Новини

14 проекта за развитие на местната общност получават подкрепа за близо 65 000 лв. в шестото издание на Vivacom Регионален грантX

23.03.2021

26.03.2021 г. гр. София 12 проекта от общо 7 населени места - Силистра, София, Варна, Плевен, с. Шипка, Сливен и Самоков - ще бъдат подкрепени с общо 69 421 лв. в шестото издание на Vivacom Регионален грант. Освен финалистите, два проекта получават допълнителна награда от телекома.

 

Проектите предлагат идеи за развитие на местните общности чрез популяризиране на областите като туристически дестинации , опазване на природата, подкрепа за малки села. Впечатление правят иновативните идеи за борба с домашното и младежкото насилие. Всички инициативи и събития на победителите ще бъдат съобразени с актуалните противоепидемични мерки и изисквания.   

 

В шестото издание на Програмата се включиха 281 граждански организации с 319 идеи от 27 области.

 

В състава на журито тази година бяха Ива Дойчинова (журналист), Иван Кънчев (съосновател на сдружение „Българска история“), Райко Байчев (журналист), Веселка Вуткова (директор „Корпоративни комуникации” във Vivacom) и Надя Шабани (директор на БЦНП).

 

„Изключително съм впечатлена от креативните инициативи за подобряване на живота на местната общност, с които организации от цялата страна се включиха в шестото издание на Vivacom Регионален грант. Въпреки глобалната пандемия, която преобърна живота ни, и тази година получихме вдъхновяващи предложения с мисъл и грижа за местните общности в малките и големи населени места. Гордея се, че програмата допринесе за налагане на съзнанието, че промяната  и просперитетът тръгват от идеите на местните хора, които имат най-добра представа за конкретните нужди на своята общност.“, коментира  Веселка Вуткова, директор „Корпоративни комуникации“ във Vivacom.

 

„Всичко около пандемията, притесненията и страданията на хората като че ли мотивира в още по-голяма степен гражданските организации да търсят добри решения как да бъдем заедно, да се грижим по-добре едни за други, за природата, да развиваме общностите си и да мислим как можем да направим утрешния ден по-добър от днешния. Страхотни проекти. Желая успех на всички“, сподели Надя Шабани от БЦНП.

 

Vivacom Регионален грант подпомага безвъзмездно добрите идеи от българските градове или села. Програмата подкрепя проекти на граждански организации, читалища, училищни настоятелства и настоятелства на детски градини. Регионалният грант не поставя ограничения в сферите, в които се развиват идеите, важно е инициативите да са насочени към промяна, полезна за общността. Програмата се провежда в партньорство с Български център за нестопанско право.

 

Общата инвестиция на Vivacom в шестте издания на Регионалния грант е над 377 000 лв. Подкрепени са 81 проекта от цялата страна. 

 

Кратко представяне на отличените проекти в шестото издание:

  

Сдружение „Силистра 2030“ спечели журито с проекта „Вкусът на Добруджа”. Организацията планира да проведе тридневен фестивал с това име, за да представи местните производители в хранително-вкусовата индустрия от Силистра и добруджанския регион. Планират се и посещения до местни фабрики и винопроизводители, а също и кулинарни класове, с които посетителите могат да се докоснат до магията на добруджанския вкус. Освен подкрепа за местния бизнес и представяне на неговата продукция, сдружението има цел да популяризира Добруджа като туристическа и кулинарна дестинация.

  

Фондация „Бъдеще перфектно“,София, получава възможност да осъществи идеята си за „Превенция на насилието в училищата чрез разработка на чатбот за защитена и дискретна комуникация“. Чатботът ще бъде със съдържание, насочено към проблема с насилието в училищата. От фондацията искат да дадат глас на учениците, които са подложени на тормоз в училище, но рядко подават сигнал до своите родители и учители. Вярват, че чатботът ще получи голям отклик сред учениците, като освен съвети и статии по темата с насилието в училищата, ще организират куизове и анкети, за да задържат вниманието на младите хора. Организацията има предварително заявена подкрепа от компанията Viber.

  

Фондация „Театър Нокс“, София, печели с проекта „Театър срещу насилие“, който цели да подпомогне превенцията на насилието сред младежите чрез срещата им със спектакъла „ДНК“ от Денис Кели и дискусия с творческия екип на тема „Моята среща с насилие“. Представлението ще премине през Пловдив, Хасково, Ямбол, Сливен и Стара Загора. Постановката представя историята на деветима ученици, които са оставени без контрол и стигат до проява на крайна жестокост един спрямо друг. Изследва се усещането за безнаказаност на младите, различните форми на насилие, които могат бъдат упражнявани и стремежът на персонажите да не понесат последствията от своите действия.

  

Сдружение За интелигентен растеж“, Варна, ще организира „Фестивал на ветрилата“ – новаторски морски фестивал на открито с програма, включваща морска фото-изложба, арт базар, работилници по изкуства и плаване с ветроходна яхта – който ще промени облика на крайбрежната среда и ще допринесе за обогатяването на морската култура на деца, младежи и възрастни. Според организацията проблем на града е слабата популярност на водните спортове сред деца и подрастващи, което се дължи на недостатъчното познаване на различните дисциплини и липсата на традиции в тази посока. Фестивалът ще се състои по време на регата, което ще даде възможност на посетителите да се срещнат и разговарят лично с ветроходци.

