Новини

VIVACOM и Huawei със стратегическо партньорство за развитието на облачните технологии в полза на българския бизнес и правителствоX

16.05.2017

България има шанс да се превърне в хъб за облачни технологии за региона, което е част от стратегията на правителството,  залегнала в Концепция за цифрова трансформация на българската индустрия /Индустрия 4.0/

 

София, България, 16 май 2017. Повече от 300 представители на българското правителство и бизнес елита на страната станаха част от Bulgarian Cloud Summit 2017 - първият по рода си Форум за облачни технологии, организиран от световния лидер в ИКТ сектора Huawei и един от водещите телекоми у нас VIVACOM.

 

Срещата на високо ниво бе подкрепена от най-значимата организация, обединяваща бизнеса в България – КРИБ (Конфедерация на работодателите и индустриалците в България) и беше открита лично от председателя й г-н Кирил Домусчиев. Той сподели, че за КРИБ е изключително важно да бъде част от създаването на иновативни решения за нуждите на бизнеса, които поставят основите на изцяло нова икономическа и социална среда, в която ще живеем и работим в бъдеще.

 

По време на събитието Huawei и VIVACOM обявиха началото на своето стратегическо партньорство за развитие на облачните технологии в България. Двете компании са убедени, че на прага на  ерата на свързани устройства и интернет на нещата, именно облачните решения ще дадат тласък за дигитализация на индустриите.

 

В подкрепа на това знаково сътрудничество застана и българското правителство, в лицето на министъра на икономиката г-н Емил Караниколов. Той лично взе участие във Форума и поздрави двете компании за целенасочените им усилия по пътя към технологична революция.

 

По думите му задачата на България е да се представи като регионален център на цифровата икономика чрез внедряване на продукти, технологии, бизнес модели и процеси от Индустрия 4.0, което ще доведе до ресурсна продуктивност, ефективност и по-голяма гъвкавост на българската икономика. Индустрия 4.0 ще създаде благоприятни възможности за увеличаване на чуждестранните инвестиции в различни промишлени сектори.

 

Този ангажимент беше потвърден и от Росен Желязков - председател на Държавната агенция „Електронно управление“, която отговаря пряко за внедряването на електронно правителство.

 

По време на събитието присъства и китайският посланик в България Джан Хайджо, който посъветва местния клон на Huawei  да работи в тясно сътрудничество с български партньори за насърчаване на активното развитие на ИКТ сектора.

 

От страна на VIVACOM партньорството бе анонсирано от г-н Спас Русев, председател на Надзорния съвет на телекома. По негови думи, облачните услуги вече не са част от бъдещето, а са настоящето и ще навлизат все повече в бизнеса. „Днес VIVACOM и Huawei си поставят амбициозната цел да развият регионален облачен хъб. Това ще бъде първият подобен проект, който ще стартира от България и ще я утвърди като високотехнологичен център за региона. На база добре разгърнатата си мрежа и многобройните клиенти у нас, VIVACOM е добра предпоставка за обособяване и концентрация на регионален облачен хъб, чрез който ще предложи на своите клиенти допълнителни услуги и нови възможности за развитие”, допълни той.

 

Заместник-председателят на Huawei и главен изпълнителен директор, действащ на ротационен принцип - Гуо Пинг сподели  прогнозата на компанията за ерата на облачните технологии: „Първоначално всяко домакинство трябваше да пробие собствен кладенец за вода - започна той - По същия начин, преди да бъде стандартизирано предаването на електроенергията и преди обществените мрежи да са напълно развити, е било естествено фабриките да генерират собствена електроенергия. Днес непосредственият достъп до вода и електричество е неразделна част от нашия живот. Когато влязохме в информационната ера почти всяка компания започна да изгражда свои собствени информационни системи. Тези системи съществуват във всякакви размери и форма, които се поддържат от специализирани екипи. Пътят на развитието е постепенното им   преместване в облака, което прави информационните услуги далеч по-достъпни, точно както днес са водата и електричеството. "

 

Той подчерта, че "до 2025 г. всички ИКТ решения за предприятията ще се превърнат в облак, което означава, че ще използват облачна технология и облачни модели. Повече от 85% от корпоративните приложения ще бъдат разположени директно в облака". През целия този процес Huawei ще продължи да се съсредоточава върху развитието на ИКТ инфраструктурата, за да осигури иновативни решения, които поддържат цифровата трансформация и позволяват индустриално подобрение. Компанията подчерта ангажимента си да помогне на телекомуникационните оператори да успеят в домейна "облак".

 

Насърчавайки откритостта, сътрудничеството и споделения успех, Huawei има за цел активно да допринесе за облачната екосистема.

 

Гостите на Форумa имаха възможност на живо да се запознаят и с конкретни облачни решения, внедрени от Huawei в държави по целия свят: компютърно подпомогнато инженерство в помощ на дигитализацията на автомобилостроенето; електронно управление; видео наблюдение в облака и други.

