Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече инфо тук.
Новини

VIVACOM запазва лидерската си позиция на българския телеком пазарX

29.05.2019

 

  • За шеста поредна година VIVACOM е оператор номер едно по общи приходи на българския пазар – 948 млн. лв. за 2018 г.;
  • VIVACOM отново e водещият IPTV оператор;
  • VIVACOM е лидер в предоставянето на фиксиран интернет;

  

29.05.2019 г. Гр. София За шеста поредна година VIVACOM запазва лидерско място на българския телеком пазар с общи приходи от 948 милиона лева в края на 2018 г., което е 6.6% повече спрямо 2017 г. Телекомът отбелязва и устойчив ръст от 12.8% в Коригираната EBITDA до общо 359,8 милиона лева, докато разходите за инвестиции нарастват с 3.6% до 187.5 млн. лв. Това съобщи главният изпълнителен директор на VIVACOM Атанас Добрев при представянето на годишния Интегриран доклад на телекома. Събитието премина в контекста на десетата годишнина от създаването на VIVACOM. Изнесените данни доказват, че за изминалите десет години корпорацията се е наложила трайно на българския пазар като оператор с изключително голям обхват на телекомуникационни решения за частни и бизнес клиенти - мобилни и фиксирани гласови услуги, оптичен интернет, сателитна и интерактивна телевизия от най-ново поколение, както и индивидуални предложения за нуждите на корпоративните клиенти.

  

Лидерското място на VIVACOM се потвърждава и от данните за първото тримесечие на тази година. Общите приходи за периода януари - март 2019 г. са в размер на 235,2 милиона лева. В сравнение със същия период на миналата година компанията постига ръст от 5,5% . Въпреки силно конкурентния пазар, VIVACOM продължава да реализира и ръст в Коригираната EBITDA от 30,5%[1] до 112,5 милиона лева.

 

И тази година, следвайки най-добрите европейски и световни практики за корпоративно отчитане и прозрачност, VIVACOM отчете най-важните финансови резултати и нефинансови показатели в Интегриран годишен доклад, който предоставя и цялостна картина за представянето на компанията през изминалата 2018 г.   

  

За поредна година VIVACOM остава най-предпочитаният  доставчик на интерактивна телевизия (IPTV). VIVACOM е позициониран като водещият IPTV оператор с 50% пазарен дял[2] към края на 2018 г. Абонатите на платени телевизионни услуги са се увеличили с 4,7% до 468 000 спрямо 447 000 за 2017 г. Това се дължи  на високото ниво на обслужване потребителите и богатото съдържание за удовлетворяване на предпочитанията на клиентите в съчетание с повишеното търсене на висококачествени интерактивни услуги.  

VIVACOM запазва позицията си на лидер на пазара на фиксирани широколентови услуги. Общият брой на  абонатите на фиксиран широколентов достъп се е увеличил с 2,8% до 444 000 спрямо 432 000 за 2017 г. Ръстът се обуславя от нарастването на броя клиенти на оптичен интернет, подхранван от увеличаващото се търсене на високоскоростен капацитет и надеждна широколентова услуга, предоставяна от компанията.

  

Към края на 2018 г. VIVACOMотчита 3 071 000 потребители на мобилни услуги, а пазарният дял на компанията на база приходи от мобилни услуги достига 30%, подкрепен от ръст на средния приход от клиент (ARPU) до 12.90 лв. за четвърто тримесечие на 2018 г. и съответно до 13.20 лв. за периода януари – март 2019 г.

  

VIVACOM  осигурява 99,25% покритие [3] на населениетос 4G технологията, която позволява високоскоростна интернет връзка в мобилна мрежа. Телекомът затвърждава мястото си на оператора с доказано най-бързата мобилна мрежа[4] в страната, измерена от OOKLA за 2018 г.

  

Интегрираният годишен доклад, представен от Атанас Добрев, включва още анализ на допълнителната стойност, която телекомът допринася към обществото в качеството му на един от най-големите работодатели и сериозни корпоративни дарители.   

  

Пълният доклад за представянето на компанията през 2018 година може да намерите на www.vivacom.bg/doklad2018

  

2018 в цифри

За годината, приключваща на 31 декември,

Изменение

(в хиляди лева, освен процентите) 2018 2017 (сума) (%)
Общо приходи 948 890 58.5 6.6
Коригирана EBITDA 360 319 40.8 12.8
% Коригирана EBITDA, маржин 37.9 35.9 2.1 5.8
Мобилни абонати в края на периода 3 071 3 133 (62.4) (2.0)
% абонати на срочни договори в края на периода 88.8 88.9 (0.1) (0.1)
Абонати на фиксиран интернет в края на периода 444 432 11.9 2.8
% FTTx в края на периода 65.3 59.8 5.4 9.1
Брой покрити домакинства с високоскоростна оптична връзка в края на периода 1 182 1 128 53.2 4.7
Абонати на платена телевизия в края на периода 468 447 21.2 4.7
% IPTV в края на периода 49.2 45.6 3.5 7.7


Бележка: Финансовите резултати за 2018 и
Q1 2019 са представени след прилагане на МСС 15 и 16.

[1] 12,7% на сравнима база преди прилагане на МСС 15 и 16

[2] Източник: Analysys Mason

  

[3] Измерването на покритието на 4G технологията по население е направено от Global Wireless Solutions (GWS) по тяхна методология в периода 15.10 – 15.11.2018 г.

