Новини

14 проекта за развитие на местната общност получават подкрепа за близо 65 000 лв. в шестото издание на Vivacom Регионален грантX

23.03.2021

26.03.2021 г. гр. София 12 проекта от общо 7 населени места - Силистра, София, Варна, Плевен, с. Шипка, Сливен и Самоков - ще бъдат подкрепени с общо 69 421 лв. в шестото издание на Vivacom Регионален грант. Освен финалистите, два проекта получават допълнителна награда от телекома.

 

Проектите предлагат идеи за развитие на местните общности чрез популяризиране на областите като туристически дестинации , опазване на природата, подкрепа за малки села. Впечатление правят иновативните идеи за борба с домашното и младежкото насилие. Всички инициативи и събития на победителите ще бъдат съобразени с актуалните противоепидемични мерки и изисквания.   

 

В шестото издание на Програмата се включиха 281 граждански организации с 319 идеи от 27 области.

 

В състава на журито тази година бяха Ива Дойчинова (журналист), Иван Кънчев (съосновател на сдружение „Българска история“), Райко Байчев (журналист), Веселка Вуткова (директор „Корпоративни комуникации” във Vivacom) и Надя Шабани (директор на БЦНП).

 

„Изключително съм впечатлена от креативните инициативи за подобряване на живота на местната общност, с които организации от цялата страна се включиха в шестото издание на Vivacom Регионален грант. Въпреки глобалната пандемия, която преобърна живота ни, и тази година получихме вдъхновяващи предложения с мисъл и грижа за местните общности в малките и големи населени места. Гордея се, че програмата допринесе за налагане на съзнанието, че промяната  и просперитетът тръгват от идеите на местните хора, които имат най-добра представа за конкретните нужди на своята общност.“, коментира  Веселка Вуткова, директор „Корпоративни комуникации“ във Vivacom.

 

„Всичко около пандемията, притесненията и страданията на хората като че ли мотивира в още по-голяма степен гражданските организации да търсят добри решения как да бъдем заедно, да се грижим по-добре едни за други, за природата, да развиваме общностите си и да мислим как можем да направим утрешния ден по-добър от днешния. Страхотни проекти. Желая успех на всички“, сподели Надя Шабани от БЦНП.

 

Vivacom Регионален грант подпомага безвъзмездно добрите идеи от българските градове или села. Програмата подкрепя проекти на граждански организации, читалища, училищни настоятелства и настоятелства на детски градини. Регионалният грант не поставя ограничения в сферите, в които се развиват идеите, важно е инициативите да са насочени към промяна, полезна за общността. Програмата се провежда в партньорство с Български център за нестопанско право.

 

Общата инвестиция на Vivacom в шестте издания на Регионалния грант е над 377 000 лв. Подкрепени са 81 проекта от цялата страна. 

 

Кратко представяне на отличените проекти в шестото издание:

  

Сдружение „Силистра 2030“ спечели журито с проекта „Вкусът на Добруджа”. Организацията планира да проведе тридневен фестивал с това име, за да представи местните производители в хранително-вкусовата индустрия от Силистра и добруджанския регион. Планират се и посещения до местни фабрики и винопроизводители, а също и кулинарни класове, с които посетителите могат да се докоснат до магията на добруджанския вкус. Освен подкрепа за местния бизнес и представяне на неговата продукция, сдружението има цел да популяризира Добруджа като туристическа и кулинарна дестинация.

  

Фондация „Бъдеще перфектно“,София, получава възможност да осъществи идеята си за „Превенция на насилието в училищата чрез разработка на чатбот за защитена и дискретна комуникация“. Чатботът ще бъде със съдържание, насочено към проблема с насилието в училищата. От фондацията искат да дадат глас на учениците, които са подложени на тормоз в училище, но рядко подават сигнал до своите родители и учители. Вярват, че чатботът ще получи голям отклик сред учениците, като освен съвети и статии по темата с насилието в училищата, ще организират куизове и анкети, за да задържат вниманието на младите хора. Организацията има предварително заявена подкрепа от компанията Viber.

  

Фондация „Театър Нокс“, София, печели с проекта „Театър срещу насилие“, който цели да подпомогне превенцията на насилието сред младежите чрез срещата им със спектакъла „ДНК“ от Денис Кели и дискусия с творческия екип на тема „Моята среща с насилие“. Представлението ще премине през Пловдив, Хасково, Ямбол, Сливен и Стара Загора. Постановката представя историята на деветима ученици, които са оставени без контрол и стигат до проява на крайна жестокост един спрямо друг. Изследва се усещането за безнаказаност на младите, различните форми на насилие, които могат бъдат упражнявани и стремежът на персонажите да не понесат последствията от своите действия.

  

Сдружение За интелигентен растеж“, Варна, ще организира „Фестивал на ветрилата“ – новаторски морски фестивал на открито с програма, включваща морска фото-изложба, арт базар, работилници по изкуства и плаване с ветроходна яхта – който ще промени облика на крайбрежната среда и ще допринесе за обогатяването на морската култура на деца, младежи и възрастни. Според организацията проблем на града е слабата популярност на водните спортове сред деца и подрастващи, което се дължи на недостатъчното познаване на различните дисциплини и липсата на традиции в тази посока. Фестивалът ще се състои по време на регата, което ще даде възможност на посетителите да се срещнат и разговарят лично с ветроходци.

  

Сдружение „Фабрика за идеи“,София, печели с проекта „С ръце за село“ за създаване на доброволческа платформа за връзка между градски доброволци с нуждите на села от цялата страна с трайни тенденции към застаряване на населението и обезлюдяване. Пилотни ще бъдат общините Мездра, Роман, Видин, Монтана и Враца. Доброволческите усилия ще бъдат насочени към подобряване на състоянието на читалища, кино-салони, детски площадки и други общи пространства. „Това е и част от омагьосания кръг: колкото повече бедност и възрастни жители, толкова по-малко поддържани общи пространства, толкова по-малък шанс и селото да стане привлекателно за туристи, иновации или нови заселници и да се пречупи цикъла на бедността. От друга страна, много млади хора имат желание, нужда и интерес от досег със селата“ – казват от организацията.

