Новини
Търсене на новини
  • Vivacom взе участие в конференцията „Дигитална трансформация, киберсигурност и местно развитие”

    29.07.2022 г., София – С партньорството на Vivacom се проведе конференция на тема „Дигитална трансформация, киберсигурност и местно развитие”. Събитието се организира от Асоциацията на българските градове и региони, със съдействието на Фондация „Конрад Аденауер“ и УНСС. На конференцията присъстваха над 100 души, представители на местните власти, общинските и областните администрации в България и бизнеса.

    29.07.2022 г., София – С партньорството на Vivacom се проведе конференция на тема „Дигитална трансформация, киберсигурност и местно развитие”. Събитието се организира от Асоциацията на българските градове и региони, със съдействието на Фондация „Конрад Аденауер“ и УНСС.На конференцията присъстваха над 100 души, представители на местните власти, общинските и  областните администрации в България и бизнеса.

     

    В конференцията от страна на Vivacom активно участие взеха Никола Гечев, директор „Корпоративни продажби“, Калоян Боровинов, мениджър „ICT проекти“ и Иван Катинчаров, търговски директор за България в Mainstream. Те коментираха пътя към дигиталната трансформация на общините, свързан с навлизащите технологични тенденции и все по-голямата необходимост от създаването на умни градове, работещи в единна екосистема, подпомагаща всички аспекти от обществения живот - транспорт, паркинг, осветление, сметосъбиране и управление на отпадъците, образование, медицина и други.  Представиха и редица работещи умни решения на компанията и иновативни облачни услуги, насочени към за развитието на българските градове и региони.

     

    В рамките на дискусиите участниците и гостите обърнаха сериозно внимание върху съвременните аспекти пред дигитализацията в публичнитеорганизации, политиките за мрежова и информационна сигурност, актуалните решения за киберсигурността и други важни теми. 

     

    Като част от събитието се проведе и специалната церемония на Годишните национални награди на Асоциацията на българските градове и региони. В 23 категории отличия получиха 30 общини у нас, а представители на Vivacom връчиха специални награди за постиженията на 5 общини.

     

    Освен за сполучливо управление, общините бяха отличавани за осъществените вложения в инфраструктура, дигитализация, иновации и икономическо развитие на градската среда, опазване на културното наследство, образованието, социална ангажираност и други. Основният критерий на журито за определяне на наградените бяха реализираните проекти с ясни и устойчиви резултати.

    29.07.2022
  • Vivacom е най-желаният работодател сред телекомите в България

    Престижната класация Employer of Choice класира компанията според имиджа ѝ пред желаещите да работят за нея

    07.07.2022 г., София - Традиционното ежегодно независимо проучване за най-желан работодател Employer of Choice класира Vivacom сред ТОП 10 на най-желаните работодатели у нас и на първо място сред трите телеком оператори. Проучването се провежда за четвърта поредна година, обхваща цяла България и е базирано на анкета с 50 въпроса.

     

    Анкетата е създадена по специален алгоритъм, разработен от Саймън Бъроу – бащата на понятието “employer brand” и обхваща петдесетте най-важни работодателски характеристики, както и специфичните съотношения помежду им, които превръщат дадена компания в успешен и предпочитан работодател. Алгоритъмът изследва над 50 характеристики на компанията, комуникационни канали, алтернативен избор на кандидата и др., за да определи сбор от точки и да оформи позицията ѝ в класацията „Топ 50 на най-желаните работодатели в България“.

     

    „Впечатление прави издигането на Vivacom в класацията , спрямо изминалата 2021 година. Това, че тази година успяхме да се класираме на първото място за най-желан работодател и сред телекомите в България, е важно потвърждение за целия ни екип за устойчивата ни политика и грижа към служителите. Това отличие придобива дори още по-голяма стойност за нас, защото не е единствено. През последните 2 години получихме и други също толкова значими признания за нашите работодателските практики като “Employer Branding Excellence 2021”, където получихме приз за изграждането и утвърждаването на имиджа на работодателския бранд за успешното имплементиране на HR стратегия по време на COVID-19. Бяхме отличени и като „Най-добър работодател на България“ от Career Show Awards 2020“, коментира Галина Софрониева, директор „Човешки ресурси“.