  

Сдружение „Фабрика за идеи“,София, печели с проекта „С ръце за село“ за създаване на доброволческа платформа за връзка между градски доброволци с нуждите на села от цялата страна с трайни тенденции към застаряване на населението и обезлюдяване. Пилотни ще бъдат общините Мездра, Роман, Видин, Монтана и Враца. Доброволческите усилия ще бъдат насочени към подобряване на състоянието на читалища, кино-салони, детски площадки и други общи пространства. „Това е и част от омагьосания кръг: колкото повече бедност и възрастни жители, толкова по-малко поддържани общи пространства, толкова по-малък шанс и селото да стане привлекателно за туристи, иновации или нови заселници и да се пречупи цикъла на бедността. От друга страна, много млади хора имат желание, нужда и интерес от досег със селата“ – казват от организацията.

  

Фондация „Аз съм Кайлъка“ от Плевен печели финансиране за проекта си „Да преобразим Мечата поляна заедно“. Той е насочен към проблем, който досега не е решен от местните власти - лошото състояние на „Мечата поляна“ в парк „Кайлъка“ и прилежащия кът за почивка. Предвижда се възстановяване на чешмата, достъпа до нея и пейките, поставяне на кошчета за боклук и wifiспот. Целта ни е да се възроди едно любимо, но позабравено място за срещи и сближаване на местните хора. То може да се използва за открити уроци и практически занятия на училища, детски градини и центрове за настаняване от семеен тип, за спортни занимания, пикници, зелени училища, библиотека на открито и мн. др.“ – обосновават идеята си от фондацията.

  

Българска фондация Биоразнообразие,София, с проекта „Търсачи на съкровища: КОД СОЛЕНО“ цели по нестандартен начин – чрез търсене на тайници със съкровища от загадки и образователни елементи – да популяризира соленото Атанасовско езеро в Бургас, като ангажира и информира нови хора за тази ценна природна територия и проблемите с нейното опазване. Атанасовско езеро е мястото в България с най-много наблюдавани птици – 333 вида, 82% от които са включени в Червената книга. Поради различни фактори обаче екологичното равновесие в лагуната е застрашено.

  

Народно читалище „Светлина – 1861“, село Шипка, обл. Стара Загора, чества през 2021 г. 160 години от създаването си и ще има възможност да осъществи художествен пленер „Светлина за Шипка“. В него ще участват 8 известни български автори и млади художници от Художествената гимназия в Казанлък. Целта на пленера е да набере средства за възстановяване на сградата на читалището, създадена през 30-те години на миналия век в резултат на дълга дарителска кампания и доброволния труд на шипченци. Сградата е паметник на културата, но е била изоставена през 90-те години на миналия век поради липса на средства за довършване на ремонта ѝ. Картините от пленера ще бъдат показани на изложби в Шипка, София, Казанлък, Стара Загора, Габрово, Пловдив и Варна.

  

Сдружение „Байкария“, София, ще повиши информираността и ангажираността на местните общности със състоянието на речното корито на р. Чепинска и ще създаде структура за пълноценен мониторинг и контрол над проблемните райони на реката. Проектът „Богатствата на Чепинска река“ ще се осъществи във Велинград, с. Драгиново, с. Варвара и други. Речната система на Чепинска река е десен приток на Марица и развита в северозападната част на Родопите. В рамките на водосборния басейн се намират около 41 градове, села и махали. За съжаление, реката бива сериозно замърсена от битови отпадъци и отпадни води с преминаването си през населените места.

  

Сдружение „Блян за романтика, цветя и космос“, Сливен, ще създаде малки еднодневни събития със семейни игри, работилници, кино прожекции и други за три великотърновски села – Миндя, Ветринци и Вишовград. „В тези села се заселват все повече чуждестранни или български млади семейства. Те често имат иновативни идеи за развитието на селата и са готови доброволно да работят за тяхното реализиране, но срещат отпор от местните хора, които са прекарали целия си живот там. Затова чрез нашите събития ще съградим мост между млади и стари, българи и чужденци, да общуват, да си помагат, да се учат един от друг, да се веселят заедно. Всеки ще бъде поканен да допринесе с каквото може и желае“ – споделят от сдружението.

  

Фондация „СИЙД“ от Самоков ще даде нова възможност за достъп до култура на деца и родители от града. „Из света на музикалните инструменти“ е серия от три образователни концерта под формата на музикална приказка и работилници, които ще запознаят посетителите с различни музикални инструменти и произведения от света на класическата музика и джаза. Организацията цели също  чрез изкуството да предизвика детската креативност и желание за изява. Концертите ще бъдат записани и излъчени онлайн за всички, които нямат възможност да ги посетят.

  

Сдружение „Обществен център за околна среда и устойчиво развитие“, Варна, печели с проекта #НеМерсиНосяСи. Организацията ще проведе във Варна информационна кампания, която да запознае хората с вредата от употребата на найлонови торби за еднократна употреба, с мащабите на пластмасовото замърсяване и вредата за природата и здравето на хората. На 3 юли – Международният ден без найлонови торбички – на всички по-големи пазари във Варна ще се състоят акции в пиковите часове за пазаруване. „Ще награждаваме с подарък практична торба за многократно пазаруване всеки клиент, който се съгласи да участва в кампанията със снимка и кратко послание, като например #НеМерсиНосяСи или „Извади си главата от торбата" – разказват от организацията. Ще има и игра с награди в социалните медии.

  

Допълнителна награда от Vivacom получават и следните 2 проекта:

 

Училищно настоятелство към 73 СУ „Владислав Граматик“ в София за проекта „Нови хоризонти“.В училището ще се обособят специални помещения за експериментална работа по физика и химия. Училището се стреми да създаде условия за формиране на интереси към природните науки и да подпомогне учениците за тяхното професионално ориентиране. Новите оборудвани помещения ще се използват както за кабинети по физика и химия, така и за работа по „Занимания по интереси“, работа по проекти и други дейности, свързани с разширеното обучение по физика и химия.

