Новини

14 проекта ще бъдат подкрепени от Vivacom Регионален грантX

16.03.2023

16 март 2023 г., София. 14 граждански организации от цялата страна получиха грантове на обща стойност 62 758 лв. в 8-ото издание на Vivacom Регионален грант. Средствата ще бъдат използвани за реализиране на проекти в областите образование и опазване на околната среда в рамките на една година.

 

 „Тази година отчитаме рекордно висок интерес към Vivacom Регионален грант – получихме 360 кандидатури от цялата страна, а над 75% от организациите участват за първи път в инициативата. За нас това е потвърждение за значението и ползата от тази програма. Вярваме, че образованието и опазването на околната среда са ключови за устойчивото развитие на всяко населено място, независимо от неговата локация и големина, затова фокусираме усилията си в тези две области“, сподели Николай Андреев, главен изпълнителен директор на Vivacom.

 

С грантовете дарени в осмото издание на инициативата, общата стойност на сумата, с която Vivacom подкрепя гражданските организации в цялата страна, надвиша 500 000 лева. Средствата са в полза на 108 проекта, на 98 организации от 81 населени места.

 

„Като член на журито, всеки път, когато чета прекрасните идеи на организации от цяла България, за промяна, тук и сега – се зареждам с енергия и вяра в това, че всичко зависи от нас и нашата отдаденост към общностите, в които живеем“, сподели Надя Шабани, директор на Български център за нестопанско право, дългогодишен партньор на инициативата.

 

Проектите, които ще бъдат подкрепени в рамките на 8-ото издание на Vivacom, са:

 

Проектът "С две ръце и голямо сърце"на Фондация Стрей Шийп – цели да насочи вниманието към значението на обучения по жестомимичен език в общински училища в Пловдив, където има концентрация на глухи деца, като в рамките на проекта ще бъдат проведени 25 обучения.

 

Проектът “Отвъд стената - заедно на приключение” на Фондация Арт Бюро ще повдигне темата за разбирането и толерантността към глухите хора. Населените места, в които ще се изпълняват дейностите са Габрово, Ловеч и Видин, където чрез интерактивна работилница и театрален спектакъл ще общуват над 400 деца.

 

Сдружение Чиста Струма с проекта „И от мен зависи“ ще повиши ангажираността на учениците от град Кюстендил и околните села за основните източници на замърсяването на реките в района и в частност на река Банщица, която е приток на река Струма и начините да се намали замърсяването.

 

Инициативата „АЗ СЪМ КОСТАНДОВО", на Народно читалище Просвета -1919, гр. Костандово, е насочена към превенция на прекомерното замърсяване с битови отпадъци, както и отпадъци от пластмаса за еднократна употреба и найлонови изделия и намаляване на употребата им от жителите и гостите на Костандово.

 

Проектът "Млади Еко Реактори", на организацията "Младежки и граждански инициативи в Розовата долина" ще насърчи младите хора от Община Карлово да реагират на дейности, замърсяващи околната среда, да рециклират и редуцират отпадъци и да реставрират еко-пътеки и маршрути в НП „Централен Балкан" и Средна гора. Проектът ще се осъществи в градовете Карлово, Калофер, Клисура и селата Климент, Ведраре и Бегунци.

 

Проектът "За да не ходи водата на кино" на Народно читалище Селска пробуда - 1925, с. Горно Пещене, ще ограничи пилеенето на вода, като повиши съзнанието на жители на селата - Горно Пещене, Вировско, Тишевица и Върбица за ценността на водата като природен ресурс и неговата ограниченост.

 

Проектът "Еко-приобщаващи игри" на Сдружение Знание ще насърчи зелено мислене сред младите хора в Ловеч и ще приобщи деца и ученици със специални образователни потребности към каузата чрез разработване на образователни материали и игри на екологична тема и осъществяване на еко-кампании.

 

Инициативата "Планината учител и вдъхновител" на Народно читалище  Родопска искра - 2020, с. Лилково, цели по забавен и креативен начин да стимулира деца и възрастни да опознаят планината и гората, застрашените видове и начините за опазването им.

 

Проектът "Да смачкаме отпадъците" на Училищно настоятелство при СУ „Христо Ботев“, гр. Карнобат има за цел да насърчи разделното събиране и изхвърляне на отпадъци сред учениците още от начално образование. 

 

“Back to school - кауза природозащита” е проектът на Българска фондация Биоразнообразие ще пробуждане интереса към природозащитата на ученици от Велико Търново, Червен бряг и София, с които ще работят настоящите и бъдещи професионалисти по опазване на околната среда.

 

Проектът "Еко карнавал" на Студио за документален театър ВОКС ПОПУЛИ си поставя за цел създаването и разпространението в област Благоевград на детски образователен спектакъл, който да запознае децата от 5 до 10 годишна възраст с темите за опазване на околната среда, разделното събиране на отпадъци и рециклирането.

 

Инициативата "Климатична наука в класната стая" на Сдружение Горичка ще повиши знанието за климатичните промени на учители и ученици от прогимназиален и гимназиален етап в училища в София, Плевен и Кърджали, чрез интерактивна игра „Климатична фреска“.

 

"Симулатор - стимулатор" е проект на Обществения център за околна среда и устойчиво развитие. Той си поставя за цел популяризиране и осъзнаване на ролята на човека в процесите на глобалното затопляне, сред ученици и учители, чрез специалния образователния инструмент „Симулационен модел En-ROADS“.

 

Инициативата „Еко-камионче за топла храна" на Фондация Доброволците на Св. Георги цели създаване на общност за взаимопомощ и подкрепа между ангажираните в предоставянето на безплатна топла храна и ползващите се от нея.