    Повече за класацията може да видите тук.

    07.07.2022
  • 31 са студентите от ТУ-София, които завършиха „Vivacom Техническа академия“ 2022

    Повече от половината, кандидатствали за стаж или работа в телекома, вече са одобрени

    21.06.2022 г., София – Тридесет и един студенти от Техническия университет в София успешно завършиха дванадесетото по ред издание на „Vivacom Техническа академия“. Те са трети и четвърти курс в специалностите „Компютърни системи и технологии“, „Телекомуникации“ и „Електроника“.

     

    Техническата академия е програма с продължителност 2 учебни семестъра, като обхваща седем лекционни курса и упражнения, водени от експерти от различни области във Vivacom и преподаватели в ТУ - София. Провеждането на лекциите стартира в онлайн форма и приключи в присъствена, а графикът бе изцяло съобразен с програмата на студентите в университета. Част от изучаваните курсове са Управление на проекти, Технически английски език, Софтуерни продукти и бази данни, Стратегия и развитие на телекомуникационни мрежи, Търговски решения, Правна рамка и регулация на телекомуникациите и други.

     

    „В продължение на 8 месеца ключови служители на Vivacom и преподаватели от университета обучаваха младите инженери и им помагаха да придобият полезен практически опит, с който да затвърдят теоретичните си знания. Радвам се да видя как в процеса на обучение тези млади хора развиват и изграждат своите качества да бъдат професионалисти. Ние във Vivacom с желание подкрепяме различни образователни инициативи, защото вярваме, че доброто образование е в основата на добрия кариерен път“ каза Силвия Илиева, Старши мениджър Човешки ресурси.

     

    До момента повече от половината студенти, които са кандидатствали за стаж или работа във Vivacom, са одобрени или назначени. Очаква се тяхната бройка да се увеличи поради предстоящи интервюта.

     

    След близо двугодишна пауза заради пандемичната обстановка, тази година студентите имаха възможност да посетят един от стратегическите обекти на компанията, а именно „Tелепорт Плана“, където е поставена първата предавателна сателитна антена в България. Тази изключителна наземна станция за спътникови връзки е дом на множество антени от световно значение.

     

    „Vivacom Техническа академия“ е един от най-мащабните проекти, реализиран съвместно с Технически университет – София. Целта на проекта е да изгради връзка между образованието и бизнеса, да срещне теорията с практиката, подпомагайки студентите по пътя на професионалната реализация в корпоративния свят. Завършилите успешно получават сертификат от „Vivacom Техническа академия”, който подпомага балообразуването на оценката за магистратура и стипендия и при кандидатстване за работа или стаж, кандидатурите им се разглеждат с приоритет.

    21.06.2022
  • Успешно завърши 14-ото издание на програмата „Учебна компания” организирана от Джуниър Ачийвмънт България в партньорство с Vivacom

    В оценяването и реализацията на бизнес идеи на младежи се включиха ментори и експерти от Vivacom, които наградиха проект за създаване на мобилно приложение със специална „Hi Tech“ награда

    13.06.2022 г., София – Vivacom бе един от основните партньори в 14-ото издание напрограма „Учебна компания” на Джуниър Ачийвмънт България. Тя е практически ориентиран и световно утвърден учебен курс за стартиране на собствен бизнес, който Европейската комисия признава за „най-добра практика в обучението по предприемачество“.

     

    Освен с финансова подкрепа и предметни награди, телекомуникационният оператор се включи в инициативата и със свои специалисти, които да бъдат ментори на учениците в подготовката, реализацията и дейността на тяхната учебна компания. Целта е младежите да се научат как да развиват и материализират своята идея, превръщайки я в бизнес, който да управляват в рамките на една учебна година.

     

    В 14-ото издание на„Учебна компания” участваха 40 гимназии в цялата страна и над 500 ученици. Те успяха да създадат работещи идеи и бизнес планове с цел изграждане на компании, които са социално отговорни, насочени към подобряване на бъдещето и средата, с отношение към природата и „в крак“ с новите технологии. Учебните компании демонстрираха пред специално жури наученото през годината, а класираната на първо място УК Solar Stickers от ЧЕГ „Иван Апостолов“ - София, ще представи България в предстоящото европейско състезание Gen_E с най-добрите учебни компании от мрежата на Джуниър Ачийвмънт Европа.