  

Фондация „Аз съм Кайлъка“ от Плевен печели финансиране за проекта си „Да преобразим Мечата поляна заедно“. Той е насочен към проблем, който досега не е решен от местните власти - лошото състояние на „Мечата поляна“ в парк „Кайлъка“ и прилежащия кът за почивка. Предвижда се възстановяване на чешмата, достъпа до нея и пейките, поставяне на кошчета за боклук и wifiспот. Целта ни е да се възроди едно любимо, но позабравено място за срещи и сближаване на местните хора. То може да се използва за открити уроци и практически занятия на училища, детски градини и центрове за настаняване от семеен тип, за спортни занимания, пикници, зелени училища, библиотека на открито и мн. др.“ – обосновават идеята си от фондацията.

  

Българска фондация Биоразнообразие,София, с проекта „Търсачи на съкровища: КОД СОЛЕНО“ цели по нестандартен начин – чрез търсене на тайници със съкровища от загадки и образователни елементи – да популяризира соленото Атанасовско езеро в Бургас, като ангажира и информира нови хора за тази ценна природна територия и проблемите с нейното опазване. Атанасовско езеро е мястото в България с най-много наблюдавани птици – 333 вида, 82% от които са включени в Червената книга. Поради различни фактори обаче екологичното равновесие в лагуната е застрашено.

  

Народно читалище „Светлина – 1861“, село Шипка, обл. Стара Загора, чества през 2021 г. 160 години от създаването си и ще има възможност да осъществи художествен пленер „Светлина за Шипка“. В него ще участват 8 известни български автори и млади художници от Художествената гимназия в Казанлък. Целта на пленера е да набере средства за възстановяване на сградата на читалището, създадена през 30-те години на миналия век в резултат на дълга дарителска кампания и доброволния труд на шипченци. Сградата е паметник на културата, но е била изоставена през 90-те години на миналия век поради липса на средства за довършване на ремонта ѝ. Картините от пленера ще бъдат показани на изложби в Шипка, София, Казанлък, Стара Загора, Габрово, Пловдив и Варна.

  

Сдружение „Байкария“, София, ще повиши информираността и ангажираността на местните общности със състоянието на речното корито на р. Чепинска и ще създаде структура за пълноценен мониторинг и контрол над проблемните райони на реката. Проектът „Богатствата на Чепинска река“ ще се осъществи във Велинград, с. Драгиново, с. Варвара и други. Речната система на Чепинска река е десен приток на Марица и развита в северозападната част на Родопите. В рамките на водосборния басейн се намират около 41 градове, села и махали. За съжаление, реката бива сериозно замърсена от битови отпадъци и отпадни води с преминаването си през населените места.

  

Сдружение „Блян за романтика, цветя и космос“, Сливен, ще създаде малки еднодневни събития със семейни игри, работилници, кино прожекции и други за три великотърновски села – Миндя, Ветринци и Вишовград. „В тези села се заселват все повече чуждестранни или български млади семейства. Те често имат иновативни идеи за развитието на селата и са готови доброволно да работят за тяхното реализиране, но срещат отпор от местните хора, които са прекарали целия си живот там. Затова чрез нашите събития ще съградим мост между млади и стари, българи и чужденци, да общуват, да си помагат, да се учат един от друг, да се веселят заедно. Всеки ще бъде поканен да допринесе с каквото може и желае“ – споделят от сдружението.

  

Фондация „СИЙД“ от Самоков ще даде нова възможност за достъп до култура на деца и родители от града. „Из света на музикалните инструменти“ е серия от три образователни концерта под формата на музикална приказка и работилници, които ще запознаят посетителите с различни музикални инструменти и произведения от света на класическата музика и джаза. Организацията цели също  чрез изкуството да предизвика детската креативност и желание за изява. Концертите ще бъдат записани и излъчени онлайн за всички, които нямат възможност да ги посетят.

  

Сдружение „Обществен център за околна среда и устойчиво развитие“, Варна, печели с проекта #НеМерсиНосяСи. Организацията ще проведе във Варна информационна кампания, която да запознае хората с вредата от употребата на найлонови торби за еднократна употреба, с мащабите на пластмасовото замърсяване и вредата за природата и здравето на хората. На 3 юли – Международният ден без найлонови торбички – на всички по-големи пазари във Варна ще се състоят акции в пиковите часове за пазаруване. „Ще награждаваме с подарък практична торба за многократно пазаруване всеки клиент, който се съгласи да участва в кампанията със снимка и кратко послание, като например #НеМерсиНосяСи или „Извади си главата от торбата" – разказват от организацията. Ще има и игра с награди в социалните медии.

  

Допълнителна награда от Vivacom получават и следните 2 проекта:

 

Училищно настоятелство към 73 СУ „Владислав Граматик“ в София за проекта „Нови хоризонти“.В училището ще се обособят специални помещения за експериментална работа по физика и химия. Училището се стреми да създаде условия за формиране на интереси към природните науки и да подпомогне учениците за тяхното професионално ориентиране. Новите оборудвани помещения ще се използват както за кабинети по физика и химия, така и за работа по „Занимания по интереси“, работа по проекти и други дейности, свързани с разширеното обучение по физика и химия.