[4] Според анализ на Ookla®, основаван на данните от Speedtest Intelligence® от тестове, проведени на територията на България през третото тримесечие на 2018 г. за средна скорост на изтегляне (download) в мобилната мрежа. Търговските марки на Ookla се използват с разрешение. Повече информация на www.vivacom.bg.

  • VIVACOM внедри термокамери в Община Плевен и термоотчитаща рамка в Областна управа Благоевград

    Цялостно решение за температурен контрол в обществени или бизнес сгради е едно от последните и най-иновативни технологични решения в портфолиото на VIVACOM.

    12.05.2020 г. гр. София Цялостно решение за температурен контрол в обществени или бизнес сгради е едно от последните и най-иновативни технологични решения в портфолиото на VIVACOM.

    В условията на продължаваща борба с епидемията, причинена от COVID-19, опазването на здравето на служители, клиенти и посетители ще е водещо за всяка компания или институция. Една от най-подходящите мерки за това е измерването на телесната температура на всеки, влизащ в сграда или затворено помещение. VIVACOM вече предлага такова решение с термокамери, измерващи телесната температура автоматично и безконтактно с високоточен инфрачервен термометър. Точността е една от най-важните характеристики на тези системи, защото отчитат резултати до +/– 0,2°C. 

     

    От началото на извънредното положение до сега VIVACOM e инсталирала 5 броя термокамери в обекти на Община Плевен. Те са снабдени с опцията за лицево разпознаване и създаване на база данни. При нужда, това улеснява установяването на преминалите хора.

     

    Друг вид решение е метал-детекторна рамка с термоотчитане. Компанията инсталира такова в Областната управа Благоевград, като то е предоставено от община Благоевград. Рамката отчита температурата на всеки преминал през нея и мигновено сигнализира ако има повишена такава, за да се предприемат необходимите мерки.

     

    Иновативното решение е подходящо както за обществени сгради и обекти на държавната администрация, така и за офиси, складове, центрове за обслужване на клиенти и всякакъв вид работни помещения на компаниите, които се грижат за здравето на своите служители, клиенти и партньори. С такива термокамери вече са оборудвани офисите на „Доли медия студио“. Компанията се доверяват на новата технология за превенция на разпространението на COVID-19, за да продължи нормалното функциониране на бизнеса си по време и след приключване на извънредното положение.

    12.05.2020
  • VIVACOM затвърждава лидерството си за най-бързата мобилна мрежа в България според изследване на Ookla

    Резултатите са базирани на анализ през първото тримесечие на 2020 г., като за периода са направени над 62 000 теста от над 26 000 уникални устройства в мрежите на всички оператора у нас.

    05.05.2020 г. гр. София Мобилната мрежа на VIVACOM за пореден път се доказа като най-бързата в България, като отбелязва най-висока средна скорост за download в сравнение с тестовете в останалите мобилни мрежи, направени от потребители в цяла България с приложението Speedtest® на Ookla[1]. Резултатите са базирани на анализ през първото тримесечие на 2020 г., като за периода са направени над 62 000 теста от над 26 000 уникални устройства в мрежите на всички оператора у нас.

      

    VIVACOM беше с най-добри резултати по същия показател и през предходните две тримесечия – трето и четвъртото тримесечие на 2019 г. Отличията са резултат на дългогодишните постоянни инвестиции на компанията в развитието на мрежата и услугите. Само за 2019 г. VIVACOM е инвестирала 205.3 млн. лева в технологичната си инфраструктура.

      

    Повече информация за мобилната мрежа на VIVACOM може да видите тук: https://www.vivacom.bg/bg/mobilna-mreja

     

    [1]„Според анализ на Ookla®, основан на данните от Speedtest Intelligence® от тестове, проведени на територията на България през първото тримесечие на 2020г. за средна скорост на изтегляне (download) в мобилната мрежа. Търговските марки на Ookla се използват с разрешение. Повече информация за тестовете и мобилната мрежа на VIVACOM: www.vivacom.bg.“

     

    05.05.2020
  • #ОставамВкъщи VIVACOM дарява първите месечни такси за нови услуги през април за борбата с COVID-19

    След решението си да дари 900 000 лв. на Министерство на здравеопазването заедно с United Group, VIVACOM продължава инициативите си за по-бързо овладяване на епидемията и връщането на обществото към обичайния начин на живот и работа.

    #ОставамВкъщи

     

    VIVACOM дарява първите месечни такси за нови услуги през април за борбата с COVID-19

    Компанията ще дарява и 1% от всяко плащане с Pay by VIVACOM  

     

    01.04.2020 г. гр. София След решението си да дари 900 000 лв. на Министерство на здравеопазването заедно с United Group, VIVACOM продължава инициативите си за по-бързо овладяване на епидемията и връщането на обществото към обичайния начин на живот и работа. Компанията ще дари сумата на първите месечни такси за всички нови активирани абонаменти услуги през месец април да подпомогне лечебните заведения и българските медици в  борбата срещу COVID-19. А за всички услуги, които са активирани онлайн за същия период, VIVACOM ще дари сумата на удвоената месечна такса.  

     

    В първата седмица на месец май компанията ще обяви натрупаната сума, както и разпределянето й спрямо важните и актуалните към този момент дейности за справяне с епидемията, които се нуждаят от финансиране.