 

 

Търсене на новини
  • Финалистите от Vivacom Регионален грант учат как да популяризират проектите си

    15 май 2024 г., София. Проведе се втората лаборатория от акселераторската програма на Vivacom Регионален грант. Специалното събитие с фокус обучение за популяризиране на добрите идеи и постигнатите резултати събра на едно място доказани ПР и маркетинг експерти, които споделиха опит и добри практики с десетте граждански организации-финалисти. По време на обучението, организирано от Vivacom и Български център за нестопанско право, участниците разбраха как да разказват убедително историите си чрез различните средства на комуникация, за да привлекат още съмишленици към каузите си.

     

    Финалистите от Vivacom Регионален грант учат как да популяризират проектите си

     

    15 май 2024 г., София. Проведе се втората лаборатория от акселераторската програма на Vivacom Регионален грант. Специалното събитие с фокус обучение за популяризиране на добрите идеи и постигнатите резултати събра на едно място доказани ПР и маркетинг експерти, които споделиха опит и добри практики с десетте граждански организации-финалисти. По време на обучението, организирано от Vivacom и Български център за нестопанско право, участниците разбраха как да разказват убедително историите си чрез различните средства на комуникация, за да привлекат още съмишленици към каузите си.

    По време на лабораторията проф. д-р Десислава Бошнакова, утвърден преподавател и ПР специалист, запозна участниците с тънкостите в разказването на истории и особеностите на различните жанрове. Доказаният комуникационен експерт Любомир Аламанов им даде конкретни съвети как да създават завладяващи текстове и да работят с медиите.

    Участниците научиха също и как да управляват по-ефективно профилите си в социалните мрежи. Един от водещите маркетинг експерти – Георги Малчев, им даде ценни съвети как да оптимизират онлайн каналите си за комуникация, за да достигнат проектите им до по-голяма аудитория.

    НПО организациите имаха възможността да научат лично от професионалния фотограф Красена Ангелова основните правила при фотозаснемане на събития и тънкостите за улавяне на емоциите в снимките. По време на дискусията с нея те разбраха как да разказват историите си в снимки, както и кои са най-често допусканите грешки при репортажно заснемане, за които да внимават.

    „Тази година обновихме изцяло Регионалния грант и въведохме акселераторска програма, защото освен от финансиране, организациите се нуждаят и от допълнителна подкрепа. По този начин искаме да им помогнем да обогатят знанията и уменията си и да постигат още по-добри резултати. Най-много ни радва, че и самите те оценяват лабораториите като много полезни“, сподели Елица Георгиева, директор Корпоративни комуникации във Vivacom.

    „Втората лаборатория от Vivacom Регионален грант демонстрира добрата колаборация между експерти – тези от НПО сектора и тези от сферата на комуникациите. Лекторите бяха силно ангажирани, а участниците мотивирани да надградят знанията и уменията си“, сподели Радина Банова-Стоева, правен консултант в Български център за нестопанско право.

    Предстои да се проведе и третата лаборатория от акселераторската програма, която ще събере на едно място финалисти от предишни издания на програмата, за да обменят опит и идеи помежду си.

    15.05.2024
  • Vivacom спечели три приза от годишните награди за благотворителност „Златно сърце“

    1 май 2024 г., София. Vivacom спечели три призови награди „Златно сърце“ в десетото юбилейно издание на годишния конкурс за благотворителност и корпоративна социална отговорност „Златно сърце”, организиран от списание и клуб Business Lady. Сред наградените проекти на телекома са социално отговорната инициатива Vivacom Регионален грант, програмите за обучение на ученици и студенти, както и програмата за дарителство по ведомост на работното място Viva Help.

     Vivacom спечели три приза от годишните награди за благотворителност „Златно сърце“

     

    1 май 2024 г., София. Vivacom спечели три призови награди „Златно сърце“ в десетото юбилейно издание на годишния конкурс за благотворителност и корпоративна социална отговорност „Златно сърце”, организиран от списание и клуб Business Lady. Сред наградените проекти на телекома са социално отговорната инициатива Vivacom Регионален грант, програмите за обучение на ученици и студенти, както и програмата за дарителство по ведомост на работното място Viva Help.

    Първо място в категорията „КСО иновации и устойчиво развитие“ компанията спечели с Vivacom Регионален грант – най-мащабната социално отговорна инициатива, с която вече 9 години подкрепя проекти на граждански организации от цялата страна. Тази година телекомът обнови изцяло Регионалния грант, като улесни значително процеса на кандидатстване, въведе акселераторска програма и увеличи двойно размера на грантовете за гражданските организации. 10 организации получиха грантове на обща стойност 100 000 лева, с които ще развият своите образователни и екологични проекти.

    Призът в категория „Инвеститор в обществото“ беше присъден за дългогодишните младежките програми, с които Vivacom инвестира в развитието на бъдещото поколение телеком специалисти и изгражда успешно мостове между образованието и бизнеса. Учениците и студентите, които са част от Практикантската програма, Техническата академия и Лятната стажантска програма придобиват практически умения и работят по реални бизнес проекти под менторството на доказани специалисти от Vivacom. Младежките програми дават ценен опит на младите хора и са първото им преживяване в корпоративна среда.

    В категорията „Социална отговорност към служителите“ бе отличена дългогодишната устойчива програма за дарителство по ведомост на работното място Viva Help.Това е специално създаден фонд за лечение на служители на Vivacom и техните деца, когато лечението не се покрива от здравната каса и от допълнителното здравно осигуряване. Събраната сума за 2023 г. е 110 000 лева, а от създаването на кампанията до днес сумата надхвърля 1 милион и 300 хил. лева. През 2023 г. процентът на постоянните дарители се увеличава, като редовните дарители са над 34% от ефективния персонал на компанията.

     

    Наградите за благотворителност и корпоративна социална отговорност „Златно сърце”  събират на едно място инициаторите на едни от най-успешните социално отговорни инициативи. Те отличават компаниите и личностите, които са допринесли за реализирането на смислени проекти в помощ на обществото и на отделни групи, и им дават възможност да споделят вдъхновяващи истории.

