Новини

Vivacom с три приза от годишните награди за благотворителност "Златно Сърце"X

20.05.2022

18.05.2022 г., София – Vivacom спечели три призови награди „Златно сърце“ за цялостното си отговорно социално поведение в осмото издание на годишния конкурс на сп. Business Lady за благотворителност и корпоративно-социална отговорност. Престижните отличия бяха връчени на 17 май по време на бляскава церемония в Интер Експо Център в столицата.

  

Vivacom получи три първи места в категориите „Устойчива социална политика“ за цялостната и постоянната си политика за корпоративна социална отговорност, „Подкрепа и развитие на общини и региони“ за инициативата си Vivacom Регионален грант и „Здраве и здравни инициативи“ за активната си дейност, свързана с борбата с Covid-19.

  

„Изключително благодарни и поласкани сме от тези отличия, защото през изминалата година екипът на Vivacom вложи сърцата си, за да осъществи всички проекти, свързани с корпоративната ни социална отговорност. Ние вярваме, че в трудни времена като настоящите е наистина важно да свържем бизнеса и социалните ангажименти, а корпоративните ценности са една от най-добрите и устойчиви възможности за просперитет на компанията и заради това продължаваме да влагаме най-доброто от себе си“, каза по време на церемонията Галина Софрониева, директор „Човешки ресурси“ във Vivacom.

 

Отличената на първо място инициатива на Vivacom в категорията „Подкрепа и развитие на общини и региони“ e Регионалният грант. Тя подпомага развитието на регионите чрез безвъзмездно финансиране на проекти на местните общности. Кампанията стартира преди 7 години, като общата инвестиция на телекома за този период е над 446 000 лв. в над 95 проекта от цялата страна.  

 

Друга кампания, донесла призово място Vivacom в наградите „Златно сърце“, е националната дарителска кампания Операция „Жълти стотинки“. Вече 10 години чрез нея компанията подкрепя социални каузи в името на деца и младежи, с инвестиция от над 600 хил. лв., дарени за 5 каузи. В десетото юбилейно издание Операция „Жълти стотинки“ събира средства за Сдружението на олимпийските отбори по природни науки (СООПН) за подготовката и участието на младежите от националните отбори в международни състезания.

 

Наградите за благотворителност и корпоративна социална отговорност „Златно сърце”  събират на едно място инициаторите на едни от най-успешните социално отговорни инициативи. Те отличават компаниите и личностите, които са допринесли за реализирането на смислени проекти в помощ на обществото и на отделни групи, и им дават възможност да споделят вдъхновяващи истории. „Златно сърце” иска да даде гласност на различни професионални успехи, качества и постижения, споделяйки добри практики и изпитани управленски модели, като по този начин се даде пример и бъдат насърчени все повече компании и личности да се включат в подобни инициативи.

Търсене на новини
  • 14 проекта ще бъдат подкрепени от Vivacom Регионален грант

    Над 500 000 лева е дарената сума от телекома за развитие на регионите от създаването на инициатива до днес

    16 март 2023 г., София. 14 граждански организации от цялата страна получиха грантове на обща стойност 62 758 лв. в 8-ото издание на Vivacom Регионален грант. Средствата ще бъдат използвани за реализиране на проекти в областите образование и опазване на околната среда в рамките на една година.

     

     „Тази година отчитаме рекордно висок интерес към Vivacom Регионален грант – получихме 360 кандидатури от цялата страна, а над 75% от организациите участват за първи път в инициативата. За нас това е потвърждение за значението и ползата от тази програма. Вярваме, че образованието и опазването на околната среда са ключови за устойчивото развитие на всяко населено място, независимо от неговата локация и големина, затова фокусираме усилията си в тези две области“, сподели Николай Андреев, главен изпълнителен директор на Vivacom.

     

    С грантовете дарени в осмото издание на инициативата, общата стойност на сумата, с която Vivacom подкрепя гражданските организации в цялата страна, надвиша 500 000 лева. Средствата са в полза на 108 проекта, на 98 организации от 81 населени места.

     

    „Като член на журито, всеки път, когато чета прекрасните идеи на организации от цяла България, за промяна, тук и сега – се зареждам с енергия и вяра в това, че всичко зависи от нас и нашата отдаденост към общностите, в които живеем“, сподели Надя Шабани, директор на Български център за нестопанско право, дългогодишен партньор на инициативата.

     

    Проектите, които ще бъдат подкрепени в рамките на 8-ото издание на Vivacom, са:

     

    Проектът "С две ръце и голямо сърце"на Фондация Стрей Шийп – цели да насочи вниманието към значението на обучения по жестомимичен език в общински училища в Пловдив, където има концентрация на глухи деца, като в рамките на проекта ще бъдат проведени 25 обучения.

     

    Проектът “Отвъд стената - заедно на приключение” на Фондация Арт Бюро ще повдигне темата за разбирането и толерантността към глухите хора. Населените места, в които ще се изпълняват дейностите са Габрово, Ловеч и Видин, където чрез интерактивна работилница и театрален спектакъл ще общуват над 400 деца.