 

„Информирани за ХИВ" е проект на сдружение „Здраве без граници“, София, което цели да гарантира условия за повишаване на достъпа до информация, изследване и здравна подкрепа за уязвими от ХИВ глухи младежи от София, Пловдив, Варна, Стара Загора и Плевен

 

Търсене на новини
  • Vivacom с три приза от годишните награди за благотворителност "Златно Сърце"

    Журито отличи компанията в категориите „Устойчива социална политика“, „Подкрепа и развитие на общини и региони“ и „Здраве и здравни инициативи“

    18.05.2022 г., София – Vivacom спечели три призови награди „Златно сърце“ за цялостното си отговорно социално поведение в осмото издание на годишния конкурс на сп. Business Lady за благотворителност и корпоративно-социална отговорност. Престижните отличия бяха връчени на 17 май по време на бляскава церемония в Интер Експо Център в столицата.

      

    Vivacom получи три първи места в категориите „Устойчива социална политика“ за цялостната и постоянната си политика за корпоративна социална отговорност, „Подкрепа и развитие на общини и региони“ за инициативата си Vivacom Регионален грант и „Здраве и здравни инициативи“ за активната си дейност, свързана с борбата с Covid-19.

      

    „Изключително благодарни и поласкани сме от тези отличия, защото през изминалата година екипът на Vivacom вложи сърцата си, за да осъществи всички проекти, свързани с корпоративната ни социална отговорност. Ние вярваме, че в трудни времена като настоящите е наистина важно да свържем бизнеса и социалните ангажименти, а корпоративните ценности са една от най-добрите и устойчиви възможности за просперитет на компанията и заради това продължаваме да влагаме най-доброто от себе си“, каза по време на церемонията Галина Софрониева, директор „Човешки ресурси“ във Vivacom.

     

    Отличената на първо място инициатива на Vivacom в категорията „Подкрепа и развитие на общини и региони“ e Регионалният грант. Тя подпомага развитието на регионите чрез безвъзмездно финансиране на проекти на местните общности. Кампанията стартира преди 7 години, като общата инвестиция на телекома за този период е над 446 000 лв. в над 95 проекта от цялата страна.  

     

    Друга кампания, донесла призово място Vivacom в наградите „Златно сърце“, е националната дарителска кампания Операция „Жълти стотинки“. Вече 10 години чрез нея компанията подкрепя социални каузи в името на деца и младежи, с инвестиция от над 600 хил. лв., дарени за 5 каузи. В десетото юбилейно издание Операция „Жълти стотинки“ събира средства за Сдружението на олимпийските отбори по природни науки (СООПН) за подготовката и участието на младежите от националните отбори в международни състезания.

     

    Наградите за благотворителност и корпоративна социална отговорност „Златно сърце”  събират на едно място инициаторите на едни от най-успешните социално отговорни инициативи. Те отличават компаниите и личностите, които са допринесли за реализирането на смислени проекти в помощ на обществото и на отделни групи, и им дават възможност да споделят вдъхновяващи истории. „Златно сърце” иска да даде гласност на различни професионални успехи, качества и постижения, споделяйки добри практики и изпитани управленски модели, като по този начин се даде пример и бъдат насърчени все повече компании и личности да се включат в подобни инициативи.

    20.05.2022
  • Николай Гаврилов е новият Главен технически директор на Vivacom

    Той е избран след проведен конкурс между 140 кандидати от страната и чужбина

     

    Николай Гаврилов зае поста Главен технически директор на Vivacom, считано от 09 март т.г. Той е избран след проведен конкурс между 140 вътрешни и външни кандидати от България и от чужбина. 

     

    Николай има над двадесет години опит в сферата на телекомуникациите, като последните десет от тях са във Vivacom. До момента той ръководеше дирекция „Оперативно управление на мрежата“ в компанията. Отговарял е за наблюдение, поддръжка и контрол на мрежата и услугите, управление на инциденти и промени. Развивал е технологични проекти за оператори в Германия, Алжир и Македония. Той е магистър по Комуникационна техника и технологии от ТУ – гр. София.

     

    Наред с технологичното обновление и непрекъснатото повишаване на качеството на мрежите и услугите, основен фокус на Vivacom е клиентското изживяване и удовлетворение на нарастващите изисквания на потребителите. Това е и ключов приоритет в отговорностите на новия технически директор.

     

    За мен е гордост и изключително голяма отговорност да поема поста Главен технически директор. Поставили сме си амбициозни цели за развитие на мрежите ни и надграждане на услугите, които предоставяме, за да сме първият избор за доставчик на конвергирани телеком услуги на българските потребители“, каза Николай Гаврилов.

     

    Новото назначение е още една положителна крачка в стратегията на Vivacom като част от водещия телекомуникационен и медиен оператор в Югоизточна Европа United Group, да предоставя най-иновативните технологични решения за потребителите си, както и най-доброто клиентско изживяване.

     

     

     

     

    14.03.2022
  • Vivacom реорганизира своята Главна техническа дирекция

    В нея се създават нови технически направления, които ще се ръководят от професионалисти с богат опит в компанията

    Vivacom преструктурира своята Главна техническа дирекция. В нея се създават нови направления, които са ангажирани с развитие, управление и поддръжка на различните технологии, част от голямото портфолио от услуги, предлагани от телекома. Ръководители на дирекциите „Мобилен достъп“, „Опорни мрежи за данни и глас“, „Оперативно управление на мрежата“, „Транспортни мрежи и ТВ платформи“, „Фиксиран достъп“ и “Предоставяне и поддръжка на услуги“ стават професионалисти с доказан опит в компанията, висока експертизаи лидерски умения:
     

    • Бойчо Станков – Директор Мобилен достъп;
    • Борис Назаров – Директор Опорни мрежи за данни и глас;
    • Николай Гаврилов – Директор Оперативно управление на мрежата;
    • Николай Стамболиев – Директор Транспортни мрежи и ТВ платформи;
    • Петър Димов – Директор Фиксиран достъп;
    • Филко Михайлов – Директор Предоставяне и поддръжка на услуги
       

    „Новите директори на техническите направления нееднократно са доказвали своя професионализъм и мотивация. Те оправдаха сериозната отговорност да стартират първата у нас 10 Gbps оптична мрежа[1], както и първата търговска 5G мрежа, която е и с най-бързата[2] в страната, и с най-голямо покритие[3]. Сред другите им значителни постижения са внедряването на 5G фиксирана безжична мрежа за достъп, подмяна и надграждане на основната мобилна мрежа, EON CDN разширяване на покритието с бърза IP мрежа с увеличен капацитет, техническа и организационна интеграция на новопридобитите оператори, съчетани с непрекъснато повишаване на качеството на мрежата и услугите с ключови показатели за ефективност, фокусирани повече от всякога върху клиентското изживяване и удовлетвореност във всяка точка на контакт с потребителите. Те са доказателство за това, че Vivacom развива професионалните и лидерските качества на своите служители. Убеден съм, че тези промени са важна стъпка за реализиране на  амбициозните ни планове за обезпечаване на масова достъпност до най-модерните технологии” – каза Николай Андреев, Главен изпълнителен директор на Vivacom.