     

    VIVACOM насърчава потребителите да си останат вкъщи, да използват дигитални канали и да правят всичко, което е възможно, онлайн. За тяхно улеснение фиксираните услуги на компанията – интернет и телевизия, вече могат да се завяват през онлайн магазина - https://www.vivacom.bg/bg/zajavka-za-usluga-za-doma

     

    Дигиталният портфейл Pay by VIVACOMдава още възможности на потребителите да ограничат излизанията си и боравенето с банкноти, монети и карти и така да предпазят себе си и околните от разпространяване на вируса.  С Pay by VIVACOM  могат да се извършват безконтактни плащания на ПОС терминал, онлайн плащания чрез виртуална дебитна карта, както и парични преводи към трети лица. Сега VIVACOM дава на клиентите си още една причина да плащат с приложението – компанията ще дарява на Министерството на здравеопазването 1% от сумата на всяко плащане, направено с Pay by VIVACOM през април.

     

    Повече информация за иницитивите и за всички допълнителни услуги, които VIVACOM предоставя във връзка с извънредното положение, може да видите тук:

     

    https://www.vivacom.bg/bg/donation и https://www.vivacom.bg/bg/home

     

    Платежните услуги през приложението Pay by VIVACOM се предоставят от „Пейнетикс“ АД – дружество за електронни пари, притежаващо лиценз, издаден от БНБ с решение №44 от 11.04.2016 г. БТК ЕАД е доставчик на приложението Pay by VIVACOM и представител на „Пейнетикс“ АД, вписан в регистъра на БНБ по чл.19 от ЗПУПС. „Файър“ е доставчик на технически услуги за БТК ЕАД.

    01.04.2020
  • Мрежата на VIVACOM работи без затруднения в условия на повишен трафик

    VIVACOM има пълна готовност да поеме увеличаващият се трафик и да обезпечи нарастващите нужди на хората от възможности за комуникация, както в мобилната мрежа, така и във фиксираната.

    19.03.2020 г., София Няколко дни след обявяване на извънредно положение в цялата страна и преминаване на голям брой служители към модел на работа от вкъщи, а ученици и студенти към дистанционно обучение, в мрежата на VIVACOM отчитаме повишен трафик, но всички услуги работят безпроблемно.

     

    Към 18.03.2020 г. данните показват:  

     

    • Мобилна мрежа, гласов трафик – изговорени 67.8 милиона минути за деня (увеличение с 34% спрямо стандартна седмица от м. Февруари)
    • Мобилна мрежа, трафик на данни – използвани 309 TBytes за деня (увеличение с 13% спрямо стандартна седмица от м. Февруари)
    • Фиксирана мрежа, гласов трафик – изговорени 5.1 милиона минути за деня (увеличение с 30% спрямо стандартна седмица от м. Февруари)
    • Фиксирана мрежа, трафик на данни – използвани 3797 TBytes за деня (увеличение с 25% спрямо стандартна седмица от м. Февруари)

     

    VIVACOM има пълна готовност да поеме увеличаващият се трафик и да обезпечи нарастващите нужди на хората от възможности за комуникация, както в мобилната мрежа, така и във фиксираната. Доброто представяне на мрежата и услугите дори в извънредна ситуация като настоящата се дължи на дългогодишната стратегия на компанията да инвестира значителна част от приходите си обратно в развитието на технологичната инфраструктура. Само за 2019 г. 20% от приходите на компанията бяха вложени в развитието на това направление, а за изминалите 10 години сме инвестирали близо 2 милиарда лева в подобряване на мрежата, продуктите и услугите си.

     

    Освен на сериозния дял инвестиции, доброто представяне на мрежата се дължи и на правилното й планиране и изграждане, реализирано от техническите ни експерти със  сериозен опит, знания и професионализъм в сферата на телекомуникациите.

     

    В тази необичайна ситуация на ежедневно растящ трафик възможността за гъвкаво препланиране и увеличаване на капацитета, където е необходимо, е от съществена важност. Приетият на първо четене законопроект, с който се намалява административната тежест и сроковете за обновяване на мобилните станции, ще помогне значително да запазим качеството на услугите към населението в условията на повсеместна работа онлайн и следва да бъде окончателно гласуван възможно най-скоро.

     

    Модернизацията на мобилната мрежа на VIVACOM в последните години включваше въвеждане на технологията Single RAN. Чрез нея са оптимизирани всички сайтове на оператора, така че едно и също оборудване да поддържа 2G, 3G и 4G. Тази технология е по-ефективна, защото позволява динамично прехвърляне между наличните спектри в зависимост от конкретното потребление в момента, така че да осигури възможно най-качествена връзка на потребителите.

     

    Друго важно предимство на VIVACOM е, че абсолютно цялата ни мрежа е GPS синхронизирана, т.е. всеки сайт за достъп има GPS и работи така, че всяка клетка работи синхронно с другите, за да може да осъществим динамично споделяне на спектъра. В допълнение, в градовете 75% от базовите ни станции са свързани с оптичната мрежа. Всичко това ни позволява да възможност за пренасочване на ресурсите между 2G, 3G и 4G в зависимост от натоварването на капацитетите.

      

    Следвайки тази политика за правилно планиране и постоянни инвестиции, към края на 2019 г. успяхме да постигнем покритие на 4G мрежата от 97.58% на територията и 99.94% на населението. С нея даваме възможност на потребителите да използват скорости за мобилен интернет от 112 Mbps за download и 37,5 Mbps за upload. С още по-високи скорости се отличава 4.5G технологията, с която в края на 2019 г. покриваме 90.88% от населението на страната. Потребителите, намиращи се в нея, могат да свалят информация със скорост до 260 Mbps.

