VoLTE и VoWiFi

 

Какво е VoLTE

  

VoLTE е услуга, която е базирана на технологията Voice over LTE. Благодарение на тази технология разговорите в мобилната мрежа са с кристален звук, с много по-бързо свързване и много по-високо качество. Разговорите се таксуват съгласно мобилния план.

  

 

 

Какво е VoWiFi

  

VoWiFi е услуга базирана на Voice over WiFi, което е допълнителна технология за VoLTE. Където е възможно, VoLTE повикванията могат да бъдат безпроблемно предадени между LTE и WiFi мрежата, към която е свързано устройство и обратно.

  

Услугите VoLTE и VoWiFi черпят от минутите, които са включени в абонаментния Ви план.

  

Необходимо е да разполагате със съвместимо устройство със съответната софтуерна версия, тарифа и 4G SIM карта. Активирате и управлявате услугата лесно чрез изпращане на SMS съобщения. Повече информация за управление на услугата чрез SMS съобщения може да откриете в „Често задавани въпроси за VoLTE и VoWiFi” по-долу в страницата.

   

 

 

  1. Често задавани въпроси за VoLTE и VoWiFi

    1. Какво е необходимо да се направи, за да използвам VoLTE?

       

      За да използвате VoLTE е нужно:

      • Вашият абонаментен план да е съвместим с услугата.
      • Вашият смартфон да е част от списъка с устройства, които поддържат VoLTE услугата в мрежата на VIVACOM и да е с последна софтуерна версия.
      • 4G VIVACOM СИМ карта.
      • 4G покритие. Карта на 4G покритието може да видите тук
      • За да се осъществи 4G разговор, трябва и двата абоната да отговорят на по-горните условия.
    2. Какво е необходимо да се направи, за да използвам VoWiFi?

       

      За да може да активиране VoWiFi услугата, трябва да имате активирана VoLTE услуга.

      За да се провеждат разговори през WiFi, e необходимо въпросната мрежа да е добавена на устройството или да е отключена за обществено ползване и устройството да се е свързало към нея.

       

    3. Има ли допълнително таксуване на услугите VoLTE и VoWiFi?

       

      При използване на услугите извън България, таксуването е при условията на международни разговори към съответните групи държави съгласно условията на конкретния абонаментен план. Обаждания към България, които са осъществени когато абонатът се е намирал извън България, се таксуват като национален разговор в България съгласно условията на конкретния абонаментен план.

       

    4. Мога ли да използвам тази услугите VoLTE и VoWiFi в роуминг?

       

      Можете да използвате VoLTE само на територията на Република България в 4G мрежата на VIVACOM. VoWiFi услугата е налична за територията на България, както и в страни от ЕС.

       

    5. Мога ли да правя обаждания през WiFi мрежа, която не е предоставена от VIVACOM?

       

      Може да правите обаждане от всяка WiFi мрежа на територията на Република България и в страни от ЕС.

       

    6. Какво ще се случи ако по време на разговор изгубя свързаност с WiFi мрежата?

       

      В случай на загуба на свързаност с WiFi мрежата на територията на Република България обаждането ще бъде прехвърлено към 4G мрежата на VIVACOM. В страни от ЕС обаждането с VoWiFi e възможно само в рамките на WiFi мрежата, към която сте свързан.

    7. Използването на VoLTE и VoWiFi пести ли батерията на мобилното устройство?

       

      Използвайки VoLTE услугата ще удължите живота на батерията на Вашето устройство, тъй като когато правите или получавате обаждане вече няма да е необходимо преминаването от 4G към 2G или 3G и обратно след приключването на разговора.

    8. Как да проверя дали имам активна VoLTE или VoWiFi услуга?

       

      За да проверите дали Вашето устройство, тарифа и СИМ карта са съвместими е услугата VoLTE изпратете безплатен SMS на кратък номер 1701 с текст “CHECK” или „ПРОВЕРКА“. При активна VoLTE или VoWiFi услуга ще се появи индикатор в горната част на Вашият дисплей.

       

    9. Мога ли да управлявам VoLTE и VoWiFi от моето устройство?

       

      В случай, че имате активирани VoLTE и VoWiFi услуги може да ги включвате и изключвате от настройките на телефона като следвате стъпките описани за съответния модел устройство.

       

    10. SMS към кратък номер 1701

       

      • За активиране на услугата VoLTE изпратете SMS с текст „START” или „СТАРТ“
      • За деактивиране на услугата VoLTE изпратете SMS с текст “STOP” или „СТОП“
      • За активиране на услугата VoWiFi изпратете SMS с текст „START WiFi” или „СТАРТ WiFi“
      • За деактивиране на услугата VoWiFi изпратете SMS с текст “STOP WiFi” или „СТОП WiFi“
      • За проверка на статуса на VoLTE и VoWiFi изпратете SMS с текст „CHECK” или „ПРОВЕРКА“
      • При всяко активиране и деактивиране на услугата е необходимо да рестартирате Вашето устройство.

       

Съвместими устройства

Каталог
към контакти