      

    • Бойчо Станков, директор Мобилен достъп, се присъединява към Vivacom през 2008 г. и повече от 10 години успешно ръководи екипите по планиране на безжични и мобилни мрежи. Той участва във внедряването на ключови проекти на компанията и е двигател на иновации в управлението на мобилните мрежи. Бойчо е магистър по Комуникационна техника и технологии от ТУ – гр. София и притежава професионална квалификация по Бизнес и финанси.
    • Борис Назаров, директор Опорни мрежи за данни и глас, е част от екипа на Опорни мрежи във Vivacom от 2005 г. Той притежава висока експертиза и богат международен опит в управлението на проекти, свързани с качество и изграждане, както на фиксирани, така и на мобилни мрежи. Борис е магистър по Съобщителна техника и системи от ТУ – гр. София.
    • Николай Гаврилов, директор Оперативно управление на мрежата, има над двадесет години опит в сферата на телеком технологиите, последните десет от които са във Vivacom. Развивал е технологични проекти за оператори в Германия, Алжир и Македония. В компанията Николай отговаря за наблюдение, поддръжка и контрол на мрежата и услугите, управление на инциденти и промени. Той е магистър по Комуникационна техника и технологии от ТУ – гр. София.
    • Николай Стамболиев, директор Транспортни мрежи и ТВ платформи, става част от компанията през 2004 г., в екипа по технологии за достъп. Скоро след това поема управлението на отдел Архитектура на фиксираната мрежа, а през 2012 г. – на Архитектура на Опорни мрежи и ТВ Платформи, ръководейки ключови технологии и процеси. Николай е магистър по Комуникационна техника и технологии от ТУ – гр. София.
    • Петър Димов, директор Фиксиран достъп, ръководи екипа на Фиксиран широколентов достъп от 2014 г., стъпвайки на своя опит и постижения в телеком сектора в конкуренти компании. Той е ключов експерт и управлява емблематични проекти за фиксираната мрежа на компанията. Петър е магистър по Телекомуникации от НБУ – гр. София, завършва MBA, Executive Management Program в Мадрид, Испания, а в момента се квалифицира в Програма за организационна ефективност в Оксфорд, Великобритания.
    • Филко Михайлов,  директор Предоставяне и поддръжка на услуги, стартира своята кариера в Телекомуникации гр. Варна. През годините заема различни йерархични позиции в техническа дирекция. Той е работил по ключови проекти за компанията, като Цифровизация на мрежата, Оптимизация на фиксираната мрежа, аутсорсинг и инсорсинг на част от Техническа дирекция. През последните 15 години ръководи направление Експлоатация, и заедно с екипа си отговаря за предоставянето на услугите до крайните клиенти на компанията, както и за поддръжката им. Филко е магистър по Телекомуникации от ВМЕИ-Варна.



    [1] Скорости до 10 Gbps в части от София, Пловдив, Стара Загора, Бургас и Варна. 

    [2] Според анализ на Ookla®, основан на данните от Speedtest Intelligence® за 01.07.-31.12. 2021, валидни само за най-бързата 5G мрежа. Търговските марки на Ookla се използват с разрешение. 

    [3] Най-голямо покритие на 5G мрежа след сравнение по публично достъпна информация към 16.08.2021 г. за 5G покритието на операторите по брой населени места и курорти. 5G мрежата е достъпна за всички настоящи и бъдещи клиенти с мобилни абонаментни планове и съвместими устройства. 




    02.03.2022
  • Vivacom отново в престижната ранг листа Fast 10

    Топ 10 на най-бързо развиващите се компании по ръст на приходите от сателитни услуги в света

    Vivacom отново влизав топ 10 в престижната ранг листа Fast 10, класираща всички доставчици на сателитни услуги за бизнес клиенти, въз основа на годишния ръст на приходите спрямо миналата година. Класацията се прави ежегодно от Световната телепорт асоциация (World Teleport Association – WTA).

     

    Като част от United Group, водещ телекомуникационен и медиен оператор в Югоизточна Европа, Vivacom прави значителни инвестиции в развитието на своята земна станция Плана. Благодарение на тях и на екипа от професионалисти, който се грижи за нуждите на клиентите, сателитният бизнес на компанията се разраства и осигурява висококачествени и надеждни услуги в Европа, Африка, Близкия изток и Латинска Америка. Vivacom излъчва над 400 телевизионни канала за пренос към различни оператори и крайни клиентии предоставя линии за пренос на данни на корпоративни клиенти на няколко континентa, включително Антарктида, за българските учени в базата ни на о. Ливингстън.

     

    Vivacom си партнира с някои от най-големите сателитни оператори в света, които ползват сателитна станция Плана за свои услуги.

     

    „Класирането ни отново в топ 10 най-бързо развиващи се оператори по ръст на приходите е доказателство, чевсяка година успяваме да надградим постигнатото през предишната и да привлечем нови клиенти.“, коментира Владимир Рангелов – директор Броудкастинг услуги.