     

    Сдружение Чиста Струма с проекта „И от мен зависи“ ще повиши ангажираността на учениците от град Кюстендил и околните села за основните източници на замърсяването на реките в района и в частност на река Банщица, която е приток на река Струма и начините да се намали замърсяването.

     

    Инициативата „АЗ СЪМ КОСТАНДОВО", на Народно читалище Просвета -1919, гр. Костандово, е насочена към превенция на прекомерното замърсяване с битови отпадъци, както и отпадъци от пластмаса за еднократна употреба и найлонови изделия и намаляване на употребата им от жителите и гостите на Костандово.

     

    Проектът "Млади Еко Реактори", на организацията "Младежки и граждански инициативи в Розовата долина" ще насърчи младите хора от Община Карлово да реагират на дейности, замърсяващи околната среда, да рециклират и редуцират отпадъци и да реставрират еко-пътеки и маршрути в НП „Централен Балкан" и Средна гора. Проектът ще се осъществи в градовете Карлово, Калофер, Клисура и селата Климент, Ведраре и Бегунци.

     

    Проектът "За да не ходи водата на кино" на Народно читалище Селска пробуда - 1925, с. Горно Пещене, ще ограничи пилеенето на вода, като повиши съзнанието на жители на селата - Горно Пещене, Вировско, Тишевица и Върбица за ценността на водата като природен ресурс и неговата ограниченост.

     

    Проектът "Еко-приобщаващи игри" на Сдружение Знание ще насърчи зелено мислене сред младите хора в Ловеч и ще приобщи деца и ученици със специални образователни потребности към каузата чрез разработване на образователни материали и игри на екологична тема и осъществяване на еко-кампании.

     

    Инициативата "Планината учител и вдъхновител" на Народно читалище  Родопска искра - 2020, с. Лилково, цели по забавен и креативен начин да стимулира деца и възрастни да опознаят планината и гората, застрашените видове и начините за опазването им.

     

    Проектът "Да смачкаме отпадъците" на Училищно настоятелство при СУ „Христо Ботев“, гр. Карнобат има за цел да насърчи разделното събиране и изхвърляне на отпадъци сред учениците още от начално образование. 

     

    “Back to school - кауза природозащита” е проектът на Българска фондация Биоразнообразие ще пробуждане интереса към природозащитата на ученици от Велико Търново, Червен бряг и София, с които ще работят настоящите и бъдещи професионалисти по опазване на околната среда.

     

    Проектът "Еко карнавал" на Студио за документален театър ВОКС ПОПУЛИ си поставя за цел създаването и разпространението в област Благоевград на детски образователен спектакъл, който да запознае децата от 5 до 10 годишна възраст с темите за опазване на околната среда, разделното събиране на отпадъци и рециклирането.

     

    Инициативата "Климатична наука в класната стая" на Сдружение Горичка ще повиши знанието за климатичните промени на учители и ученици от прогимназиален и гимназиален етап в училища в София, Плевен и Кърджали, чрез интерактивна игра „Климатична фреска“.

     

    "Симулатор - стимулатор" е проект на Обществения център за околна среда и устойчиво развитие. Той си поставя за цел популяризиране и осъзнаване на ролята на човека в процесите на глобалното затопляне, сред ученици и учители, чрез специалния образователния инструмент „Симулационен модел En-ROADS“.

     

    Инициативата „Еко-камионче за топла храна" на Фондация Доброволците на Св. Георги цели създаване на общност за взаимопомощ и подкрепа между ангажираните в предоставянето на безплатна топла храна и ползващите се от нея.

     

     

    16.03.2023
  • Операция „Жълти стотинки“ с престижно отличие в конкурс за отговорен бизнес

    Кампанията спечели второ място в категория „Маркетинг, свързан с кауза“.

    15 март 2023 г., София. Дарителската инициатива на Vivacom Операция „Жълти стотинки“ бе отличена в годишните награди за отговорен бизнес на Български форум на бизнес лидерите. Кампанията спечели второ място в категория „Маркетинг, свързан с кауза“.

     

    Операция “Жълти стотинки” е най-дългосрочната дарителска инициатива на Vivacom. Тя стартира през 2010 година с основна цел да подкрепя социални каузи, свързани с деца и младежи. Средствата се събират чрез дарения в специално обозначени касички в магазините на Vivacom и в обектите на над 50 партньора в цялата страна, чрез дарения през DMS номер или по дарителска сметка. Инициативата мобилизира дарителската енергия на хората, като всеки може даде своя принос, без значение от размера на дарението – от стотинките, под формата на ресто в магазините, до по-големи целенасочени дарения.