 

„Информирани за ХИВ" е проект на сдружение „Здраве без граници“, София, което цели да гарантира условия за повишаване на достъпа до информация, изследване и здравна подкрепа за уязвими от ХИВ глухи младежи от София, Пловдив, Варна, Стара Загора и Плевен

 

Търсене на новини
  • Мобилното музикално училище „Rock school на колела“ ще посети гр. Кюстендил с подкрепата на Vivacom

    Организаторът на събитието Фондация "Музика за България" е един от победителите в седмото издание на програмата Vivacom Регионален грант

    18.08.2022 г. - На 20.08 (събота) мобилното музикално училище „Rock school на колела“ ще посети гр. Кюстендил. Събитието е организирано от Фондация "Музика за България" и е част от проекта "RockSchool на колела", който е сред победителите от седмото издание на  инициативата Vivacom Регионален грант.

    В 18:00 часа специално оборудван музикален бус ще бъде разположен в Лесопарк ''''Хисарлъка''''. Събитието е безплатно и отворено за посещения, и се състои с подкрепата на Vivacom и Общината. Четирима преподаватели ще предлагат безплатно уроци по свирене на 4 различни музикални инструмента.Ще има работилници по китара, пиано, цигулка и ударни инструменти, които ще са достъпни за всеки желаещ да се запознае от близо с основите на свирене на съответния инструмент.

    Целта на Фондацията е с помощта на “RockSchool на колела” да запалят любовта към музиката, като дадат различни музикални инструменти в ръцете на деца и младежи, за да изпитат сами удоволствието от музиката и да развият личностните си качества чрез музикално образование.

    Vivacom Регионален грант е обществено отговорна инициатива, която подпомага развитието на регионите чрез безвъзмездно финансиране на проекти на местните общности. Фондация "Музика за България" е една от 12-те неправителствени организации, победителите в седмото издание на Програмата. Инвестицията на Vivacom в последното издание е близо 60 000 лв., а подкрепените проекти са в сферите образование и опазване на околната среда.

     Повече информация за събитието тук.

    18.08.2022
  • Vivacom взе участие в конференцията „Дигитална трансформация, киберсигурност и местно развитие”

    29.07.2022 г., София – С партньорството на Vivacom се проведе конференция на тема „Дигитална трансформация, киберсигурност и местно развитие”. Събитието се организира от Асоциацията на българските градове и региони, със съдействието на Фондация „Конрад Аденауер“ и УНСС. На конференцията присъстваха над 100 души, представители на местните власти, общинските и областните администрации в България и бизнеса.

    29.07.2022 г., София – С партньорството на Vivacom се проведе конференция на тема „Дигитална трансформация, киберсигурност и местно развитие”. Събитието се организира от Асоциацията на българските градове и региони, със съдействието на Фондация „Конрад Аденауер“ и УНСС.На конференцията присъстваха над 100 души, представители на местните власти, общинските и  областните администрации в България и бизнеса.

     

    В конференцията от страна на Vivacom активно участие взеха Никола Гечев, директор „Корпоративни продажби“, Калоян Боровинов, мениджър „ICT проекти“ и Иван Катинчаров, търговски директор за България в Mainstream. Те коментираха пътя към дигиталната трансформация на общините, свързан с навлизащите технологични тенденции и все по-голямата необходимост от създаването на умни градове, работещи в единна екосистема, подпомагаща всички аспекти от обществения живот - транспорт, паркинг, осветление, сметосъбиране и управление на отпадъците, образование, медицина и други.  Представиха и редица работещи умни решения на компанията и иновативни облачни услуги, насочени към за развитието на българските градове и региони.

     

    В рамките на дискусиите участниците и гостите обърнаха сериозно внимание върху съвременните аспекти пред дигитализацията в публичнитеорганизации, политиките за мрежова и информационна сигурност, актуалните решения за киберсигурността и други важни теми. 

     

    Като част от събитието се проведе и специалната церемония на Годишните национални награди на Асоциацията на българските градове и региони. В 23 категории отличия получиха 30 общини у нас, а представители на Vivacom връчиха специални награди за постиженията на 5 общини.

     

    Освен за сполучливо управление, общините бяха отличавани за осъществените вложения в инфраструктура, дигитализация, иновации и икономическо развитие на градската среда, опазване на културното наследство, образованието, социална ангажираност и други. Основният критерий на журито за определяне на наградените бяха реализираните проекти с ясни и устойчиви резултати.

    29.07.2022
  • Vivacom е най-желаният работодател сред телекомите в България

    Престижната класация Employer of Choice класира компанията според имиджа ѝ пред желаещите да работят за нея

    07.07.2022 г., София - Традиционното ежегодно независимо проучване за най-желан работодател Employer of Choice класира Vivacom сред ТОП 10 на най-желаните работодатели у нас и на първо място сред трите телеком оператори. Проучването се провежда за четвърта поредна година, обхваща цяла България и е базирано на анкета с 50 въпроса.

     

    Анкетата е създадена по специален алгоритъм, разработен от Саймън Бъроу – бащата на понятието “employer brand” и обхваща петдесетте най-важни работодателски характеристики, както и специфичните съотношения помежду им, които превръщат дадена компания в успешен и предпочитан работодател. Алгоритъмът изследва над 50 характеристики на компанията, комуникационни канали, алтернативен избор на кандидата и др., за да определи сбор от точки и да оформи позицията ѝ в класацията „Топ 50 на най-желаните работодатели в България“.

     

    „Впечатление прави издигането на Vivacom в класацията , спрямо изминалата 2021 година. Това, че тази година успяхме да се класираме на първото място за най-желан работодател и сред телекомите в България, е важно потвърждение за целия ни екип за устойчивата ни политика и грижа към служителите. Това отличие придобива дори още по-голяма стойност за нас, защото не е единствено. През последните 2 години получихме и други също толкова значими признания за нашите работодателските практики като “Employer Branding Excellence 2021”, където получихме приз за изграждането и утвърждаването на имиджа на работодателския бранд за успешното имплементиране на HR стратегия по време на COVID-19. Бяхме отличени и като „Най-добър работодател на България“ от Career Show Awards 2020“, коментира Галина Софрониева, директор „Човешки ресурси“.