  

  • Удължава се срокът за кандидатстване във VIVACOM Регионален грант

    Всеки проект може да получи финансиране до 5 000 лева

    11.01.2021 г. гр. София VIVACOM удължава срока за кандидатстване в шестото издание на VIVACOM Регионален грант до 19 януари 2021 г. и става чрез попълване на електронен формуляр на сайта www.vivacomfund.bg/regionalgrant/apply. По този начин компанията осигурява още една възможност на организациите с добри и новаторски идеи да подадат своите кандидатури.

      

    Програмата VIVACOM Регионален грант подкрепя обществено значими каузи на граждански организации, целящи развитието на местните общности в малките и големи населени места, чрез безвъзмездна финансова подкрепа (грант). Фондът в шестото издание на VIVACOM Регионален грант е 60 000 лв. Всеки проект може да получи финансиране до 5 000 лева, а продължителността му следва да бъде до 1 година. Програмата дава възможност на участниците да кандидатстват с проекти в разнообразни сфери, които биха подобрили живота на местната общност. Няма ограничения за броя проекти, с които една организация може да участва.  

      

    Трите основни критерия на програмата са проектите да бъдат новаторски, да въвличат местната общност и да има полза за общността от реализирането им.

    Регионалният грант се осъществява в партньорство с Български център за нестопанско право. Основната цел на програмата е да подпомага и стимулира хората да развиват своите региони.

      

    В досегашните пет издания на VIVACOM Регионален грант са подкрепени 68 проекта с обща стойност над 313 000 лв. В тях са въвлечени близо 19 500 души и са създадени над 250 партньорства с бизнеси, институции и други граждански организации.

      

    Журито, което ще оценява проектите тази година, е в състав: Веселка Вуткова, директор „Корпоративни комуникации” във VIVACOM, Ива Дойчинова, активист и журналист за граждански каузи, Иван Кънчев, съосновател на Сдружение „Българска история“, Райко Байчев, журналист от онлайн медията Actualno.com, Надя Шабани, директор на Български център за нестопанско право.

      

    Повече информация и условията за кандидатстване в Регионалния грант ще намерите на сайта  https://vivacomfund.bg/regionalgrant/.

     

    11.01.2021
  • VIVACOM е победител в категорията „Pay TV Service Innovation of the Year“ на международните награди VideoTech Innovation Awards

    Наградата е присъдена за внедряването на HEVC кодек в съществуваща IPTV платформа на оператора

    21.12.2020 г. гр. София VIVACOM е победител в категорията PayTV Service Innovation of the Year (иновация на годината за платена телевизионна услуга), в престижните годишни награди VideoTech Innovation Awards (VIA),организирани от Digital TV Europe. Телекомът е отличен за успешната и ефективна имплементация на HEVC кодек (High Efficiency Video Codec) в съществуваща IPTV платформа без подмяна на цифровите приемници.

     

    Digital TV Europe е една от най-авторитетните и достоверни международни платформи за новини и анализи в сферата на видео и дигиталния бизнес. Наградите VideoTech Innovation Awards (VIA) целят да отличат най-модерните и напредничави технологични постижения на компаниите в цяла Европа в сфери като облачни услуги, изкуствен интелект, ТВ услуги и други. Наградата на VIVACOM е определена от 13-членно жури от водещи технологични експерти, сред множество кандидатури в същата категория, сведени до 5 номинации в последния кръг.

      

    VIVACOM е един от първите оператори в Европа, който внедрява тази технология в своята мрежа. Това позволява по-ефективно компресиране на каналите от интерактивната телевизия, като се запазва същото качество на картината и значително се редуцира консумираното количество интернет трафик. По този начин се осигурява повече свободен капацитет на мрежата за използване на интернет услуга, както и по-ефективно използване на капацитета на CDN платформата за сервиране на телевизионно съдържание.

      

    До сега стандартно интерактивната телевизия от VIVACOM използва MPEG4 HD със скорост 9Mbps и MPEG4 SD със скорост 3Mbps, а с HEVC кодека скоростите са намалени до по-малко от 4Mbps за HD съдържание, и малко под 2Mbps за SD програми. Това прави сумарно спестения трафик около 50%.

      

    През 2020 г. с преминаването на работата и обучението в дистанционна форма и повечето прекарано време в дома, потреблението на използваните интернет и телевизионни услуги се повиши значително. Внедряването на HEVC кодек е иновативната стъпка на VIVACOM за гарантирането на високото качество на предлаганите услуги. Компанията успя да внедри технологията в до 40% от съществуващите си абонати само за един ден.

    21.12.2020
  • VIVACOM е на 5-то място в света по ръст на приходите от сателитни услуги за бизнес клиенти

    Признанието идва от Световната телепорт асоциация (WTA)

    16.12.2020 г. гр. София VIVACOM е на 5-то място в света по ръст на приходи от сателитни услуги за бизнес клиенти. Класацията се прави ежегодно от Световната телепорт асоциация и отличава 10-те най-бързо развиващи се оператори по този показател.