     

    Повече информация за класацията на адрес:  https://www.worldteleport.org/news/594359/World-Teleport-Association-Publishes-Top-Operator-Rankings-for-2021.htm

    02.02.2022
  • United Group завършва придобиването на гръцкия телекомуникационен оператор Wind Hellas

    United Group ще обедини Wind и Nova, за да създаде конвергиран оператор, който е вторият по големина доставчик на гръцкия пазар както във фиксираните услуги, така и за платена телевизия.

    United Group ще обедини Wind и Nova, за да създаде конвергиран оператор, който е вторият по големина доставчик на гръцкия пазар както във фиксираните услуги, така и за платена телевизия.

     

    United Group ще инвестира най-малко още 1,3 милиарда евро в Гърция през следващите пет години.

     

    Главният изпълнителният директор на Wind Hellas Насос Заркалис (Nassos Zarkalis) ще отстъпи своевременно и позицията му ще бъде наследена от главният финансов директор Харис Кириакопоулос (Haris Kyriakopoulos)

      

    Тази сряда United Group, водещият доставчик на телекомуникационни и медийни услуги в Югоизточна Европа, обяви, че е завършила придобиването на гръцкия телекомуникационен оператор Wind Hellas.

     

    United Group ще обедини Wind с Nova, за да създаде конвергиран оператор със силно присъствие в гръцките домакинства, който ще бъде играч номер две на пазара както на фиксирани услуги, така и в услугите за платена телевизия.

     

    Подчертавайки значението на Гърция за United Group, базираната в Нидерландия компания ще инвестира поне още 1,3 милиарда евро в страната през следващите пет години, като се съсредоточи върху приоритети като разширяване на оптичната си мрежа, разгръщане на 5G и платена телевизия.

     

    Към днешна дата United Group – чиято оптична мрежа от следващо поколение е най-голямата в региона – е инвестирала 1,4 милиарда евро на гръцкия пазар. Това е сред най-големите инвестиции, направени в Гърция през последните години.

     

     

    Значителна сделка

    "Придобиването на Wind Hellas е важно събитие за United Group и гръцкия телекомуникационен пазар. Правим нова стъпка в ангажимента си да доставим на гръцките потребители пълен асортимент от най-добрите продукти и услуги, които нашата индустрия може да предложи", каза главният изпълнителен директор на United Group Виктория Боклаг.

      

    "Дигитализацията и изграждането на покритие с оптична мрежа в Гърция са в процесна създаване. Чрез инвестициите, които правим и чрез прилагане на нашия значителен експертен опит от осем пазара, ще изиграем ключова роля и на двата фронта, доставяйки невероятни продукти и най-доброто клиентско преживяване на гръцките потребители и бизнес клиенти", добави Боклаг.

     

     

    Промяна в управлението на Wind Hellas

    United Group заяви, че изпълнителният директор на Wind Hellas Насос Заркалис незабавно ще отстъпи от позицията си. Изпълнителният съвет на United Group благодари на Заркалис за лидерството му в продължение на повече от десетилетие и за това, че ръководи трансформацията на Wind Hellas в динамичен бизнес, който осигурява най-доброто потребителско изживяване. Заркалис ще остане в качеството си на съветник на Управителния съвет в продължение на три месеца, за да съдейства през преходния период.

     

    Финансовият директор Харис Кириакопоулос е избран да наследи Заркалис като главен изпълнителен директор. Той ще бъде отговорен да гарантира, че Wind Hellas продължава да изпълнява своето търговско и оперативно представяне, като същевременно ще помага за  планирането на предстоящото сливане с Nova.

     

    United Group добави, че разработването на детайлен план за интеграция е приоритет пред мениджмънта на Групата, както и пред локалния управленски екип.

     

    United Group навлезе на гръцкия пазар през 2020 г. с придобиването на Nova, компанията, която въведе платена телевизия и интернет в Гърция. Оттогава тя предприе редица значителни стъпки, за да засили присъствието си на местния пазар, като сред тях е ребрандиране на бизнеса и въвеждане на EON TV, най-популярната телевизионна платформа в региона.

     

    Последната стъпка на компанията, придобиването на Wind Hellas, добавя още 3,4 милиона единици, генериращипарични потоци (RGUs*) към United Group, с които общата сума на Групата е 15,2 милиона RGUs, включително 4,7 милиона в Гърция.

     

    *Единица, генерираща парични потоци (RGU) е индивидуален абонат на услуга, който генерира периодични приходи за компания

      

    12.01.2022
  • Vivacom има най-бързата 5G мрежа в България според световния лидер при приложенията за тестване, събиране на данни и анализ на фиксираните и мобилните мрежи* – Ookla®

    Vivacom изгради най-бързата 5G мрежа* в България, която е и най-голямата в страната**

    Със Speed ScoreTM от 417,27[1] 5G мрежата на Vivacom е най-бързата в България на базата на проучване на Ookla® на Speedtest Intelligence®  през третото и четвъртото тримесечие на 2021 г. Резултатите се базират на 52 578 потребителски теста, направени в периода 1.7–31.12.2021.*

     

    Освен независимото международно признание за скорост, 5G мрежата на оператора е и най-голямата в страната, с покритие в над 220 населени места и курорти. Vivacom е първият телеком в България, който пусна търговска мрежа от пето поколение през септември 2020 г. Само година по-късно, благодарение на стратегическите инвестиции, както и на експертизата на екипа на компанията, клиентите на Vivacom могат да се възползват от предимствата на най-бързата и най-голямата 5G мрежа в България. Телекомът удвои инвестициите си в мобилната си инфраструктура, след като през април миналата година получи 5G лиценз. През следващите 5 години Vivacom планира да инвестира 500 млн. евро в своята инфраструктура за да може да развива и предлага най-иновативните и полезни услуги за своите клиенти, .