     

    „Това признание е много ценно, защото идва в годината, в която Операция „Жълти стотинки“ отбелязва своето десето юбилейно издание. Тя е показателен пример за обединените усилия на бизнеса и хората, в резултат на които до момента са събрани и дарени над 700 000 лева в подкрепа на деца и младежи. Тази награда е за всички хора, подкрепили кампанията през годините“, каза Елица Георгиева, директор Корпоративни комуникации на Vivacom.

     

    В рамките на инициативата досега са подкрепени пет значими социални каузи, сред които: създаване на първия Център за деца с дислексия и аутизъм, изграждане и обезпечаване на две малки къщи за временно настаняване от семеен тип за изоставени бебета на фондация „Надежда за малките“, осигуряване на две наблюдавани жилища за временен подслон на младежи, навършили 18 години и напуснали домовете за сираци на фондация „Социална промяна и включване“, както и предоставяне на средства за дневна грижа на деца с множествени увреждания в „Център за Надежда“ на фондация „I can too”. През последните две издания събраните от кампанията средства са дарени на Сдружението на олимпийските отбори по природни науки, с цел подготовката и участието на учениците в международни състезания.

    15.03.2023
  • Вече 4 години българската мисия на Антарктида разчита на сателитен интернет от Vivacom

    Телекомът подпомага и насърчава научноизследователската и образователна дейност на българската експедиция на ледения континент

    12 март 2023 г., София. Вече 4 години Vivacom предоставя неограничен интернет достъп на българските учени, които се намират на антарктическата ни база на остров Ливингстън. Телекомът удължи срока на услугата, след като сключи споразумение със Софийския университет „Св. Климент Охридски“.

     

    Същата тази услуга беше представена за първи път от телекома през 2019 г. Както тогава, така и сега връзката се осъществява през сателитна станция „Плана“ на Vivacom, чрез спътник на сателитния оператор – SES.

     

    Услугата, предоставена от страна на телекома, дава възможност на българските специалисти в базата в Антарктика да обменят данни в реално време, както и да ползват директна IP телефонна връзка. Това не само подобрява процесите им на работа, но и допринася за цялостния успех на експедицията на ледения континент.

     

    По този начин през възможностите на технологиите, които предлага, Vivacom дава своя принос в подкрепа на научната дейност на Българския Антарктически съюз и на Софийския университет.

    12.03.2023
  • Vivacom вече е във Viber

    От началото на март Vivacom пусна нов канал за комуникация със своите клиенти – Viber.

    От началото на март Vivacom пусна нов канал за комуникация със своите клиенти – Viber. Vivacom Support е името на канала, който клиентите могат да открият лесно в платформата и да започнат директна комуникация - да отправят конкретни запитвания, да проверяват сметки и плащания, да получават обща и техническа информация за своите услуги.

     

    „Viber е четвъртият дигитален канал за бърза комуникация за клиентите на Vivacom след Facebook Messenger, Chat на официалния сайт на компанията и Self-care chat в уеб версията на MyVivacom. Tака клиентите могат да се свързват с нас бързо, лесно и удобно през предпочитаната платформа за комуникация. Новите канали за комуникация са естествена стъпка по пътя ни да сме близо до тях във всеки един момент, в най-удобното за тях място.“, коментира Силвия Георгиева, директор Обслужване на клиенти.

     

    Предимството на най-новия канал е, че само с въвеждането на мобилен номер от мрежата на Vivacom може да се провери текущото потребление, оставащото включено потребление, задълженията по сметка, максималната финансова граница, клиентски номер, по който може да извърши плащане и други. Чрез въвеждане на валиден клиентски номер, може да се проверят сметките за телевизия и интернет.

     

    Vivacom поставя клиентите си в центъра на всичко, което прави. Пускането на чат канала във Viber е част от цялостната стратегия за дигитализация и подобряване на клиентското обслужване и през най-новата платформа ще получат индивидуално отношение и грижа.

    06.03.2023
  • Vivacom дари интерактивно оборудване за дигитални класни стаи на Софийската математическа гимназия

    „Потенциалът на талантите на България е голям, но всички ние трябва да ги подкрепяме по пътя им към върха“, споделиха от компанията

    19 януари 2023 г., София. Vivacom дари оборудване за интерактивно обучение на Софийската математическа гимназия „Паисий Хилендарски“ (СМГ), което да подпомогне модернизирането на процеса по подготовка на бъдещите таланти на България в областта на математиката, информатиката и високите технологии. Николай Андреев, главен изпълнителен директор на Vivacom, и бивш възпитаник на СМГ, връчи дарение на обща стойност от над 20 хиляди лева, което включва последно поколение интерактивни дъски за дигитални класни стаи. Оборудването вече е доставено и веднага ще бъде инсталирано в зали за обучения по компютърно моделиране и химия и опазване на околната среда. До края на учебната година над 700 ученици на гимназията ще имат възможност да надградят знанията си, посредством най-новите интерактивни техники за обучения и презентиране.

