списание и клуб Business Lady. Сред наградените проекти на телекома са социално отговорната инициатива Vivacom Регионален грант, програмите за обучение на ученици и студенти, както и програмата за дарителство по ведомост на работното място Viva Help.

    Първо място в категорията „КСО иновации и устойчиво развитие“ компанията спечели с Vivacom Регионален грант – най-мащабната социално отговорна инициатива, с която вече 9 години подкрепя проекти на граждански организации от цялата страна. Тази година телекомът обнови изцяло Регионалния грант, като улесни значително процеса на кандидатстване, въведе акселераторска програма и увеличи двойно размера на грантовете за гражданските организации. 10 организации получиха грантове на обща стойност 100 000 лева, с които ще развият своите образователни и екологични проекти.

    Призът в категория „Инвеститор в обществото“ беше присъден за дългогодишните младежките програми, с които Vivacom инвестира в развитието на бъдещото поколение телеком специалисти и изгражда успешно мостове между образованието и бизнеса. Учениците и студентите, които са част от Практикантската програма, Техническата академия и Лятната стажантска програма придобиват практически умения и работят по реални бизнес проекти под менторството на доказани специалисти от Vivacom. Младежките програми дават ценен опит на младите хора и са първото им преживяване в корпоративна среда.

    В категорията „Социална отговорност към служителите“ бе отличена дългогодишната устойчива програма за дарителство по ведомост на работното място Viva Help.Това е специално създаден фонд за лечение на служители на Vivacom и техните деца, когато лечението не се покрива от здравната каса и от допълнителното здравно осигуряване. Събраната сума за 2023 г. е 110 000 лева, а от създаването на кампанията до днес сумата надхвърля 1 милион и 300 хил. лева. През 2023 г. процентът на постоянните дарители се увеличава, като редовните дарители са над 34% от ефективния персонал на компанията.

     

    Наградите за благотворителност и корпоративна социална отговорност „Златно сърце”  събират на едно място инициаторите на едни от най-успешните социално отговорни инициативи. Те отличават компаниите и личностите, които са допринесли за реализирането на смислени проекти в помощ на обществото и на отделни групи, и им дават възможност да споделят вдъхновяващи истории.

    02.05.2024
  • United Group B.V. продължава позитивната тенденция на растеж с рекордни резултати през 2023 година

    24 април 2024 г. - United Group, водещ телекомуникационен и медиен оператор в Югоизточна Европа, постигна рекордни финансови резултати за 2023 година. Групата бележи 7% ръст на приходите и EBITDAal, съответно до 2 791 млн. евро и 988 млн. евро. С отчитане на влиянието на продажбата на портфолиото си от кули през август 2023 г., Групата постигна 10% органичен ръст на EBITDAal през 2023 г.

    United Group B.V. продължава позитивната тенденция на растеж с рекордни резултати през 2023 година

     

    • Консолидираните приходи на Групата за 2023 г. нарастват със 7% на годишна база, достигайки до 2 791 млн. евро
    • Консолидираната коригирана EBITDAal (печалба преди лихви, данъци, амортизации и след наеми) на Групата нараства със 7% през 2023 г., достигайки до 988 млн. евро 

     

    24 април 2024 г. - United Group, водещ телекомуникационен и медиен оператор в Югоизточна Европа, постигна рекордни финансови резултати за 2023 година. Групата бележи 7% ръст на приходите и EBITDAal, съответно до 2 791 млн. евро и 988 млн. евро. С отчитане на влиянието на продажбата на портфолиото си от кули през август 2023 г., Групата постигна 10% органичен ръст на EBITDAal през 2023 г.

    Всички бизнес звена постигат силен органичен ръст на приходите. Особено благоприятно влияние върху резултатите оказват: 1) продължаващото разширяване на абонатите на мобилни услуги на основните пазари на Групата; 2) силното търсене на бизнес ИТ решения и оборудване, особено в Гърция; и 3) ръстът в дейността на United Media, благодарение на нарастващите продажби на реклама и медийно съдържание.