     

    Високите резултати на представянето на цялата ни мобилната мрежа бяха обективно оценени от различни независими организации, като през 2019 г. получихме награди както за покритието, така и за скоростта й от международната компания Ookla. През месец август получихме отличието за „Мобилната мрежа с най-добро покритие в страната“[1], след като VIVACOM отбелязва най-висок резултат в сравнение с тестовете в останалите мобилни мрежи, направени от потребители с приложението Speedtest® на Ookla в цялата страна. Анализът на събраните данни в различни точки на територията на България е извършен по методологията на Ookla, а данните са събирани за първите шест месеца на 2019 г. Показателят, по който мрежата ни се представя най добре – Coverage Score™, – е комплексен и обхваща както броя локации, в които даден оператор има покритие, така и качеството на самата мобилна услуга.

     

    През месец ноември станаха ясни и резултатите от анализа на Ookla за скоростите на мобилните мрежи. Данните от Speedtest Inteligence® тестове, проведени на територията на България през третото тримесечие на 2019 г. за средна скорост на изтегляне (download), показаха, че сме водещи и по този показател. Така официално заслужихме отличието „Най-бързата мобилна мрежа с най-добро покритие в България“[2]. През февруари 2020 г. VIVACOM затвърди позицията си на телекомът с най-бързата мобилна мрежа в България[3], след като постигна най-висока средна стойност за download на потребителски тестове, направени с приложението Speedtest® на Ookla през четвъртото тримесечие на 2019 г.

     

    В условията на работа и обучение от вкъщи особено важно е наличието на фиксирана интернет връзка с високи скорости. През 2019 г. един от фокусите на компанията ни беше и развитието на широколентовия достъп до интернет. Изградихме оптична мрежа в два изцяло нови града – Разград и Хасково, и така броят на покритите домакинства в страната нарасна до над 1,2 милиона в 27 града. Завършихме и основната фаза на мащабния проект за развитие на мрежа по архитектурата FTTc (FibertotheCurb), чрез която доставяме високоскоростен интернет и интерактивна телевизия на по-малки населени места. През годината добавихме 35 нови селища, с което те станаха над 150 в цялата страна или близо 470 000 домакинства.

     

    В настоящата ситуация следим постоянно параметрите за трафик на глас и данни както в мобилната, така и във фиксираните ни мрежи и имаме пълна готовност за оптимизиране или отстраняване на технически затруднения, ако възникнат такива. Техническата поддръжка е осигурена без прекъсване, като експертите ни работят в обезопасена работна среда и оборудвани с необходимите лични предпазни средства.

     

    [1]Измерването на покритието по територия е според анализ на Ookla®, основан на данните от Speedtest Intelligence® за първото шестмесечие на 2019 г., извършен по тяхна методология. Търговските марки на Ookla® се използват с разрешение. Повече информация www.vivacom.bg.

     

    [2]Според анализ на Ookla®, основан на данните от Speedtest Intelligence® тестове, проведени на територията на България през третото тримесечие на 2019 г., за средна скорост на изтегляне (download) в мобилната мрежа. Измерването на покритието по територия е според анализ на Ookla®, основаван на данните от Speedtest Intelligence® за първото шестмесечие на 2019 г. и извършен по тяхна методология. Търговските марки на Ookla® се използват с разрешение. Повече информация на www.vivacom.bg.

     

    [3]*Според анализ на Ookla®, основан на данните от Speedtest Intelligence® от тестове, проведени на територията на България през четвъртото тримесечие на 2019г. за средна скорост на изтегляне (download) в мобилната мрежа. Търговските марки на Ookla се използват с разрешение. Повече информация за мобилната мрежа на VIVACOM: www.vivacom.bg.

     

    19.03.2020
  • Празничен график на доставките на онлайн поръчки от VIVACOM

    VIVACOM Ви пожелава весели празници!

    Уважаеми клиенти,

     

    По повод предстоящите Коледни и Новогодишни празници е възможно да има забавяне на доставките на онлайн поръчки от VIVACOM е-магазин поради празничния график на куриерите:

     

    • онлайн поръчки, направени на 23-ти декември до 13 ч., ще бъдат доставени на 27-ми декември;
    • онлайн поръчки, направени между24-ти и 27-ми декември до 13 ч., ще бъдат доставени на 30-ти декември;
    • онлайн поръчки, направени на 30-ти декември, ще бъдат доставени на 2-ри януари.

     

    VIVACOM Ви пожелава весели празници!

    23.12.2019
  • Европа трябва да развива мрежите, за да стане дигитален лидер, посочва Асоциацията на европейските телекомуникационни оператори

    Позицията е подписана от Атанас Добрев и още 20 главни изпълнителни директори на европейски оператори

    16.12.2019 г. Европейските граждани заслужават дигитална икономика, която да създава нови възможности за растеж и развитие на регионите и обществата. Това е целта на съществуващите мрежи и развитието на мрежи от ново поколение, се казва в общо становище на Асоциацията на европейските  телекомуникационни оператори – ETNO*, чийто член е и VIVACOM. То е подписано от ръководителите на 21 европейски оператори, сред които и главният изпълнителен директор на VIVACOM Атанас Добрев и е адресирано до новоизбраните институции на ЕС и до ръководителите на държавите-членки.