    Повече за класацията може да видите тук.

    07.07.2022
  • 31 са студентите от ТУ-София, които завършиха „Vivacom Техническа академия“ 2022

    Повече от половината, кандидатствали за стаж или работа в телекома, вече са одобрени

    21.06.2022 г., София – Тридесет и един студенти от Техническия университет в София успешно завършиха дванадесетото по ред издание на „Vivacom Техническа академия“. Те са трети и четвърти курс в специалностите „Компютърни системи и технологии“, „Телекомуникации“ и „Електроника“.

     

    Техническата академия е програма с продължителност 2 учебни семестъра, като обхваща седем лекционни курса и упражнения, водени от експерти от различни области във Vivacom и преподаватели в ТУ - София. Провеждането на лекциите стартира в онлайн форма и приключи в присъствена, а графикът бе изцяло съобразен с програмата на студентите в университета. Част от изучаваните курсове са Управление на проекти, Технически английски език, Софтуерни продукти и бази данни, Стратегия и развитие на телекомуникационни мрежи, Търговски решения, Правна рамка и регулация на телекомуникациите и други.

     

    „В продължение на 8 месеца ключови служители на Vivacom и преподаватели от университета обучаваха младите инженери и им помагаха да придобият полезен практически опит, с който да затвърдят теоретичните си знания. Радвам се да видя как в процеса на обучение тези млади хора развиват и изграждат своите качества да бъдат професионалисти. Ние във Vivacom с желание подкрепяме различни образователни инициативи, защото вярваме, че доброто образование е в основата на добрия кариерен път“ каза Силвия Илиева, Старши мениджър Човешки ресурси.

     

    До момента повече от половината студенти, които са кандидатствали за стаж или работа във Vivacom, са одобрени или назначени. Очаква се тяхната бройка да се увеличи поради предстоящи интервюта.

     

    След близо двугодишна пауза заради пандемичната обстановка, тази година студентите имаха възможност да посетят един от стратегическите обекти на компанията, а именно „Tелепорт Плана“, където е поставена първата предавателна сателитна антена в България. Тази изключителна наземна станция за спътникови връзки е дом на множество антени от световно значение.

     

    „Vivacom Техническа академия“ е един от най-мащабните проекти, реализиран съвместно с Технически университет – София. Целта на проекта е да изгради връзка между образованието и бизнеса, да срещне теорията с практиката, подпомагайки студентите по пътя на професионалната реализация в корпоративния свят. Завършилите успешно получават сертификат от „Vivacom Техническа академия”, който подпомага балообразуването на оценката за магистратура и стипендия и при кандидатстване за работа или стаж, кандидатурите им се разглеждат с приоритет.

    21.06.2022
  • Успешно завърши 14-ото издание на програмата „Учебна компания” организирана от Джуниър Ачийвмънт България в партньорство с Vivacom

    В оценяването и реализацията на бизнес идеи на младежи се включиха ментори и експерти от Vivacom, които наградиха проект за създаване на мобилно приложение със специална „Hi Tech“ награда

    13.06.2022 г., София – Vivacom бе един от основните партньори в 14-ото издание напрограма „Учебна компания” на Джуниър Ачийвмънт България. Тя е практически ориентиран и световно утвърден учебен курс за стартиране на собствен бизнес, който Европейската комисия признава за „най-добра практика в обучението по предприемачество“.

     

    Освен с финансова подкрепа и предметни награди, телекомуникационният оператор се включи в инициативата и със свои специалисти, които да бъдат ментори на учениците в подготовката, реализацията и дейността на тяхната учебна компания. Целта е младежите да се научат как да развиват и материализират своята идея, превръщайки я в бизнес, който да управляват в рамките на една учебна година.

     

    В 14-ото издание на„Учебна компания” участваха 40 гимназии в цялата страна и над 500 ученици. Те успяха да създадат работещи идеи и бизнес планове с цел изграждане на компании, които са социално отговорни, насочени към подобряване на бъдещето и средата, с отношение към природата и „в крак“ с новите технологии. Учебните компании демонстрираха пред специално жури наученото през годината, а класираната на първо място УК Solar Stickers от ЧЕГ „Иван Апостолов“ - София, ще представи България в предстоящото европейско състезание Gen_E с най-добрите учебни компании от мрежата на Джуниър Ачийвмънт Европа.

     

    „Образованието е на първо място, но прилагането на наученото е това, което надгражда знанията и ги обогатява. Щастлива съм да видя как в процеса на обучение тези млади хора развиват и изграждат своите качества да бъдат лидери от ново поколение. Vivacom подкрепя много образователни проекти, особено такива, обвързани с новите технологии и насочени към дигитализацията на образователния процес. Именно затова с огромно желание подкрепяме кампанията и учениците в тяхното развитие в сферата на бизнеса, защото ние вярваме, че това е важно за цялото ни общество и ще остане като безценен опит за тях в живота им,“ каза Веселка Вуткова, директор „Корпоративни комуникации“ във Vivacom по време на церемонията за закриване на програмата „Учебна компания“ – под името „Изгряващи звезди“.

     

    В подбора и оценяването на проектите на учебните компании се включиха и представители на Vivacom. Освен победителите за България, които ще се включат в европейското състезание с най-добрите учебни компании в цяла Европа, представителите на Vivacom избраха и носителя на специалната „Hi Tech“ награда. Това е учебна компания „VNMV Books“, 137 СУ „Ангел Кънчев“, гр. София.