     

    Благодарение на стратегията на компанията, която се основава на предлагане на услуги с отлично качество и надеждност, много високо ниво на техническата поддръжка и бързо развитие на услугите. VIVACOM ще продължи да развива сателитният бизнес, виждайки сериозен потенциал и възможности с новите интернет сателити на ниска орбита, високо производителните спътници на геостационарна орбита и растящите пазари на спътникова телевизия за крайни клиенти (DTH) в Африка и Латинска Америка.

     

    „Позиционирането ни в топ 5 на 10-те най-бързо развиващи се оператори е доказателство, че по-най добрият начин удовлетворяваме нуждите на нашите клиенти, осигурявайки правилните решения за тях – бърза реакция, отлична подръжка и висока надеждност  на услугата“, коментира Владимир Рангелов – старши мениджър „Броудкастинг услуги“.

    Повече информация за класацията на адрес:  https://www.worldteleport.org/page/TopOps_2020_Fast.

      

    Като част от UnitedGroup, водещ телекомуникационен и медиен оператор в Югоизточна Европа, VIVACOM продължава да развива успешно сателитния бизнес. Клиенти на компанията са едни от най-големите медийни групи в света, сателитни оператори, корабни компании и системни интегратори.

     

    В последните години VIVACOM инвестира над 15 млн. в развитието на сателитна станция Плана и чрез нея предоставя телевизионни, радио и пренос на данни (VSAT) услуги на територията на Европа, Африка, Латинска Америка и Азия. Близо 35милиона домакинства в Африка получават сигнала на едни от най-гледаните програми през наземната станцияна компанията. VIVACOM осигурява интернет връзка и на едно от най-труднодостъпните места в света – Антарктида. Освен на Южния полюс, Плана осигурява сателитна свързаност и на кораби в Черно, Червено, Северно и Средиземно море, а също и пренос на данни на корпоративни клиенти в Латинска Америка.

     

    Въпреки всички непредвидени обстоятелства в глобален мащаб, през 2020 година VIVACOM отбеляза няколко изключителни технологични постижения:

     

    -      Компанията получи отличие за мобилната си мрежа - най-бързата мобилна мрежа в Европа* според изследване на Ookla[1].

     

    -      Стартира  първата  в България търговска  5Gмрежа чрез метода за динамично споделяне на спектъра.

     

    -      В оптичната си мрежа операторътпусна за първи път в България скорости до 10 Gbps[2].

     

    -      VIVACOM беше отличена и като победител в категория “Pay TV Service Innovation of the Year 2020” от Digital TV Europe в наградите VideoТech Innovation Awards за внедряването на HEVC кодек в IPTV платформата на компанията.

     


    [1] Според анализ на Ookla®, основан на данните от Speedtest Intelligence® за първите шест месеца на 2020г. Търговските марки на Ookla се използват с разрешение. Повече информация за мобилната мрежа на VIVACOM на www.vivacom.bg.

    [2] Оптична свързаност е скорост на физическо ниво между абоната и мрежата. За достигане на максималната възможна скорост от 10 Gbps, крайното клиентско оборудване трябва да покрива нужните технически изисквания на услугата. Услугата се предоставя в град София само при наличие на техническа възможност. Максималните достижими скорости са гарантирани на 80%. Повече информация на www.vivcom.bg

     

    16.12.2020
  • VIVACOM Регионален грант спечели наградата на БДФ за „Най-сполучливо партньорство“

    Конкурсът отличава социално отговорните компании у нас, които допринасят най-много за общественото благополучие чрез прозрачни, устойчиви и ефективни програми и инвестирането на финансови, материални и доброволчески ресурси във важните за българското общество каузи.

    11.12.2020 г. гр. София VIVACOM и Български център за нестопанско правобяха отличени с наградата „Най-сполучливо партньорство 2019“ за програмата „VIVACOM Регионален грант“ в конкурса „Най-голям корпоративен дарител“, организиран ежегодно от Български дарителски форум. Конкурсът отличава социално отговорните компании у нас, които допринасят най-много за общественото благополучие чрез прозрачни, устойчиви и ефективни програми и инвестирането на финансови, материални и доброволчески ресурси във важните за българското общество каузи. Общо 48 кандидатури се състезаваха за отличие в 8 категории.

     

    Програмата VIVACOM Регионален грант се осъществява в партньорство с Български център за нестопанско право и подкрепя добрите идеи от всеки български град или село чрез безвъзмездно финансиране на инициативи на граждански организации. Основната цел на програмата е да подпомага и стимулира хората да развиват своите региони с програми и каузи, които са важни за тях. Трите основни критерия на програмата са проектите да бъдат новаторски, да въвличат местната общност и да има полза за общността от реализирането им.

     

    За досегашните пет издания на „VIVACOM Регионален грант“ са подкрепени 68 проекта с обща стойност над 313 000 лв. В тях са въвлечени близо 19 500 души и са създадени нас 250 партньорства с бизнеси, институции и други граждански организации.

