Новини

VIVACOM и Huawei със стратегическо партньорство за развитието на облачните технологии в полза на българския бизнес и правителствоX

16.05.2017

България има шанс да се превърне в хъб за облачни технологии за региона, което е част от стратегията на правителството,  залегнала в Концепция за цифрова трансформация на българската индустрия /Индустрия 4.0/

 

София, България, 16 май 2017. Повече от 300 представители на българското правителство и бизнес елита на страната станаха част от Bulgarian Cloud Summit 2017 - първият по рода си Форум за облачни технологии, организиран от световния лидер в ИКТ сектора Huawei и един от водещите телекоми у нас VIVACOM.

 

Срещата на високо ниво бе подкрепена от най-значимата организация, обединяваща бизнеса в България – КРИБ (Конфедерация на работодателите и индустриалците в България) и беше открита лично от председателя й г-н Кирил Домусчиев. Той сподели, че за КРИБ е изключително важно да бъде част от създаването на иновативни решения за нуждите на бизнеса, които поставят основите на изцяло нова икономическа и социална среда, в която ще живеем и работим в бъдеще.

 

По време на събитието Huawei и VIVACOM обявиха началото на своето стратегическо партньорство за развитие на облачните технологии в България. Двете компании са убедени, че на прага на  ерата на свързани устройства и интернет на нещата, именно облачните решения ще дадат тласък за дигитализация на индустриите.

 

В подкрепа на това знаково сътрудничество застана и българското правителство, в лицето на министъра на икономиката г-н Емил Караниколов. Той лично взе участие във Форума и поздрави двете компании за целенасочените им усилия по пътя към технологична революция.

 

По думите му задачата на България е да се представи като регионален център на цифровата икономика чрез внедряване на продукти, технологии, бизнес модели и процеси от Индустрия 4.0, което ще доведе до ресурсна продуктивност, ефективност и по-голяма гъвкавост на българската икономика. Индустрия 4.0 ще създаде благоприятни възможности за увеличаване на чуждестранните инвестиции в различни промишлени сектори.

 

Този ангажимент беше потвърден и от Росен Желязков - председател на Държавната агенция „Електронно управление“, която отговаря пряко за внедряването на електронно правителство.

 

По време на събитието присъства и китайският посланик в България Джан Хайджо, който посъветва местния клон на Huawei  да работи в тясно сътрудничество с български партньори за насърчаване на активното развитие на ИКТ сектора.

 

От страна на VIVACOM партньорството бе анонсирано от г-н Спас Русев, председател на Надзорния съвет на телекома. По негови думи, облачните услуги вече не са част от бъдещето, а са настоящето и ще навлизат все повече в бизнеса. „Днес VIVACOM и Huawei си поставят амбициозната цел да развият регионален облачен хъб. Това ще бъде първият подобен проект, който ще стартира от България и ще я утвърди като високотехнологичен център за региона. На база добре разгърнатата си мрежа и многобройните клиенти у нас, VIVACOM е добра предпоставка за обособяване и концентрация на регионален облачен хъб, чрез който ще предложи на своите клиенти допълнителни услуги и нови възможности за развитие”, допълни той.

 

Заместник-председателят на Huawei и главен изпълнителен директор, действащ на ротационен принцип - Гуо Пинг сподели  прогнозата на компанията за ерата на облачните технологии: „Първоначално всяко домакинство трябваше да пробие собствен кладенец за вода - започна той - По същия начин, преди да бъде стандартизирано предаването на електроенергията и преди обществените мрежи да са напълно развити, е било естествено фабриките да генерират собствена електроенергия. Днес непосредственият достъп до вода и електричество е неразделна част от нашия живот. Когато влязохме в информационната ера почти всяка компания започна да изгражда свои собствени информационни системи. Тези системи съществуват във всякакви размери и форма, които се поддържат от специализирани екипи. Пътят на развитието е постепенното им   преместване в облака, което прави информационните услуги далеч по-достъпни, точно както днес са водата и електричеството. "

 

Той подчерта, че "до 2025 г. всички ИКТ решения за предприятията ще се превърнат в облак, което означава, че ще използват облачна технология и облачни модели. Повече от 85% от корпоративните приложения ще бъдат разположени директно в облака". През целия този процес Huawei ще продължи да се съсредоточава върху развитието на ИКТ инфраструктурата, за да осигури иновативни решения, които поддържат цифровата трансформация и позволяват индустриално подобрение. Компанията подчерта ангажимента си да помогне на телекомуникационните оператори да успеят в домейна "облак".

 

Насърчавайки откритостта, сътрудничеството и споделения успех, Huawei има за цел активно да допринесе за облачната екосистема.

 

Гостите на Форумa имаха възможност на живо да се запознаят и с конкретни облачни решения, внедрени от Huawei в държави по целия свят: компютърно подпомогнато инженерство в помощ на дигитализацията на автомобилостроенето; електронно управление; видео наблюдение в облака и други.

  

  • Стоян Каранлъков е новият Главен търговски директор на Vivacom

    Стоян Каранлъков поема поста на Главен търговски директор на Vivacom, считано от 15 септември 2021 г.