     

    Идеята на учениците е свързана с разработването на мобилно приложение, с което четенето на книга да се превърне в по-различно и интерактивно преживяване от традиционното. Учебната компания работи по създаването на визуализации, съпътстващи текста, така че целите страници с непривлекателни текстове и дълги абзаци да станат по-разбираеми, а четенето – удоволствие.

     

    „Избрахме да наградим този отбор, защото идеята им е едновременно иновативна и обединява технологиите с образованието, а учениците са мотивирани да развиват истинска полза от четенето, за да го направят по-привлекателно и интересно за всички свои връстници, а и за всички възрасти,“ допълва Веселка Вуткова.

    13.06.2022
  • Желяз Кольовски е новият директор Маркетингови комуникации във Vivacom

    Дирекцията има ключова роля за постигане на целите на компанията да бъде водещият конвергиран оператор в България

    София, 2 юни 2022 г. – Желяз Кольовски заема поста директор Маркетингови комуникации във Vivacom, считано от 30 май. Той има над десетгодишен опит в сферата на маркетинга, като е участвал и ръководил успешно различни проекти в големи компании в страната.

      

    В новата си роля Желяз Кольовски ще има ключова позиция за реализиране стратегията на компанията, като заедно с екипа си ще се фокусира върху това общуването с клиентите да е още по-продуктивно, динамично и ангажиращо.

      

    Богатият професионален опит на Желяз включва успешното създаване, внедряване и развитие на различни комуникационни и бранд стратегии, в резултат на които е увеличен пазарният дял на съответните продукти и услуги. Заемал е позиции като директор маркетинг, маркетинг одит мениджър и маркетинг мениджър в различни компании в страната. Има три магистърски степени – по „Международна търговия“ и „Финансов мениджмънт“ от Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“, както и по „Икономика“, специалност „Маркетинг“ от Стопанската академия „Димитър  Ценов“ гр. Свищов. Желяз има и специализация по бизнес администрация от Edinburgh Business School, Heriot-Watt University. 

      

    На новата си позиция Желяз ще приложи своите умения да създава и развива ефективни и атрактивни бранд стратегии, работейки с отдаден екип.

      

    „Горд съм да поема поста директор Mаркетингови комуникации във Vivacom, който същевременно приемам и за професионално предизвикателство. Поставили сме си амбициозни цели за развитието на маркетинговите комуникации и заемам новата позиция със стремеж да ги постигнем“, споделя Желяз.

     

     

     

    02.06.2022
  • Vivacom с три приза от годишните награди за благотворителност "Златно Сърце"

    Журито отличи компанията в категориите „Устойчива социална политика“, „Подкрепа и развитие на общини и региони“ и „Здраве и здравни инициативи“

    18.05.2022 г., София – Vivacom спечели три призови награди „Златно сърце“ за цялостното си отговорно социално поведение в осмото издание на годишния конкурс на сп. Business Lady за благотворителност и корпоративно-социална отговорност. Престижните отличия бяха връчени на 17 май по време на бляскава церемония в Интер Експо Център в столицата.

      

    Vivacom получи три първи места в категориите „Устойчива социална политика“ за цялостната и постоянната си политика за корпоративна социална отговорност, „Подкрепа и развитие на общини и региони“ за инициативата си Vivacom Регионален грант и „Здраве и здравни инициативи“ за активната си дейност, свързана с борбата с Covid-19.

      

    „Изключително благодарни и поласкани сме от тези отличия, защото през изминалата година екипът на Vivacom вложи сърцата си, за да осъществи всички проекти, свързани с корпоративната ни социална отговорност. Ние вярваме, че в трудни времена като настоящите е наистина важно да свържем бизнеса и социалните ангажименти, а корпоративните ценности са една от най-добрите и устойчиви възможности за просперитет на компанията и заради това продължаваме да влагаме най-доброто от себе си“, каза по време на церемонията Галина Софрониева, директор „Човешки ресурси“ във Vivacom.

     

    Отличената на първо място инициатива на Vivacom в категорията „Подкрепа и развитие на общини и региони“ e Регионалният грант. Тя подпомага развитието на регионите чрез безвъзмездно финансиране на проекти на местните общности. Кампанията стартира преди 7 години, като общата инвестиция на телекома за този период е над 446 000 лв. в над 95 проекта от цялата страна.  

     

    Друга кампания, донесла призово място Vivacom в наградите „Златно сърце“, е националната дарителска кампания Операция „Жълти стотинки“. Вече 10 години чрез нея компанията подкрепя социални каузи в името на деца и младежи, с инвестиция от над 600 хил. лв., дарени за 5 каузи. В десетото юбилейно издание Операция „Жълти стотинки“ събира средства за Сдружението на олимпийските отбори по природни науки (СООПН) за подготовката и участието на младежите от националните отбори в международни състезания.

     

    Наградите за благотворителност и корпоративна социална отговорност „Златно сърце”  събират на едно място инициаторите на едни от най-успешните социално отговорни инициативи. Те отличават компаниите и личностите, които са допринесли за реализирането на смислени проекти в помощ на обществото и на отделни групи, и им дават възможност да споделят вдъхновяващи истории. „Златно сърце” иска да даде гласност на различни професионални успехи, качества и постижения, споделяйки добри практики и изпитани управленски модели, като по този начин се даде пример и бъдат насърчени все повече компании и личности да се включат в подобни инициативи.

    20.05.2022
  • Николай Гаврилов е новият Главен технически директор на Vivacom

    Той е избран след проведен конкурс между 140 кандидати от страната и чужбина

     

    Николай Гаврилов зае поста Главен технически директор на Vivacom, считано от 09 март т.г. Той е избран след проведен конкурс между 140 вътрешни и външни кандидати от България и от чужбина. 