     

    „Образованието е на първо място, но прилагането на наученото е това, което надгражда знанията и ги обогатява. Щастлива съм да видя как в процеса на обучение тези млади хора развиват и изграждат своите качества да бъдат лидери от ново поколение. Vivacom подкрепя много образователни проекти, особено такива, обвързани с новите технологии и насочени към дигитализацията на образователния процес. Именно затова с огромно желание подкрепяме кампанията и учениците в тяхното развитие в сферата на бизнеса, защото ние вярваме, че това е важно за цялото ни общество и ще остане като безценен опит за тях в живота им,“ каза Веселка Вуткова, директор „Корпоративни комуникации“ във Vivacom по време на церемонията за закриване на програмата „Учебна компания“ – под името „Изгряващи звезди“.

     

    В подбора и оценяването на проектите на учебните компании се включиха и представители на Vivacom. Освен победителите за България, които ще се включат в европейското състезание с най-добрите учебни компании в цяла Европа, представителите на Vivacom избраха и носителя на специалната „Hi Tech“ награда. Това е учебна компания „VNMV Books“, 137 СУ „Ангел Кънчев“, гр. София.

     

    Идеята на учениците е свързана с разработването на мобилно приложение, с което четенето на книга да се превърне в по-различно и интерактивно преживяване от традиционното. Учебната компания работи по създаването на визуализации, съпътстващи текста, така че целите страници с непривлекателни текстове и дълги абзаци да станат по-разбираеми, а четенето – удоволствие.

     

    „Избрахме да наградим този отбор, защото идеята им е едновременно иновативна и обединява технологиите с образованието, а учениците са мотивирани да развиват истинска полза от четенето, за да го направят по-привлекателно и интересно за всички свои връстници, а и за всички възрасти,“ допълва Веселка Вуткова.

    13.06.2022
  • Желяз Кольовски е новият директор Маркетингови комуникации във Vivacom

    Дирекцията има ключова роля за постигане на целите на компанията да бъде водещият конвергиран оператор в България

    София, 2 юни 2022 г. – Желяз Кольовски заема поста директор Маркетингови комуникации във Vivacom, считано от 30 май. Той има над десетгодишен опит в сферата на маркетинга, като е участвал и ръководил успешно различни проекти в големи компании в страната.

      

    В новата си роля Желяз Кольовски ще има ключова позиция за реализиране стратегията на компанията, като заедно с екипа си ще се фокусира върху това общуването с клиентите да е още по-продуктивно, динамично и ангажиращо.

      

    Богатият професионален опит на Желяз включва успешното създаване, внедряване и развитие на различни комуникационни и бранд стратегии, в резултат на които е увеличен пазарният дял на съответните продукти и услуги. Заемал е позиции като директор маркетинг, маркетинг одит мениджър и маркетинг мениджър в различни компании в страната. Има три магистърски степени – по „Международна търговия“ и „Финансов мениджмънт“ от Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“, както и по „Икономика“, специалност „Маркетинг“ от Стопанската академия „Димитър  Ценов“ гр. Свищов. Желяз има и специализация по бизнес администрация от Edinburgh Business School, Heriot-Watt University. 

      

    На новата си позиция Желяз ще приложи своите умения да създава и развива ефективни и атрактивни бранд стратегии, работейки с отдаден екип.

      

    „Горд съм да поема поста директор Mаркетингови комуникации във Vivacom, който същевременно приемам и за професионално предизвикателство. Поставили сме си амбициозни цели за развитието на маркетинговите комуникации и заемам новата позиция със стремеж да ги постигнем“, споделя Желяз.

     

     

     

    02.06.2022
  • Vivacom с три приза от годишните награди за благотворителност "Златно Сърце"

    Журито отличи компанията в категориите „Устойчива социална политика“, „Подкрепа и развитие на общини и региони“ и „Здраве и здравни инициативи“

    18.05.2022 г., София – Vivacom спечели три призови награди „Златно сърце“ за цялостното си отговорно социално поведение в осмото издание на годишния конкурс на сп. Business Lady за благотворителност и корпоративно-социална отговорност. Престижните отличия бяха връчени на 17 май по време на бляскава церемония в Интер Експо Център в столицата.