    02.05.2024
  • United Group B.V. продължава позитивната тенденция на растеж с рекордни резултати през 2023 година

    24 април 2024 г. - United Group, водещ телекомуникационен и медиен оператор в Югоизточна Европа, постигна рекордни финансови резултати за 2023 година. Групата бележи 7% ръст на приходите и EBITDAal, съответно до 2 791 млн. евро и 988 млн. евро. С отчитане на влиянието на продажбата на портфолиото си от кули през август 2023 г., Групата постигна 10% органичен ръст на EBITDAal през 2023 г.

    United Group B.V. продължава позитивната тенденция на растеж с рекордни резултати през 2023 година

     

    • Консолидираните приходи на Групата за 2023 г. нарастват със 7% на годишна база, достигайки до 2 791 млн. евро
    • Консолидираната коригирана EBITDAal (печалба преди лихви, данъци, амортизации и след наеми) на Групата нараства със 7% през 2023 г., достигайки до 988 млн. евро 

     

    24 април 2024 г. - United Group, водещ телекомуникационен и медиен оператор в Югоизточна Европа, постигна рекордни финансови резултати за 2023 година. Групата бележи 7% ръст на приходите и EBITDAal, съответно до 2 791 млн. евро и 988 млн. евро. С отчитане на влиянието на продажбата на портфолиото си от кули през август 2023 г., Групата постигна 10% органичен ръст на EBITDAal през 2023 г.

    Всички бизнес звена постигат силен органичен ръст на приходите. Особено благоприятно влияние върху резултатите оказват: 1) продължаващото разширяване на абонатите на мобилни услуги на основните пазари на Групата; 2) силното търсене на бизнес ИТ решения и оборудване, особено в Гърция; и 3) ръстът в дейността на United Media, благодарение на нарастващите продажби на реклама и медийно съдържание.

    Печалбата преди лихви, данъци, амортизации и след наеми (EBITDAal) се повлияват позитивно от тези фактори, подкрепящи силния ръст на приходите и проактивното управление на разходите, което позволява на Групата, въпреки инфлационния натиск, да поддържа марж на EBITDAal от 35%.

    „2023 г. беше годината на стратегическа интеграция на придобиванията ни в Гърция, България и Хърватия, като всички основни инициативи, включително оптимизацията на разходите, бяха завършени до края на годината. Освен това допълнителните ни инвестиции в оптични и 5G технологии, както и ключовите придобивания на радиочестотен спектър, допринесоха за затвърждаването на позициите ни на всички основни пазари“, заяви Виктория Боклаг, главен изпълнителен директор на United Group. „В тази предизвикателна среда продължаваме да постигаме силен растеж, като следваме стратегията си за предоставяне на висококачествени продукти и услуги чрез модерна и стабилна инфраструктура“.

    Интегрираният бизнес модел като ключово преимущество

    United Group постига устойчив ръст в дългосрочен план. Като водещ телекомуникационен и медиен оператор в Югоизточна Европа, United Group предоставя на всички свои пазари най-голямата и модерна високоскоростна мрежа за данни както по мобилна, така и по фиксирана свързаност, продуцира телевизионно съдържание, излъчва и стриймва основни спортни и развлекателни формати, както и богата гама от новинарски портали на тези пазари. През 2023 г. повече от 5,30 млн. домакинства разчитат на интернет и телевизионна услуга от United Group, а мобилните ѝ услуги достигат до над 7,34 млн. абонати. Ангажиментът на компанията да предлага комбинирани пакети с добавена стойност, включително обединяването на фиксирани и мобилни услуги, е ключов фактор за този непрекъснат успех. Освен това United Media достига до 8,2 млн. домакинства чрез своите канали, а вътрешният продуцентски екип създава завладяващи медийни продукти за своите канали, което в дългосрочен план увеличава абонатите на платена телевизия. Понастоящем United Media продуцира близо 50% от общото съдържание в телевизионното си портфолио, включително FTA (наземни) и платени телевизионни продукти, различни от спортните канали, като основните ѝ програми в най-гледаното телевизионно време обикновено постигат рейтинги между 25% и 40% на основните пазари, на които оперира медийният сегмент на Групата.

    Доказан опит в областта на придобиванията

    От 2000 г. насам United Group успешно е осъществила близо 150 успешни придобивания, като 5 от тях са реализирани през 2023 г. Като важен етап, през февруари 2024 г. United Group успешно приключи придобиването на Булсатком ЕООД - №3 доставчик на фиксирани телекомуникационни услуги в България. Това стратегическо придобиване ще позволи на компанията да разшири покритието на домакинства в България и ще  предостави търсените продукти и услуги на United Group и на клиентите на Булсатком.

    Надграждане на потенциала за по-нататъшен растеж

    През 2023 г. United Group отчита значително подобрение на оперативния паричен поток в резултат както на ръста на EBITDAal, така и на намаляването на капиталовите разходи (от 27% от приходите през 2022 г. на 23% през 2023 г., което се дължи отчасти на намаляването на капиталовите запаси, натрупани в очакване на нарушения на веригата за доставки през годините на COVID). От решаващо значение е фактът, че през 2023 г. United Group се възползва от силното търсене на инфраструктура от телекомуникационни кули, за да продаде своя портфейл от кули за 1,2 млрд. евро. Тези постъпления бяха използвани за значително намаляване на задлъжнялостта на бизнеса, което от своя страна освободи парични потоци за бъдещ растеж. Към 31 декември 2023 г. нетният ливъридж (съотношението на нетния дълг на Групата към коригираната EBITDAal за последните две тримесечия, преизчислена на годишна база) намалява до 4,20x в сравнение с 4,96x към 31 декември 2022 г. Рейтинговите агенции потвърдиха кредитния рейтинг на United Group от B2 (стабилен) / B (положителен) (Moody''s / S&P). 