      

    „Гордеем се, че само за една година успяхме да изградим най-бързата и най-голяма 5G мрежа в България. За нас е стратегически приоритет да инвестираме в технологиите на бъдещето и да предоставим на нашите клиенти най-бързата и надеждна свързаност. Мрежата от пето поколение ще ни позволи да променим изцяло начина, по който работим, живеем и се забавляваме. Клиентите на Vivacom имаха предимството не само първи да получат достъп до 5G технологията, но и днес да използват най-бързата мрежа от пето поколение в България. Като част от United Group за нас е важно не само да сме най-добрите в страната, но и да получаваме признание на европейско ниво. Голямата ни цел е да поставим убедително България на картата на лидерите в качествените комуникационни, дигитални и развлекателни услуги в Европа”, каза Николай Андреев, главен изпълнителен директор на Vivacom.

      

    „Нашата стратегия от самото начало е да инвестираме в максимално покритие, съчетано с увеличен капацитет, където е най-необходимо. Затова следвахме най-добрите и иновативни световни практики и пуснахме нашата 5G мрежа, използвайки технология за динамично споделяне на спектъра (DSS). Така в момента работим не с една, а с две честоти за 5G – 1800MHz и 3600 MHz, за да можем да предложим най-голямото и най-бързо 5G покритие с до 2 Gbps широколентови скорости (6 пъти по-високи от 4G). Това ни позволява да не правим никакви компромиси между покритие и скорост, а и двете да бъдат постигани едновременно, за да могат ползите от новата технология да достигнат до клиентите ни във всички населени места с над 5000 жители, което е над две трети от населението в България“, допълва Бойчо Станков, директор Мобилен достъп в Главна техническа дирекция на Vivacom.

     

      

      

    *Според анализ на Ookla®, основан на данните от Speedtest Intelligence® за 01.07.-31.12. 2021, валидни само за най-бързата 5G мрежа. Търговските марки на Ookla се използват с разрешение. Повече на vivacom.bg.

      

      

    ** Най-голямо покритие на 5G мрежа след сравнение по публично достъпна информация към 07.01.22 за покритието на операторите по брой населени места и курорти. 

      

    Ookla е световен лидер в тестването на скоростта във фиксирани и мобилни мрежи. Водещото им приложение Speedtest е прецизен, независим и точен метод за измерване на скоростта, който се е доказал като глобален златен стандарт в индустрията, базиран на данни от над 10 млн. потребителски теста на ден.

    Повече за методологията Speedtest на Ookla може да видите тук.

       

    [1] Speed ScoreTM включва измерване на скоростта на изтегляне (download) и качване (upload) на победителя в България, за да оцени достигнатите скорости в мрежата.

     

     

    10.01.2022
  • Европейската комисия одобрява придобиването на гръцкия телекомуникационен оператор Wind Hellas от United Group

    Решението дава зелена светлина на базираната в Нидерландия United Group да предприеме последните стъпки за завършване на сделката

    22.12.2021 г. – Европейската комисия безусловно одобри придобиването на гръцкия телекомуникационен оператор Wind Hellas от United Group, водещият доставчик на телекомуникационни и медийни услуги в Югоизточна Европа.

     

    Решението дава зелена светлина на базираната в Нидерландия United Group да предприеме последните стъпки за завършване на сделката, която беше обявена през август 2021 г.

     

    United Group ще слее Wind с Nova – съществуващия си операторна фиксиран интернет и доставчик на платена телевизия в Гърция, който бе придобит през ноември 2020 г. Така United Group ще създаде напълно конвергиран оператор, който ще бъде играч номер две на пазара както в широколентовия интернет, така и в услугите за платена телевизия.

     

    United Groupочаква да завърши сделката през януари 2022 г.

     

    В България United Group притежава телекомуникационния оператор Vivacom и най–голямата мултиплатформена медийна компания в страната - „Нова Броудкастинг Груп“.

     

    22.12.2021
  • Vivacom разширява покритието си на интернет и телевизия във Великотърновска област и региона

    Компанията е постигнала съгласие да придобие 100% от дяловия капитал на Телнет ООД – един от доставчиците с добре развита мрежа и дистрибуция в региона и дългогодишна репутация за качество и добро обслужване

    03.12.2021 г. гр. София Като част от стратегията си да предлага достъп до висококачествени фиксирани услуги на повече потребители, Vivacom продължава да разширява покритието си във Велико Търново, Горна Оряховица, Павликени, Севлиево, Бяла, както и до повечето населени места в региона. Компанията е постигнала съгласие да придобие 100% от дяловия капитал на Телнет ООД – един от доставчиците с добре развита мрежа и дистрибуция в региона и дългогодишна репутация за качество и добро обслужване.

     

    Телнет ООД предлага интернет и телевизия за частни клиенти, както и редица услуги за бизнес клиенти, сред които MAN услуги, хостинг, колокация, както и на индивидуални проекти за изграждане на кабелни системи. Операторът има присъствие в над 110 населени места в областите Велико Търново, Русе и Габрово.

     

    С новото придобиване Vivacom ще комбинира своя дългогодишен опит в поддържането и предлагането на висококачествени телеком услуги с добре развитата локална инфраструктура на Телнет ООД, за да осигури достъп до новите технологии на още повече потребители.

     

    Сделката подлежи на всички необходими одобрения от страна на съответните регулаторни органи и се очаква да бъде приключена през 2022 година.

     

    В процеса на преговори и реализиране на сделката Телнет са съветвани от Raiffeisenbank (Bulgaria) EAD и CMS Sofia, а Vivacom – от Challenger Capital и Камбуров и съдружници.

    03.12.2021
  • Стартира седмото издание на Vivacom Регионален грант

    Програмата има нови приоритетни области и срокът за кандидатстване е до 12 януари 2022 г.

    26.11.2021 г. гр. София Днес стартира седмото издание на Vivacom Регионален грант. Програмата подкрепя финансово и логистично обществено значими каузи на граждански организации, които имат новаторски идеи за решаване на важни проблеми за местните общности в малките и големи населени места. Регионалният грант се осъществява в партньорство с Българския център за нестопанско право (БЦНП).