      

    Vivacom получи три първи места в категориите „Устойчива социална политика“ за цялостната и постоянната си политика за корпоративна социална отговорност, „Подкрепа и развитие на общини и региони“ за инициативата си Vivacom Регионален грант и „Здраве и здравни инициативи“ за активната си дейност, свързана с борбата с Covid-19.

      

    „Изключително благодарни и поласкани сме от тези отличия, защото през изминалата година екипът на Vivacom вложи сърцата си, за да осъществи всички проекти, свързани с корпоративната ни социална отговорност. Ние вярваме, че в трудни времена като настоящите е наистина важно да свържем бизнеса и социалните ангажименти, а корпоративните ценности са една от най-добрите и устойчиви възможности за просперитет на компанията и заради това продължаваме да влагаме най-доброто от себе си“, каза по време на церемонията Галина Софрониева, директор „Човешки ресурси“ във Vivacom.

     

    Отличената на първо място инициатива на Vivacom в категорията „Подкрепа и развитие на общини и региони“ e Регионалният грант. Тя подпомага развитието на регионите чрез безвъзмездно финансиране на проекти на местните общности. Кампанията стартира преди 7 години, като общата инвестиция на телекома за този период е над 446 000 лв. в над 95 проекта от цялата страна.  

     

    Друга кампания, донесла призово място Vivacom в наградите „Златно сърце“, е националната дарителска кампания Операция „Жълти стотинки“. Вече 10 години чрез нея компанията подкрепя социални каузи в името на деца и младежи, с инвестиция от над 600 хил. лв., дарени за 5 каузи. В десетото юбилейно издание Операция „Жълти стотинки“ събира средства за Сдружението на олимпийските отбори по природни науки (СООПН) за подготовката и участието на младежите от националните отбори в международни състезания.

     

    Наградите за благотворителност и корпоративна социална отговорност „Златно сърце”  събират на едно място инициаторите на едни от най-успешните социално отговорни инициативи. Те отличават компаниите и личностите, които са допринесли за реализирането на смислени проекти в помощ на обществото и на отделни групи, и им дават възможност да споделят вдъхновяващи истории. „Златно сърце” иска да даде гласност на различни професионални успехи, качества и постижения, споделяйки добри практики и изпитани управленски модели, като по този начин се даде пример и бъдат насърчени все повече компании и личности да се включат в подобни инициативи.

    20.05.2022
  • Николай Гаврилов е новият Главен технически директор на Vivacom

    Той е избран след проведен конкурс между 140 кандидати от страната и чужбина

     

    Николай Гаврилов зае поста Главен технически директор на Vivacom, считано от 09 март т.г. Той е избран след проведен конкурс между 140 вътрешни и външни кандидати от България и от чужбина. 

     

    Николай има над двадесет години опит в сферата на телекомуникациите, като последните десет от тях са във Vivacom. До момента той ръководеше дирекция „Оперативно управление на мрежата“ в компанията. Отговарял е за наблюдение, поддръжка и контрол на мрежата и услугите, управление на инциденти и промени. Развивал е технологични проекти за оператори в Германия, Алжир и Македония. Той е магистър по Комуникационна техника и технологии от ТУ – гр. София.

     

    Наред с технологичното обновление и непрекъснатото повишаване на качеството на мрежите и услугите, основен фокус на Vivacom е клиентското изживяване и удовлетворение на нарастващите изисквания на потребителите. Това е и ключов приоритет в отговорностите на новия технически директор.

     

    За мен е гордост и изключително голяма отговорност да поема поста Главен технически директор. Поставили сме си амбициозни цели за развитие на мрежите ни и надграждане на услугите, които предоставяме, за да сме първият избор за доставчик на конвергирани телеком услуги на българските потребители“, каза Николай Гаврилов.

     

    Новото назначение е още една положителна крачка в стратегията на Vivacom като част от водещия телекомуникационен и медиен оператор в Югоизточна Европа United Group, да предоставя най-иновативните технологични решения за потребителите си, както и най-доброто клиентско изживяване.