     

    „Математиката, информационните технологии и изкуственият интелект са топ приоритети в образованието в световен мащаб, а обучението в България в тези сфери е на изключително високо ниво. Учениците не просто печелят световни награди, но в тяхно лице ние трябва да виждаме следващото поколение специалисти, което уверено ще води дигитализацията на обществото и процесите в страната“, сподели г-н Андреев и допълни: „Потенциалът на талантите на България в областта на точните науки и информационните технологии е голям, но всички ние трябва да ги подкрепяме по пътя им на развитие, за да могат да достигнат върховите си постижения именно тук, в България. Виртуализацията, облачните технологии, интерактивните методи са част от корпоративното ДНК на Vivacom и затова подкрепата ни за СМГ е напълно естествено продължение на стратегията на компанията за развитие за младите таланти и трансформацията на образованието в България.“

     

    Дарението включва 3 интерактивни дисплея Prestigio Multiboard, 86-инчови с 4К резолюция и специални светлинни сензори, които заедно с високата яркост и контраст на дисплея позволяват използването на дъските дори при ярка слънчева светлина. Сензорните екрани на устройствата са най-добрите в своя клас и поддържат 20 точки за докосване и 10 точки за едновременно писане, включително функция, която позволява на потребителите да пишат в два различни цвята едновременно. Високотехнологичното оборудване осигурява възможност за организиране на по-ефективен учебен процес, работа в екипи по различни проекти, подпомага изучаването на нови езици за програмиране, математически теории, а защо не и за създаване на нови подходи към изграждане на Метавселената.

     

    „Благодарим на г-н Андреев и на Vivacom за подкрепата. Искрено вярвам, че тясното сътрудничество между бизнеса и образователните институции е ключово за осигуряването на съвременна образователна среда и за внедряването на иновации в образователния процес. Надявам се примерът на Vivacom да бъде последван и от други фирми и компании, за да може българското училище да бъде още по-привлекателно за будните и любознателни млади умове. Така ще можем още по-успешно да подпомагаме нашите талантливи ученици да разгърнат своя потенциал и ще им осигурим възможност да се съревновават при равни условия със своите връстници от най-развитите държави по света.  Благодарение на Vivacom сме още една стъпка по-напред в процеса на модернизация на учебния процес в СМГ“, сподели д-р Антоан Тонев, директор на Софийската математическа гимназия

    19.01.2023
  • Рекорден брой проекти в надпреварата за финансиране от Vivacom Регионален грант

    Телекомът дарява общо 60 000 в осмото издание на знаковата си инициатива

    Рекордните 359 кандидатури на граждански организации събра осмото издание на Vivacom Регионален грант, което стартира в края на 2022 г. В най-мащабната си инициатива за развитие на местните общности, телекомът дарява общо 60 000 лева за проекти с потенциал да ангажират гражданите в различни тематични области и да подкрепят решаването на локални проблеми.

      

    Приоритетните сфери в новото издание програмата са образованието и околната среда. Те са ключови за устойчивото развитие на всяко населено място, затова и приносът към качественото образование и чистата околна среда са във фокуса на отговорната политика на Vivacom и компанията-майка United Group.

      

    Всички кандидатури във Vivacom Регионален грант ще преминат през два етапа на подбор – предварително административно становище и оценка от експертно жури. До края на януари ще бъдат избрани 50-те най-добри проекта, които ще преминат на следващия кръг - оценка от журито. Финалистите ще станат ясни до края на февруари, а победителите, всеки от които ще получи грант на стойност до 5000 лева – през март. Експертите на Vivacomще работят тясно с авторите на печелившите проекти в Регионален грант, за да може всички да бъдат успешно изпълнени до май 2024 г.

     

    Vivacom, като компания със сериозно присъствие и въздействие върху живота на гражданите в цялата страна, се ангажира дългосрочно с подкрепа развитието на регионите чрез подпомагане на местни организации и техните проекти. В рамките на седемте издания на Vivacom Регионален грант от 2015 година досега са реализирани 94 проекта на 86 граждански организации в 76 населени места в цялата страна. От всички проекти 9 имат национален обхват, 27 са реализирани в села и 49 – в малки и големи градове.

     

    Общата стойност на грантовете, дарени във Vivacom Регионален грант за този период, е 441 000 лева за реализиране на проекти в областите образование, околна среда, местни общности, социална сфера, култура и изкуство, спорт, здраве и туризъм. През 2023 г. общата сума, дарена за 8-те издания на инициативата, ще надхвърли половин милион лева.

     

    Vivacom Регионален грант се реализира в партньорство с Български център за нестопанско право.

    18.01.2023
  • Unlimited Group стана член на Алианса за отговорен бизнес

    Това е най-голямото обединение на бизнеса в света, посветено на отговорното поведение във веригите за доставки в глобален мащаб

    1 декември 2022 г., София. United Group, водещият доставчик на телекомуникационни и медийни услуги в Югоизточна Европа, стана член на Алианса за отговорен бизнес (Responsible Business Alliance). Това е най-голямото обединение на бизнеса в света, посветено на отговорното поведение във веригите за доставки в глобален мащаб.