     

    Тази година Програмата се фокусира основно върху две приоритетни области - образование и опазване на околната среда. На специално онлайн събитие Vivacom и БЦНПпредставиха новия фокус на кампанията и стъпките, които гражданските организации трябва да предприемат, за да кандидатстват за финансиране и да изпълняват по-ефективно проектите си в условията на засилени противоепидемични мерки. ПР експерти запознаха участниците с най-важните правила в комуникациите на НПО в сферата на образованието и опазването на околната среда.

     

    "Ако първите седем години поставят основата, то тази на Vivacom Регионален грант е солидна, устойчива и променяща в позитивна посока средата за местните общности в България. Седмото издание на програмата се фокусира върху образование и опазване на околната среда – две теми, които изискват дългосрочни и постоянни усилия, иновативни подходи и отдаденост. Това са параметри, които вярваме, че кандидатстващите за подкрепа ще интегрират в своите проекти, и че отново ще имаме много стойностни предложения." – сподели Веселка Вуткова, директор Корпоративни комуникации във Vivacom.

     

     „Проблемите, създадени от пандемията, ни научиха, че само заедно можем да намираме добрите и работещи решения. Затова и гражданските организации, с техните инициативи за промяна и борба за благополучие са толкова важни. Горди сме да кажем, че заедно с Vivacom откриваме седмото издание на Регионалния грант, което ще отвори прозорец за нови и вдъхновяващи истории как можем да се справим по-добре тук и сега“ - сподели Надя Шабани, директор на Български център за нестопанско право, дългогодишен партньор на инициативата.

     

    Общият размер на фонда в седмото издание е 60 000 лв. Стойността на гранта, който може да получи всеки проект, е до 5 000 лева. Продължителността на проекта трябва да бъде до една година. Няма ограничение в броя проекти, които една организация може да подаде. В Програмата могат да кандидатстват и организации, които вече са получилифинансова подкрепа предходни години. Важното е инициативите да са с образователна или екологична тематика и да са насочени към промяна, полезна за местната общност.

     

    Проектните предложения се изпращат до 12 януари 2022 г. само онлайн, чрез попълване на електронен формуляр за кандидатстване на www.vivacomfund.bg/regionalgrant/apply

     

    За изминалите шест години в рамките на Програмата Регионален грант, Vivacom е предоставил над 382 420 лв. за 82 проектни идеи на 77 граждански организации. Въпреки здравната криза и икономическата рецесия Vivacom Регионален грант отново застава зад обществено значимите каузи, които отговарят на следните критерии:

     

    1) Фокус върху образование или опазване на околната среда;

    2) Полза от реализирането на инициатива или решаване на проблем за местната общност;

    3) Въвличане на местната общност.

     

    Победителите в седмото издание на Vivacom Регионален грант ще бъдат обявени през март 2022 г. Журито, което ще оценява и подбира проектите тази година, е в състав:Веселка Вуткова, директор „Корпоративни комуникации” във Vivacom, Ива Дойчинова, журналист и активист за граждански каузи, Иван Кънчев, съосновател на Сдружение „Българска история“, Райко Байчев, журналист в онлайн медията Actualno.com, Надя Шабани, директор на Български център за нестопанско право.

      

    Повече информация и условията за кандидатстване в Регионалния грант ще намерите на сайта  https://vivacomfund.bg/regionalgrant/, както и на НПО Портала (www.ngobgb.info), медиен папартньор на Регионалния грант от началото на кампанията.

     

    26.11.2021
  • Vivacom получи награда от МВР за активните си действия в борбата с телефонни измами

    Атанас Добрев получи отличието от министъра на вътрешните работи Бойко Рашков

    19.11.2021 г., София – Vivacom получи признание за ефективното си сътрудничество с правоохранителните органи на България за противодействие на телефонните измами в страната. Главният изпълнителен директор на компанията – Атанас Добрев, получи наградата лично от министъра на вътрешните работи – Бойко Рашков, на специална церемония в сградата на МВР, поведена на 19.11.2021 г. Отличие получи и Пламен Василев – директор Сигурност в телекома.

     

    От Министерство на вътрешните работи изразиха благодарност към Vivacom, че е първият оператор, предприел активни мерки за борба с телефонните измами.

     

    По предложение на Главна дирекция „Национална полиция“ за съвместни комплексни мерки, от края на м. февруари 2019 г. Vivacom започва да прилага допълнителни действия за извънреден мониторинг, ангажира допълнителен човешки и финансов ресурс с цел максимално ограничаване на възможностите за извършване на телефонни измами спрямо своите абонати.

     

    Сформиран е екип от експерти на Финанси, Техническа дирекция и Сигурност на компанията и е създадена организация за ежедневен мониторинг на телекомуникационното пространство за нетипичен трафик, изразяващ се в набирани последователно множество стационарни номера от мрежата на оператора от чуждестранни и български мобилни номера, и неговото ограничаване.

     

    От 26 февруари 2019 г. до момента е ограничен достъпът до мрежата на оператора на над 18200 български и чужди мобилни номера с типично трафично поведение на „телефонни измамници“.

    Вследствие на предприетите активни мерки, по данни на Vivacom, проведените телефонни разговори с цел измама към абонати на стационарни номера – клиентина компанията, от 222 605 през 2019 г. са намалели до 29 049 през 2020 г., а през десетте месеца на настоящата година са сведени до около 3 000 опита за измама.

     

    За ефективността на тези действия сочат и данните от официалната полицейска статистика - ако през 2018 г. са регистрирани 1175 телефонни измами, то през 2019 г. те стават 561, а през миналата година броят им спада до 129. Тенденцията се запазва и през настоящата година - за десетте месеца на 2021 г. се отчита спад при регистрираните телефонни измами близо 10 пъти спрямо аналогичния период на миналата година. Освен това със съдействието на Vivacom през 2021 г. са предотвратени повече от 30 измами.