     

     

     

     

    14.03.2022
  • Vivacom реорганизира своята Главна техническа дирекция

    В нея се създават нови технически направления, които ще се ръководят от професионалисти с богат опит в компанията

    Vivacom преструктурира своята Главна техническа дирекция. В нея се създават нови направления, които са ангажирани с развитие, управление и поддръжка на различните технологии, част от голямото портфолио от услуги, предлагани от телекома. Ръководители на дирекциите „Мобилен достъп“, „Опорни мрежи за данни и глас“, „Оперативно управление на мрежата“, „Транспортни мрежи и ТВ платформи“, „Фиксиран достъп“ и “Предоставяне и поддръжка на услуги“ стават професионалисти с доказан опит в компанията, висока експертизаи лидерски умения:
     

    • Бойчо Станков – Директор Мобилен достъп;
    • Борис Назаров – Директор Опорни мрежи за данни и глас;
    • Николай Гаврилов – Директор Оперативно управление на мрежата;
    • Николай Стамболиев – Директор Транспортни мрежи и ТВ платформи;
    • Петър Димов – Директор Фиксиран достъп;
    • Филко Михайлов – Директор Предоставяне и поддръжка на услуги
       

    „Новите директори на техническите направления нееднократно са доказвали своя професионализъм и мотивация. Те оправдаха сериозната отговорност да стартират първата у нас 10 Gbps оптична мрежа[1], както и първата търговска 5G мрежа, която е и с най-бързата[2] в страната, и с най-голямо покритие[3]. Сред другите им значителни постижения са внедряването на 5G фиксирана безжична мрежа за достъп, подмяна и надграждане на основната мобилна мрежа, EON CDN разширяване на покритието с бърза IP мрежа с увеличен капацитет, техническа и организационна интеграция на новопридобитите оператори, съчетани с непрекъснато повишаване на качеството на мрежата и услугите с ключови показатели за ефективност, фокусирани повече от всякога върху клиентското изживяване и удовлетвореност във всяка точка на контакт с потребителите. Те са доказателство за това, че Vivacom развива професионалните и лидерските качества на своите служители. Убеден съм, че тези промени са важна стъпка за реализиране на  амбициозните ни планове за обезпечаване на масова достъпност до най-модерните технологии” – каза Николай Андреев, Главен изпълнителен директор на Vivacom.

      

    • Бойчо Станков, директор Мобилен достъп, се присъединява към Vivacom през 2008 г. и повече от 10 години успешно ръководи екипите по планиране на безжични и мобилни мрежи. Той участва във внедряването на ключови проекти на компанията и е двигател на иновации в управлението на мобилните мрежи. Бойчо е магистър по Комуникационна техника и технологии от ТУ – гр. София и притежава професионална квалификация по Бизнес и финанси.
    • Борис Назаров, директор Опорни мрежи за данни и глас, е част от екипа на Опорни мрежи във Vivacom от 2005 г. Той притежава висока експертиза и богат международен опит в управлението на проекти, свързани с качество и изграждане, както на фиксирани, така и на мобилни мрежи. Борис е магистър по Съобщителна техника и системи от ТУ – гр. София.
    • Николай Гаврилов, директор Оперативно управление на мрежата, има над двадесет години опит в сферата на телеком технологиите, последните десет от които са във Vivacom. Развивал е технологични проекти за оператори в Германия, Алжир и Македония. В компанията Николай отговаря за наблюдение, поддръжка и контрол на мрежата и услугите, управление на инциденти и промени. Той е магистър по Комуникационна техника и технологии от ТУ – гр. София.
    • Николай Стамболиев, директор Транспортни мрежи и ТВ платформи, става част от компанията през 2004 г., в екипа по технологии за достъп. Скоро след това поема управлението на отдел Архитектура на фиксираната мрежа, а през 2012 г. – на Архитектура на Опорни мрежи и ТВ Платформи, ръководейки ключови технологии и процеси. Николай е магистър по Комуникационна техника и технологии от ТУ – гр. София.
    • Петър Димов, директор Фиксиран достъп, ръководи екипа на Фиксиран широколентов достъп от 2014 г., стъпвайки на своя опит и постижения в телеком сектора в конкуренти компании. Той е ключов експерт и управлява емблематични проекти за фиксираната мрежа на компанията. Петър е магистър по Телекомуникации от НБУ – гр. София, завършва MBA, Executive Management Program в Мадрид, Испания, а в момента се квалифицира в Програма за организационна ефективност в Оксфорд, Великобритания.
    • Филко Михайлов,  директор Предоставяне и поддръжка на услуги, стартира своята кариера в Телекомуникации гр. Варна. През годините заема различни йерархични позиции в техническа дирекция. Той е работил по ключови проекти за компанията, като Цифровизация на мрежата, Оптимизация на фиксираната мрежа, аутсорсинг и инсорсинг на част от Техническа дирекция. През последните 15 години ръководи направление Експлоатация, и заедно с екипа си отговаря за предоставянето на услугите до крайните клиенти на компанията, както и за поддръжката им. Филко е магистър по Телекомуникации от ВМЕИ-Варна.