     

    Николай има над двадесет години опит в сферата на телекомуникациите, като последните десет от тях са във Vivacom. До момента той ръководеше дирекция „Оперативно управление на мрежата“ в компанията. Отговарял е за наблюдение, поддръжка и контрол на мрежата и услугите, управление на инциденти и промени. Развивал е технологични проекти за оператори в Германия, Алжир и Македония. Той е магистър по Комуникационна техника и технологии от ТУ – гр. София.

     

    Наред с технологичното обновление и непрекъснатото повишаване на качеството на мрежите и услугите, основен фокус на Vivacom е клиентското изживяване и удовлетворение на нарастващите изисквания на потребителите. Това е и ключов приоритет в отговорностите на новия технически директор.

     

    За мен е гордост и изключително голяма отговорност да поема поста Главен технически директор. Поставили сме си амбициозни цели за развитие на мрежите ни и надграждане на услугите, които предоставяме, за да сме първият избор за доставчик на конвергирани телеком услуги на българските потребители“, каза Николай Гаврилов.

     

    Новото назначение е още една положителна крачка в стратегията на Vivacom като част от водещия телекомуникационен и медиен оператор в Югоизточна Европа United Group, да предоставя най-иновативните технологични решения за потребителите си, както и най-доброто клиентско изживяване.

     

     

     

     

    14.03.2022
  • Vivacom реорганизира своята Главна техническа дирекция

    В нея се създават нови технически направления, които ще се ръководят от професионалисти с богат опит в компанията

    Vivacom преструктурира своята Главна техническа дирекция. В нея се създават нови направления, които са ангажирани с развитие, управление и поддръжка на различните технологии, част от голямото портфолио от услуги, предлагани от телекома. Ръководители на дирекциите „Мобилен достъп“, „Опорни мрежи за данни и глас“, „Оперативно управление на мрежата“, „Транспортни мрежи и ТВ платформи“, „Фиксиран достъп“ и “Предоставяне и поддръжка на услуги“ стават професионалисти с доказан опит в компанията, висока експертизаи лидерски умения:
     

    • Бойчо Станков – Директор Мобилен достъп;
    • Борис Назаров – Директор Опорни мрежи за данни и глас;
    • Николай Гаврилов – Директор Оперативно управление на мрежата;
    • Николай Стамболиев – Директор Транспортни мрежи и ТВ платформи;
    • Петър Димов – Директор Фиксиран достъп;
    • Филко Михайлов – Директор Предоставяне и поддръжка на услуги
       

    „Новите директори на техническите направления нееднократно са доказвали своя професионализъм и мотивация. Те оправдаха сериозната отговорност да стартират първата у нас 10 Gbps оптична мрежа[1], както и първата търговска 5G мрежа, която е и с най-бързата[2] в страната, и с най-голямо покритие[3]. Сред другите им значителни постижения са внедряването на 5G фиксирана безжична мрежа за достъп, подмяна и надграждане на основната мобилна мрежа, EON CDN разширяване на покритието с бърза IP мрежа с увеличен капацитет, техническа и организационна интеграция на новопридобитите оператори, съчетани с непрекъснато повишаване на качеството на мрежата и услугите с ключови показатели за ефективност, фокусирани повече от всякога върху клиентското изживяване и удовлетвореност във всяка точка на контакт с потребителите. Те са доказателство за това, че Vivacom развива професионалните и лидерските качества на своите служители. Убеден съм, че тези промени са важна стъпка за реализиране на  амбициозните ни планове за обезпечаване на масова достъпност до най-модерните технологии” – каза Николай Андреев, Главен изпълнителен директор на Vivacom.

      

    • Бойчо Станков, директор Мобилен достъп, се присъединява към Vivacom през 2008 г. и повече от 10 години успешно ръководи екипите по планиране на безжични и мобилни мрежи. Той участва във внедряването на ключови проекти на компанията и е двигател на иновации в управлението на мобилните мрежи. Бойчо е магистър по Комуникационна техника и технологии от ТУ – гр. София и притежава професионална квалификация по Бизнес и финанси.
    • Борис Назаров, директор Опорни мрежи за данни и глас, е част от екипа на Опорни мрежи във Vivacom от 2005 г. Той притежава висока експертиза и богат международен опит в управлението на проекти, свързани с качество и изграждане, както на фиксирани, така и на мобилни мрежи. Борис е магистър по Съобщителна техника и системи от ТУ – гр. София.
    • Николай Гаврилов, директор Оперативно управление на мрежата, има над двадесет години опит в сферата на телеком технологиите, последните десет от които са във Vivacom. Развивал е технологични проекти за оператори в Германия, Алжир и Македония. В компанията Николай отговаря за наблюдение, поддръжка и контрол на мрежата и услугите, управление на инциденти и промени. Той е магистър по Комуникационна техника и технологии от ТУ – гр. София.
    • Николай Стамболиев, директор Транспортни мрежи и ТВ платформи, става част от компанията през 2004 г., в екипа по технологии за достъп. Скоро след това поема управлението на отдел Архитектура на фиксираната мрежа, а през 2012 г. – на Архитектура на Опорни мрежи и ТВ Платформи, ръководейки ключови технологии и процеси. Николай е магистър по Комуникационна техника и технологии от ТУ – гр. София.
    • Петър Димов, директор Фиксиран достъп, ръководи екипа на Фиксиран широколентов достъп от 2014 г., стъпвайки на своя опит и постижения в телеком сектора в конкуренти компании. Той е ключов експерт и управлява емблематични проекти за фиксираната мрежа на компанията. Петър е магистър по Телекомуникации от НБУ – гр. София, завършва MBA, Executive Management Program в Мадрид, Испания, а в момента се квалифицира в Програма за организационна ефективност в Оксфорд, Великобритания.
    • Филко Михайлов,  директор Предоставяне и поддръжка на услуги, стартира своята кариера в Телекомуникации гр. Варна. През годините заема различни йерархични позиции в техническа дирекция. Той е работил по ключови проекти за компанията, като Цифровизация на мрежата, Оптимизация на фиксираната мрежа, аутсорсинг и инсорсинг на част от Техническа дирекция. През последните 15 години ръководи направление Експлоатация, и заедно с екипа си отговаря за предоставянето на услугите до крайните клиенти на компанията, както и за поддръжката им. Филко е магистър по Телекомуникации от ВМЕИ-Варна.