      

    България не изостава от европейската тенденция и трите мобилни оператора у нас заявиха още през м. юни 2019 г. в официална позиция до КРС своята готовност да инвестират над 800 милиона лева в инфраструктура от ново поколение, ако държавата направи необходимото да ревизира таксите за спектър и да облекчи на законодателството за обновяване на мрежите. След конструктивния диалог между телекомите и КРС, регулаторът вече предприе конкретни стъпки, като предложи за приемане на Министерски съвет ревизирана тарифа за таксите. Междувременно се водят разговори за законодателни облекчения с народните представители.

      

    Цифровата инфраструктура и разработването на нови услуги ще бъдат в основата на постигането на амбициозните социално-икономически цели на Европа, заложени в дневния ред на новия председател на ЕК Урсула фон дер Лайен. Качествата и възможностите на мрежите - 5G, оптичната мрежа и останалите гигабитови мрежи са важна предпоставка за устойчив растеж, иновации и предоставяне на широк диапазон цифрови услуги, базирани на бързия обмен на големи обеми данни. Според ETNO инвеститорите трябва да бъдат насърчени да изграждат и оптимизират националните и трансгранични мрежи в телекомуникационната инфраструктура.

       

    „Ние сме уверени, че цифровите мрежи са основен фактор за европейските социално-икономически и геополитически амбиции. Готови сме да работим заедно с цялото общество и с новото ръководство на Европейския парламент, Европейската комисия и Европейския съвет, за да превърнем амбицията в реалност“, се казва още в становището на ETNO.Цялото становище може да намерите на https://www.etno.eu/news/all-news/655-ceos-statement-digital-networks.html

      

    Асоциацията на европейските телекомуникационни оператори е създадена през 1992 г. Тя обединява главните инвеститори в иновативни и високотехнологични платформи и услуги в областта на телекомуникациите. В нея членуват 39 компании, които съставляват 70% от инвестиционния капитал в сектора. VIVACOM е единственият оператор от българския пазар, който е директно представен в ръководството на Асоциацията, през 2019 г. Жанет Захариева – главен съветник на УС на VIVACOM, е преизбрана в изпълнителния борд на ЕТНО за втори 3-годишен мандат.

    16.12.2019
  • Главният изпълнителен директор на VIVACOM Атанас Добрев е отличен за „Мистър Икономика“

    Престижният конкурс се провежда съвместно от сп. Икономика и КРИБ

    13.11.2019г, гр. София Атанас Добрев – главен изпълнителен директор на VIVACOM, спечели голямото отличие „Мистър Икономика“ в конкурса, провеждан съвместно от сп. Икономика и Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ). Наградите, известни като „Оскарите на бизнеса“, се връчват за 29-та поредна година. Номинациите се правят в КРИБ, като не е задължително да бъдат за членове на Конфедерацията, а победителите в категориите Мистър и Мисис Икономика се определят след гласуване от УС на КРИБ. Отличията се присъждат на изявени предприемачи и мениджъри, които са допринесли за развитие на икономиката в страната, насърчаване на инвестициите, създаване на нови работни места.

      

    Наградата за Атанас Добрев идва в годината, в която брандът VIVACOM празнува своята 10-годишнина. Това е период, в който компанията се трансформира в дигитален телеком от ново поколение, предлагащ на своите клиенти пълно портфолио от телекомуникационни услуги, както и иновативни решения за нуждите на бизнеса и правителствения сектор.

      

    Атанас Добрев е начело на VIVACOM от 2013 година. Под негово ръководство компанията достига и запазва лидерска позиция на българския телеком пазар - VIVACOM е оператор номер 1 по общи приходи за седем поредни години, отчитайки резултатите за 2018 г. до момента. „Името на наградата  в известен смисъл  е подвеждащо, защото независимо, че е персонализирана - Мистър Икономика - това със сигурност е награда за приноса на най-големия телеком в България към икономиката на страната. Затова приемам Мистър икономика 2019 като награда за усилията на целия екип на VIVACOM“ сподели Атанас Добрев по време на церемонията и допълни: „За нас да бъдем лидери на  пазара означава преди всичко отговорност към стратегията за развитие на цялото общество в посока на дигитализацията на българската икономика и възможността й да бъде конкурентноспособна на световния пазар. Щастлив съм, че нашите усилия в тази посока са оценени.“.

    13.11.2019
  • United Group, собственост на BC Partners, придобива VIVACOM

    Второто широко мащабно придобиване в рамките на последните 9 месеца от BC Partners затвърждава позицията на United Group като водещ телекомуникационен и медия оператор в Югоизточна Европа

     

    Второто широко мащабно придобиване в рамките на последните 9 месеца от  BC Partners затвърждава позициятана United Group като водещ телекомуникационен и медия оператор в Югоизточна Европа   

     

     

    Амстердам и Лондон, 7 ноември 2019: United Group, водещият телекомуникационен и медия оператор в Югоизточна Европа бе избран да придобие Vivacom, най-големият телеком оператор в България.

    Това придобиване е втора голяма сделка за United Group след придобиването им през март 2019г. от BC Partners, базиран в Лондон и Ню Йорк, което се счита за една от най-големите сделки в региона. Придобиването ще ускори растежа на United Group, ще разшири географското ѝ присъствие и ще затвърди позицията на компанията като лидер в телеком индустрията в Югоизточна Европа. Към момента United Group развива дейността си в 6 държави в региона.

      

    Vivacom осигурява услуги на над 1,8 милиона потребители. Компанията е първият исторически телеком оператор в страната, а в момента предлага иновативни услуги като оптичен широколентов интернет, мобилни комуникации, IPTV както на частни, така и на бизнес клиенти.