    Печалбата преди лихви, данъци, амортизации и след наеми (EBITDAal) се повлияват позитивно от тези фактори, подкрепящи силния ръст на приходите и проактивното управление на разходите, което позволява на Групата, въпреки инфлационния натиск, да поддържа марж на EBITDAal от 35%.

    „2023 г. беше годината на стратегическа интеграция на придобиванията ни в Гърция, България и Хърватия, като всички основни инициативи, включително оптимизацията на разходите, бяха завършени до края на годината. Освен това допълнителните ни инвестиции в оптични и 5G технологии, както и ключовите придобивания на радиочестотен спектър, допринесоха за затвърждаването на позициите ни на всички основни пазари“, заяви Виктория Боклаг, главен изпълнителен директор на United Group. „В тази предизвикателна среда продължаваме да постигаме силен растеж, като следваме стратегията си за предоставяне на висококачествени продукти и услуги чрез модерна и стабилна инфраструктура“.

    Интегрираният бизнес модел като ключово преимущество

    United Group постига устойчив ръст в дългосрочен план. Като водещ телекомуникационен и медиен оператор в Югоизточна Европа, United Group предоставя на всички свои пазари най-голямата и модерна високоскоростна мрежа за данни както по мобилна, така и по фиксирана свързаност, продуцира телевизионно съдържание, излъчва и стриймва основни спортни и развлекателни формати, както и богата гама от новинарски портали на тези пазари. През 2023 г. повече от 5,30 млн. домакинства разчитат на интернет и телевизионна услуга от United Group, а мобилните ѝ услуги достигат до над 7,34 млн. абонати. Ангажиментът на компанията да предлага комбинирани пакети с добавена стойност, включително обединяването на фиксирани и мобилни услуги, е ключов фактор за този непрекъснат успех. Освен това United Media достига до 8,2 млн. домакинства чрез своите канали, а вътрешният продуцентски екип създава завладяващи медийни продукти за своите канали, което в дългосрочен план увеличава абонатите на платена телевизия. Понастоящем United Media продуцира близо 50% от общото съдържание в телевизионното си портфолио, включително FTA (наземни) и платени телевизионни продукти, различни от спортните канали, като основните ѝ програми в най-гледаното телевизионно време обикновено постигат рейтинги между 25% и 40% на основните пазари, на които оперира медийният сегмент на Групата.

    Доказан опит в областта на придобиванията

    От 2000 г. насам United Group успешно е осъществила близо 150 успешни придобивания, като 5 от тях са реализирани през 2023 г. Като важен етап, през февруари 2024 г. United Group успешно приключи придобиването на Булсатком ЕООД - №3 доставчик на фиксирани телекомуникационни услуги в България. Това стратегическо придобиване ще позволи на компанията да разшири покритието на домакинства в България и ще  предостави търсените продукти и услуги на United Group и на клиентите на Булсатком.

    Надграждане на потенциала за по-нататъшен растеж

    През 2023 г. United Group отчита значително подобрение на оперативния паричен поток в резултат както на ръста на EBITDAal, така и на намаляването на капиталовите разходи (от 27% от приходите през 2022 г. на 23% през 2023 г., което се дължи отчасти на намаляването на капиталовите запаси, натрупани в очакване на нарушения на веригата за доставки през годините на COVID). От решаващо значение е фактът, че през 2023 г. United Group се възползва от силното търсене на инфраструктура от телекомуникационни кули, за да продаде своя портфейл от кули за 1,2 млрд. евро. Тези постъпления бяха използвани за значително намаляване на задлъжнялостта на бизнеса, което от своя страна освободи парични потоци за бъдещ растеж. Към 31 декември 2023 г. нетният ливъридж (съотношението на нетния дълг на Групата към коригираната EBITDAal за последните две тримесечия, преизчислена на годишна база) намалява до 4,20x в сравнение с 4,96x към 31 декември 2022 г. Рейтинговите агенции потвърдиха кредитния рейтинг на United Group от B2 (стабилен) / B (положителен) (Moody''s / S&P). 

    Важни етапи през 2024 г.