    [1] Скорости до 10 Gbps в части от София, Пловдив, Стара Загора, Бургас и Варна. 

    [2] Според анализ на Ookla®, основан на данните от Speedtest Intelligence® за 01.07.-31.12. 2021, валидни само за най-бързата 5G мрежа. Търговските марки на Ookla се използват с разрешение. 

    [3] Най-голямо покритие на 5G мрежа след сравнение по публично достъпна информация към 16.08.2021 г. за 5G покритието на операторите по брой населени места и курорти. 5G мрежата е достъпна за всички настоящи и бъдещи клиенти с мобилни абонаментни планове и съвместими устройства. 




    02.03.2022
  • Vivacom отново в престижната ранг листа Fast 10

    Топ 10 на най-бързо развиващите се компании по ръст на приходите от сателитни услуги в света

    Vivacom отново влизав топ 10 в престижната ранг листа Fast 10, класираща всички доставчици на сателитни услуги за бизнес клиенти, въз основа на годишния ръст на приходите спрямо миналата година. Класацията се прави ежегодно от Световната телепорт асоциация (World Teleport Association – WTA).

     

    Като част от United Group, водещ телекомуникационен и медиен оператор в Югоизточна Европа, Vivacom прави значителни инвестиции в развитието на своята земна станция Плана. Благодарение на тях и на екипа от професионалисти, който се грижи за нуждите на клиентите, сателитният бизнес на компанията се разраства и осигурява висококачествени и надеждни услуги в Европа, Африка, Близкия изток и Латинска Америка. Vivacom излъчва над 400 телевизионни канала за пренос към различни оператори и крайни клиентии предоставя линии за пренос на данни на корпоративни клиенти на няколко континентa, включително Антарктида, за българските учени в базата ни на о. Ливингстън.

     

    Vivacom си партнира с някои от най-големите сателитни оператори в света, които ползват сателитна станция Плана за свои услуги.

     

    „Класирането ни отново в топ 10 най-бързо развиващи се оператори по ръст на приходите е доказателство, чевсяка година успяваме да надградим постигнатото през предишната и да привлечем нови клиенти.“, коментира Владимир Рангелов – директор Броудкастинг услуги.

     

    Повече информация за класацията на адрес:  https://www.worldteleport.org/news/594359/World-Teleport-Association-Publishes-Top-Operator-Rankings-for-2021.htm

    02.02.2022
  • United Group завършва придобиването на гръцкия телекомуникационен оператор Wind Hellas

    United Group ще обедини Wind и Nova, за да създаде конвергиран оператор, който е вторият по големина доставчик на гръцкия пазар както във фиксираните услуги, така и за платена телевизия.

    United Group ще обедини Wind и Nova, за да създаде конвергиран оператор, който е вторият по големина доставчик на гръцкия пазар както във фиксираните услуги, така и за платена телевизия.

     

    United Group ще инвестира най-малко още 1,3 милиарда евро в Гърция през следващите пет години.

     

    Главният изпълнителният директор на Wind Hellas Насос Заркалис (Nassos Zarkalis) ще отстъпи своевременно и позицията му ще бъде наследена от главният финансов директор Харис Кириакопоулос (Haris Kyriakopoulos)

      

    Тази сряда United Group, водещият доставчик на телекомуникационни и медийни услуги в Югоизточна Европа, обяви, че е завършила придобиването на гръцкия телекомуникационен оператор Wind Hellas.

     

    United Group ще обедини Wind с Nova, за да създаде конвергиран оператор със силно присъствие в гръцките домакинства, който ще бъде играч номер две на пазара както на фиксирани услуги, така и в услугите за платена телевизия.

     

    Подчертавайки значението на Гърция за United Group, базираната в Нидерландия компания ще инвестира поне още 1,3 милиарда евро в страната през следващите пет години, като се съсредоточи върху приоритети като разширяване на оптичната си мрежа, разгръщане на 5G и платена телевизия.

     

    Към днешна дата United Group – чиято оптична мрежа от следващо поколение е най-голямата в региона – е инвестирала 1,4 милиарда евро на гръцкия пазар. Това е сред най-големите инвестиции, направени в Гърция през последните години.

     

     

    Значителна сделка

    "Придобиването на Wind Hellas е важно събитие за United Group и гръцкия телекомуникационен пазар. Правим нова стъпка в ангажимента си да доставим на гръцките потребители пълен асортимент от най-добрите продукти и услуги, които нашата индустрия може да предложи", каза главният изпълнителен директор на United Group Виктория Боклаг.

      

    "Дигитализацията и изграждането на покритие с оптична мрежа в Гърция са в процесна създаване. Чрез инвестициите, които правим и чрез прилагане на нашия значителен експертен опит от осем пазара, ще изиграем ключова роля и на двата фронта, доставяйки невероятни продукти и най-доброто клиентско преживяване на гръцките потребители и бизнес клиенти", добави Боклаг.