     

    United Group се присъединява към над 500 други членове на Алианса и неговите инициативи, които целят да подобрят условията на труд, околната среда и бизнес резултатите при спазване на утвърдени етични стандарти и практики. В компаниите, които членуват в Алианса, работят около 21 милиона души, а общите им годишни приходи възлизат на 7,7 трилиона щатски долара.

     

    Отговорното набавяне на суровини и материали, както и устойчивите бизнес практики са в основата на стратегията на United Group. С присъединяването си към Алианса за отговорен бизнес, компанията се ангажира да спазва Кодекса на поведение на организацията във всички свои дейности и да изисква същото и от своите доставчици. United Group ще следи отблизо процесите в своите вериги за доставки, за да гарантира положителните промени по отношение на отговорните практики.

     

    „Изключително съм щастлива, че United Group стана член на Алианса за отговорен бизнес и се гордея с работата ни, която ни позволи да се присъединим към стотици наши съмишленици в това обединение. Кодексът за поведение на доставчиците на United Group, който отразява принципите на Алианса, е гаранция, че цялата ни верига за доставки подкрепя усилията ни за постигане на по-светло и по-устойчиво бъдеще по етичен и отговорен начин. Без свързаността, която осигурява нашата индустрия, развитието на икономиките и обществата ни би било ограничено. Ето защо имаме отговорност към самите себе си и към нашите клиенти непрекъснато да прилагаме възможно най-високите стандарти“, каза Виктория Боклаг, главен изпълнителен директор на United Group.

     

    ***

    За United Group

    Базираната в Нидерландия United Group е водещият доставчик на телекомуникационни и медийни услуги в Югоизточна Европа. Компанията работи в осем държави и има над 15 милиона потребители и над 15 500 служители. Годишните ѝ приходи възлизат на около 2,5 милиарда евро. United Group разполага с най-широкото мрежово покритие в региона и предлага на потребителите си най-атрактивната селекция от телевизионно съдържание от цял свят. Сериозните инвестиции в дигитална инфраструктура, съдържание и технологии гарантират отличното качество на продуктите и услугите, които United Group предоставя на своите клиенти. От март 2019 г. мажоритарен собственик на United Group е BC Partners, една от най-големите глобални инвестиционни компании.

    За повече информация: https://united.group

    01.12.2022
  • Vivacom започна изграждането на нова наземна станция за OneWeb в България

    Проектът е най-новият пример за засилващата се роля на България в инфраструктурата за авангардни космически технологии

    29 ноември 2022 г., София. Vivacom, част от United Group - водещият доставчик на телекомуникационни и медийни услуги в Югоизточна Европа, и OneWeb - един от водещите световни доставчици на спътников интернет, започнаха изграждането на наземна станция за комуникация с мрежата от спътници на OneWeb на ниска орбита. Съоръжението ще разшири достъпа на държавите от Европейския съюз до мрежата на OneWeb, ще направи системата по-устойчива и ще подобри широколентовото покритие на териториите от Централна Европа до Централна Азия, включително Черно и Каспийско море.

     

    Заради многобройните си икономически ползи проектът, който се реализира в обект на Vivacom на територията на община Стара Загора, получи сертификат клас B. С него телекомуникационната компания не само ще осигури допълнителни работни места в региона в следващите 10 години, но и ще постави община Стара Загора на световната карта на космическите технологии и комуникации.

     

    С пускането в експлоатация на наземната станция, качеството на сателитния интернет в посочените региони ще се подобри значително, като осигури покритие на някои от най-натоварените въздушни и морски маршрути в света. Тя ще създаде възможност и за допълнителни приложения поради предимствата на сателитите на ниска орбита /LEO/на OneWeb.

     

    „Успешното ни сътрудничество с OneWeb е поредното доказателство, че Vivacom е предпочитан партньор на международни технологични компании, които искат да инвестират в България. Печелим доверие не само с техническа експертиза, капацитет и надеждност на мрежата, но и с размаха, с който, в унисон с визията на United Group за региона, въвеждаме иновации и задаваме тенденции в сектора. Вдъхновени сме, че OneWeb вижда именно във Vivacom точния партньор, който ще гарантира изпълнението на този проект по най-добрия начин, с дългосрочни ползи за бизнеса и обществото у нас“, коментира Николай Андреев, главен изпълнителен директор на Vivacom.

     

    Vivacom ще вложи в наземната инфраструктура и оборудването на своя технологичен обект близо 1,5 милиона лева, а инвестицията на OneWeb в специализирано оборудване възлиза на няколко милиона долара. Наземната станция ще се състои от 18 антени и миницентър за данни, който ще свързва сателитите на OneWeb с българската оптична мрежа и центрове за данни. Изграждането се очаква да бъде завършено в рамките на първото тримесечие на 2023 година.