     

    До 12.01.2021 г. е отворено кандидатстването за грант в шестото издание на програмата. Фондът за него е 60 000 лв. Всеки проект може да получи финансиране до 5 000 лева, а продължителността на проекта следва да бъде до 1 година. Програмата дава възможност на участниците да кандидатстват с проекти в разнообразни сфери, които биха подобрили живота на местната общност като образование, култура, екология, спорт, историческо наследство и други. Няма ограничения за броя проекти, с които една организация може да участва.

     

    Кандидатстването става чрез попълване на електронен формуляр на сайта www.vivacomfund.bg/regionalgrant/apply. Подкрепените идеи ще бъдат обявенив началото на март 2021 г. Повече информация и условията за кандидатстване в Регионалния грант ще намерите на сайта  https://vivacomfund.bg/regionalgrant/.

    11.12.2020
  • Гръцкият Forthnet („Фортнет“) официално става част от United Group („Юнайтед груп“)

    Гръцкият доставчик на телекомуникационни услуги и платена телевизия, Forthner S.A, официално стана част от United Group, водещият телекомуникационнен и медиа оператор в Югоизточна Европа.

    25 ноември 2020 г. - Гръцкият доставчик на телекомуникационни услуги и платена телевизия, Forthner S.A, официално стана част от United Group, водещият телекомуникационнен и медиа оператор в Югоизточна Европа.

     

    Навлизането на United Group на гръцкия пазар е още едно важно постижение в стратегия на групата за европейско разрастване. Това допълнително укрепва позицията на базираната в Холандия United Group като лидер в индустрията, оперираща в осем страни в региона.

     

    Виктория Боклаг, главен изпълнителен директор на United Group: „С удоволствие приветствам нашите колеги от Forthnet в семейството на United Group. Имаме амбициозни планове за компанията, които ще бъдат приложени от нов управленски екип. Брандът „Nova” на Forthnet е добре установен в Гърция и виждаме голям потенциал за бизнеса.“

     

    Тя продължи: „Имаме възможност да предложим на гръцкия пазар повече съдържание и повече възможности в сферата на забавленията и спорта, за да стимулираме растежа на платените телевизионни услуги. Уверени сме, че чрез прилагане на нашия опит в области като съдържание и технологии, в съчетание с нашето по-широко предлагане на телекомуникационни услуги, можем да осигурим най-доброто потребителско изживяване и да реализираме бизнес целите си.“

     

    United Group, чийто мажоритарен собственик е BC Partners, обяви през юни, че са постигнали споразумение за придобиване на ок. 36% от Forthnet. Оттогава United Group увеличи своето участие до ок. 80%. До края на годината, вследствие на преобразуването на придобития конвертируем дълг на Forthnet, нейният дял ще се увеличи до 85%.

     

    Задължително търгово предлагане

     

    Съгласно гръцкото законодателство United Group са достигнали минималните изисквания за търгово предлагане и се очаква да отправят задължително търгово предложение, което следва да приключи през първото тримесечие на 2021 г.

     

    В случай че United Group придобие поне 90% от обикновените акции на Forthnet след приключване на задължителното търгово предложение, групата може да придобие 100% дял от капитала на Forthnet чрез комбинация от придобивания на акции в рамките на задължителното търгово предложение и/или право да изкупи акциите на останалите акционери в съответствие с приложимото законодателство.

     

    Forthnet е доставчик на комуникационни услуги и услуги за домашни развлечения в Гърция, с 1000 служители и близо 1,4 милиона генериращи приходни потоци. Forthnet предлага на своите клиенти повече от 60 DTH канала през бранда „Nova”.

     

    Придобиването на Forthnet е третата основна сделка на United Group за по-малко от година след придобиването на хърватската „Теле2“ и VIVACOM. Заедно придобиванията са увеличили размера на компанията до 1,7 милиарда евро от pro forma приходите.

     

    Платформата United Group обединява водещите оператори и най-добрите производители на съдържание в Югоизточна Европа, които работят както в сектора на телекомуникациите, така и в медиите.Компанията има повече от 10 милиона абонати и 11 хиляди служители.

      

    За United Group:

    Със седалища в Амстердам, United Group е водещият телекомуникационен и медиен оператор в Югоизточна Европа. Чрез значителни инвестиции в цифрова инфраструктура, съдържание и технологии, тя предоставя водещи услуги на клиентите в региона.През двете десетилетия от основаването си United Group придобива и успешно интегрира над 100 компании в своята структура. Има най-широкото мрежово покритие в региона и предлага на потребителите най-атрактивния избор на телевизионно съдържание от цял свят.United Group е собственост на BC Partners, една от най-големите глобални инвестиционни компании, от март 2019 г. и оперира в осем държави. За повече информация, посетете: https://united.group/

     

     

    25.11.2020
  • VIVACOM с най-бързата мобилна мрежа и в Европа според Ookla

    Телекомът подарява 10 000 MB на своите клиенти през приложението My VIVACOM

    01.09.2020 г. гр. София Мобилната мрежа на VIVACOM се доказа като най-бързата в Европа*, като отбелязва най-висок Speed ScoreTM **, базиран на строгите анализи на Ookla на инициирани от потребителите тестове, направени със Speedtest®. Резултатите са базирани на анализ за първата половина на 2020 г., като за периода са направени над 127 000 теста от над 44 000 уникални потребители в България.