    Важни етапи през 2024 г.

    През 2023 г. United Group постигна значителен напредък, полагайки основите за успеха през първото тримесечие на 2024 г. Усилията се отплащат, осигурявайки позицията на втория по големина мобилен оператор в Словения. Това постижение отразява ангажимента на компанията да разширява своето присъствие в региона. Инвестициите на United Group в инфраструктурата за пренос на оптични кабели до дома (FTTH) я превърнаха във втория по големина доставчик на FTTH мрежа в Гърция, подчертавайки амбицията на компанията да предоставя високоскоростна интернет свързаност на гръцките домакинства. А стратегическият ход за придобиване на Булсатком вече затвърди позицията ѝ на най-голям оператор в България. Чрез интегрирането на  Булсатком, United Group цели да подобри услугите си и да достигне до по-широка клиентска база.

     

     

     

    Отказ от отговорност

    Това прессъобщение е с информационна цел и не представлява предложение за продажба или покана за предложение за покупка на ценни книжа, в която и да е компания.

    Изявленията в това прессъобщение, които не са исторически факти, са прогнозни изявления. Всички изявления, насочени към бъдещето, са зависими от рискове и несигурност, които могат да повлияят на действителните резултати на Групата и могат да доведат до това действителните резултати да се различават съществено от тези, изразени във всички прогнозни изявления, направени от името на Групата. Бъдещите прогнози и информация, съдържащи се в настоящото съобщение, са направени към датата на настоящото съобщение и Групата не поема ангажимента да актуализира публично или да ревизира каквито и да било прогнозни изявления или информация, независимо дали е настъпила промяна в резултат на нова информация, бъдещи събития или по друг начин, освен ако това не се изисква от приложимите закони за ценните книжа.

     

    За United Group

    United Group е водещ телекомуникационен и медиен оператор в Югоизточна Европа, който предоставя на клиентите си пълен набор от телекомуникационни услуги. Групата осигурява едно от най-добрите мрежови покрития в региона и предлага на потребителите една от най-атрактивните селекции на съдържание – от локално съдържание до една от най-добрите селекции от цял свят. Тази важна стратегическа стъпка ще позволи на Групата да продължи да предоставя най-добрите телекомуникационни продукти на своите клиенти и да запази водещите си пазарни позиции.

     

     

     

    За допълнителна информация, моля, свържете се с:

     

    Александра Делвенакиотис

    Вицепрезидент Публични комуникации

    United Group

    media@united.group

     

    25.04.2024
  • Vivacom спечели призовото първо място в категорията „Инвеститор в човешкия капитал“

    20 март 2024 г., София. Vivacom спечели първо място в категорията „Инвеститор в човешкия капитал“ за Лятната си стажантска програма в годишните награди за отговорен бизнес за 2023 на Българския форум на бизнес лидерите.

    Vivacom спечели призовото първо място в категорията „Инвеститор в човешкия капитал“

     

    20 март 2024 г., София. Vivacom спечели първо място в категорията „Инвеститор в човешкия капитал“ за Лятната си стажантска програма в годишните награди за отговорен бизнес за 2023 на Българския форум на бизнес лидерите.

    „Радваме се, че получаваме това високо признание именно за Лятната ни стажантска програма. То идва напълно заслужено, след като миналата година отбелязахме 20-то юбилейно издание и го надградихме с нови инициативи. Те направиха програмата още по-атрактивна и ефективна за страхотните млади хора, които се включиха. 51 стажанти преминаха през Лятната ни стажантска програма, а половината от тях останаха на работа в компанията. Отличието идва точно навреме за старта на 21-то издание на Лятната ни стажантска програма“,сподели Малина Чавдарова, директор „Човешки ресурси“ във Vivacom.

    За 20-те издания през Лятната стажантска програма на Vivacom са преминали над 1650 стажанти, от които всяка година над 40% продължават кариерното си развитие в компанията, а над 20% от всички служители в компанията са започнали развитието си като стажанти.

    „Инвеститор в човешкия капитал“ е втората голяма награда за работодателската политика на Vivacom, след като в края на 2023 компанията беше отличена за „Любим работодател“ в престижните награди за най-добър работодател на България – Career Show Awards 2023.

    Националния конкурс на Българския форум на бизнес лидерите отличава приноса на бизнеса за изграждането на справедлива и стимулираща работна и социална среда. В наградите тази година се състезаваха 82 компании в 7 категории, а за приза „Инвеститор в човешкия капитал” Vivacom се нареди на първа позиция сред 18 компании.

    20.03.2024
  • Vivacom подновява сертификацията за сателитна станция „Плана“ с най-високия стандарт – Tier 4

    28 февруари 2024 г., София Сателитната станция „Плана“ на Vivacom поднови сертификата си в областта на сателитните услуги с най-високата възможна степен – Tier 4. Сертификатът на Световната телепорт асоциация (World Teleport Association – WTA) нарежда станцията сред най-модерните съоръжения от своя тип в света. За да се поднови, съоръжението трябва да отговаря на повече от 170 изисквания, които WTA проверява и анализира при одит на място. Това доказва, че „Плана“ продължава да покрива високите стандарти за топ локация, двойно подсигурено техническо оборудване и високо професионална денонощна поддръжка – както с технически, така и с търговски експерти. В момента само 31 подобни съоръжения, включително наземната станцията „Плана“, притежават сертификат Tier 4 в света.

