Въпроси и отговори

  1. 4G

    1. Какво е необходимо, за да използвам 4G?

       

      за да използвате 4G мрежата на VIVACOM, трябва да:

       

      • Имате устройство, което поддържа 4G
      • Устройството да е настроено на 4G режим на работа
      • Да имате 4G SIM карта – може да замените старата си карта с такава напълно безплатно във всеки магазин на VIVACOM
      • Да се намирате в място с обхват на 4G мрежата на VIVACOM

       

    2. Апаратът ми поддържа ли 4G? Как мога да разбера?

       

      За да проверите дали устройството Ви поддържа 4G мрежа, е необходимо: от менюто на апарата да изберете: Mobile Networks (Мобилни мрежи) - Network mode (Мрежови режим). За достъп до 4G е необходимо да имате една от следните опции: LTE/3G/2G или LTE, или 4G.

       

    3. В моето населено място има ли покритие на 4G мрежа?

       

      Към момента 4G мрежана VIVACOM покрива 83% от населението на страната или 650 населени места. Може да проверите за покритието в своето населено място:

       

    4. Мога ли да приемам обаждания при избран 4G режим на мрежата?

       

      Може да приемате обаждания, благодарение на услугата CSFB (Circuit Switched FallBack), която автоматично прехвърля режима към 2G или 3G мрежа. 4G мрежата се използва само за пренос на данни (мобилен интернет). Особеното при тази мрежа е, че няма гласови обаждания и SMS. Но с помощта CSFB можете да осъществявате гласова комуникация, както и да изпращате и получавате съобщения, без да правите ръчни промени или настройки на устройството си. Ключово предимство при мрежата на VIVACOM е, че процесът на прехвърляне от 4G мрежата към 2G или 3G е намален до минимум, за да няма осезаемо забавяне в обажданията на клиентите.

       

    5. Каква е разликата в скоростта при 4G спрямо 3G?

       

      Ключовите предимства на 4G мрежите са 2:

      • по-високи скорости;
      • по-добър PING или време за отваряне на даден сайт или приложение;

      Именно показателят PING е от съществено значение при 4G. По-ниският PING означава по-бърза реакция на запитването към определен сайт/сървър.

      В 3G мрежата PING е около 50 ms, a в 4G е около 5 пъти по-малък – 10 ms.

      В допълнение към това, скоростите за сваляне (download) и качване (upload) на информация от и към мрежата. За 4G мрежата на VIVACOM тези скорости са съответно до 112 Mbps за download и до 37,5 Mbps за upload.

       

      Download при различните мрежи
      EDGE(2.5G) UMTS (3G) HSPA+*(3.5G) LTE (4G)
      236.8 Kbps 384 Kbps 42 Mbps 112 Mbps

       

       

      Upload при различните мрежи
      EDGE(2.5G) UMTS (3G) HSPA+*(3.5G) LTE (4G)
      118.4 Kbps 128 Kbps 5.74 Mbps 37,5 Mbps

       

      Ping при различните мрежи
      EDGE(2.5G) UMTS (3G) HSPA+*(3.5G) LTE (4G)
      600 ms 150 ms 500 ms 10 ms

       

       

       

    6. От какво зависи скоростта на 4G?

       

      Скоростта на 4G услугата зависи от покритието и натовареността на мрежата, в която се намирате.

       

    7. Черпят ли се повече MB при използването на 4G?

       

      Изразходването на количеството MB не зависи от режима на мрежата, а от обема данни (upload/download). 

       

    8. Мога ли да използвам 4G в роуминг?

       

      Ако вече ползвате 4G мрежата на VIVACOM в България, можете да се възползвате от нея и в чужбина. Предоставяме ви списък с наши партньори, с които работим и чиято 4G мрежа е на ваше разположение.  Списъкът постоянно се допълва. За да използвате 4G мобилен интернет и в партньорските ни мрежи в чужбина, е необходимо да използвате 4G съвместимо устройство и 4G съвместима SIM карта на VIVACOM и да сте избрали мобилната мрежа на съответния доставчик. Списък с партньорите, можете да откриете тук: https://www.vivacom.bg/bg/residential/ceni-i-uslugi/mobilni-uslugi/rouming/4g-rouming-partniori

       

  2. Оптична свързаност

нагоре
Каталог
към контакти