    13.09.2021 г., София: Стоян Каранлъков поема поста на Главен търговски директор на Vivacom, считано от 15 септември 2021 г. Той е част от структурата на компанията вече повече от 12 години, през които е преминал през различни управленски нива - от Зонален мениджър магазинна мрежа, през Старши мениджър, управляващ зона север и зона юг, до позицията Директор магазинна мрежа, която заема от 2015 година до момента.

      

    Стоян Каранлъковима висше икономическо образование и повече от 19 години професионална практика в телекомуникационния сектор. Стабилното кариерно израстване в рамките на Vivacom и отличното познаване на българския телекомуникационен пазар са сериозна предпоставка за успеха му като Главен търговски директор, отговорен за стратегическото развитие на основните функции под него - продажби частни клиенти, обслужване на клиенти и развитие на продажбите.

      

    „За мен е голямо професионално предизвикателство и отговорност, заедно с екипа ми да продължим да отстояваме лидерската позиция на Vivacom на пазара, да бъдем предпочитан телеком оператор и да отговаряме в пълнота на очакванията на клиентите, като предлагаме първи ексклузивни оферти, съобразени с техните нужди в нашите изцяло обновени магазини“ – каза Стоян Каранлъков.

    13.09.2021
  • Любомир Малоселски ще оглави дирекция „Продукти и услуги“ на Vivacom

    Ръководството на дирекция „Продукти и услуги“ на Vivacom се поема от Любомир Малоселски, считано от 30.08.2021 г.

    18.08.2021 г., София – Ръководството на дирекция „Продукти и услуги“ на Vivacom се поема от Любомир Малоселски, считано от 30.08.2021 г. Той има над 11 години опит в компанията, като е преминал през всички йерархични нива и е работил в разнообразни направления в дирекцията,  а през последните години ръководи успешно като старши мениджър направление „Продукти и услуги за крайни клиенти”. През 2017 г. е избран в програмата за Ключови служители на компанията. Любомир Малоселски е магистър по Финанси, възпитаник на Университета за национално и световно стопанство, София.

      

    На новата си позиция той ще продължи да подкрепя стратегията на телекома за предоставяне на леснодостъпни и висококачествени услуги и продукти на конкурентни цени, следвайки най-високите стандарти в сектора.

      

    „Услугите и продуктите, които предоставяме на нашите клиенти и партньори, са много повече от отговор на ежедневните им нужди. Те не само трябва да правят живота и работата им по-ефективни и удобни, но и да следват най-високите международни стандарти и да съдействат за дигиталната трансформация на обществото и бизнеса“ – казва новият директор „Продукти и услуги“ на Vivacom. „Ще работим активно за постигането на все по-добри резултати и да оправдаваме гласуваното ни доверие.“

      

    Под ръководството на г-н Малоселски дирекция „Продукти и услуги“ ще продължи да развива конкурентното портфолио на компанията, с което да затвърждава силните си позиции на българския телеком пазар.

    18.08.2021
  • United Group, притежавана от BC Partners, се споразумя за придобиването на гръцкия телеком оператор Wind Hellas

    United Group, водещият доставчик на телекомуникационни и медийни услуги в Югоизточна Европа, обяви, че е постигнато споразумение с Crystal Almond Holdings Limited за придобиването на гръцкия телеком оператор Wind Hellas – един от трите мобилни оператора в страната.

    1август 2021 – United Group, водещият доставчик на телекомуникационни и медийни услуги в Югоизточна Европа, обяви, че е постигнато споразумение с Crystal Almond Holdings Limited за придобиването на гръцкия телеком оператор Wind Hellas – един от трите мобилни оператора в страната.

      

    Предлагащ мобилни, фиксирани, интернет и телевизионни услуги, Wind има общо 4,2 милиона потребители и генерира приходи от над 500 милиона евро годишно.

      

    Сделката ще позволи на United Group да комбинира Wind със съществуващия си гръцки оператор на платена телевизия – Nova, за да създаде силен интегриран оператор, който ще е втори в страната в предоставянето на широколентов интернет и телевизионни услуги.

      

    С атрактивна сфера на дейност и значителен потенциал за растеж, комбинацията Wind-Nova ще може да доставя по-добре интегрирани оферти, нови технологии и първокласно обслужване, увеличавайки стойността за гръцките потребители.

      

    Никос Статопулос, партньор в BC Partners и председател на United Group, каза: „Придобиването и интегрирането на силен местен телеком и медиен бизнес в нашата платформа е основна част от европейската стратегия за растеж на United Group. Гърция е ключов пазар за нас и с придобиването на Wind ще можем да създадем водещ интегриран оператор и да допринесем за развитието на гръцкия телекомуникационен сектор чрез инвестиции в мрежова инфраструктура, съдържание, технологии и иновативни продукти и услуги, ставайки водеща сила в цифровизацията на страната.”

      

    Изпълнителният директор на United Group Виктория Боклаг каза: „Сделката потвърждава дългосрочния ангажимент на United Group към гръцкия пазар. Wind, със своя силен мобилен бизнес, се вписва перфектно в експертизата на Nova и United Group относно медийни и фиксирани услуги.С Wind купуваме успешен бизнес, който ще ни позволи да засилим нашето присъствие и предлагане на клиенти в цяла Гърция.”

