Радослав Златков

 

 

За нас качеството на услугите винаги стои на първо място

Радослав Златков
Мобилната мрежа на VIVACOM отново получи признание за най-доброто покритие в страната. Как го спечелихте?

 

Наградата е базиранa на анализ на Ookla, за първата половина на 2019 г.* и се отнася за цялата ни мобилна broadband мрежа, включително и за 4G технологията. Компанията ни отбелязва най-висок резултат в сравнение с тестовете в останалите мобилни мрежи, направени от потребители с приложението Speedtest® на Ookla в цялата страна. Направени са повече от 5 милиона теста на над 177 хиляди локации в България. Ние постигаме най-висок резултат в показателя Coverage Score™, който обхваща както броя локации, на които даден оператор има покритие, така и качеството на самата мобилна услуга.

 

 

 

Тази година брандът VIVACOM отбелязва 10 години. Как се развиха мрежите и услугите за този период?

 

Успешно трансформирахме компанията в дигитален телеком от ново поколение, стартирайки от оператор, предлагащ само фиксирани услуги. Получихме лицензията за мобилен оператор трети, 10 години след първия, но днес вече имаме мобилната мрежа с най- добро покритие. Това е възможно благодарение на изключителния екип професионалисти, които работят в компанията, както и на постоянните ни инвестиции. За последните 10 години те надхвърлят 1 милиард и 800 милиона лева. За нас качеството на услугите винаги стои на първо място и стремежът ни е да направим технологиите достъпни за повече хора. Затова не спряхме, когато пуснахме високоскоростната 4G мрежа (и то не само в големите градове), а надградихме мрежата до LTE advanced, за да осигурим още по-високи скорости за мобилен интернет в над 615 населени места. Паралелно стартирахме редица нови услуги като HD Voice, 4G Voice и Voice over WI-FI. А с оптичните ни мрежи покриваме 1 700 000 домакинства в 27 големи града и 156 по-малки населени места. Това ни дава възможност да предоставяме високоскоростен фиксиран интернет и IPTV на жителите в тях. Обратната връзка от клиентите ни показва, че отбелязваме ръст в един от най-важните показатели за тяхната удовлетвореност - NPS (Net Promoter Score) като цяло за бранда VIVACOM, и запазваме стабилни нивата или имаме ръст при отделните услуги - мобилни, домашен интернет и телевизия, измерени за третото тримесечие на 2019 г. спрямо същия период през 2018 г. Това рефлектира и върху финансовите ни резултати – за 2018 г. сме доставчик номер 1 на IPTV и широколентов фиксиран интернет. Инвестициите ни във всички мрежи продължават, както и модернизацията на вътрешните ни системи и процеси и превръщането ни в omni-channel компания.

 

 

 

Какво да очакваме в бъдеще?

 

Предстои изграждането на мрежата от пето поколение или 5G, за която в момента провеждаме тестове. И при тази технология, както досега, VIVACOM ще се стреми да предостави високо качество и да отговори на нуждите на потребителите.

 

 

 


*Измерването на покритието по територия е според анализ на Ookla®, основаван на данните от Speedtest Intelligence® за първото шестмесечие на 2019 г., извършен по тяхна методология. Търговските марки на Ookla® се използват с разрешение. Повече информация на www.vivacom.bg

 

Open cookie bot settings