    През 2023 г. United Group постигна значителен напредък, полагайки основите за успеха през първото тримесечие на 2024 г. Усилията се отплащат, осигурявайки позицията на втория по големина мобилен оператор в Словения. Това постижение отразява ангажимента на компанията да разширява своето присъствие в региона. Инвестициите на United Group в инфраструктурата за пренос на оптични кабели до дома (FTTH) я превърнаха във втория по големина доставчик на FTTH мрежа в Гърция, подчертавайки амбицията на компанията да предоставя високоскоростна интернет свързаност на гръцките домакинства. А стратегическият ход за придобиване на Булсатком вече затвърди позицията ѝ на най-голям оператор в България. Чрез интегрирането на  Булсатком, United Group цели да подобри услугите си и да достигне до по-широка клиентска база.

     

     

     

    Отказ от отговорност

    Това прессъобщение е с информационна цел и не представлява предложение за продажба или покана за предложение за покупка на ценни книжа, в която и да е компания.

    Изявленията в това прессъобщение, които не са исторически факти, са прогнозни изявления. Всички изявления, насочени към бъдещето, са зависими от рискове и несигурност, които могат да повлияят на действителните резултати на Групата и могат да доведат до това действителните резултати да се различават съществено от тези, изразени във всички прогнозни изявления, направени от името на Групата. Бъдещите прогнози и информация, съдържащи се в настоящото съобщение, са направени към датата на настоящото съобщение и Групата не поема ангажимента да актуализира публично или да ревизира каквито и да било прогнозни изявления или информация, независимо дали е настъпила промяна в резултат на нова информация, бъдещи събития или по друг начин, освен ако това не се изисква от приложимите закони за ценните книжа.

     

    За United Group

    United Group е водещ телекомуникационен и медиен оператор в Югоизточна Европа, който предоставя на клиентите си пълен набор от телекомуникационни услуги. Групата осигурява едно от най-добрите мрежови покрития в региона и предлага на потребителите една от най-атрактивните селекции на съдържание – от локално съдържание до една от най-добрите селекции от цял свят. Тази важна стратегическа стъпка ще позволи на Групата да продължи да предоставя най-добрите телекомуникационни продукти на своите клиенти и да запази водещите си пазарни позиции.

     

     

     

    За допълнителна информация, моля, свържете се с:

     

    Александра Делвенакиотис

    Вицепрезидент Публични комуникации

    United Group

    media@united.group

     

    25.04.2024
  • Vivacom спечели призовото първо място в категорията „Инвеститор в човешкия капитал“

    20 март 2024 г., София. Vivacom спечели първо място в категорията „Инвеститор в човешкия капитал“ за Лятната си стажантска програма в годишните награди за отговорен бизнес за 2023 на Българския форум на бизнес лидерите.

    Vivacom спечели призовото първо място в категорията „Инвеститор в човешкия капитал“

     

    20 март 2024 г., София. Vivacom спечели първо място в категорията „Инвеститор в човешкия капитал“ за Лятната си стажантска програма в годишните награди за отговорен бизнес за 2023 на Българския форум на бизнес лидерите.

    „Радваме се, че получаваме това високо признание именно за Лятната ни стажантска програма. То идва напълно заслужено, след като миналата година отбелязахме 20-то юбилейно издание и го надградихме с нови инициативи. Те направиха програмата още по-атрактивна и ефективна за страхотните млади хора, които се включиха. 51 стажанти преминаха през Лятната ни стажантска програма, а половината от тях останаха на работа в компанията. Отличието идва точно навреме за старта на 21-то издание на Лятната ни стажантска програма“,сподели Малина Чавдарова, директор „Човешки ресурси“ във Vivacom.

    За 20-те издания през Лятната стажантска програма на Vivacom са преминали над 1650 стажанти, от които всяка година над 40% продължават кариерното си развитие в компанията, а над 20% от всички служители в компанията са започнали развитието си като стажанти.

    „Инвеститор в човешкия капитал“ е втората голяма награда за работодателската политика на Vivacom, след като в края на 2023 компанията беше отличена за „Любим работодател“ в престижните награди за най-добър работодател на България – Career Show Awards 2023.

    Националния конкурс на Българския форум на бизнес лидерите отличава приноса на бизнеса за изграждането на справедлива и стимулираща работна и социална среда. В наградите тази година се състезаваха 82 компании в 7 категории, а за приза „Инвеститор в човешкия капитал” Vivacom се нареди на първа позиция сред 18 компании.