     

    За да се насладят на най-бързата мобилна мрежа в Европа, VIVACOM подарява 10 000 MB на своите клиенти през приложението My VIVACOM.

    Като част от United Group, водещият телекомуникационен и медиен оператор в Югоизточна Европа, VIVACOM затвърждава лидерството си не само в България, но и в цяла Европа. Това е доказателство за ангажимента на United Group да инвестира в развитието на най-модерните мрежи и услуги на всичките си пазари за максимално удовлетворение на клиентите.

     

    „VIVACOM откри формулата на успеха, който е функция на опита, усилията и инвестициите. Скоростта и свързаността са главна предпоставка за качество на живота – динамиката насъвремието изисква все по-бърза, качествена и сигурна мрежа. VIVACOM получи заслужено признание за мобилната си мрежа и в европейски мащаб, чието изграждане и поддържане е плод на дългогодишните инвестиции, резултат от постоянните усилия на едни от най-добрите инженери и специалисти по телекомуникации. Горди сме, че можем да  предлагаме най-доброто на клиентите си“, каза главният технически директор Радослав Златков. 

     

    Само за 2019 г. VIVACOM е инвестирала 205.3 млн. лева в технологичната си инфраструктура.

     

    Повече информация може да прочетете тук: https://www.vivacom.bg/bg/mobilna-mreja

     

    * Според анализ на Ookla®, основан на данните от Speedtest Intelligence® за първите шест месеца на 2020г. Търговските марки на Ookla се използват с разрешение. Повече информация за мобилната мрежа на VIVACOM на www.vivacom.bg.

     

    ** Speed ScoreTM включва измерване на скоростта на изтегляне (download) и качване (upload) на всеки доставчик, за да оцени достигнатите скорости в мрежата.

    01.09.2020
  • ЕВРОПЕЙСКАТА КОМИСИЯ ОДОБРИ ПРИДОБИВАНЕТО НА FORTHNET ОТ UNITED GROUP

    United Group затвърждава позицията си на водещ телекомуникационен и медия оператор в Югоизточна Европа, като разширява географското си присъствие в Гърция

    Амстердам, Холандия и Брюксел, Белгия, 18 август 2020 г.:

    United Group, водещият телекомуникационен и медия оператор в Югоизточна Европа, с мажоритарен собственик BC Partners, получи одобрението на Европейската комисия, съгласно Регламента за сливанията на ЕС, за закупуване на Forthnet S.A., известен доставчик на телекомуникационни услуги и платена телевизия в Гърция. Одобрението на Hellenic Telecom and Post Commission (Гръцка комисия за телекомуникации и пощенски услуги) се очаква преди финализирането на сделката.

     

    Навлизането на United Group на гръцкия пазар е поредната важна стъпка в европейската й стратегия за разрастване и тя допълнително затвърждава  позицията си на лидер в индустрията, опериращ в осем държави в региона. Одобрението за Гърция дойде няколко седмици след придобиването на българския водещ телекомуникационен оператор Vivacom и на Tele2 Croatia по-рано тази година. Това е третата мащабна сделка на United Group, откакто тя стана част от инвестиционния фонд BC Partners през март 2019 г.

     

    Forthnet е водещ доставчик на услуги за домашно забавление и комуникации в Гърция, с приходи от 260 милиона евро. Неговите 1 000 служители осигуряват услуги на почти 700 000 абоната и над 40 000 компании.

     

    Оперирайки както в телекомуникационния, така и в медийния сектор, платформата United Group обединява водещите оператори и продуцентите на най-доброто съдържание в Югоизточна Европа и ще завърши годината с над 10 милиона потребители и повече от 11 хиляди служители.Придобиването на Forthnet ще увеличи размера на United Group до 1.7 милиарда евро проформа годишни приходи.

     

    С ясна визия и стратегия за бъдещето, United Group придобива още един оператор в региона с цел да предоставя най-новото поколение телеком и най-доброто международно и локално съдържание на пазар от 38 милиона души в Югоизточна Европа, както и на диаспората ни по целия свят.

     

    За допълнителна информация може да се обръщате към: office@united.group

    18.08.2020
  • VIVACOM внедри термокамери в Община Плевен и термоотчитаща рамка в Областна управа Благоевград

    Цялостно решение за температурен контрол в обществени или бизнес сгради е едно от последните и най-иновативни технологични решения в портфолиото на VIVACOM.