     

    В резултат на проведените съвместни комплексни мероприятия между МВР и Vivacom броят на заявените измами е намалял около 10 пъти, а измамливите повиквания спрямо абонатите на оператора – близо 100 пъти.

     

    „Това е изключително важно признание на мен и за Vivacom. Сигурността на нашите потребители винаги е била приоритет на компанията и съм изключително горд, че партньорството ни с Министерство на вътрешните работи дава такива добри резултати“, коментира Атанас Добрев. „То е пример, че обществено-значимите цели, каквато е борбата с телефонните измами, могат да бъдат постигнати успешно единствено с партньорство между бизнеса и държавните институции“, допълни той.

     

    19.11.2021
  • United Group назначи Николай Андреев за главен изпълнителен директор на Vivacom България

    Дирк Геркенс е новият главен изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп

    United Group, водещият доставчик на телекомуникационни услуги и медии в Югоизточна Европа, обяви в сряда, че Николай Андреев е назначен за главен изпълнителен директор на българския телеком-оператор Vivacom, считано от 1 декември.

     

    Николай Андреев - настоящият главен изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп, най-голямата мултиплатформена медийна компания в България, част от United Media,медийното подразделение на United Group - поема поста от Атанас Добрев, който обяви своето оттегляне през август.

     

    United Group съобщи, че Дирк Геркенс, Директор „Програмиране, продукция и рекламни продажби“ на United Media, е назначен за главен изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп. Геркенс, чийто професионален опит включва позиции като главен изпълнителен директор на RTL Klub и главен изпълнителен директор на TV2 в Унгария, ще съчетае новите отговорности с лидерската си роля в United Media.

     

    „Имаме удоволствието да обявим имената на двама утвърдени мениджъри. Ники е всестранно развит професионалист, с доказани лидерски качества в различни индустрии. Той свърши изключителна работа за развитието на Нова Броудкастинг Груп, до днешния успех на компанията. А Дирк е високо ценен европейски телевизионен мениджър с над 25-годишен опит в тази сфера“ – каза главният изпълнителен директор на United Group Виктория Боклаг.

     

    „От името на борда на компанията, искам да благодаря на Атанас за развитието на Vivacom под негово ръководство през последните осем години и половина, както и за успешното интегриране на компанията в United Group. Радвам се, че назначаваме много успешен лидер от групата, който да продължи работата му“ – заяви тя.

     

    Боклаг изрази увереност, че с новите главни изпълнителни директори Vivacom и Нова Броудкастинг Груп ще надградят успеха, който имаха през последните години. „Българският пазар и нашият бизнес тук са много важни за United Group. Сигурна съм, че развитието ина Vivacom, и на Нова Броудкастинг Груп ще продължи да се разгръща все по-силно“ – каза още тя.

     

    Николай Андреев се присъединява към Нова Броудкастинг Груп през 2009 година като главен финансов директор, а през 2019 година поема управлението на компанията. Преди това е бил финансов директор и директор „Връзки с инвеститорите“ в Девин АД. Заемал е различни ръководни позиции за България и страните от Централна и Южна Европа в международната корпорация Юниливър.

     

    През 2014 година печели отличието „Най-добър финансов директор“ на годишната церемония на Форума на финансовите директори на EY и Forbes за неговите професионални постижения и за приноса му към развитието на професията. Николай Андреев е магистър по финанси.

     

    Дирк Геркенс се присъедини към United Group миналата година  и е част от Борда на директорите на United Media. Той  участва пряко в управлението на Нова Броудкастинг Груп, след като компанията беше придобита от United Group преди почти една година.

     

     

     

    За United Group Със седалище в НидерландияUnited Group е водещият телекомуникационен и медиен оператор в Югоизточна Европа. Оперираща в осем държави, компанията има повече от 11 млн. потребители и близо 12 500 служители.  United Group има най-широкото покритие на мрежа в региона и предлага на потребителите най-привлекателната селекция от телевизионно съдържание от целия свят. Значителните инвестиции в дигитална инфраструктура, съдържание и технологии гарантират качеството на предлаганите продукти и услуги. От март 2019 година мажоритарен собственик на United Group е BC Partners, една от най-големите глобални инвестиционни компании.

     

    За повече информация посетете https://united.group/ и http://www.unitedmedia.net

     

     

    17.11.2021
  • Стоян Каранлъков е назначен за член на управителния съвет на Vivacom

    Надзорният съвет на Vivacom взе решение за назначаването на Стоян Каранлъков за член на управителния съвет на компанията, като това ще бъде заявено за вписване в Търговския регистър.

    12.11.2021 г., София: Надзорният съвет на Vivacom взе решение за назначаването на Стоян Каранлъков за член на управителния съвет на компанията, като това ще бъде заявено за вписване в Търговския регистър.

      

    От септември 2021 г. Стоян Каранлъков пое поста на Главен търговски директор на Vivacom. Той е част от структурата на компанията вече повече от 12 години, през които е преминал през различни управленски нива - от Зонален мениджър магазинна мрежа, през Старши мениджър, управляващ зона север и зона юг, до позицията Директор магазинна мрежа, която заема от 2015 година до м. септември.

      

    Стоян Каранлъков има висше икономическо образование и повече от 19 години професионална практика в телекомуникационния сектор. Стабилното кариерно израстване в рамките на Vivacom и отличното познаване на българския телекомуникационен пазар са сериозна предпоставка за успеха му като Главен търговски директор, отговорен за стратегическото развитие на основните функции под него - продажби частни клиенти, обслужване на клиенти и развитие на продажбите.

      

    Останалите членове на Управителния съвет на компанията са главният изпълнителен директор, главният технически директор и главният финансов директор. Те взимат решения за оперативното ръководство на компанията.

     

    12.11.2021
към контакти