    [1] Скорости до 10 Gbps в части от София, Пловдив, Стара Загора, Бургас и Варна. 

    [2] Според анализ на Ookla®, основан на данните от Speedtest Intelligence® за 01.07.-31.12. 2021, валидни само за най-бързата 5G мрежа. Търговските марки на Ookla се използват с разрешение. 

    [3] Най-голямо покритие на 5G мрежа след сравнение по публично достъпна информация към 16.08.2021 г. за 5G покритието на операторите по брой населени места и курорти. 5G мрежата е достъпна за всички настоящи и бъдещи клиенти с мобилни абонаментни планове и съвместими устройства. 




    02.03.2022
  • Vivacom отново в престижната ранг листа Fast 10

    Топ 10 на най-бързо развиващите се компании по ръст на приходите от сателитни услуги в света

    Vivacom отново влизав топ 10 в престижната ранг листа Fast 10, класираща всички доставчици на сателитни услуги за бизнес клиенти, въз основа на годишния ръст на приходите спрямо миналата година. Класацията се прави ежегодно от Световната телепорт асоциация (World Teleport Association – WTA).

     

    Като част от United Group, водещ телекомуникационен и медиен оператор в Югоизточна Европа, Vivacom прави значителни инвестиции в развитието на своята земна станция Плана. Благодарение на тях и на екипа от професионалисти, който се грижи за нуждите на клиентите, сателитният бизнес на компанията се разраства и осигурява висококачествени и надеждни услуги в Европа, Африка, Близкия изток и Латинска Америка. Vivacom излъчва над 400 телевизионни канала за пренос към различни оператори и крайни клиентии предоставя линии за пренос на данни на корпоративни клиенти на няколко континентa, включително Антарктида, за българските учени в базата ни на о. Ливингстън.

     

    Vivacom си партнира с някои от най-големите сателитни оператори в света, които ползват сателитна станция Плана за свои услуги.

     

    „Класирането ни отново в топ 10 най-бързо развиващи се оператори по ръст на приходите е доказателство, чевсяка година успяваме да надградим постигнатото през предишната и да привлечем нови клиенти.“, коментира Владимир Рангелов – директор Броудкастинг услуги.

     

    Повече информация за класацията на адрес:  https://www.worldteleport.org/news/594359/World-Teleport-Association-Publishes-Top-Operator-Rankings-for-2021.htm

    02.02.2022
  • United Group завършва придобиването на гръцкия телекомуникационен оператор Wind Hellas

    United Group ще обедини Wind и Nova, за да създаде конвергиран оператор, който е вторият по големина доставчик на гръцкия пазар както във фиксираните услуги, така и за платена телевизия.

    United Group ще обедини Wind и Nova, за да създаде конвергиран оператор, който е вторият по големина доставчик на гръцкия пазар както във фиксираните услуги, така и за платена телевизия.

     

    United Group ще инвестира най-малко още 1,3 милиарда евро в Гърция през следващите пет години.

     

    Главният изпълнителният директор на Wind Hellas Насос Заркалис (Nassos Zarkalis) ще отстъпи своевременно и позицията му ще бъде наследена от главният финансов директор Харис Кириакопоулос (Haris Kyriakopoulos)

      

    Тази сряда United Group, водещият доставчик на телекомуникационни и медийни услуги в Югоизточна Европа, обяви, че е завършила придобиването на гръцкия телекомуникационен оператор Wind Hellas.