    20.03.2024
  • Vivacom подновява сертификацията за сателитна станция „Плана“ с най-високия стандарт – Tier 4

    28 февруари 2024 г., София Сателитната станция „Плана“ на Vivacom поднови сертификата си в областта на сателитните услуги с най-високата възможна степен – Tier 4. Сертификатът на Световната телепорт асоциация (World Teleport Association – WTA) нарежда станцията сред най-модерните съоръжения от своя тип в света. За да се поднови, съоръжението трябва да отговаря на повече от 170 изисквания, които WTA проверява и анализира при одит на място. Това доказва, че „Плана“ продължава да покрива високите стандарти за топ локация, двойно подсигурено техническо оборудване и високо професионална денонощна поддръжка – както с технически, така и с търговски експерти. В момента само 31 подобни съоръжения, включително наземната станцията „Плана“, притежават сертификат Tier 4 в света.

    Vivacom подновява сертификацията за сателитна станция „Плана“ с най-високия стандарт – Tier 4

    28 февруари 2024 г., София Сателитната станция „Плана“ на Vivacom поднови сертификата си в областта на сателитните услуги с най-високата възможна степен – Tier 4. Сертификатът на Световната телепорт асоциация (World Teleport Association – WTA) нарежда станцията сред най-модерните съоръжения от своя тип в света. За да се поднови, съоръжението трябва да отговаря на повече от 170 изисквания, които WTA проверява и анализира при одит на място. Това доказва, че „Плана“ продължава да покрива високите стандарти за топ локация, двойно подсигурено техническо оборудване и високо професионална денонощна поддръжка – както с технически, така и с търговски експерти. В момента само 31 подобни съоръжения, включително наземната станцията „Плана“, притежават сертификат Tier 4 в света.

    „Горди сме, че Vivacom за пореден път демонстрира най-високите стандарти в качеството на сателитните услуги, потвърдени от WTA. Тази сертификация затвърждава лидерската позиция на „Плана“ в региона като доставчик на услуги и решения на клиенти като Disney, Eutelsat и Viacom, чиито телевизии достигат до милиони домакинства. Всичко това е възможно, благодарение на високата експертиза на целия екип“, сподели Николай Андреев, Главен изпълнителен директор на Vivacom.

    От сертификацията си с Tier 4 през 2021 г. до сега, Vivacom се фокусира върху разширяване на портфолиото от бизнес клиенти, като наземната станция вече излъчва над 600 ТВ канала, които достигат до милиони домакинства в Европа, Африка, Южна Америка и Азия, включително и до труднодостъпни места, сред които и Антарктида. Сред най-големите бизнес клиенти на сателитни услуги на Vivacom са: Disney, Eutelsat, Viacom, National Geographic Channel, Viasat, Endurosat, Leaf Space, както и много други доставчици на съдържание, телекомуникационни и сателитни оператори.

    „Vivacom е чудесен пример за оператор, който се е фокусирал върху технологиите, съоръженията и операциите, необходими за предоставяне на висококачествени услуги. Това отличава компанията от конкурентите ѝ в Европа и в света“, коментира Робърт Бел, изпълнителен директор на Световната телепорт асоциация.

    Наскоро Vivacom беше отличен в топ 10 на най-бързо развиващите се оператори в света за сателитни услуги за бизнеса от WTA. Постижението е резултат от целенасочената стратегия за инвестиции във висококачествени продукти и услуги, технологии и разрастване на наземната инфраструктура на Vivacom в региона, с подкрепата на United Group. До 2026 година общата инвестиция на групата в България ще достигне 4,8 млрд. лева.

    28.02.2024
  • United Group финализира сделката за придобиването на Булсатком

    27 февруари 2024, София. United Group, водещият доставчик на телекомуникационни и медийни услуги в Югоизточна Европа, приключи успешно сделката по придобиването на Булсатком – доставчик на сателитна телевизия и интернет за домакинствата и бизнеса в България.