    Vivacom подновява сертификацията за сателитна станция „Плана“ с най-високия стандарт – Tier 4

    28 февруари 2024 г., София Сателитната станция „Плана“ на Vivacom поднови сертификата си в областта на сателитните услуги с най-високата възможна степен – Tier 4. Сертификатът на Световната телепорт асоциация (World Teleport Association – WTA) нарежда станцията сред най-модерните съоръжения от своя тип в света. За да се поднови, съоръжението трябва да отговаря на повече от 170 изисквания, които WTA проверява и анализира при одит на място. Това доказва, че „Плана“ продължава да покрива високите стандарти за топ локация, двойно подсигурено техническо оборудване и високо професионална денонощна поддръжка – както с технически, така и с търговски експерти. В момента само 31 подобни съоръжения, включително наземната станцията „Плана“, притежават сертификат Tier 4 в света.

    „Горди сме, че Vivacom за пореден път демонстрира най-високите стандарти в качеството на сателитните услуги, потвърдени от WTA. Тази сертификация затвърждава лидерската позиция на „Плана“ в региона като доставчик на услуги и решения на клиенти като Disney, Eutelsat и Viacom, чиито телевизии достигат до милиони домакинства. Всичко това е възможно, благодарение на високата експертиза на целия екип“, сподели Николай Андреев, Главен изпълнителен директор на Vivacom.

    От сертификацията си с Tier 4 през 2021 г. до сега, Vivacom се фокусира върху разширяване на портфолиото от бизнес клиенти, като наземната станция вече излъчва над 600 ТВ канала, които достигат до милиони домакинства в Европа, Африка, Южна Америка и Азия, включително и до труднодостъпни места, сред които и Антарктида. Сред най-големите бизнес клиенти на сателитни услуги на Vivacom са: Disney, Eutelsat, Viacom, National Geographic Channel, Viasat, Endurosat, Leaf Space, както и много други доставчици на съдържание, телекомуникационни и сателитни оператори.

    „Vivacom е чудесен пример за оператор, който се е фокусирал върху технологиите, съоръженията и операциите, необходими за предоставяне на висококачествени услуги. Това отличава компанията от конкурентите ѝ в Европа и в света“, коментира Робърт Бел, изпълнителен директор на Световната телепорт асоциация.

    Наскоро Vivacom беше отличен в топ 10 на най-бързо развиващите се оператори в света за сателитни услуги за бизнеса от WTA. Постижението е резултат от целенасочената стратегия за инвестиции във висококачествени продукти и услуги, технологии и разрастване на наземната инфраструктура на Vivacom в региона, с подкрепата на United Group. До 2026 година общата инвестиция на групата в България ще достигне 4,8 млрд. лева.

    28.02.2024
  • United Group финализира сделката за придобиването на Булсатком

    27 февруари 2024, София. United Group, водещият доставчик на телекомуникационни и медийни услуги в Югоизточна Европа, приключи успешно сделката по придобиването на Булсатком – доставчик на сателитна телевизия и интернет за домакинствата и бизнеса в България.

    United Group финализира сделката за придобиването на Булсатком

     

    27 февруари 2024, София. United Group, водещият доставчик на телекомуникационни и медийни услуги в Югоизточна Европа, приключи успешно сделката по придобиването на Булсатком–доставчик на сателитна телевизия и интернет за домакинствата и бизнеса в България.

     

    Придобиването е част от дългосрочната стратегия на United Group за разширяване и укрепване на пазарното присъствие в региона и стимулиране на бъдещите иновации в за едно дигитално и свързано общество.

     

    Виктория Боклаг, главен изпълнителен директор на United Group: "Щастливи сме от финализирането на придобиването на Булсатком. Тази стъпка ще ни позволи да стимулираме по-нататъшния растеж на този важен пазар и ще позволи ускоряване на иновациите в региона. Това придобиване допълва нашето портфолио и има ясни ползи за настоящите и бъдещи клиенти в България."

     

    Николай Андреев, главен изпълнителен директор на Vivacom и Булсатком: "Успешното приключване на придобиването на Булсатком е добра новина за потребителите на силно фрагментирания пазар в този сектор в България. Това ще ни даде възможност да подобрим значително качеството на телевизионната им услуга за, като им предложим повече HD канали и достъп до над 30 000 заглавия във видеотеката на EON– водещата телевизионна платформа в Югоизточна Европа. Също така ще повишим значително и качеството на предлаганата им интернет услуга.“

     

    United Group стъпи на българския пазар през 2020 година с придобиването на Vivacom. Оттогава групата предприе редица значителни стъпки, за да засили своето присъствие и да стимулира иновациите на пазара. Сред постиженията на United Group са разработването на най-голямата 5G мрежа в страната и пускането на първата 10GIGA оптична мрежа. United Group предостави на българските потребители и първите 5G неограничени тарифни планове и достъп до телевизионната платформа EON, носител на множество награди.

     

    За United Group: Базираната в Нидерландия United Group е водещ телекомуникационен и медиен оператор в Югоизточна Европа. Компанията развива дейност в осем държави и има близо 16 милиона потребители и 15 000 служители. Генерира годишни приходи в размер на близо 2,7 милиарда евро. United Group осигурява най-широкото мрежово покритие в региона и предлага на потребителите една от най-атрактивните селекции на ТВ съдържание от цял свят. Сериозните инвестиции в дигитална инфраструктура, съдържание и технологии гарантират отличното качество на продуктите и услугите, които предоставя на клиентите. От март 2019 г. мажоритарен собственик на United Group е BC Partners, една от най-големите глобални инвестиционни компании.

     

    От юли 2020 г. Vivacom е част от United Group. В България групата включва още Nova Broadcasting Group и вестник Телеграф.

     

    За повече информация: https://united.group/

    27.02.2024
  • United Group completes the acquisition of Bulsatcom

    27 February 2024, Sofia - United Group, the leading provider of telecommunications and media services in Southeast Europe, successfully completed the acquisition of Bulsatcom, a direct-to-home satellite television and broadband internet provider in Bulgaria.

