website accessibility
За компанията За компанията За компанията За компанията

За компанията


Vivacom е иноватор, който вече 15 години движи развитието на телеком сектора в страната. Компанията инвестира близо 3 милиарда лева в технологии, иновации, човешки ресурси и българската икономика. Благодарение на тези инвестиции над 2 милиона клиенти използват над 5,5 милиона услуги, за да се свързват, работят, забавляват и общуват неограничено. От 2020 г. Vivacom е част от United Group – водещата телекомуникационна и медийна компания в Югоизточна Европа.


Компанията предоставя изключително голям обхват от телекомуникационни решения за частни и бизнес клиенти – мобилни и фиксирани гласови услуги, високоскоростен оптичен интернет, сателитна и интерактивна телевизия от най-ново поколение, както и индивидуални предложения за нуждите на корпоративните клиенти.


Компанията предоставя изключително голям обхват от телекомуникационни решения за частни и бизнес клиенти – мобилни и фиксирани гласови услуги, високоскоростен оптичен интернет, сателитна и интерактивна телевизия от най-ново поколение, както и индивидуални предложения за нуждите на корпоративните клиенти. Телекомът разработва и редица иновативни услуги в сферата на Интернет на нещата и умните градове. Vivacom е и един от водещите партньори на местната власт, като със своите интелигентни решения създава възможности за високоскоростна цифровизация и модернизация на над 130 общини в България.


Ангажиментът ни към обществото не се изчерпва единствено с предлагането на висококачествени телекомуникационни продукти и услуги. Vivacom води последователна политика за корпоративно социална отговорност, като традиционно подкрепя обществени каузи в областта на образованието и опазването на околната среда. За 15 години компанията е дарила над 6 млн. лева за повече от 300 каузи и над 200 различни организации.



История

Телекомуникациите в страната ни водят началото си още от периода на Следосвобожденска България. През 1879 г. е създадено първото дружество за организиране и улесняване на комуникациите – Плевенската пощенска, телеграфна, телефонна и радио станция, което е и първообразът на съвременния модерен оператор.


Vivacom e наследник на първата телекомуникационна компания в България – БТК. През своята дългогодишна история компанията минава през различни етапи на съществуване – от дълъг период на държавна структура до приватизационната процедура през 2004 г.


През юни 2004 г. БТК придобива лиценз за трети GSM оператор. Лицензът е за изграждане на мобилни далекосъобщителни системи от второ поколение. Така "БТК Мобайл" е основана и започва да предлага мобилни услуги под марката vivatel през месец ноември 2005 г.


През януари 2009 г. БТК АД и vivatel, които обслужват съответно стационарните и мобилните телефони, се обединяват. През юли същата година се ражда и новата търговска марка Vivacom, която и до днес е синоним за качество и професионализъм в телекомуникационните услуги.


През 2020 г. Vivacom става част от United Group – водещият телекомуникационен и медиен оператор в Югоизточна Европа. С дейност в осем държави и близо 15 000 служители, Групата генерира годишни приходи от над 3 милиарда евро, благодарение на едни от най-успешните телекомуникационни и медийни дейности и марки в Югоизточна Европа.



Мисия, Визия и Ценности

Нашата мисия е да осигурим на клиентите си висококачествени телекомуникационни услуги и най-доброто изживяване.


Нашата визия е да бъдем предпочитаният доставчик на телекомуникационни услуги в България. Постигаме високи резултати днес и взимаме точни решения за бъдещето.


Неотлъчно следваме нашите ценности да бъдем: ЕФЕКТИВНИ, ВДЪХНОВЕНИ, ИНОВАТИВНИ, ЧЕСТНИ, ДИНАМИЧНИ, ОТГОВОРНИ.


Нашите ценности


Покритие

Vivacom притежава много добре развитата технологична инфраструктура. Компанията предоставя конвергирани решения през мобилна и фиксирана мрежа, както и наземна, медна и сателитна инфраструктура. Поддържаме единствения в България, съобразен с международните изисквания, център за управление на мрежата, и най-големия център за съхранение и резервиране на данни в реално време. Vivacom притежава собствена инфраструктура, която включва:


Мобилна мрежа


  • 5G мрежа - 5G мрежата с най-голямо покритие в България. Мрежата от пето поколение на Vivacom покрива 92% от населението в страната. През месец май 2024 г. компанията е първата в страната и една от първите в света, които тестват най-новото поколение 5.5G мрежа, демонстрирайки скорости на download над 10 Gbps.
    През месец септември 2020 г. Vivacom беше първият оператор, който пусна търговска 5G мрежа във всички 27 областни града в страната, по метода на динамично споделяне на спектъра DSS.
  • 4G LTE мрежа, покриваща 99,95% от населението на страната. Виж още
  • 2G и 3G поколение мрежа• 2G и 3G поколение мрежа покрива 99.99% от населението. Виж още

Фиксирана мрежа


Vivacom има най-бързата оптична мрежа в България с покритие на 1,6 млн. домове. Телекомът изгради първата и единствена 10 GIGA мрежа в страната - свръхмодерна технология, осигуряващи оптична интернет свързаност със скорости 10 пъти по-високи от предлаганите до момента.