     

    Микеле Франчи, главен оперативен директор в OneWeb, коментира: „OneWeb подобрява качеството и устойчивостта на свързаността с мрежата ни от малки сателити в ниска околоземна орбита. Изграждаме разпределена архитектура от наземни станции за връзка с мрежата ни от спътници, за да достигнем до най-отдалечените места на Земята. Избрахме България за изграждането на тази станция не само заради нейното географско положение, членството й в ЕС и ролята й на евразийски телекомуникационен център, но и защото с Vivacom намерихме надежден местен партньор за изпълнение на мисията на OneWeb“.

     

    „За община Стара Загора инвестиции, които имат висока добавена стойност и разкриват нови работни места, винаги са добре дошли. Радвам се, че днес имаме възможност да връчим Сертификат клас В и да насърчим подобни проекти. Това за бизнеса означава прилагане на съкратени срокове и индивидуално административно обслужване, предоставено от общинска администрация. Това поставя добро начало на едно успешно партньорство и дава ясен знак на инвеститорите, които избират нашия град“, каза кметът на Стара Загора Живко Тодоров.  

     

     

    Информация за OneWeb

     

    Базираната в Лондон OneWeb е глобална комуникационна мрежа, захранвана от космоса, която осигурява свързаност на правителства, фирми и общности. Тя реализира мрежа от сателити на ниска орбита с глобална мрежа от наземни станции и потребителски терминали, осигуряващи достъпни, бързи, високочестотни комуникационни услуги с ниско закъснение на сигнала, свързани с бъдещето на интернет на нещата и проправящи път към 5G за всички, независимо къде се намират. Разберете повече на www.oneweb.net

     

    Информация за United Group

     

    Базираната в Нидерландия United Group е водещият доставчик на телекомуникационни и медийни услуги в Югоизточна Европа. Компанията работи в осем държави и има близо 15 милиона потребители и над 15 500 служители. Годишните ѝ приходи възлизат на около 2,5 милиарда евро. United Group разполага с най-широкото мрежово покритие в региона и предлага на потребителите си най-атрактивната селекция от телевизионно съдържание от цял свят. Сериозните инвестиции в дигитална инфраструктура, съдържания и технологии гарантират отличното качество на продуктите и услугите, които United Group предоставя на своите клиенти. От март 2019 г. United Group е мажоритарна собственост на BC Partners, една от най-големите глобални инвестиционни компании.

     

    За повече информация посетете https://united.group

    29.11.2022
  • United Group спечели награда на PwC за стратегията си за зелена енергия

    Отличието е признание за иновативния и дългосрочен подход на компанията към устойчиво развитие и за прехода й към използване на зелена енергия

    23 ноември 2022, г., София. United Group спечели награда за иновации на годишните ESG Awards, организирани от PwC в България. Отличието е признание за иновативния и дългосрочен подход на компанията към устойчиво развитие и за прехода й към използване на зелена енергия.

      

    United Group планира сериозни инвестиции в сектора на соларните и вятърни възобновяеми източници на енергия в България. Те включват ветропарк с инсталирана мощност от над 70 мегавата и очакван производствен капацитет от над 230 000 мегаватчаса годишно, три фотоволтаични електроцентрали с обща мощност от над 40 мегавата и очакван годишен производствен капацитет от над 68 000 мегаватачаса, както и още няколко покривни фотоволтаични инсталации.

      

    Централите за възобновяема енергия ще бъдат пуснати в експлоатация поетапно от 2023 година. След това те ще произвеждат почти цялото количество електроенергия, което United Group консумира директно на годишна база. Това означава, че компанията ще спести 115 000 тона въглеродни емисии на година.

      

    „Благодарен съм на PwC, които отличиха иновативния ни подход за намаляване на въглеродните емисии. Много компании в нашия сектор намаляват емисиите като ги компенсират. В United Group правим следваща крачка - с произведеното електричество от възобновяеми източници, които ще изградим в България, ще задоволим почти изцяло собствената консумация на енергия на цялата група. С тези инвестиции ще ускорим и преизпълним десетгодишния план за намаляване на въглеродния отпечатък на United Group с 60% до 2030 г., спрямо нивата от 2020 година. Иновативната ни стратегия ще ни помогне да използваме по-чиста енергия и да намалим дела на изкопаемите горива в общия енергиен микс на Югоизточна Европа“, коментира Боян Кършаков, директор „Енергиен мениджмънт“ в United Group.

     

    „Телекомуникационните компании като Vivacom обикновено се нуждаят от огромно количество енергия, за да изпълняват основните си дейности и да обслужват клиентите си. С насочването към по-чисти енергоизточници, Vivacom и United Group отговарят на  предизвикателствата с помощта на модерни технологични решения. Горд съм, че United Group, компанията-майка на Vivacom, се ангажира с толкова сериозен принос към борбата с климатичните промени. Тези инвестиции ще осигурят устойчива енергия за България, за бизнеса ни днес, но и за бъдещите поколения“, коментира Николай Андреев, главен изпълнителен директор на Vivacom.