    United Group completes the acquisition of Bulsatcom  

     

    27 February 2024, Sofia - United Group, the leading provider of telecommunications and media services in Southeast Europe, successfully completed the acquisition of Bulsatcom, a direct-to-home satellite television and broadband internetprovider in Bulgaria.

     

    The acquisition is part of United Group''s long-term strategy to expand and strengthen its market presence in the region and drive innovation for a digital, connected society.

     

    Victoriya Boklag, CEO of United Group: "We are very happy with the completion of the acquisition of Bulsatcom. This step will allow us to foster further growth in this important market and allow for acceleration of innovation in the region. This acquisition complements our portfolio and brings clear benefits to existing and future customers in Bulgaria."

     

    Nikolay Andreev, CEO of Vivacom and Bulsatcom: "The successful closing of the acquisition of Bulsatcom is good news for consumers in a highly fragmented market like it is the case in Bulgaria. We will be able to significantly improve the quality of the TV service for Bulsatcom customers. This means more HD channels for them and access to over 30,000 titles in the video library of EON, the leading tv platform in Southeast-Europe. It will also significantly increase the quality of their internet service offered in terms of download and upload speeds."

     

    United Group entered the Bulgarian market in 2020 with the acquisition of Vivacom. Since then, the group has undertaken several significant steps to strengthen its presence and drive innovation within the market. Among United Group''s achievements are the development of the country''s largest 5G network and the launch of the first 10GIGA fibre network. United Group also provided Bulgarian consumers with the first 5G unlimited tariff plans and access to the award-winning EON TV platform.

     

     

    About United Group

     

    Dutch-based United Group is the leading telecommunications and media operator in South-East Europe. Active in eight countries, the company has nearly 16 million users and 15,000 employees. It generates more than €2.7 billion in annual revenues. United Group has the widest network coverage in the region and offers users the most attractive selection of TV content from around the world. Significant investments in digital infrastructure, content and technology ensure the excellence of the products and services it provides to customers. United Group has been majority owned by BC Partners, one of the largest global investment companies, since March 2019. For more information visit https://united.group/ 

    27.02.2024
  • Рекорден брой проекти в надпревара за финансиране от Vivacom Регионален грант

    23.02.2024 г., София Рекордните 395 кандидатури на граждански организации получи деветото издание на Vivacom Регионален грант. В изцяло обновеното издание телекомът удвои размера на грантовете, увеличи общия фонд на 100 000 лв. и опрости процеса за кандидатстване. Тези новости, заедно с въвеждането на акселераторска програма за финалистите, дадоха възможност на още повече организации да кандидатстват за подкрепа на техните образователни и екологични идеи.

    Рекорден брой проекти в надпревара за финансиране от Vivacom Регионален грант

    Телекомът ще дари 100 000 лв. за реализиране на образователни и екологични идеи

    1. Рекордните 395 кандидатури на граждански организации получи деветото издание на Vivacom Регионален грант. В изцяло обновеното издание телекомът удвои размера на грантовете, увеличи общия фонд на 100 000 лв. и опрости процеса за кандидатстване. Тези новости, заедно с въвеждането на акселераторска програма за финалистите, дадоха възможност на още повече организации да кандидатстват за подкрепа на техните образователни и екологични идеи.

    И тази година има подадени кандидатури от всички 28 области в страната, като 20% от тях са от организации от села. Това доказва, че приносът към качественото образование и чистата околна среда са ключови за устойчивото развитие на всяко населено място.

    В миналото издание получихме 360 кандидатури – брой, който към онзи момент беше рекорден. Но резултатите тази година надминаха очакванията ни. За нас това е знак, че надграждането и подобренията, които направихме в програмата, отговарят в по-голяма степен на нуждите и очакванията на гражданските организации“, коментира Елица Георгиева, директор Корпоративни комуникации във Vivacom.

    За пръв път във Vivacom Регионален грант се въвежда и акселераторска програма. Финалистите ще преминат през 3 специално разработени лаборатории, където заедно с експерти от Български център за нестопанско право ще превърнат идеите си в работещи проекти и ще надградят комуникационните си умения. Идеите, които са преминали успешно преселекция, но не са избрани сред финалистите, също ще преминат през 2 специални обучения за развитие на уменията и надграждане на капацитета.

    Всички 395 кандидатури във Vivacom Регионален грант ще преминат през два етапа на подбор – предварителна административна проверка, дали покриват изискванията, и преселекция от експертите на Български център за нестопанско право. В началото на март 50-е най-добри идеи ще преминат на следващия кръг – оценка от журито. Финалистите ще станат ясни в края на март, като всеки от тях ще получи безвъзмездна финансова подкрепа в размер до 10 000 лв., за да реализира своята идея в областта на образованието или опазването на околната среда.

    Vivacom Регионален грант е най-мащабната социално отговорна инициатива, с която телекомът подкрепя граждански организации от цялата страна. От старта на програмата до сега са подкрепени 108 проекта на 98 организации с обща стойност над 500 000 лв. С увеличението на сумата в края на тази година общото дарение ще бъде над 600 000 лв.

    Vivacom Регионален грант се реализира в партньорство с Български център за нестопанско право.

    23.02.2024
  • Vivacom разширява покритието на 5G високоскоростен интернет за дома в 7 града

    20 февруари 2024 г., София. Vivacom разширява значително покритието на високоскоростния безжичен домашен интернет – 5G Home Internet, в седем града в страната. Габрово, Кюстендил, Петрич, Сандански, Велинград, Димитровград и Ботевград са населените места с разширено покритие на услугата и тя може да бъде заявена заедно с интерактивната ТВ платформа EON. Така потребителите в тези градове ще имат достъп до уникално телевизионно изживяване с над 210 ТВ канала, най-голямата видеотека в България , включваща каталозите HBO On Demand, Arena Play, Pickbox NOW, както и възможност за връщане на ТВ съдържание до 7 дни назад. Комбинираните пакети с 5G домашен интернет и EON могат да бъдат заявени с атрактивна отстъпка на цена от 1 лв./месец за първите до 3 месеца.