      

    Сделката подлежи на обичайните регулаторни одобрения и се очаква да бъде финализирана през 2022 г.

      

    В България United Group притежава телекомуникационния оператор Vivacom и най–голямата мултиплатформена медийна компания в страната - „Нова Броудкастинг Груп“.

     

      

     

    За United Group:

    Със седалище в Нидерландия, United Group е водещият телекомуникационен и медиеноператор в Югоизточна Европа. Оперираща в осем държави, компанията има близо 11 млн.потребители и приблизително 14 500 служители, като генерира приблизително 2 милиарда евро годишни приходи. United Group има най-широкото мрежовопокритие в региона и предлага на потребителите най-привлекателната селекция оттелевизионносъдържание от цял свят. Значителните инвестиции в дигитална инфраструктура, съдържание итехнологии гарантират най-високото качество на предлаганите продукти и услуги. От март 2019 г.мажоритарен собственик на United Group е BC Patners, една от най-големите глобалниинвестиционни компании.

     

    За повече информация посетете https://united.group/ и http://www.unitedmedia.net

    16.08.2021
  • United Group си партнира с Nokia за подобряването на опорната си мобилна мрежа, с която да предложи несравнимо потребителско изживяване

    United Group обяви, че започва партньорство с Nokia в областта на модернизирането на облачно базираната опорна мрежа, повишавайки качеството, капацитета и сигурността.

    11 август 2021 г. - United Group обяви, че започва партньорство с Nokia в областта на модернизирането на облачно базираната опорна мрежа, повишавайки качеството, капацитета и сигурността. Това ще подпомогне въвеждането на дигитални услуги  от следващо поколение в Югоизточна Европа, включително нови 5G услуги за частни и бизнес клиенти.

     

    Заедно с облачно базираните опорни продукти, Nokia ще осигури и софтуер за управление на критично важните функционалности на мрежата, като значително увеличение на предоставяните скорости и първокласно клиентско изживяване, гарантирайки сигурността на потребителските данни.

     

    Модернизацията с опорната мрежа на Nokia ще позволи на мобилните оператори от семейството на United Group – Vivacom в България и Telemach в Хърватия и Словения – да реализират масова свързаност на огромен брой устройства, които изискват не само интернет връзка, но и свръхнадеждна мрежова свързаност, за да поддържат приложенията и услугите, които са от решаващо значение за дигиталната трансформация на съвременната индустрия.

     

    Модернизацията е част от петгодишната инвестиционна програма на стойност над 900 милиона евро, която United Group, водещият доставчик на телекомуникационни и медийни услуги в региона, реализира за обновяване на своите мобилни и фиксирани мрежи с цел да се предостави първокачествена свързаност и най-модерните продукти и услуги на милиони нови и настоящи клиенти.

     

    Конкретно за България партньорството ще обезпечи стратегическия и инвестиционен приоритет за бързо и ефективно надграждане на покритието на 5G мрежата в страната, както и на 10-гигабитовата мрежа на Vivacom, която осигурява оптична интернет връзка със скорост до 10 пъти по-висока от предишното поколение мрежи и се обединява функционално с други иновативни услуги на United Group като телевизионната платформа EON.

     

    Очакванията на United Group за следващите години са повишаването на скоростите през мобилните мрежи да достигнат до Gbps с минимално времезакъснение (lowlatencybased), разширените планове за мобилен интернет и фиксиран безжичен достъп да бъдат ключови двигатели на дигитализацията и конкурентоспособността на компанията на пазарите, на които оперира.

     

    Подобренията ще гарантират също така, че операторите на United Group без проблем ще отговарят на всички изисквания по отношение на сигурността на мрежите във всяка от съответните им страни.

     

    Споразумението разширява отношенията между Nokia и United Group, след като по-рано тази година базираната в Нидерландия компания избра Nokia да подкрепи пускането на нейните оптични мрежи от следващо поколение в Югоизточна Европа, които ще бъдат най-усъвършенстваните в региона.

     

    Атанас Добрев, Главен изпълнителен директор Vivacom: „Нарастването на броя на свързаните устройства и всички изисквания, които потребителите днес имат към мобилните услуги, поставят на дневен ред необходимостта от мощна безжична мрежа, която може да прехвърля големи обеми данни бързо, сигурно и с много ниска латентност. Това е основата на Индустрия 4.0, на интелигентните градове, на съвременните производства, бизнес и образование. С подкрепата на Nokia, United Group изгражда най-добрата мобилна мрежа в Югоизточна Европа, фокусирана върху качество, ефективност и продуктови иновации. Така и в България не само можем да предлагаме най-модерните услуги, но и да гарантираме сигурност и отлично потребителско изживяване, съобразени с водещите световни стандарти.“

     

    Мико Лаванти (Mikko Lavanti), вицепрезидент на Nokia за Централна Европа и Централна Азия: „Nokia с удоволствие за пореден път подкрепя силната позиция на United Group в Югоизточна Европа. Водещото на пазара основно портфолио на Nokia продължава да демонстрира своите обхват, надеждност и иновативност, използвайки истински облачни възможности и централизирано или разпределено внедряване. Очакваме с нетърпение да предоставим на United Group и нейните клиенти отлична мрежова ефективност и покритие.“

     

    Планът за реализация включва първоначалното интегриране на облачни технологии в 3G, 4G и 5G мрежите на United Group, стартирайки от третото тримесечие на тази година.

