Интегриран годишен доклад 2019
Имаме удоволствието да ви представим четвъртия годишен Интегриран доклад на VIVACOM. Той включва информация за всички значими дейности през 2019 г. и има за цел да утвърди прозрачността, която компанията е изградила до момента. Темите са разгледани в контекста на икономическата и социална обстановка в страната и са представени в духа на шестте корпоративни ценности – Ефективни, Вдъхновени, Иновативни, Честни, Динамични и Отговорни.
В настоящето издание са обявени годишните финансови резултати на компанията за 2019 г., а също и най-важната информация за развитието на мрежите и технологиите, иновативните продукти и услуги и социално-отговорните кампании и инициативи, които сме реализирали.
За пръв път в рамките на годишния Интегриран доклад отнасяме значимите за компанията ни и останалите заинтересовани страни теми към Глобалните цели за устойчиво развитие на ООН. Общо 17-те Глобални цели и 169-те свързани с тях целеви показатели са част от стратегията на ООН за постигане на световно устойчиво развитие в три основни направления – икономическо, социално и екологично. Те залагат основните цели, които всяка компания или организация може да приложи в своята дейност, в полза на по-доброто бъдеще на служителите си и цялото общество.
През изминалата година брандът ни стана на 10 години. За този период VIVACOM премина през различни вътрешни трансформации на портфолиото, процесите и процедурите за работа, политиката към служители и клиенти и всички заинтересовани от дейността ни страни. В резултат от това днес сме един напълно интегриран телеком от ново поколение, предлагащ широка гама продукти и услуги, не само в сферата на комуникациите, но и умни решения за бизнеса, общините и правителството, както и технологии като облачни услуги и Интернет на нещата.
През 2019 г. приоритет за нас беше инвестицията в 4G мрежата – покрихме 99,94% от населението и 97,58 % от територията на страната. А с технологията 4.5G достигнахме до покритие на 90,88% по население. Предприехме и първите действия за тестването и внедряването на следващото поколение мобилна мрежа – 5G. Истинската иновация беше, решението ни не просто да я тестваме в лабораторни условия, а да я внедрим в действащата си мрежа. За целта направихме необходимите промени в опорната си мрежа и надградихме няколко базови станции с новото оборудваме. По този начин демонстрирахме пред държавните институции, бизнеса, медиите и цялото общество, какви са бъдещите ползи от 5G и как работи.
През 2019 г. VIVACOM продължи политиката си за предоставяне на повече съдържание с добавена стойност към продуктите си. Лансирахме за пръв път на българския пазар световната музикална и стрийминг платформа TIDAL, като я добавихме безплатно към част от мобилните планове Smart и i-Traffic. Разработихме нов интерактивен медиен портал TV GO и многократно предоставяхме безплатни уикенд пакети с мегабайти за сърфиране в мрежата, достъпни през My VIVACOM.
Голямата новина за бранда ни през 2019 г. беше, че предстой да станем част от международна телеком група – United Group, оперираща в 6 държави в Югоизточна Европа. Интересът на толкова голям телекомуникационен и медия оператор към VIVACOM е висок измерител за постиженията ни през годините, добрите практики и натрупания опит.
Този годишен Интегриран доклад е изготвен в съответсвие с GRI стандартите: “Core” опция и е съобразен с рамката за отчетност, публикувана от Съвета по международно интегрирано отчитане (IIRC).