    12.05.2020 г. гр. София Цялостно решение за температурен контрол в обществени или бизнес сгради е едно от последните и най-иновативни технологични решения в портфолиото на VIVACOM.

    В условията на продължаваща борба с епидемията, причинена от COVID-19, опазването на здравето на служители, клиенти и посетители ще е водещо за всяка компания или институция. Една от най-подходящите мерки за това е измерването на телесната температура на всеки, влизащ в сграда или затворено помещение. VIVACOM вече предлага такова решение с термокамери, измерващи телесната температура автоматично и безконтактно с високоточен инфрачервен термометър. Точността е една от най-важните характеристики на тези системи, защото отчитат резултати до +/– 0,2°C. 

     

    От началото на извънредното положение до сега VIVACOM e инсталирала 5 броя термокамери в обекти на Община Плевен. Те са снабдени с опцията за лицево разпознаване и създаване на база данни. При нужда, това улеснява установяването на преминалите хора.

     

    Друг вид решение е метал-детекторна рамка с термоотчитане. Компанията инсталира такова в Областната управа Благоевград, като то е предоставено от община Благоевград. Рамката отчита температурата на всеки преминал през нея и мигновено сигнализира ако има повишена такава, за да се предприемат необходимите мерки.

     

    Иновативното решение е подходящо както за обществени сгради и обекти на държавната администрация, така и за офиси, складове, центрове за обслужване на клиенти и всякакъв вид работни помещения на компаниите, които се грижат за здравето на своите служители, клиенти и партньори. С такива термокамери вече са оборудвани офисите на „Доли медия студио“. Компанията се доверяват на новата технология за превенция на разпространението на COVID-19, за да продължи нормалното функциониране на бизнеса си по време и след приключване на извънредното положение.

    12.05.2020
  • VIVACOM затвърждава лидерството си за най-бързата мобилна мрежа в България според изследване на Ookla

    Резултатите са базирани на анализ през първото тримесечие на 2020 г., като за периода са направени над 62 000 теста от над 26 000 уникални устройства в мрежите на всички оператора у нас.

    05.05.2020 г. гр. София Мобилната мрежа на VIVACOM за пореден път се доказа като най-бързата в България, като отбелязва най-висока средна скорост за download в сравнение с тестовете в останалите мобилни мрежи, направени от потребители в цяла България с приложението Speedtest® на Ookla[1]. Резултатите са базирани на анализ през първото тримесечие на 2020 г., като за периода са направени над 62 000 теста от над 26 000 уникални устройства в мрежите на всички оператора у нас.

      

    VIVACOM беше с най-добри резултати по същия показател и през предходните две тримесечия – трето и четвъртото тримесечие на 2019 г. Отличията са резултат на дългогодишните постоянни инвестиции на компанията в развитието на мрежата и услугите. Само за 2019 г. VIVACOM е инвестирала 205.3 млн. лева в технологичната си инфраструктура.

      

    Повече информация за мобилната мрежа на VIVACOM може да видите тук: https://www.vivacom.bg/bg/mobilna-mreja

     

    [1]„Според анализ на Ookla®, основан на данните от Speedtest Intelligence® от тестове, проведени на територията на България през първото тримесечие на 2020г. за средна скорост на изтегляне (download) в мобилната мрежа. Търговските марки на Ookla се използват с разрешение. Повече информация за тестовете и мобилната мрежа на VIVACOM: www.vivacom.bg.“

     

    05.05.2020
  • #ОставамВкъщи VIVACOM дарява първите месечни такси за нови услуги през април за борбата с COVID-19

    След решението си да дари 900 000 лв. на Министерство на здравеопазването заедно с United Group, VIVACOM продължава инициативите си за по-бързо овладяване на епидемията и връщането на обществото към обичайния начин на живот и работа.

    #ОставамВкъщи

     

    VIVACOM дарява първите месечни такси за нови услуги през април за борбата с COVID-19

    Компанията ще дарява и 1% от всяко плащане с Pay by VIVACOM  

     

    01.04.2020 г. гр. София След решението си да дари 900 000 лв. на Министерство на здравеопазването заедно с United Group, VIVACOM продължава инициативите си за по-бързо овладяване на епидемията и връщането на обществото към обичайния начин на живот и работа. Компанията ще дари сумата на първите месечни такси за всички нови активирани абонаменти услуги през месец април да подпомогне лечебните заведения и българските медици в  борбата срещу COVID-19. А за всички услуги, които са активирани онлайн за същия период, VIVACOM ще дари сумата на удвоената месечна такса.  

     

    В първата седмица на месец май компанията ще обяви натрупаната сума, както и разпределянето й спрямо важните и актуалните към този момент дейности за справяне с епидемията, които се нуждаят от финансиране.