    Vivacom разширява покритието на 5G високоскоростен интернет за дома в 7 града

    Най-голямото предимство за потребителите е комбинирането на услугата с ТВ платформата EON с изцяло обновена видеотека

     

    20 февруари 2024 г., София. Vivacom разширява значително покритието на високоскоростния безжичен домашен интернет – 5G Home Internet, в седем града в страната. Габрово, Кюстендил, Петрич, Сандански, Велинград, Димитровград и Ботевград са населените места с разширено покритие на услугата и тя може да бъде заявена заедно с интерактивната ТВ платформа EON. Така потребителите в тези градове ще имат достъп до уникално телевизионно изживяване с над 210 ТВ канала, най-голямата видеотека в България[1], включваща каталозите HBO On Demand, Arena Play, Pickbox NOW, както и възможност за връщане на ТВ съдържание до 7 дни назад. Комбинираните пакети с 5G домашен интернет и EON могат да бъдат заявени с атрактивна отстъпка на цена от 1 лв./месец за първите до 3 месеца.

    Инсталирането на услугата 5G Home Internet на Vivacom в разширения обхват може да изиска техническа инсталация, като вътрешният Wi-Fi 6 5G рутер ще се свързва с компактно външно устройство. Тя се извършва от техническите екипи на телекома бързо, лесно и чисто, за още по-голямо улеснение на потребителите.

    Едно от основните предимства на 5G Home Internet от Vivacom е комбинирането на услугата с интерактивната ТВ платформа EON. Клиентите на телекома вече могат да гледат висококачествено ТВ съдържание и над 30 000 филми, сериали и документални продукции в EON Видеотека дори на места без оптична свързаност. Новата EON Видеотека е с модерен и интуитивен интерфейс, усъвършенстван изкуствен интелект и нови функционалности за още по-несравнимо клиентско изживяване. EON TV се предлага в три пакета – EON LIGHT, EON FULL и EON PREMIUM. С всеки пакет клиентите получават и безплатен EON Smart Box, който превръща всеки телевизор в смарт, както и достъп до мобилното приложение EON, за да гледат любимите си филми навсякъде, по всяко време и на всяко устройство. В зависимост от избрания план потребителите имат достъп до над 210 канала, сред които и ексклузивни 4К канали, видеотека с препоръчано съдържание спрямо интересите на всеки потребител със собствен профил, спортен режим и възможност за създаване на детски профил.

    Иновативната услуга 5G Home Internet е идеалното решение за всяко домакинство или бизнес, което разчита на сигурна интернет свързаност. С 5G Home Internet от Vivacom клиентите на телекома имат достъп до редица функционалности като свързване на повече от едно устройство едновременно, бързо теглене на файлове, стабилна интернет връзка, неограничен трафик на данни със скорост от 100 Mbps и възможността да ползват всички функционалности на платформата EON.

    Повече подробности за разширеното покритие на 5G домашен интернет от Vivacom и комбинациите от пакети с EON TV можете да видите ТУК.              

    [1] Най-голяма видеотека в България след сравнение по публично достъпна информация към 12.02.2024 г. за брой филми и сериали, достъпни чрез „видео при поискване“ (VOD) през приложение на телекомуникационен оператор. Повече на vivacom.bg.

    20.02.2024
  • Остава само една седмица до крайния срок за кандидатстване във Vivacom Регионален грант

    Остават седем дни до крайния срок за кандидатстване във Vivacom Регионален грант – най-мащабната инициатива на телекома, подкрепяща граждански организации от цялата страна.

    12 февруари 2024 г., София  Остават седем дни до крайния срок за кандидатстване във Vivacom Регионален грант – най-мащабната инициатива на телекома, подкрепяща граждански организации от цялата страна. В напълно обновеното девето издание на Регионалния грант Vivacom прави значителни промени, за да помогне на гражданските организации да бъдат по-ефективни в разгръщането на своите идеи и да постигнат по-добри резултати. Телекомът удвоява размера на гранта, който един проект може да получи – от 5 000 на 10 000 лв. А общият размер на фонда, който ще дари, ще бъде 100 000 лв. За пръв път се въвежда и акселераторска програма, през която финалистите ще преминат заедно с експерти от Български център за нестопанско право, за да превърнат идеите си в устойчиви проекти. Процесът на кандидатстване тази година е значително улеснен – организациите трябва само да изпратят разписана идейна концепция в рамките на една страница до 18 февруари тук: www.vivacomfund.bg/regionalgrant/apply

     

    И в това издание специалното жури в състав: Ива Дойчинова, програмен директор на радио „Фокус“, Иван Кънчев, съосновател на Сдружение „Българска история“, Райко Байчев, журналист, Симона Стилянова, съосновател на „Основа“ и основател на Zero Waste Sofia, Надя Шабани, директор на Български център за нестопанско право и Елица Георгиева, директор „Корпоративни комуникации” във Vivacom ще има задачата да подбере най-добрите и иновативни идеи, които ще получат безвъзмездно финансиране. Финалистите ще бъдат обявени в края на март, когато ще се състои и първата лаборатория от акселераторската програма.

     

    Vivacom Регионален грант се провежда за девети пореден път в партньорство с Български център за нестопанско право. НПО-та, читалища и училищни настоятелства от малки и големи градове и села могат да получат финансова подкрепа до 10 000 лв. за реализиране на образователни или екологични проекти.