     

    На българския пазар United Group притежава телеком-оперaтора Vivacom и мултиплатформената медийна компания „Нова Броудкастинг Груп“.

      

    За United Group:

    Със седалище в Нидерландия, United Group е водещият телекомуникационен и медиен оператор в Югоизточна Европа. Оперираща в осем държави, компанията има близо 11 млн.

    потребители и приблизително 14 500 служители. United Group има най-широкото мрежово покритие в региона и предлага на потребителите най-привлекателната селекция от телевизионно

    съдържание от цял свят. Значителните инвестиции в дигитална инфраструктура, съдържание и технологии гарантират качеството на предлаганите продукти и услуги. От март 2019 г.

    мажоритарен собственик на United Group е BC Patners, една от най-големите глобални инвестиционни компании.

      

    За повече информация посетете https://united.group/ и http://www.unitedmedia.net

     

    11.08.2021
  • Община Севлиево разполага с иновативна система за измерване на качеството на атмосферния въздух от Vivacom

    Vivacom, в партньорство с Develiot, реализира съвместен проект с община Севлиево за мониторинг на качеството на атмосферния въздух.

    15.06.2021 г. Vivacom, в партньорство с Develiot, реализира съвместен проект с община Севлиево за мониторинг на качеството на атмосферния въздух. Смарт решението измерва основните замърсители, сред които ниво фини прахови частици до 10 микрона, фини прахови частици до 2.5 микрона, температура, влажност и атмосферно налягане. Измерванията се предават към централизирана платформа за визуализация, съхранение и анализ на данните.

      

    Системата за мониторинг е базирана в облачна платформа и се управлява лесно чрез интуитивен интерфейс и устройство с достъп до Интернет. Настройва се според нуждите на потребителя и показва  разпространението на замърсяването и данните за качеството на въздуха, включително по часове. За още по-голямо удобство тя предоставя възможност за анализ на данните в реално време, което е предпоставка за своевременно откриване на нерегламентирано замърсяване, извършване на проверка и предприемане на бързи мерки.  

      

    Освен общината, гражданите също получават възможност да се информират за качеството на въздуха. Публично достъпната част на платформата визуализира средночасовите стойности от измерванията, разполага с индекс на качеството на атмосферния въздух и с архив на средночасовите измервания.

      

    Качеството на въздуха е един от най-големите проблеми на съвременния град. Системата за мониторинг от Vivacom може да подобри градската среда и да спомогне за повишаване на качеството на живот на гражданите в общините с монтирани подобни системи.

    15.06.2021
  • 25 студенти завършиха успешно 11-ото издание на Vivacom Техническа академия

    63% от кандидатствалите за стаж или работа участници са назначени в компанията

    14.06.2021 г. гр. София В единадесетото поредно издание на Vivacom Техническа академия, успешно завършиха 25 студенти в III и IV курс от специалност „Телекомуникации“ в Техническия университет в София. 63 % кандидатствалите за стаж или работа ще продължат кариерното си развитие в компанията.

      

    По време на изданието студентите придобиха ценен практически опит и специфични технически познания в областта на телекомуникациите. Всички курсове се проведоха в онлайн среда, а графикът им беше изцяло съобразен с програмата на студентите в университета. В продължение на една учебна година ключови служители от Vivacom работеха с младите инженери и им помагаха да трупат практически опит, за да затвърдят теоретичните си знания.

      

    През годините Vivacom Техническа академия се превърна в предпочитан избор за студентите от сферата на телекомуникациите и се наложи като програма предлагаща практически ориентирани курсове, които не са включени в редовния план на обучение, както и различни възможности за кариерно развитие. Освен специфични технически познания, участниците придобиват и полезни умения за комуникация и поведение в реална бизнес среда.

      

    Друго много важно предимство за студентите завършили успешно Vivacom Техническа академия е получаването на допълнителни точки при формирането на състезателния бал за магистратура във Факултета по телекомуникации в Техническия университет, София.

     

    14.06.2021
  • United Group представя финансови резултати за 2020 г. и първото тримесечие на 2021 г.

    Неотслабващ темп на печеливш растеж и трансформация

    7 юни 2021 г. – След последната среща на 27 май с инвеститори относно представянето за изминалото тримесечие, UnitedGroup обявава разулатати за 2020 г. и първото тримесечие на 2021 г.

     

    Предвид значителното развитие на компанията от началото на 2020 г., UnitedGroup – водещият доставчик на телекомуникационни и медийни услуги в Югоизточна Европа – уведомява заинтересованите страни за своето силно представяне спрямо стратегическите цели през този период.