     

    VIVACOM насърчава потребителите да си останат вкъщи, да използват дигитални канали и да правят всичко, което е възможно, онлайн. За тяхно улеснение фиксираните услуги на компанията – интернет и телевизия, вече могат да се завяват през онлайн магазина - https://www.vivacom.bg/bg/zajavka-za-usluga-za-doma

     

    Дигиталният портфейл Pay by VIVACOMдава още възможности на потребителите да ограничат излизанията си и боравенето с банкноти, монети и карти и така да предпазят себе си и околните от разпространяване на вируса.  С Pay by VIVACOM  могат да се извършват безконтактни плащания на ПОС терминал, онлайн плащания чрез виртуална дебитна карта, както и парични преводи към трети лица. Сега VIVACOM дава на клиентите си още една причина да плащат с приложението – компанията ще дарява на Министерството на здравеопазването 1% от сумата на всяко плащане, направено с Pay by VIVACOM през април.

     

    Повече информация за иницитивите и за всички допълнителни услуги, които VIVACOM предоставя във връзка с извънредното положение, може да видите тук:

     

    https://www.vivacom.bg/bg/donation и https://www.vivacom.bg/bg/home

     

    Платежните услуги през приложението Pay by VIVACOM се предоставят от „Пейнетикс“ АД – дружество за електронни пари, притежаващо лиценз, издаден от БНБ с решение №44 от 11.04.2016 г. БТК ЕАД е доставчик на приложението Pay by VIVACOM и представител на „Пейнетикс“ АД, вписан в регистъра на БНБ по чл.19 от ЗПУПС. „Файър“ е доставчик на технически услуги за БТК ЕАД.

    01.04.2020
  • Мрежата на VIVACOM работи без затруднения в условия на повишен трафик

    VIVACOM има пълна готовност да поеме увеличаващият се трафик и да обезпечи нарастващите нужди на хората от възможности за комуникация, както в мобилната мрежа, така и във фиксираната.

    19.03.2020 г., София Няколко дни след обявяване на извънредно положение в цялата страна и преминаване на голям брой служители към модел на работа от вкъщи, а ученици и студенти към дистанционно обучение, в мрежата на VIVACOM отчитаме повишен трафик, но всички услуги работят безпроблемно.

     

    Към 18.03.2020 г. данните показват:  

     

    • Мобилна мрежа, гласов трафик – изговорени 67.8 милиона минути за деня (увеличение с 34% спрямо стандартна седмица от м. Февруари)
    • Мобилна мрежа, трафик на данни – използвани 309 TBytes за деня (увеличение с 13% спрямо стандартна седмица от м. Февруари)
    • Фиксирана мрежа, гласов трафик – изговорени 5.1 милиона минути за деня (увеличение с 30% спрямо стандартна седмица от м. Февруари)
    • Фиксирана мрежа, трафик на данни – използвани 3797 TBytes за деня (увеличение с 25% спрямо стандартна седмица от м. Февруари)

     

    VIVACOM има пълна готовност да поеме увеличаващият се трафик и да обезпечи нарастващите нужди на хората от възможности за комуникация, както в мобилната мрежа, така и във фиксираната. Доброто представяне на мрежата и услугите дори в извънредна ситуация като настоящата се дължи на дългогодишната стратегия на компанията да инвестира значителна част от приходите си обратно в развитието на технологичната инфраструктура. Само за 2019 г. 20% от приходите на компанията бяха вложени в развитието на това направление, а за изминалите 10 години сме инвестирали близо 2 милиарда лева в подобряване на мрежата, продуктите и услугите си.

     

    Освен на сериозния дял инвестиции, доброто представяне на мрежата се дължи и на правилното й планиране и изграждане, реализирано от техническите ни експерти със  сериозен опит, знания и професионализъм в сферата на телекомуникациите.

     

    В тази необичайна ситуация на ежедневно растящ трафик възможността за гъвкаво препланиране и увеличаване на капацитета, където е необходимо, е от съществена важност. Приетият на първо четене законопроект, с който се намалява административната тежест и сроковете за обновяване на мобилните станции, ще помогне значително да запазим качеството на услугите към населението в условията на повсеместна работа онлайн и следва да бъде окончателно гласуван възможно най-скоро.

     

    Модернизацията на мобилната мрежа на VIVACOM в последните години включваше въвеждане на технологията Single RAN. Чрез нея са оптимизирани всички сайтове на оператора, така че едно и също оборудване да поддържа 2G, 3G и 4G. Тази технология е по-ефективна, защото позволява динамично прехвърляне между наличните спектри в зависимост от конкретното потребление в момента, така че да осигури възможно най-качествена връзка на потребителите.

     

    Друго важно предимство на VIVACOM е, че абсолютно цялата ни мрежа е GPS синхронизирана, т.е. всеки сайт за достъп има GPS и работи така, че всяка клетка работи синхронно с другите, за да може да осъществим динамично споделяне на спектъра. В допълнение, в градовете 75% от базовите ни станции са свързани с оптичната мрежа. Всичко това ни позволява да възможност за пренасочване на ресурсите между 2G, 3G и 4G в зависимост от натоварването на капацитетите.

