Често задавани въпроси

Как да активирам SIM карта

 

След като се абонирате за мобилна услуга от VIVACOM или активирате предплатена карта в магазин на VIVACOM, вече разполагате със SIM карта.

 

SIM картата представлява чип, който се поставя в мобилния телефон и служи за идентификация на потребителя в мобилна мрежа. SIM е съкращение от Subscriber Identification Module (Модул за идентификация на потребителя) и съхранява данни и пароли, необходими за връзка в GSM или UMTS мобилна мрежа.

Основният метод на защита на SIM картата е PIN (Personal Identification Number) код, съставен от 4 до 8 цифри. При неправилното му въвеждане 3 пъти SIM картата се блокира, като може да се разблокира с PUK (Personal unlocking code) кода, който е записан на задната част на пластиката на SIM картата.

 

За да активирате следвайте стъпките:

  1. Поставете SIM картата в мобилния телефон, както е посочено в упътването му
  2. Включете телефона, като задържите за 3-4 секунди бутона за включване.
  3. Въведете 4-цифрения PIN1 код (PIN1 кодът е отпечатан на гърба на пластмасовия носач на SIM картата) и след това натиснете OK или
  4. На екрана на телефона ще се появи индикация, че сте свързани с GSM мрежата на VIVACOM, при условие, че сте в обхвата на покритие и телефонът Ви е в изправност. Вашият мобилен номер е записан на регистрационната Ви форма. Можете да го разберете и като наберете кратък номер *99#, следвано от бутона ОK или
     

Важно! В зависимост от ползвания телефонен апарат е възможно автоматично активиране на настройките за мобилен Интернет и MMS. По принцип при активиране на картата в телефонния апарат ще получите автоматично настройките за мобилен Интернет и MMS. При първото поставяне на SIM картата в телефона, ще получите поредица от съобщения и инструкции, които е необходимо да запаметите и инсталирате на мобилния си телефон и по този начин да активирате услугите мобилен Интернет и MMS. В допълнение можете да получите автоматични настройки и като изпратите SMS на номер 90009 със следното съдържание:

 

  • За MMS настройки, изпратете „MMS”
  • За настройки за мобилен Интернет,изпратете „Inet”
     

За настройки за мобилен Интернет и MMS, изпратете „ALL“

 

Обратно към въпросите

нагоре