     

    Като коментар за представянето на UnitedGroup, главният изпълнителен директор Виктория Боклаг заяви: „2020 г. беше една от най-трансформиращите години в нашата история, а 2021 г. изглежда също толкова важна. Положителните тенденции в оборота и EBITDA продължиха през цялата 2020 г. и 2021 г. Нашият стабилен растеж бе подкрепен от ключови придобивания, които откриха нови пазари за нас и които са в основата на продължителната лидерска позиция на UnitedGroup в региона като доставчик на телекомуникационни и медийни услуги. Виждаме значителни възможности за растеж на всеки нов пазар, както и полезни взаимодействия с останалата част от UnitedGroup.”

     

    Навлизането на UnitedGroup в Хърватия, България и Гърция увеличи цялостно покритието на пазара, обслужван от компанията, до приблизително 40 милиона души. Проформа приходите значително се увеличиха, достигайки близо 2 милиарда годишно. В края на първото тримесечие услугите са нараснали с повече от 120% в сравнение с година по-рано, равняващи се на близо 11 милиона.

     

    Въпреки че по-голямата част от увеличенията са постигати през придобивания, компанията успешно реализира и допълнителен растеж през този период. Това включва платена кабелна телевизия, телефония, мобилни мрежи и интернет, както и нарастващ дял на пакетни услуги. Органичният растеж през изминалата година е от особено значение предвид предизвикателствата, породени от пандемията от COVID-19.

     

    ДОБРЕ ДИВЕРСИФИЦИРАН БИЗНЕС

     

    Днес UnitedGroup е добре диверсифициран бизнес с водещи пазарни позиции в Сърбия, Хърватия, Словения, Босна и Херцеговина, Черна гора, България и Гърция.

     

    През първото тримесечие на 2021 г. българският оператор Vivacom генерира 29% от приходите на компанията, следван от Telemach Словения с 14%, гръцкия Forthnet също с 14%, SBB Сърбия с 13% и Telemach Хърватия с 10%. Telemach Босна и Херцеговина и  Telemach Черна гора са допринесли по по-малко от 5% от приходите на UnitedGroup.

     

    Медийното подразделение на UnitedGroup – UnitedMedia отговаря за 13% от общите приходи на UnitedGroup през тримесечието.

     

    Най-големите приноси към консолидираната EBITDA през тримесечието идват от Vivacom (34%), SBB (17%), UnitedMedia (14%) и Telemach Словения (13%).

    ВАЖНИ ПОСТИЖЕНИЯ

     

    UnitedGroup реализира значими постижения на всеки от новите пазари, на които е навлязла през последната година. През първото тримесечие на 2021 г. UnitedGroup ребрандира Tele 2 Хърватия в Telemach Хърватия и стартира нова стратегия за бизнеса, като внедри опита си с изключително успешната интеграция на словенската Tušmobil, вече TelemachSlovenia. Това включваше и разработването на първата хърватска 10G оптична мрежа, предоставяща супербърз широколентов интернет.

     

    През първото тримесечие на 2021 г. UnitedGroup представи и нова стратегия за Vivacom в България, която съдържа подновяване на бранда Vivacom и въвеждане на платформата на UnitedGroup – EON, една от най-популярните телевизионни и интернет платформи в региона.

     

    Компанията също реализира придобивания в България в края на 2020 г. и началото на 2021 г., за да подсили бизнеса на UnitedMedia. Те включваха най-голямата медийна компания в страната – NovaBroadcastingGroup и вестникарския бизнес “Вестник Телеграф“.

     

    На други пазари в края на 2020 г. Telemach Словения се превърна в лидер в страната по шириколентов интернет достъп, което я прави една от малкото алтернативни оператори в Европа, успяла да надмине бившия монополист на своя пазар. Компанията успешно увеличи своя пазарен дял в мобилните комуникации до около 25%, преминавайки впечатляващия брой от 600 000 потребители.

    Положителната динамика на растежа на UnitedGroup се основава на устойчива инвестиционна програма, които също я подготвят и за по-нататъшен растеж. Капиталовите разходи за цялата 2020 г. са нараснали с 57.3% до 310.2 милиона евро, а през първото тримесечие на 2021 г. – с 57.9% до 91.3 милиона евро.

      

    Компанията продължава да инвестира в региона както във фиксирани и мобилни мрежи, така и в медийния бизнес. Това включва програма за 500 милиона евро, обявена през март, която да подкрепи нейното превръщане в мрежа от следващо поколение в Югоизточна Европа, за да ѝ позволи да предостави нови ултра широколентови и 10Gbps услуги за милиони допълнителни частни и бизнес клиенти.

      

    UnitedGroup ускорява разгръщането на 5G мобилни услуги в Югоизточна Европа, като инврестира 51.6 милиона евро за придобиване на нови честоти за Telemach Словения в търга за 5G в Словения и 2.3 милиона евро в българския 5G търг. И двата търга се състояха през април.

      

    В края на 2020 г. UnitedGroup навлезе и в електронната търговия със стартирането на платформата Shoppster.com в Сърбия и Словения. Чрез тази различна инициатива UnitedGroup се стреми допълнително да се възползва от уникалната си телеком и медийна екосистема и да създаде нови приходни линии в това бързо развиващо се и вълнуващо пространство.