      

    Местоположението на централите е избрано след провеждане на сложни технически, геофизични, соларни и вятърни проучвания. Съоръженията са конструирани така, че да гарантират максимално оползотворяване на различните сезони в България. Точната комбинация от вятър и слънце ще позволи извличането и производството на възобновяема енергия през цялата година, с максимално покриване на консумацията на час.

     

    Близо 80 компании се включиха в първото издание на конкурса, организиран от PWC. Отличието „ESG Award” се присъжда на организации, които прилагат ефективна ESG стратегия, предлагат иновативни продукти и услуги с положително въздействие върху околната среда и провеждат успешни информационни и промоционални кампании в областта на устойчивото развитие.

     

      

    ***

     

    Информация за United Group

     

    Базираната в Нидерландия United Group е водещият доставчик на телекомуникационни и медийни услуги в Югоизточна Европа. Компанията работи в осем държави и има над 15 милиона потребители и над 15 500 служители. Годишните ѝ приходи възлизат на около 2,5 милиарда евро. United Group разполага с най-широкото мрежово покритие в региона и предлага на потребителите си най-атрактивната селекция от телевизионно съдържание от цял свят. Сериозните инвестиции в дигитална инфраструктура, съдържания и технологии гарантират отличното качество на продуктите и услугите, които United Group предоставя на своите клиенти. От март 2019 г. United Group е мажоритарна собственост на BC Partners, една от най-големите глобални инвестиционни компании.

     

    За повече информация посетете https://united.group

    За повече информация за ESG дейностите на United Group посетете https://united.group/wp-content/uploads/2022/05/unitedgroup-esg-report-2021.pdf

    За повече информация за наградите “ESG Awards” на PwC в България посетете https://www.pwc.bg/bg/esg-awards.html

     

     

    23.11.2022
  • Над 5,3 милиона души вече имат достъп до предимствата на 5G с Vivacom

    Мрежата на Vivacom от пето поколение вече има покритие в над 1100 населени места и курорта, или близо 77% от населението на страната.

    27 октомври 2022, София. Мрежата на Vivacom от пето поколение вече има покритие в над 1100 населени места и курорта, или близо 77% от населението на страната. В резултат на планираното разрастване вече над 5,3 милиона души в България имат достъп до 5G технологията, която осигурява постоянно качествена връзка с минимално забавяне при пренос на данни, по-голям капацитет за повече едновременно свързани устройства, още по-високи скорости за мобилен интернет и още много предимства за потребителите и бизнеса.

     

    „За по-малко от година и половина увеличихме покритието на 5G мрежата на Vivacom над 5 пъти и днес предлагаме достъп до 5G технологията в над 1100 населени места и курорта в цялата страна. Преди месец лансирахме и първите истински Unlimited планове във всички ценови сегменти и с това дадохме възможност за пълна свобода за неограничено общуване на нашите клиенти. Новите неограничени тарифи се превръщат в истинско изживяване с предимствата на 5G, до която вече даваме достъп на над 5,3 милиона души, при наличие на съвместимо устройство. Ще продължим с мащабните инвестиции за развитие на мобилната ни мрежа, за да продължим да предлагаме едни от най-модерните, висококачествени и иновативни продукти и услуги, базирани на най-съвременните технологии, на нашите клиенти“, каза Николай Андреев, главен изпълнителен директор на Vivacom.

     

    „Инвестираме усилено не само в подобряване на покритието, но и в увеличаване на капацитета и скоростта на мрежата. В населените места с население над 5000 души добавихме допълнителен капацитет за достигане на още по-високи скорости - до 2.6 Gbps [1]“, коментира Николай Гаврилов, главен технически директор на Vivacom.

     

    Vivacom даде старт на първата търговска 5G мрежа през септември 2020 година във всички 27 областни градове в страната. Година по-късно, през август 2021, телекомът обяви най-голямата 5G мрежа в България – с достъп до възможностите на технологията в над 200 населени места и курорта в страната.

     

    Висока интернет скорост, невидимо за човешкото око забавяне на картината при гледане на видео клипове, филми и телевизия онлайн, достъп до виртуална реалност и игри, както и други забавления в облака, са само част от предимствата, заради които потребителите на мобилни услуги ползват 5G смартфони. С Vivacom тези възможности са достъпни на най-много места в страната [2].

      

     

    Повече за Vivacom и United Group:

    От юли 2020 г. Vivacom е част от United Group, водещ доставчик на телекомуникационни и медийни услуги в Югоизточна Европа с пазар от 40 милиона души. Групата в България включва още Nova Broadcasting Group и вестник Телеграф.