     

    Очаква се сделката да бъде финализирана през второто тримесечие на 2020 г., когато бъдат получени всички необходими регулаторни одобрения. Придобиването ще бъде финансирано чрез комбинация от нов заем и собствени средства от United Group.

       

    Виктория Боклаг (Victoriya Boklag), главен изпълнителен директор на United Group: “Vivacom е добре управлявана компания, със силен мениджмънт и аз съм развълнувана от възможностите пред нас да изградим още по-силен бизнес. България е привлекателен пазар и това придобиване ще ни помогне да диверсифицираме още повече Групата. United Group има много добър опит в придобиването и успешното интегриране на бизнеси, основан на повече от 100 придобивания, които сме направили от старта на компанията си досега.“

     

    Никос Статополус (Nikos Stathopoulos), партньор в  BC Partners коментира: “Когато решихме да инвестираме в United Group, идентифицирахме техния бизнес модел, технология и регионално лидерство като ключови фактори за постигане на естествен растеж, подсилен от придобиване и интегриране на местни компании. С придобиването на динамичен оператор като Vivacom се радваме, че навлизаме на растящ пазар и жизнена икономика, което ще ни помогне да разширим географското си покритие в Европа.”

     

    Спас Русев, председател на надзорния съвет на Vivacom, заяви: „Тази сделка е голям успех и огромна възможност за Vivacom, клиентите ѝ и генерално за България. Благодарение на усилията на всички ни, Vivacom се превърна в един от най-успешните телекоми в Европа. А сега посреща като свои нови акционери един от най-успешните световни инвеститори със значително присъствие в Европа и Северна Америка - BC Partners. Vivacom ще има ключова роля в бъдещото развитие на UnitedGroup, тяхната регионална технологична и медийна платформа.”

     

    Lazard участва в сделката като финансов съветник на продавача, а CMS – като негов правен консултант. Citigroup, JP Morgan и LionTree участваха като финансови съветници на United Group, а Paul Weiss – като негов правен консултант.

      

    Повече информация за United Group:

    United Group, базиран в Амстердам, е водещият независим доставчик на телекомуникационни и медийни услуги за Югоизточна Европа. Благодарение на значителни инвестиции в дигитална инфраструктура, съдържание и собствени технологии, компанията осигурява водещи за пазара услуги на клиенти в целия регион. През последните 18 години United Group разширява присъствието си както чрез естествен растеж, така и чрез придобивания на други компании. Към момента оперира с над 4 400 служители и осигурява услуги на повече от 1 800 000 домакинства.

      

    Повече информация за BC Partners:

    BCPartners е водеща международна инвестиционна компания с над €22 милиарда активи под формата на управление на ценни книжа, частни кредити и недвижима собственост. Основана през 1986 година, компанията е имала ключова роля в развитието на европейския пазар на придобивания в продължение на 3 десетилетия. В момента BC Partners осъществява своята дейност на пазара чрез интегриран екип от офисите си в Европа и Северна Америка.

     

    От самото си създаване BC Partners Private Equity е финализирала 111 инвестиции в компании с обща стойност от над €135 милиарда и в момента инвестира в десетия си фонд).

    За повече информация посетете: www.bcpartners.com 

     

     

      

    За въпроси от медиите, моля потърсете:

    BC Partners

    Pro-bcpartnersuk@prosek.com

    +44 (0)20 8323 0475

     

    07.11.2019
  • Атрактивна демонстрация на 5G за гейминга във VIVACOM Tech hall

    5G мрежата на VIVACOM е еквивалентна на оптичния интернет по отношение на гейминга, доказаха с опити в реално време технологични експерти и топ геймъри

    05.11.2019 г. гр. София Четвъртата поредна демонстрация в реално време на предимствата на 5G свързаността, чрез които VIVACOM доказа технологичната си готовност за старта на 5G мрежа се проведе в иновативното пространсто VIVACOM Tech hall. Двучасовото гейминг talk-show Next-Gen: 5G Gaming, powered by VIVACOM and ESL демонстрира на практика как 5G мобилната мрежа ще промени света на гейминга. На този въпрос отговориха прочутите геймъри Преслав Иванов – @Аethelthryth и  Dido Чолаков – @Dido_D като тестваха как мрежите 3G, 4G, 5G и кабелна свързаност се отразяват на играта им.

      

    Компания им правихаДимитър Желев, мениджър „Планиране на мобилната мрежа“ във VIVACOM, Светлин Желев и Антон Белев – технологични журналисти и блогъри, които обясниха и показаха в реално време как 5G мрежата променя потребителското изживяване в практически аспект. Участие взе и Никола Гяуров - @niku, професионален CS:GO коментатор и анализатор, който разгледа 5G откъм Counter-Strike esport аспект.

      

    Гостите на събитието и десетките хиляди хора, които го проследиха чрез директен стрийминг във Facebook страниците на VIVACOM и ESL България се увериха във възможностите на 5G мрежата, които допринасят съществено за подобряване на геймърското изживяване- скоростта и забавянето са почти идентични с тези на оптичната свързаност, така че от гледна точка на гейминга практически няма разлика. 5Gсвързаността осигурява перфектните интернет условия от всяка точка, за да може да се играе любителски или състезателно без компромиси.

     

    Next-Gen: 5G Gaming, powered by VIVACOM and ESL се проведе в рамките на Sofia Game Night - най-големия градски фестивал, посветен на игрите. 