    United Group финализира сделката за придобиването на Булсатком

     

    27 февруари 2024, София. United Group, водещият доставчик на телекомуникационни и медийни услуги в Югоизточна Европа, приключи успешно сделката по придобиването на Булсатком–доставчик на сателитна телевизия и интернет за домакинствата и бизнеса в България.

     

    Придобиването е част от дългосрочната стратегия на United Group за разширяване и укрепване на пазарното присъствие в региона и стимулиране на бъдещите иновации в за едно дигитално и свързано общество.

     

    Виктория Боклаг, главен изпълнителен директор на United Group: "Щастливи сме от финализирането на придобиването на Булсатком. Тази стъпка ще ни позволи да стимулираме по-нататъшния растеж на този важен пазар и ще позволи ускоряване на иновациите в региона. Това придобиване допълва нашето портфолио и има ясни ползи за настоящите и бъдещи клиенти в България."

     

    Николай Андреев, главен изпълнителен директор на Vivacom и Булсатком: "Успешното приключване на придобиването на Булсатком е добра новина за потребителите на силно фрагментирания пазар в този сектор в България. Това ще ни даде възможност да подобрим значително качеството на телевизионната им услуга за, като им предложим повече HD канали и достъп до над 30 000 заглавия във видеотеката на EON– водещата телевизионна платформа в Югоизточна Европа. Също така ще повишим значително и качеството на предлаганата им интернет услуга.“

     

    United Group стъпи на българския пазар през 2020 година с придобиването на Vivacom. Оттогава групата предприе редица значителни стъпки, за да засили своето присъствие и да стимулира иновациите на пазара. Сред постиженията на United Group са разработването на най-голямата 5G мрежа в страната и пускането на първата 10GIGA оптична мрежа. United Group предостави на българските потребители и първите 5G неограничени тарифни планове и достъп до телевизионната платформа EON, носител на множество награди.

     

    За United Group: Базираната в Нидерландия United Group е водещ телекомуникационен и медиен оператор в Югоизточна Европа. Компанията развива дейност в осем държави и има близо 16 милиона потребители и 15 000 служители. Генерира годишни приходи в размер на близо 2,7 милиарда евро. United Group осигурява най-широкото мрежово покритие в региона и предлага на потребителите една от най-атрактивните селекции на ТВ съдържание от цял свят. Сериозните инвестиции в дигитална инфраструктура, съдържание и технологии гарантират отличното качество на продуктите и услугите, които предоставя на клиентите. От март 2019 г. мажоритарен собственик на United Group е BC Partners, една от най-големите глобални инвестиционни компании.

     

    От юли 2020 г. Vivacom е част от United Group. В България групата включва още Nova Broadcasting Group и вестник Телеграф.

     

    За повече информация: https://united.group/

    27.02.2024
  • United Group completes the acquisition of Bulsatcom

    27 February 2024, Sofia - United Group, the leading provider of telecommunications and media services in Southeast Europe, successfully completed the acquisition of Bulsatcom, a direct-to-home satellite television and broadband internet provider in Bulgaria.

    United Group completes the acquisition of Bulsatcom  

     

    27 February 2024, Sofia - United Group, the leading provider of telecommunications and media services in Southeast Europe, successfully completed the acquisition of Bulsatcom, a direct-to-home satellite television and broadband internetprovider in Bulgaria.

     

    The acquisition is part of United Group''s long-term strategy to expand and strengthen its market presence in the region and drive innovation for a digital, connected society.

     

    Victoriya Boklag, CEO of United Group: "We are very happy with the completion of the acquisition of Bulsatcom. This step will allow us to foster further growth in this important market and allow for acceleration of innovation in the region. This acquisition complements our portfolio and brings clear benefits to existing and future customers in Bulgaria."

     

    Nikolay Andreev, CEO of Vivacom and Bulsatcom: "The successful closing of the acquisition of Bulsatcom is good news for consumers in a highly fragmented market like it is the case in Bulgaria. We will be able to significantly improve the quality of the TV service for Bulsatcom customers. This means more HD channels for them and access to over 30,000 titles in the video library of EON, the leading tv platform in Southeast-Europe. It will also significantly increase the quality of their internet service offered in terms of download and upload speeds."