     

     

    Промяна в управлението на Wind Hellas

    United Group заяви, че изпълнителният директор на Wind Hellas Насос Заркалис незабавно ще отстъпи от позицията си. Изпълнителният съвет на United Group благодари на Заркалис за лидерството му в продължение на повече от десетилетие и за това, че ръководи трансформацията на Wind Hellas в динамичен бизнес, който осигурява най-доброто потребителско изживяване. Заркалис ще остане в качеството си на съветник на Управителния съвет в продължение на три месеца, за да съдейства през преходния период.

     

    Финансовият директор Харис Кириакопоулос е избран да наследи Заркалис като главен изпълнителен директор. Той ще бъде отговорен да гарантира, че Wind Hellas продължава да изпълнява своето търговско и оперативно представяне, като същевременно ще помага за  планирането на предстоящото сливане с Nova.

     

    United Group добави, че разработването на детайлен план за интеграция е приоритет пред мениджмънта на Групата, както и пред локалния управленски екип.

     

    United Group навлезе на гръцкия пазар през 2020 г. с придобиването на Nova, компанията, която въведе платена телевизия и интернет в Гърция. Оттогава тя предприе редица значителни стъпки, за да засили присъствието си на местния пазар, като сред тях е ребрандиране на бизнеса и въвеждане на EON TV, най-популярната телевизионна платформа в региона.

     

    Последната стъпка на компанията, придобиването на Wind Hellas, добавя още 3,4 милиона единици, генериращипарични потоци (RGUs*) към United Group, с които общата сума на Групата е 15,2 милиона RGUs, включително 4,7 милиона в Гърция.

     

    *Единица, генерираща парични потоци (RGU) е индивидуален абонат на услуга, който генерира периодични приходи за компания

      

    12.01.2022
  • Vivacom има най-бързата 5G мрежа в България според световния лидер при приложенията за тестване, събиране на данни и анализ на фиксираните и мобилните мрежи* – Ookla®

    Vivacom изгради най-бързата 5G мрежа* в България, която е и най-голямата в страната**

    Със Speed ScoreTM от 417,27[1] 5G мрежата на Vivacom е най-бързата в България на базата на проучване на Ookla® на Speedtest Intelligence®  през третото и четвъртото тримесечие на 2021 г. Резултатите се базират на 52 578 потребителски теста, направени в периода 1.7–31.12.2021.*

     

    Освен независимото международно признание за скорост, 5G мрежата на оператора е и най-голямата в страната, с покритие в над 220 населени места и курорти. Vivacom е първият телеком в България, който пусна търговска мрежа от пето поколение през септември 2020 г. Само година по-късно, благодарение на стратегическите инвестиции, както и на експертизата на екипа на компанията, клиентите на Vivacom могат да се възползват от предимствата на най-бързата и най-голямата 5G мрежа в България. Телекомът удвои инвестициите си в мобилната си инфраструктура, след като през април миналата година получи 5G лиценз. През следващите 5 години Vivacom планира да инвестира 500 млн. евро в своята инфраструктура за да може да развива и предлага най-иновативните и полезни услуги за своите клиенти, .

      

    „Гордеем се, че само за една година успяхме да изградим най-бързата и най-голяма 5G мрежа в България. За нас е стратегически приоритет да инвестираме в технологиите на бъдещето и да предоставим на нашите клиенти най-бързата и надеждна свързаност. Мрежата от пето поколение ще ни позволи да променим изцяло начина, по който работим, живеем и се забавляваме. Клиентите на Vivacom имаха предимството не само първи да получат достъп до 5G технологията, но и днес да използват най-бързата мрежа от пето поколение в България. Като част от United Group за нас е важно не само да сме най-добрите в страната, но и да получаваме признание на европейско ниво. Голямата ни цел е да поставим убедително България на картата на лидерите в качествените комуникационни, дигитални и развлекателни услуги в Европа”, каза Николай Андреев, главен изпълнителен директор на Vivacom.

      

    „Нашата стратегия от самото начало е да инвестираме в максимално покритие, съчетано с увеличен капацитет, където е най-необходимо. Затова следвахме най-добрите и иновативни световни практики и пуснахме нашата 5G мрежа, използвайки технология за динамично споделяне на спектъра (DSS). Така в момента работим не с една, а с две честоти за 5G – 1800MHz и 3600 MHz, за да можем да предложим най-голямото и най-бързо 5G покритие с до 2 Gbps широколентови скорости (6 пъти по-високи от 4G). Това ни позволява да не правим никакви компромиси между покритие и скорост, а и двете да бъдат постигани едновременно, за да могат ползите от новата технология да достигнат до клиентите ни във всички населени места с над 5000 жители, което е над две трети от населението в България“, допълва Бойчо Станков, директор Мобилен достъп в Главна техническа дирекция на Vivacom.

     

      

      

    *Според анализ на Ookla®, основан на данните от Speedtest Intelligence® за 01.07.-31.12. 2021, валидни само за най-бързата 5G мрежа. Търговските марки на Ookla се използват с разрешение. Повече на vivacom.bg.

      

      

    ** Най-голямо покритие на 5G мрежа след сравнение по публично достъпна информация към 07.01.22 за покритието на операторите по брой населени места и курорти. 

      

    Ookla е световен лидер в тестването на скоростта във фиксирани и мобилни мрежи. Водещото им приложение Speedtest е прецизен, независим и точен метод за измерване на скоростта, който се е доказал като глобален златен стандарт в индустрията, базиран на данни от над 10 млн. потребителски теста на ден.

    Повече за методологията Speedtest на Ookla може да видите тук.

       

    [1] Speed ScoreTM включва измерване на скоростта на изтегляне (download) и качване (upload) на победителя в България, за да оцени достигнатите скорости в мрежата.

     

     

    10.01.2022
Open cookie bot settings
към контакти