    05.11.2019
  • VIVACOM демонстрира 5G в реалната си мрежа

    Телекомът показа практическите възможностите на мрежата на живо

    31.10.2019 г. гр. София VIVACOM провежда успешни тестове на 5G в реалната си мрежа и е готова технологично за старта й. Това стана ясно на специално събитие, на което телекомът демонстрира възможностите си за преминаване към мрежата от пето поколение. Компанията благодари за  конструктивен диалог с Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията и Комисията за регулиране на съобщенията относно освобождаването на необходимия честотен ресурс, който да даде възможност за изграждане и развитие на мрежата още през 2020 г.

     

    „Съвременното общество е на прага на следващата технологична революция, която ще обхване всички сфери. Именно комуникациите са в основата на тази революция. Хората днес очакват достъпна, сигурна и налична по всяко време свързаност. Истински успешните компании като VIVACOM трябва да са способни да развиват пазара и да допринасят за напредъка на обществото, като предвиждат бъдещите потребностите на клиентите.  Тук идват възможностите на 5G свързаността, мрежата от пето поколение ще доведе до дигиталната трансформация, която е необходима и неизбежна“, каза главният изпълнителен директор Атанас Добрев. 

     

    „5G - това е висока скорост, огромен капацитет за свързване на устройства, пренебрежимо малко времезакъснение, което допринася за светкавичен пренос на огромни обеми данни. Мрежата е в основата на пет генерални промени – тя осигурява повишена продуктивност, предвидимост и управление на процесите, неограничен брой свързани устройства, възможност за развитие на нови индустрии, сегментиране на мрежата“, разказа главният технически директор Радослав Златков.

     

    Предимствата на мрежата от ново поколение са огромни- тя ще допринесе за  автоматизация на производствения цикъл, за масово развитие на умните градове и техните основни характеристики като видеонаблюдение, контрол на трафика, мониторинг на околната среда, умно паркиране, умно сметоизвозване. Ще направи реалност умния дом. И още – благодарение на 5G мрежата дигитализация на образованието ще стане факт чрез масова достъпност от различни географски точки. Огромно е приложението на 5G мрежата и в развлекателната индустрия- правене на музика от разстояние, гейминг, използване на добавена и виртуална реалност. 

     

    В лабораторни условия VIVACOM постигна скорост 2 104 Mbps в 5G мрежата си.

      

    Повече от 100 души присъстваха на събитието, което се проведе пред сградата на VIVACOM. Гостите, сред които вицепремиерът по икономическата и демографската политика Мариана Николова, министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков, министърът на образованието и науката Красимир Вълчев, председателят на КРС Иван Димитров наблюдаваха в реално време три демонстрации от три различни географски точки, чрез които се увериха във функционалността на 5G мрежата на VIVACOM.

     

    Като продължение на инициативата за дигитализация на обучението в училище Образование 4.0 VIVACOM демонстрира приложението на 5G в сферата на образованието – бърза връзка, възможност за свързване на много устройства, нулево забавяне на преноса на данни. Гостите проследиха как протича дигиталното дистанционно обучение с помощта на учители и ученици, разположени на различни места. Урокът се проведе чрез интерактивна дъска и таблети и доказа възможностите и приложимостта на дистанционното обучение в реалния учебен час.

     

    Гостите на събитието присъстваха и на концерт на живо като проследиха как се прави музика от разстояние с възможностите на 5G мрежата. Популярните изпълнители Любо Киров и Павел и Венци Венц, които бяха разположени на различни географски локации, изпяха най-новия си хит „Не бих могъл“ в синхрон и без никакво забавяне на звука и картината, каквото е невъзможно с настоящите мрежи.  

     

    Зашеметяваща беше и третата демонстрация - свободно падане от 1000 м., което гостите наблюдаваха през VR очила благодарение на светкавичния пренос на данни и капацитета на 5G мрежата на VIVACOM. Скокът с висока доза адреналин беше изпълнен от Веселин Овчаров – поставил множество световни рекорди в парапланеризма, специално за гостите на събитието.

    31.10.2019
  • WiFi4EU и DDoS

    Разберете повече за тях

    WiFi4EU:

     

    Чрез  инициативата WiFi4EU, Европейската комисия желая да насърчи безплатния достъп до безжичен интернет (Wi-Fi) за граждани и посетители на обществени места като паркове, площади, обществени сгради, библиотеки, здравни центрове и музеи навсякъде в Европа. Инициативата започна под управлението на българския комисар Мария Габриел.

     

    За периода 2018 — 2020 г., са организирани четири процедури, наречени call, за финансиране. Бюджетът на схемата WiFi4EU е 120 млн. евро. Чрез WiFi4EU ще се подпомогне инсталирането на съвременно Wi-Fi оборудване на оживени обществени места.

     

    Възможността всеки да използва интернет означава, че не трябва да има значение къде живеете. Ето защо до 2020 г. чрез инициативата WiFi4EU се осигурява безплатен достъп до безжичен интернет на най-посещаваните обществени места във всяко село и всеки град в Европа.

     

    Кой може да кандидатства?

    - Общини

    - Сдруженията на Общини, които действат от името на своите членове

     

    С ваучера по WiFi4EU се предоставя фиксирана сума — 15 000 евро на община. Общините, които получат ваучери, избират обществените места, където да бъдат инсталирани WiFi4EU точките за безжичен достъп до интернет.