     

    United Group entered the Bulgarian market in 2020 with the acquisition of Vivacom. Since then, the group has undertaken several significant steps to strengthen its presence and drive innovation within the market. Among United Group''s achievements are the development of the country''s largest 5G network and the launch of the first 10GIGA fibre network. United Group also provided Bulgarian consumers with the first 5G unlimited tariff plans and access to the award-winning EON TV platform.

     

     

    About United Group

     

    Dutch-based United Group is the leading telecommunications and media operator in South-East Europe. Active in eight countries, the company has nearly 16 million users and 15,000 employees. It generates more than €2.7 billion in annual revenues. United Group has the widest network coverage in the region and offers users the most attractive selection of TV content from around the world. Significant investments in digital infrastructure, content and technology ensure the excellence of the products and services it provides to customers. United Group has been majority owned by BC Partners, one of the largest global investment companies, since March 2019. For more information visit https://united.group/ 

    27.02.2024
  • Рекорден брой проекти в надпревара за финансиране от Vivacom Регионален грант

    23.02.2024 г., София Рекордните 395 кандидатури на граждански организации получи деветото издание на Vivacom Регионален грант. В изцяло обновеното издание телекомът удвои размера на грантовете, увеличи общия фонд на 100 000 лв. и опрости процеса за кандидатстване. Тези новости, заедно с въвеждането на акселераторска програма за финалистите, дадоха възможност на още повече организации да кандидатстват за подкрепа на техните образователни и екологични идеи.

    Рекорден брой проекти в надпревара за финансиране от Vivacom Регионален грант

    Телекомът ще дари 100 000 лв. за реализиране на образователни и екологични идеи

    1. Рекордните 395 кандидатури на граждански организации получи деветото издание на Vivacom Регионален грант. В изцяло обновеното издание телекомът удвои размера на грантовете, увеличи общия фонд на 100 000 лв. и опрости процеса за кандидатстване. Тези новости, заедно с въвеждането на акселераторска програма за финалистите, дадоха възможност на още повече организации да кандидатстват за подкрепа на техните образователни и екологични идеи.

    И тази година има подадени кандидатури от всички 28 области в страната, като 20% от тях са от организации от села. Това доказва, че приносът към качественото образование и чистата околна среда са ключови за устойчивото развитие на всяко населено място.

    В миналото издание получихме 360 кандидатури – брой, който към онзи момент беше рекорден. Но резултатите тази година надминаха очакванията ни. За нас това е знак, че надграждането и подобренията, които направихме в програмата, отговарят в по-голяма степен на нуждите и очакванията на гражданските организации“, коментира Елица Георгиева, директор Корпоративни комуникации във Vivacom.

    За пръв път във Vivacom Регионален грант се въвежда и акселераторска програма. Финалистите ще преминат през 3 специално разработени лаборатории, където заедно с експерти от Български център за нестопанско право ще превърнат идеите си в работещи проекти и ще надградят комуникационните си умения. Идеите, които са преминали успешно преселекция, но не са избрани сред финалистите, също ще преминат през 2 специални обучения за развитие на уменията и надграждане на капацитета.

    Всички 395 кандидатури във Vivacom Регионален грант ще преминат през два етапа на подбор – предварителна административна проверка, дали покриват изискванията, и преселекция от експертите на Български център за нестопанско право. В началото на март 50-е най-добри идеи ще преминат на следващия кръг – оценка от журито. Финалистите ще станат ясни в края на март, като всеки от тях ще получи безвъзмездна финансова подкрепа в размер до 10 000 лв., за да реализира своята идея в областта на образованието или опазването на околната среда.

    Vivacom Регионален грант е най-мащабната социално отговорна инициатива, с която телекомът подкрепя граждански организации от цялата страна. От старта на програмата до сега са подкрепени 108 проекта на 98 организации с обща стойност над 500 000 лв. С увеличението на сумата в края на тази година общото дарение ще бъде над 600 000 лв.

    Vivacom Регионален грант се реализира в партньорство с Български център за нестопанско право.