     

    United Group ще обедини Wind с Nova, за да създаде конвергиран оператор със силно присъствие в гръцките домакинства, който ще бъде играч номер две на пазара както на фиксирани услуги, така и в услугите за платена телевизия.

     

    Подчертавайки значението на Гърция за United Group, базираната в Нидерландия компания ще инвестира поне още 1,3 милиарда евро в страната през следващите пет години, като се съсредоточи върху приоритети като разширяване на оптичната си мрежа, разгръщане на 5G и платена телевизия.

     

    Към днешна дата United Group – чиято оптична мрежа от следващо поколение е най-голямата в региона – е инвестирала 1,4 милиарда евро на гръцкия пазар. Това е сред най-големите инвестиции, направени в Гърция през последните години.

     

     

    Значителна сделка

    "Придобиването на Wind Hellas е важно събитие за United Group и гръцкия телекомуникационен пазар. Правим нова стъпка в ангажимента си да доставим на гръцките потребители пълен асортимент от най-добрите продукти и услуги, които нашата индустрия може да предложи", каза главният изпълнителен директор на United Group Виктория Боклаг.

      

    "Дигитализацията и изграждането на покритие с оптична мрежа в Гърция са в процесна създаване. Чрез инвестициите, които правим и чрез прилагане на нашия значителен експертен опит от осем пазара, ще изиграем ключова роля и на двата фронта, доставяйки невероятни продукти и най-доброто клиентско преживяване на гръцките потребители и бизнес клиенти", добави Боклаг.

     

     

    Промяна в управлението на Wind Hellas

    United Group заяви, че изпълнителният директор на Wind Hellas Насос Заркалис незабавно ще отстъпи от позицията си. Изпълнителният съвет на United Group благодари на Заркалис за лидерството му в продължение на повече от десетилетие и за това, че ръководи трансформацията на Wind Hellas в динамичен бизнес, който осигурява най-доброто потребителско изживяване. Заркалис ще остане в качеството си на съветник на Управителния съвет в продължение на три месеца, за да съдейства през преходния период.

     

    Финансовият директор Харис Кириакопоулос е избран да наследи Заркалис като главен изпълнителен директор. Той ще бъде отговорен да гарантира, че Wind Hellas продължава да изпълнява своето търговско и оперативно представяне, като същевременно ще помага за  планирането на предстоящото сливане с Nova.

     

    United Group добави, че разработването на детайлен план за интеграция е приоритет пред мениджмънта на Групата, както и пред локалния управленски екип.

     

    United Group навлезе на гръцкия пазар през 2020 г. с придобиването на Nova, компанията, която въведе платена телевизия и интернет в Гърция. Оттогава тя предприе редица значителни стъпки, за да засили присъствието си на местния пазар, като сред тях е ребрандиране на бизнеса и въвеждане на EON TV, най-популярната телевизионна платформа в региона.

     

    Последната стъпка на компанията, придобиването на Wind Hellas, добавя още 3,4 милиона единици, генериращипарични потоци (RGUs*) към United Group, с които общата сума на Групата е 15,2 милиона RGUs, включително 4,7 милиона в Гърция.

     

    *Единица, генерираща парични потоци (RGU) е индивидуален абонат на услуга, който генерира периодични приходи за компания

      

    12.01.2022
  • Vivacom има най-бързата 5G мрежа в България според световния лидер при приложенията за тестване, събиране на данни и анализ на фиксираните и мобилните мрежи* – Ookla®

    Vivacom изгради най-бързата 5G мрежа* в България, която е и най-голямата в страната**

    Със Speed ScoreTM от 417,27[1] 5G мрежата на Vivacom е най-бързата в България на базата на проучване на Ookla® на Speedtest Intelligence®  през третото и четвъртото тримесечие на 2021 г. Резултатите се базират на 52 578 потребителски теста, направени в периода 1.7–31.12.2021.*

     

    Освен независимото международно признание за скорост, 5G мрежата на оператора е и най-голямата в страната, с покритие в над 220 населени места и курорти. Vivacom е първият телеком в България, който пусна търговска мрежа от пето поколение през септември 2020 г. Само година по-късно, благодарение на стратегическите инвестиции, както и на експертизата на екипа на компанията, клиентите на Vivacom могат да се възползват от предимствата на най-бързата и най-голямата 5G мрежа в България. Телекомът удвои инвестициите си в мобилната си инфраструктура, след като през април миналата година получи 5G лиценз. През следващите 5 години Vivacom планира да инвестира 500 млн. евро в своята инфраструктура за да може да развива и предлага най-иновативните и полезни услуги за своите клиенти, .