Собствена медна кабелна мрежа, осигуряваща фиксирана телефония.


Вижте още за покритието.

Най-бърза оптична мрежа за домашен интернет в България към 23.05.25 г. според официални данни за предлагани планове за интернет за дома през фиксирана мрежа в Инструмента за сравнение на тарифи и услуги на КРС на comparetool.crc.bg/public.



Магазини

Разполагаме с успешно развита мрежа от над 200 собствени търговски обекта в цялата страна. Намерете най-близкия магазин до вас тук .



Сертифициране и стандарти

Интегрираната система за управление на Vivacom е сертифицирана и непрекъснато поддържана в съответствие с изискванията на следните международни стандарти:


  • ISO 9001:2015 - Системи за управление на качеството. Изисквания
  • ISO 14001:2015 - Системи за управление по отношение на околната среда. Изисквания с указания за прилагане
  • ISO 45001:2018 - Системи за управление на здравето и безопасността при работа. Изисквания с указания за прилагане
  • ISO/IEC 20000-1:2018 Информационни технологии. Управление на услуги. Част 1: Изисквания относно системата за управление на услуги
  • ISO/IEC 27001:2022 - Сигурност на информацията, киберсигурност и защита на неприкосновеността. Системи за управление на сигурността на информацията. Изисквания
  • ISO/IEC 27018:2019 - Информационни технологии. Методи за сигурност. Кодекс за добра практика за защита на личната информация за идентифициране (ЛИИ) в обществени облаци, действащи като обработващи лични данни
  • ISO/IEC 27701:2021 - Методи за сигурност. Допълнение към ISO/IEC 27001 и ISO/IEC 27002 за управление на неприкосновеността на личната информация. Изисквания и указания
  • Телепорт Плана притежава TIER 4 - сертификат от World Teleport Association (WTA)


Политика по качество

Политика по околна среда

Установената и прилагана „Корпоративна политика за здраве и безопасност при работа“ може да бъде предоставена на всяка заинтересована страна при поискване през стандартната контактна форма на този сайт.



Сертификати

Vivacom успешно поднови международната счетоводна акредитация – ACCA Approved Employer. Компанията е утвърдена за Платинен Работодател от eднa oт вoдeщитe cвeтoвни acoциaции в cфepaтa нa финaнcитe и cчeтoвoдcтвoтo Асоциацията на Експерт-Счетоводителите – ACCA (Аѕѕосіаtіоn оf Сhаrtеrеd Сеrtіfіеd Ассоuntаntѕ). Това означава, че признават високите стандарти на работодателя за системно обучение и развитие на персонала в областта на счетоводството и одита. Сертификатът потвърждава, че финансовите експерти пoлyчaвaт нeoбxoдимaтa пoдĸpeпa oт paбoтoдaтeля зa cвoeтo пpoфecиoнaлнo paзвитиe.





Удостоверения

Vivacom е вписан като застрахователен брокер в публичния регистър по чл.30, ал. 1, т.12 от Закона за Комисията за финансов надзор с решение №1167-ЗБ от 25.08.2017 г., за което притежава удостоверение от заместник-председателя на Комисията за финансов надзор № 552-ЗБ/20.09.2017г. за регистрация по чл.309, ал.1 от Кодекса за застраховането.


Удостоверения

Vivacom
- няма договорно задължение да извършва застрахователно посредничество изключително за един или повече застрахователи и не предоставя съвети въз основа на справедлив и личен анализ по чл.325а, ал.5 от КЗ, освен в случаите, когато ползвателят на застрахователни услуги не му възложи такъв изрично, когато и доколкото е приложимо;
- не предоставя съвет относно разпространявания от него застрахователен продукт;
- не притежава участие, пряко или чрез свързани лица, повече от 10 на сто от гласовете в общото събрание или от капитала на застраховател;
- няма застраховател или предприятие майка на застраховател, които притежават пряко или чрез свързани лица повече от 10 на сто от неговите гласове в общото събрание или от неговия капитал;
- представлява ползвателя на застрахователни услуги;
- няма задължение, но има право да уведомява клиентите си – застраховани или застраховащи лица за необходимостта от подновяване на застрахователния договор, както и за извършването на каквито и да е действия по уреждането на претенция при настъпването на застрахователно събитие;
- възнаграждението на Брокера, което получава за извършваната от него посредническа дейност е под формата на комисионна, включена в застрахователната премия, и се дължи от съответния застраховател, с когото ще бъде сключен застрахователния договор;
- във връзка с чл.326 от Кодекса за застраховането, Брокерът информира ползвателите на застрахователни услуги, че приложимият закон спрямо застрахователния договор, е българският.


В случай че клиент – застраховано или застраховащо лице има оплаквания във връзка с предоставяната от Брокера услуга, той може да подава жалби на следния адрес на Брокера: гр. София 1784, бул. Цариградско шосе 115И. Брокерът е длъжен да отговори на жалбата в срок до един месец от датата на постъпването й. Клиентът – застраховано или застраховащо лице може да подава жалби срещу Брокера пред КФН и други компетентни държавни органи. В случаите на неразрешен спор с Брокера, Клиентът – застраховано или застраховащо лице може да се обърне към секторната помирителна комисия по Закона за защита на потребителите.