      

    „Положителните тенденции продължават отвсякъде. Ние сме много оптимистични относно бъдещето на компанията и предприемаме проактивни стъпки, за да съобразим бизнеса си с бъдещото развитие,“ каза Боклаг

     

    КОНСОЛИДИРАНИ ФИНАНСОВИ РЕЗУЛТАТИ ЗА 2020 г. И ПЪРВОТО ТРИМЕСЕЧИЕ НА 2021 г.

      

    Консолидираните финансови резултати са за 2020 година, приключила на 31 декември 2020 г., и за първото тримесечие на 2021 г.

     

    Приходите за 2020 г. са се увеличили с 56.5% до 1,161.3 милиона евро от 741.8 милиона евро през 2019 г., а приходите за първото тримесечие на 2021 г. са се увеличили със 126.5% до 439.4 милиона евро от 194 милиона евро през първото тримесечие на 2020 г. Отчитайки приноса на придобитите компании през финансовата година, годишните приходи (PFL2QA) към март 2021 г. възлизат на 1 928 милиона евро.

     

    Коригираната EBITDA (печалба преди лихва, данъци и амортизации) се увеличава с 52.5% до 481.3 милиона евро през 2020 г. от 315.6 милиона евро през 2019 г.. През първото тримесечие на 2021 г. коригираната EBITDA се увеличава с 111.8% до 179.2 милиона евро от 84.6 милиона евро през първото тримесечие на 2020 г. Също така, проформа с придобиванията, годишната коригирана EBITDA (PFL2QA) към март 2021 г. възлиза на 763 милиона евро.

     

    Инвестициите (Капиталови разходи) се увеличават с 57.3% до 310.2 милиона евро през 2020 г. от 197.2 милиона евро през 2019 г., докато капиталовите разходи за първото тримесечие на 2021 г. са се увеличили с 57.9% до 91.3 милиона евро спрямо 57.8 милиона евро през първото тримесечие на 2020 г.

     

    В резултат на това конвертираните парични средства (коригираната EBITDA минус капираловите разходи) достига 171.1 милиона евро през 2020 г. в сравнение със 118.4 милиона евро през 2019 г. За първото тримесечие на 2021 г. достигат 87.9 милиона евро сравнено с 26.8 милиона евро за първото тримесечие на 2020 г.

     

    Допълнителна информация за представянето на компанията може да бъде намерена на уебсайта на UnitedGroup на ТУК.

    07.06.2021
  • Две награди „Златно сърце“ за Vivacom

    Компанията беше отличена за развитие на дигиталното образование и за устойчива социална политика от списание и клуб BUSINESS LADY.

    Vivacom получи две отличия по време на седмото издание на Годишните награди за благотворителност и корпоративна социална отговорност „Златно сърце” на списание и клуб Business Lady и списание Bulgaria Business Review.

     

    Компанията получи първо място в направлението „Обучение и развитие в дигиталната сфера, точните науки и историята“. Наградата „Златно сърце“ беше връчена заради трайния ангажимент на Vivacom за дигитализация на българското образование. Журито беше впечатлено от резултатите от най-голямата национална инициатива за дигитализация на обучението Образование 4.0. Тя популяризира дигиталните образователни ресурси и мястото им в учебния процес, за да го направи интересен, полезен и адекватен на съвременните потребности на учениците. 

      

    „Ние във Vivacom вярваме, че в съвременния свят всяка компания трябва да провежда политика за корпоративна социална отговорност, защото това е начинът обществото да върви напред. Стратегията ни е да подкрепяме дългосрочно обществено значими каузи и организации. Образованието винаги е било един от най-важните ни приоритети, защото вярваме, че младите хора са двигателят на иновациите и напредъка. Безрезервно подкрепяме различни благотворителни каузи, давайки ясен пример как бизнесът може да си сътрудничи с обществото в полза на по-добър живот за всеки един от нас.“, каза Веселка Вуткова, директор „Корпоративни комуникации“ във Vivacom.

      

    „Злaтно сърце“ беше присъдено на Vivacom  и в категорията „Устойчива социална политика“. Телекомът получи високото признание заради дългогодишната си традиция в провеждането на социално отговорни инициативи. Сред тях са VivacomРегионален грант, програма, която  стартира през 2014 г. в партньорство с Българския център за нестопанско право и подпомага развитието на регионите чрез безвъзмездно финансиране на проекти на местните общности. Общата инвестиция на Vivacom в шестте издания на Регионалния грант е над Общата инвестиция на Vivacom в шестте издания на Регионалния грант е над 382 000 лв., подкрепени са 82 проекта от цялата страна. Журито беше впечатлено и от резултатите на националната дарителска инициатива „Операция „Жълти стотинки“. Тя стартира през 2010 г. и оттогава подпомага безвъзмездно  деца и младежи. До момента са дарени над 655 000 лв. на значими социални каузи. Операция “Жълти стотинки“ се осъществява с подкрепата на десетки медии, фирми и организации.

      

    Общо 35 благотворителни проекта и социални инициативи в над 20 различни категории получиха официално признание на церемонията в Интер Експо Център.