      

    „Гордеем се, че само за една година успяхме да изградим най-бързата и най-голяма 5G мрежа в България. За нас е стратегически приоритет да инвестираме в технологиите на бъдещето и да предоставим на нашите клиенти най-бързата и надеждна свързаност. Мрежата от пето поколение ще ни позволи да променим изцяло начина, по който работим, живеем и се забавляваме. Клиентите на Vivacom имаха предимството не само първи да получат достъп до 5G технологията, но и днес да използват най-бързата мрежа от пето поколение в България. Като част от United Group за нас е важно не само да сме най-добрите в страната, но и да получаваме признание на европейско ниво. Голямата ни цел е да поставим убедително България на картата на лидерите в качествените комуникационни, дигитални и развлекателни услуги в Европа”, каза Николай Андреев, главен изпълнителен директор на Vivacom.

      

    „Нашата стратегия от самото начало е да инвестираме в максимално покритие, съчетано с увеличен капацитет, където е най-необходимо. Затова следвахме най-добрите и иновативни световни практики и пуснахме нашата 5G мрежа, използвайки технология за динамично споделяне на спектъра (DSS). Така в момента работим не с една, а с две честоти за 5G – 1800MHz и 3600 MHz, за да можем да предложим най-голямото и най-бързо 5G покритие с до 2 Gbps широколентови скорости (6 пъти по-високи от 4G). Това ни позволява да не правим никакви компромиси между покритие и скорост, а и двете да бъдат постигани едновременно, за да могат ползите от новата технология да достигнат до клиентите ни във всички населени места с над 5000 жители, което е над две трети от населението в България“, допълва Бойчо Станков, директор Мобилен достъп в Главна техническа дирекция на Vivacom.

     

      

      

    *Според анализ на Ookla®, основан на данните от Speedtest Intelligence® за 01.07.-31.12. 2021, валидни само за най-бързата 5G мрежа. Търговските марки на Ookla се използват с разрешение. Повече на vivacom.bg.

      

      

    ** Най-голямо покритие на 5G мрежа след сравнение по публично достъпна информация към 07.01.22 за покритието на операторите по брой населени места и курорти. 

      

    Ookla е световен лидер в тестването на скоростта във фиксирани и мобилни мрежи. Водещото им приложение Speedtest е прецизен, независим и точен метод за измерване на скоростта, който се е доказал като глобален златен стандарт в индустрията, базиран на данни от над 10 млн. потребителски теста на ден.

    Повече за методологията Speedtest на Ookla може да видите тук.

       

    [1] Speed ScoreTM включва измерване на скоростта на изтегляне (download) и качване (upload) на победителя в България, за да оцени достигнатите скорости в мрежата.

     

     

    10.01.2022
  • Европейската комисия одобрява придобиването на гръцкия телекомуникационен оператор Wind Hellas от United Group

    Решението дава зелена светлина на базираната в Нидерландия United Group да предприеме последните стъпки за завършване на сделката

    22.12.2021 г. – Европейската комисия безусловно одобри придобиването на гръцкия телекомуникационен оператор Wind Hellas от United Group, водещият доставчик на телекомуникационни и медийни услуги в Югоизточна Европа.

     

    Решението дава зелена светлина на базираната в Нидерландия United Group да предприеме последните стъпки за завършване на сделката, която беше обявена през август 2021 г.

     

    United Group ще слее Wind с Nova – съществуващия си операторна фиксиран интернет и доставчик на платена телевизия в Гърция, който бе придобит през ноември 2020 г. Така United Group ще създаде напълно конвергиран оператор, който ще бъде играч номер две на пазара както в широколентовия интернет, така и в услугите за платена телевизия.

     

    United Groupочаква да завърши сделката през януари 2022 г.

     

    В България United Group притежава телекомуникационния оператор Vivacom и най–голямата мултиплатформена медийна компания в страната - „Нова Броудкастинг Груп“.

     

    22.12.2021
Open cookie bot settings
към контакти