     

    През годините с Vivacom Регионален грант телекомът е подкрепил 108 проекта на 98 организации на обща стойност над 500 000 лв. С увеличението на сумата в края на тази година общото дарение ще бъде малко над 600 000 лв. Повече информация за обновеното издание може да видите тук: https://vivacomfund.bg/regionalgrant/

    12.02.2024
  • United Group B.V. и нейната компания-майка Summer BidCo B.V. успешно пласираха емисии облигации на обща стойност 1,73 млрд. евро

    United Group (UG) финализира рунд от финансиране в размер на 1,73 млрд. евро благодарение на позитивната пазарна среда и на постигнатите добри оперативни резултати с непрекъснат ръст на приходи и EBITDA (печалба преди лихви, данъци и амортизации).

    29януари 2024 - United Group (UG) финализира рунд от финансиране в размер на 1,73 млрд. евро благодарение на позитивната пазарна среда и на постигнатите добри оперативни резултати с непрекъснат ръст на приходи и EBITDA (печалба преди лихви, данъци и амортизации). Постъпленията ще бъдат използвани за погасяване на съществуващите обезпечени облигации с падеж през 2026 и 2029 г., съществуващите облигации с опция за капитализиране на лихвата с падеж през 2025 г. и револвиращи заеми. По този начин ефективно ще се удължи падежът на рефинансираните облигации от 2025 и 2026 г., ще се намалят разходите за лихви по рефинансираните облигации от 2029 г. и ще се консолидира капиталовата структура на UG.

     

    Устойчиво високите нива на приходи и ръст на коригирана EBITDA (+32% и 28% годишен темп на нарастване съответно за периода 2015-2022 г.), високите нива на EBITDA маржа, значителното подобрение на мащаба и географската и бизнес диверсификация, както и подобреният валутен микс през последните години, съчетани с транзакцията за намаляване на задлъжнялостта с продажбата на мобилни кули, доведоха до това, че рейтинговите агенции потвърдиха кредитния рейтинг на UG на B2 (стабилен) / B (положителен) (съответно от Moody''s / S&P). Сделката беше добре приета от инвестиционната общност, което доведе до значително презаписване на емисиите облигации.

     

    За United Group

    United Group е водещ телекомуникационен и медиен оператор в Югоизточна Европа, който предоставя на клиентите си пълен набор от телекомуникационни услуги. Групата осигурява едно от най-добрите мрежови покрития в региона и предлага на потребителите една от най-атрактивните селекции на съдържание – от локално съдържание до една от най-добрите селекции от цял свят. Тази важна стратегическа стъпка ще позволи на Групата да продължи да предоставя най-добрите телекомуникационни продукти на своите клиенти и да запази водещите си пазарни позиции.

     

    За контакти:office@united.group

    29.01.2024
  • Стартира изцяло обновеното 9-о издание на Vivacom Регионален грант

    Телекомът увеличава двойно размера на грантовете, като общият фонд ще бъде 100 000 лв.

    24 януари 2024 г., София. Vivacom и Български център за нестопанско право обявиха изцяло новия формат на Vivacom Регионален грант – най-мащабната социално отговорна инициатива, която провеждат в партньорство за 9-а поредна година. В изцяло обновената програма Vivacom улеснява значително процеса на кандидатстване, въвежда акселераторска програма и увеличава двойно размера на грантовете за гражданските организации.

     

    „Като компания, оперираща в цялата страна, за нас е изключително важно да продължим да подкрепяме местните организации, които работят, за да решават конкретни проблеми. Тази година увеличаваме двойно размера на гранта, който един проект може да получи – от 5000 лв. на 10000 лв., а общата сума, която ще дарим, ще бъде 100000 лв. По този начин целим да помогнем на гражданските организации да бъдат още по-ефективни в разгръщането на своите идеи и постигането на по-добри резултати“, сподели Николай Андреев, Главен изпълнителен директор на Vivacom.

     

    Vivacom ще приема кандидатури от днес до 18 февруари наwww.vivacomfund.bg/regionalgrant/apply. Най-добрите и най-иновативните ще получат безвъзмездна подкрепа в размер на до 10 000 лв. от телекома. Приоритетните областти, в които Vivacom търси да подкрепи значими идеи, остават образование и опазване на околната среда.

     

    Промените включват още опростен начин и формуляр за кандидатстване – организациите вече ще изпращат идейна концепция на една страница. Съществена промяна в деветото издание е и въвеждането на акселераторска програма.

     

    „След 8 години подкрепа на добрите идеи за развиване на местните общности и постигнатата до момента промяна от хората за хората, сме силно мотивирани да ускорим образователния и природозащитен потенциал на проектите, с което да допринесем заедно към устойчивото развитие на регионите. Затова, заедно с експерти от Български център за нестопанско право, финалистите ще преминат през поредица от три лаборатории за трансформиране на идеите си в истински демонстрационни проекти за пример, ще повишат своя комуникационен капацитет и способността си за изграждане на мрежа“, коментира Надя Шабани, директор на БЦНП.

     

     „Във всяка страна, в която United Group присъства, за нас е изключително важно да провеждаме локални инициативи, с които да донесем положителна промяна за живота на възможно най-много хора. Затова решихме да променим изцяло Vivacom Регионален грант, като го направим още по-ефективен и релевантен за местния контекст и нуждите на местните общности“, каза Йована Лукич, CSR директор на United Group.

     

    За безвъзмездно финансиране от Vivacom могат да кандидатстват юридически лица с нестопанска цел, регистрирани в обществена полза, народни читалища и настоятелства към училища и детски градини, както и организации, които вече са печелили грант в предходни години. Няма ограничение в броя на проектите, с които всяка една гражданска организация може да кандидатства.

     

    До момента с Vivacom Регионален грант компанията е подкрепила 108 проекта на 98 организации на обща стойност над 500000 лв. С увеличението на сумата в края на тази година общото дарение ще бъде малко над 600 000 лв. Финалистите в деветото издание ще станат ясни през март, а проектите ще се реализират до края на годината.

     

    Повече информация за обновения формат може да видите тук: https://vivacomfund.bg/regionalgrant/

    24.01.2024
Open cookie bot settings
към контакти