      

     

     

     

    25.05.2021
  • Vivacom получи официално лиценз за честотна лента 3700–3800 MHz за изграждане на 5G мрежа

    Лицензът беше връчен на главния изпълнителен директор на Vivacom Атанас Добрев от председателя на Комисията за регулиране на съобщенията Иван Димитров в Световния ден на телекомуникациите и информационното общество.

    17.05.2021 г. София Vivacom получи официално лиценз за честотна лента 3700–3800 MHz за изграждане на 5G мрежа. Лицензът беше връчен на главния изпълнителен директор на Vivacom Атанас Добрев от председателя на Комисията за регулиране на съобщенията Иван Димитров в Световния ден на телекомуникациите и информационното общество.

      

    Търгът с тайно наддаване за радио-честотния спектър в  обхват 3.6 GHz се проведе през април и тогава Vivacom спечели лиценз за честотна лента 3700–3800 MHz. Проведената прозрачна тръжна процедура е гаранция за стабилността и законосъобразността на разрешенията, които днес бяха издадени официално.

                                

    „Днешният ден е исторически за телеком индустрията в България. Vivacom получи зелена светлина за пълноценно изграждане и разгръщане на 5G мрежата. Особено символично е, че взехме разрешителното точно в Деня на телекомуникациите, който е посветен на новите технологии, приложения и услуги, необходими за цялото общество. Телекомуникациите са в основата на просперитета, а 5G е флагманът на Индустрия 4.0. Мрежата от пето поколение има изключителен потенциал и ще бъде важен двигател за развитието на страната ни в икономически и социален план. По-скорошното й внедряване и използване от бизнеса, институциите и потребителите е особено важно за предстоящия период на пълно овладяване и справяне с последствията от световната пандемия.“, коментира Атанас Добрев, главен изпълнителен директор на Vivacom.

      

    Плановете на компанията са да разшири с бързи темпове покритието на 5G мрежата. Предвидени са значителни инвестиции в C-band за осигуряване на допълнителен капацитет и още по-високи скорости. В следващите 5 години е предвидено надграждане на сайтовете, пренасящи над 80% от трафика на цялата мрежа.

      

    През септември 2020 г. Vivacom стана първият оператор в България, който стартира търговска 5G мрежа по иновативния метод динамично споделяне на спектъра. Достъп до нея получиха жителите на централните градски части на 27-те областни града. Компанията непрекъснато обогатява портфолиото си от съвместими с мрежата устройства, а интересът към нея расте успоредно с това.

    17.05.2021
  • United Group се ангажира да приеме научно базирана цел за намаляване на емисиите

    С писмо за поемане на ангажимент, базираната в Нидерландия United Group се присъединява към глобалната листа на повече от 1000 други водещи компании, които потвърдиха намерението си да работят със Science Based Targets, за намаляване на емисиите в съответствие с климатологията.

    17 май 2021 г. - Днес United Group, водещият телекомуникационен и медиен оператор в Югоизточна Европа, обяви, че се ангажира с определяне на цел за намаляване на емисиите, основана на инициативата Science Based Targets (SBTi) – проект, който има за цел насърчаване на корпоративните действия в областта на климата за нисковъглеродна икономика.

      

    С писмо за поемане на ангажимент, базираната в Нидерландия United Group се присъединява към глобалната листа на повече от 1000 други водещи компании, които потвърдиха намерението си да работят със Science Based Targets, за намаляване на емисиите в съответствие с климатологията. 

      

    „Участието в инициативата Science Based Targets демонстрира непрестанната отдаденост на United Group към това да е отговорна компания. Това е естествена стъпка в нашия път да играем по-активна роля в създаването на по-устойчив свят,“ каза главният изпълнителен директор на United Group Виктория Боклаг.

      

    „Присъединяването към инициативата е възможност да дадем пример на всичкизаинтересовани страни и да правим това, в което сме най-добри – иновации, сътрудничество и стимулиране на ефективност, за да осъществим промени навсякъде, където United Group оперира,“ добави Боклаг.

      

    United Group разполага с 24 месеца, за да разработи цел, да я представи за валидиране на SBTi и да публикува одобрената цел.

      

    SBTi е глобална инициатива, която подкрепя компании в установяването на цели за намаляване на емисиите на парникови газове на базата на най-новите климатични изследвания и целите на Парижкото споразумение. Научно-базираните целипоказват на компаниите колко много и колко бързо е необходимо да намалят емисиите си на парникови газове, за да предодврятят най-лошите последици от изменението на климата.

      

    Инициативата е световно сътрудничество между CDP, Институтът за световни ресурси, Световният фонд за природата и Глобалният договор на ООН.

      

    Работеща в сферите на телекомуникациите и медиите, United Group обединява водещите оператори и най-добрите производители на съдържание в Югоизточна Европа. Компанията оперира в осем страни в региона и извършва дейности в Нидерландия, Швейцария и Люксембург.

      

    United Group има приблизително 11 милиона потребители и осигурява заетост на повече от 12 500 души.