      

    Следвайки тази политика за правилно планиране и постоянни инвестиции, към края на 2019 г. успяхме да постигнем покритие на 4G мрежата от 97.58% на територията и 99.94% на населението. С нея даваме възможност на потребителите да използват скорости за мобилен интернет от 112 Mbps за download и 37,5 Mbps за upload. С още по-високи скорости се отличава 4.5G технологията, с която в края на 2019 г. покриваме 90.88% от населението на страната. Потребителите, намиращи се в нея, могат да свалят информация със скорост до 260 Mbps.

     

    Високите резултати на представянето на цялата ни мобилната мрежа бяха обективно оценени от различни независими организации, като през 2019 г. получихме награди както за покритието, така и за скоростта й от международната компания Ookla. През месец август получихме отличието за „Мобилната мрежа с най-добро покритие в страната“[1], след като VIVACOM отбелязва най-висок резултат в сравнение с тестовете в останалите мобилни мрежи, направени от потребители с приложението Speedtest® на Ookla в цялата страна. Анализът на събраните данни в различни точки на територията на България е извършен по методологията на Ookla, а данните са събирани за първите шест месеца на 2019 г. Показателят, по който мрежата ни се представя най добре – Coverage Score™, – е комплексен и обхваща както броя локации, в които даден оператор има покритие, така и качеството на самата мобилна услуга.

     

    През месец ноември станаха ясни и резултатите от анализа на Ookla за скоростите на мобилните мрежи. Данните от Speedtest Inteligence® тестове, проведени на територията на България през третото тримесечие на 2019 г. за средна скорост на изтегляне (download), показаха, че сме водещи и по този показател. Така официално заслужихме отличието „Най-бързата мобилна мрежа с най-добро покритие в България“[2]. През февруари 2020 г. VIVACOM затвърди позицията си на телекомът с най-бързата мобилна мрежа в България[3], след като постигна най-висока средна стойност за download на потребителски тестове, направени с приложението Speedtest® на Ookla през четвъртото тримесечие на 2019 г.

     

    В условията на работа и обучение от вкъщи особено важно е наличието на фиксирана интернет връзка с високи скорости. През 2019 г. един от фокусите на компанията ни беше и развитието на широколентовия достъп до интернет. Изградихме оптична мрежа в два изцяло нови града – Разград и Хасково, и така броят на покритите домакинства в страната нарасна до над 1,2 милиона в 27 града. Завършихме и основната фаза на мащабния проект за развитие на мрежа по архитектурата FTTc (FibertotheCurb), чрез която доставяме високоскоростен интернет и интерактивна телевизия на по-малки населени места. През годината добавихме 35 нови селища, с което те станаха над 150 в цялата страна или близо 470 000 домакинства.

     

    В настоящата ситуация следим постоянно параметрите за трафик на глас и данни както в мобилната, така и във фиксираните ни мрежи и имаме пълна готовност за оптимизиране или отстраняване на технически затруднения, ако възникнат такива. Техническата поддръжка е осигурена без прекъсване, като експертите ни работят в обезопасена работна среда и оборудвани с необходимите лични предпазни средства.

     

    [1]Измерването на покритието по територия е според анализ на Ookla®, основан на данните от Speedtest Intelligence® за първото шестмесечие на 2019 г., извършен по тяхна методология. Търговските марки на Ookla® се използват с разрешение. Повече информация www.vivacom.bg.

     

    [2]Според анализ на Ookla®, основан на данните от Speedtest Intelligence® тестове, проведени на територията на България през третото тримесечие на 2019 г., за средна скорост на изтегляне (download) в мобилната мрежа. Измерването на покритието по територия е според анализ на Ookla®, основаван на данните от Speedtest Intelligence® за първото шестмесечие на 2019 г. и извършен по тяхна методология. Търговските марки на Ookla® се използват с разрешение. Повече информация на www.vivacom.bg.

     

    [3]*Според анализ на Ookla®, основан на данните от Speedtest Intelligence® от тестове, проведени на територията на България през четвъртото тримесечие на 2019г. за средна скорост на изтегляне (download) в мобилната мрежа. Търговските марки на Ookla се използват с разрешение. Повече информация за мобилната мрежа на VIVACOM: www.vivacom.bg.

     

    19.03.2020
  • Празничен график на доставките на онлайн поръчки от VIVACOM

    VIVACOM Ви пожелава весели празници!

    Уважаеми клиенти,

     

    По повод предстоящите Коледни и Новогодишни празници е възможно да има забавяне на доставките на онлайн поръчки от VIVACOM е-магазин поради празничния график на куриерите:

     

    • онлайн поръчки, направени на 23-ти декември до 13 ч., ще бъдат доставени на 27-ми декември;
    • онлайн поръчки, направени между24-ти и 27-ми декември до 13 ч., ще бъдат доставени на 30-ти декември;
    • онлайн поръчки, направени на 30-ти декември, ще бъдат доставени на 2-ри януари.

     

    VIVACOM Ви пожелава весели празници!

    23.12.2019
Каталог
към контакти