    Холандската United Group е водещият телекомуникационен и медиен оператор в Югоизточна Европа. С дейности в осем държави, компанията има близо 15 милиона потребители и над 15 500 служители. United Group разполага с най-широкото мрежово покритие в региона и предлага на потребителите най-атрактивната селекция от телевизионно съдържание от цял свят. Сериозните инвестиции в дигитална инфраструктура, съдържание и технологии гарантират първокласно качество на продуктите и услугите, които групата предоставя на своите клиенти. От март 2019 г. мажоритарен собственик на United Group е BC Partners, една от най-големите глобални инвестиционни компании. За повече информация посетете https://united.group

     

     

    [1] Скоростта при Download може да бъде достигната при идеално ниво и качество на сигнала и липса на активни, конкурентни устройства с Download сесия в конкретния момент в обслужващата клетка. Валидно е, използвайки устройство, поддържащо: 256QAM, EN-DC (1NR+3LTE CC); 4R MIMO.

    [2] Най-голямо покритие на 5G мрежа след сравнение по публично достъпна информация към 12.10.2022 г. за покритието на операторите по брой населени места и курорти.

     

     

    27.10.2022
  • Мобилното музикално училище „Rock school на колела“ ще посети гр. Кюстендил с подкрепата на Vivacom

    Организаторът на събитието Фондация "Музика за България" е един от победителите в седмото издание на програмата Vivacom Регионален грант

    18.08.2022 г. - На 20.08 (събота) мобилното музикално училище „Rock school на колела“ ще посети гр. Кюстендил. Събитието е организирано от Фондация "Музика за България" и е част от проекта "RockSchool на колела", който е сред победителите от седмото издание на  инициативата Vivacom Регионален грант.

    В 18:00 часа специално оборудван музикален бус ще бъде разположен в Лесопарк ''''Хисарлъка''''. Събитието е безплатно и отворено за посещения, и се състои с подкрепата на Vivacom и Общината. Четирима преподаватели ще предлагат безплатно уроци по свирене на 4 различни музикални инструмента.Ще има работилници по китара, пиано, цигулка и ударни инструменти, които ще са достъпни за всеки желаещ да се запознае от близо с основите на свирене на съответния инструмент.

    Целта на Фондацията е с помощта на “RockSchool на колела” да запалят любовта към музиката, като дадат различни музикални инструменти в ръцете на деца и младежи, за да изпитат сами удоволствието от музиката и да развият личностните си качества чрез музикално образование.

    Vivacom Регионален грант е обществено отговорна инициатива, която подпомага развитието на регионите чрез безвъзмездно финансиране на проекти на местните общности. Фондация "Музика за България" е една от 12-те неправителствени организации, победителите в седмото издание на Програмата. Инвестицията на Vivacom в последното издание е близо 60 000 лв., а подкрепените проекти са в сферите образование и опазване на околната среда.

     Повече информация за събитието тук.

    18.08.2022
  • Vivacom взе участие в конференцията „Дигитална трансформация, киберсигурност и местно развитие”

    29.07.2022 г., София – С партньорството на Vivacom се проведе конференция на тема „Дигитална трансформация, киберсигурност и местно развитие”. Събитието се организира от Асоциацията на българските градове и региони, със съдействието на Фондация „Конрад Аденауер“ и УНСС. На конференцията присъстваха над 100 души, представители на местните власти, общинските и областните администрации в България и бизнеса.

    29.07.2022 г., София – С партньорството на Vivacom се проведе конференция на тема „Дигитална трансформация, киберсигурност и местно развитие”. Събитието се организира от Асоциацията на българските градове и региони, със съдействието на Фондация „Конрад Аденауер“ и УНСС.На конференцията присъстваха над 100 души, представители на местните власти, общинските и  областните администрации в България и бизнеса.

     

    В конференцията от страна на Vivacom активно участие взеха Никола Гечев, директор „Корпоративни продажби“, Калоян Боровинов, мениджър „ICT проекти“ и Иван Катинчаров, търговски директор за България в Mainstream. Те коментираха пътя към дигиталната трансформация на общините, свързан с навлизащите технологични тенденции и все по-голямата необходимост от създаването на умни градове, работещи в единна екосистема, подпомагаща всички аспекти от обществения живот - транспорт, паркинг, осветление, сметосъбиране и управление на отпадъците, образование, медицина и други.  Представиха и редица работещи умни решения на компанията и иновативни облачни услуги, насочени към за развитието на българските градове и региони.

     

    В рамките на дискусиите участниците и гостите обърнаха сериозно внимание върху съвременните аспекти пред дигитализацията в публичнитеорганизации, политиките за мрежова и информационна сигурност, актуалните решения за киберсигурността и други важни теми. 

     

    Като част от събитието се проведе и специалната церемония на Годишните национални награди на Асоциацията на българските градове и региони. В 23 категории отличия получиха 30 общини у нас, а представители на Vivacom връчиха специални награди за постиженията на 5 общини.

     

    Освен за сполучливо управление, общините бяха отличавани за осъществените вложения в инфраструктура, дигитализация, иновации и икономическо развитие на градската среда, опазване на културното наследство, образованието, социална ангажираност и други. Основният критерий на журито за определяне на наградените бяха реализираните проекти с ясни и устойчиви резултати.

    29.07.2022
Open cookie bot settings
към контакти