    23.02.2024
  • Vivacom разширява покритието на 5G високоскоростен интернет за дома в 7 града

    20 февруари 2024 г., София. Vivacom разширява значително покритието на високоскоростния безжичен домашен интернет – 5G Home Internet, в седем града в страната. Габрово, Кюстендил, Петрич, Сандански, Велинград, Димитровград и Ботевград са населените места с разширено покритие на услугата и тя може да бъде заявена заедно с интерактивната ТВ платформа EON. Така потребителите в тези градове ще имат достъп до уникално телевизионно изживяване с над 210 ТВ канала, най-голямата видеотека в България , включваща каталозите HBO On Demand, Arena Play, Pickbox NOW, както и възможност за връщане на ТВ съдържание до 7 дни назад. Комбинираните пакети с 5G домашен интернет и EON могат да бъдат заявени с атрактивна отстъпка на цена от 1 лв./месец за първите до 3 месеца.

    Vivacom разширява покритието на 5G високоскоростен интернет за дома в 7 града

    Най-голямото предимство за потребителите е комбинирането на услугата с ТВ платформата EON с изцяло обновена видеотека

     

    20 февруари 2024 г., София. Vivacom разширява значително покритието на високоскоростния безжичен домашен интернет – 5G Home Internet, в седем града в страната. Габрово, Кюстендил, Петрич, Сандански, Велинград, Димитровград и Ботевград са населените места с разширено покритие на услугата и тя може да бъде заявена заедно с интерактивната ТВ платформа EON. Така потребителите в тези градове ще имат достъп до уникално телевизионно изживяване с над 210 ТВ канала, най-голямата видеотека в България[1], включваща каталозите HBO On Demand, Arena Play, Pickbox NOW, както и възможност за връщане на ТВ съдържание до 7 дни назад. Комбинираните пакети с 5G домашен интернет и EON могат да бъдат заявени с атрактивна отстъпка на цена от 1 лв./месец за първите до 3 месеца.

    Инсталирането на услугата 5G Home Internet на Vivacom в разширения обхват може да изиска техническа инсталация, като вътрешният Wi-Fi 6 5G рутер ще се свързва с компактно външно устройство. Тя се извършва от техническите екипи на телекома бързо, лесно и чисто, за още по-голямо улеснение на потребителите.

    Едно от основните предимства на 5G Home Internet от Vivacom е комбинирането на услугата с интерактивната ТВ платформа EON. Клиентите на телекома вече могат да гледат висококачествено ТВ съдържание и над 30 000 филми, сериали и документални продукции в EON Видеотека дори на места без оптична свързаност. Новата EON Видеотека е с модерен и интуитивен интерфейс, усъвършенстван изкуствен интелект и нови функционалности за още по-несравнимо клиентско изживяване. EON TV се предлага в три пакета – EON LIGHT, EON FULL и EON PREMIUM. С всеки пакет клиентите получават и безплатен EON Smart Box, който превръща всеки телевизор в смарт, както и достъп до мобилното приложение EON, за да гледат любимите си филми навсякъде, по всяко време и на всяко устройство. В зависимост от избрания план потребителите имат достъп до над 210 канала, сред които и ексклузивни 4К канали, видеотека с препоръчано съдържание спрямо интересите на всеки потребител със собствен профил, спортен режим и възможност за създаване на детски профил.

    Иновативната услуга 5G Home Internet е идеалното решение за всяко домакинство или бизнес, което разчита на сигурна интернет свързаност. С 5G Home Internet от Vivacom клиентите на телекома имат достъп до редица функционалности като свързване на повече от едно устройство едновременно, бързо теглене на файлове, стабилна интернет връзка, неограничен трафик на данни със скорост от 100 Mbps и възможността да ползват всички функционалности на платформата EON.

    Повече подробности за разширеното покритие на 5G домашен интернет от Vivacom и комбинациите от пакети с EON TV можете да видите ТУК.              

    [1] Най-голяма видеотека в България след сравнение по публично достъпна информация към 12.02.2024 г. за брой филми и сериали, достъпни чрез „видео при поискване“ (VOD) през приложение на телекомуникационен оператор. Повече на vivacom.bg.

    20.02.2024
Open cookie bot settings
към контакти