       

    В България United Group притежава телекомуникационният оператор Vivacom и най–голямата мултиплатформена медийна компания в страната - „Нова Броудкастинг Груп“.

      

    Нова Броудкастинг Груп следва добрите бизнес практики по пътя на устойчивото развитие и намаляването на въздействието върху околната среда. С внимание към света, в който всички живеем, компанията се стреми към подобряване на енергийната ефективност в дейността си. Чрез всички свои платформи полага усилия да повиши информираността на българската аудитория по теми в областта на климатичните промени и устойчивите решения.

      

    Vivacom има дългогодишна стратегия за устойчиво развитие и опит в поставянето и изпълнението на цели, свързани с отпечатъка от дейността на компанията върху околната среда, икономическото и социалното развитие на обществото. От 2014 г. компанията започва да издава публичен Годишен доклад за устойчиво развитие, който представя пред заинтересованите страни постиженията и предизвикателствата за съответната година. В него се поставят конкретни цели, свързани с оползотворяването на технологични, финасови, човешки и социални ресурси. Във всеки следващ доклад публично се отчита напредъка по поставените качествени и количествени измерители. От 2016 г. докладът се надгражда до Интегриран годишен доклад, обхващащ още по-голям набор от финансови и нефинансови показатели, по които компаният отчита дейността си. А докладът за 2019 г. включва вече и целите от Глобалния договор за ООН и как дейността на Vivacom се съпоставя с тях.

      

    За United Group:

    Със седалище в Нидерландия, United Group е водещият телекомуникационен и медиен оператор в Югоизточна Европа. Оперираща в осем държави, компанията има близо 11 млн.

    потребители и повече от 12 500 служители. United Group има най-широкото покритие на мрежа врегиона и предлага на потребителите най-привлекателната селекция от телевизионно

    съдържание от цял свят. Значителните инвестиции в дигитална инфраструктура, съдържание и технологии гарантират качеството на предлаганите продукти и услуги. От март 2019 г.

    мажоритарен собственик на United Group е BC Patners, една от най-големите глобални инвестиционни компании.

     

    За повече информация посетете https://united.group/ и http://www.unitedmedia.net

     

    17.05.2021
  • VIVACOM разширява покритието си на интернет и телевизия в цяла Северна България

    Като част от стратегията си да предлага достъп до висококачествени фиксирани услуги на повече потребители, Vivacom продължава да разширява покритието си в северната част на България.

    10.05.2021 г. гр. София Като част от стратегията си да предлага достъп до висококачествени фиксирани услуги на повече потребители, Vivacom продължава да разширява покритието си в северната част на България. Компанията е постигнала съгласие да придобие 100% от дяловия капитал на Нетуоркс-България ЕООД – един от доставчиците с добре развита мрежа и дистрибуция в региона и дългогодишна репутация за качество и добро обслужване.

     

    Нетуоркс-България ЕООД предлага интернет и телевизия за частни клиенти, както и редица услуги за бизнес клиенти, сред които видеонаблюдение, колокиране на оборудване, компютърен и ИТ сервиз, облачни услуги и други. Операторът има присъствие в почти 70 населени места в областите Русе, Разград, Силистра, Шумен, Монтана, Търговище, Ловеч, Велико Търново, Варна, Плевен, Видин, Добрич, София-град и София-област.

     

    С новото придобиване Vivacom ще комбинира своя дългогодишен опит в поддържането и предлагането на висококачествени телеком услуги с добре развитата локална мрежа на Нетуоркс-България ЕООД, за да осигури достъп до новите технологии на още повече потребители.

     

    Сделката подлежи на всички необходими одобрения от страна на съответните регулаторни власти и се очаква да бъде приключена през второто тримесечие на 2021 година.

    10.05.2021
  • VIVACOM придоби 100% от капитала на фиксираните оператори Net1, ComNet Sofia и N3

    Придобиванията са част от стратегията на компанията, вече и като част от United Group, водещ телекомуникационен и медия оператор в Югоизточна Европа, да разшири покритието си на фиксирани услуги за дома и бизнеса

    29.04.2021 г. гр. София Vivacom финализира сделките за придобиване на 100% от капитала на доставчиците на фиксиран интернет и телевизия Net1, ComNet Sofia и N3, след като получи одобрение от страна на регулаторните органи. Придобиванията са част от стратегията на компанията, вече и като част от United Group, водещ телекомуникационен и медия оператор в Югоизточна Европа, да разшири покритието си на фиксирани услуги за дома и бизнеса.

      

    До момента Net1, ComNet Sofia и N3 се развиваха предимно като регионални оператори с фиксирани услуги. Добре развитата им инфраструктура и познания за пазара на регионално ниво ще са ценен ресурс за Vivacom в затвърждаването на лидерската позиция на пазара. А техните клиенти скоро ще имат достъп до иновативната платформа EON, която съчетава телевизионна услуга с богато, ексклузивно съдържание и модерни функционалности със супер бърз интернет в 10 Gpbs оптична мрежа на телекома. Потребителите вече ще могат да се възползват от атрактивни предложения и за мобилни услуги, и така да получават всички телеком решения само от един доставчик.

    29.04.2021
към контакти