     

    Ваучерът може да служи за покупка на ново оборудване или за модернизиране на старо и заменянето му с най-доброто оборудване, достъпно на пазара.

    Общините и компаниите за изграждане на проектите се регистрират и отчитат през обща web платформа, в която бенефециентът на финансирането може да избере и възложи изграждането на мрежа. Изплащането на ваучерите е директно от ЕК към изпълнителите на проектите след проверка на изградените от тях мрежи.

     

    До момента са минали три call-a по инициативата с участието на над 26 000 общини и техни сдружения от целия ЕС. Раздадени са ваучери на над 5 500 общини, като българските общини са над 170.

    Към момента Виваком разполага с около 30 общини, които са вече изградени и отчетени пред ЕК.

    Пример за такива са: Панагюрище, Стамболийски, Пловдив, Раковски, Пирдоп и т.н.

     

     

    DDoS:

     

    DDoS атаките се увеличават по обем, честота и сложност. Според един от последните доклади, 63% от анкетираните са били подложени най-малко на еднаDDoSатака в рамките на една година. Средно на всеки 26 минути фирми стават обект на тези атаки, които се увеличават не само по брой, но и по размер.

     

    Докато през 2001 г. обичайната DDoSатака беше с размери от около 400 Mbps, днешните  масивни атаки достигат стотициили дори повечеGbps, като напълно парализират първичната инфраструктурата, което води до забавено действие на уебсайтове, приложения и друга критична инфраструктура.  Традиционните  техники за намаляване на риска от DDoS (отказ от обслужване) не са  предназначени за справяне с днешните масивни, изключително сложни атаки, идващи от множество източници. Предвид обстоятелството, че всяка минута на забавяне може да доведе до загуба на приходи и продажби, е необходимо да има икономически ефективно решение,  което да може действително да намали рисковете, предизвикани от DDoSатаките, без да се засяга първичнатаинфраструктурата.

     

    Какво e DDoS атака?

      

    DDoS (Distributed Denial of Service) атаките са целенасочено ограничаване, затрудняване или спиране на достъпа на потребителите до услуги в Интернет.

    DDoS атаките са една от най-големите заплахи за всеки информационен и новинарски сайт или онлайн магазин.

       

    Как се инициират DDoS атаки?

      

    DDoS атаките са сравнително лесни за изпълнение и на достъпна цена, което е и причината за тяхното нарастване като честота и големина.

    DDoS атаките се организират и изпълняват от хакерски групи в Интернет. Използват се заразени компютри или пробиви в сигурността на други устройства включени в интернет т.нар. Botnet мрежи.

      

    За какво се използват?

      

    Атаките се използват за нарочни, злоумишлени действия като:

    ● Изнудване/откуп;

    ● Търговско предимство;

    ● Причиняване на загуби;

    ● Прикритие/отвличане на внимание при други кибер атаки - извличане на лична информация, кражба на интелектуална собственост, пазарни манипулации и други.

     

     

    DDoS атаките се различават по обем, честота и сложност. Част от техниките за ограничаване работата на един сървър са:

     

    ● Internet Control Message Protocol (ICMP) flood

    ● (S)SYN flood

    ● Teardrop attacks

    ● Peer-to-peer attacks

    ● Asymmetry of resource utilization in starvation attacks

    ● Permanent denial-of-service attacks

    ● Application-level floods

    ● Nuke

    ● HTTP POST DDOS attack

    ● R-U-Dead-Yet? (RUDY)

    ● Slow Read attack

    ● Reflected/ Spoofed attack

    ● Telephony denial-of-service

    ● Denial-of-service Level II

    ● Advanced Persistent DoS(APDoS)

     

    Какво предлага VIVACOM?

     

    ● DDoS защита в партньорство с водещи международни компании, предоставящи решения за сигурност;

    ● Намаляване на риска от DDoS посредством прилагане на доказана технология за откриване на аномалии;

    ● Always-On;

    ● Решение дори за клиенти, които не разполагат с Автономна система или /24 адресно пространство;

    ● Защита от атаки както от международното, така и от българското интернет пространство;

    ● Cloud базирана услуга, която не изисква инсталиране на специализирано оборудване при клиента;

    ● Защита от атаки до 1000 Gbps;

    ● Цената на услугата не зависи от броя или обема на атаките, а само от договорената скорост на изчистен трафик;

    ● Защита срещу най-известните форми на атаки на Layer 3-7.

     

     

    31.10.2019
  • VIVACOM е преизбран в управлението на Асоциацията на европейските телекомуникационни оператори

    Жанет Захариева – главен съветник на УС на VIVACOM

    29.10.2019 г. гр. София Жанет Захариева – главен съветник на УС на VIVACOM, е преизбрана в ръководството на Асоциацията на европейските телекомуникационни оператори - ETNO (www.etno.eu) за втори 3-годишен мандат. 

      

    „Признанието на колегите от най-влиятелната европейска асоциация в телеком индустрията е голяма чест и отговорност за VIVACOM. Високите резултати и професионализмът на нашата компания ни дават самочувствие да бъдем част от управлението на асоциацията и да внесем своя принос в полза на потребителите“, коментира главният изпълнителен директор на VIVACOM Атанас Добрев.

     

    Асоциацията на европейските телекомуникационни оператори е създадена през 1992 г. В нея членуват 39 компании, които съставляват 70% от инвестиционния капитал в сектора.

      

     

    29.10.2019
Каталог
към контакти