Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече инфо тук.
Новини

VIVACOM демонстрира 5G в реалната си мрежа X

31.10.2019

31.10.2019 г. гр. София VIVACOM провежда успешни тестове на 5G в реалната си мрежа и е готова технологично за старта й. Това стана ясно на специално събитие, на което телекомът демонстрира възможностите си за преминаване към мрежата от пето поколение. Компанията благодари за  конструктивен диалог с Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията и Комисията за регулиране на съобщенията относно освобождаването на необходимия честотен ресурс, който да даде възможност за изграждане и развитие на мрежата още през 2020 г.

 

„Съвременното общество е на прага на следващата технологична революция, която ще обхване всички сфери. Именно комуникациите са в основата на тази революция. Хората днес очакват достъпна, сигурна и налична по всяко време свързаност. Истински успешните компании като VIVACOM трябва да са способни да развиват пазара и да допринасят за напредъка на обществото, като предвиждат бъдещите потребностите на клиентите.  Тук идват възможностите на 5G свързаността, мрежата от пето поколение ще доведе до дигиталната трансформация, която е необходима и неизбежна“, каза главният изпълнителен директор Атанас Добрев. 

 

„5G - това е висока скорост, огромен капацитет за свързване на устройства, пренебрежимо малко времезакъснение, което допринася за светкавичен пренос на огромни обеми данни. Мрежата е в основата на пет генерални промени – тя осигурява повишена продуктивност, предвидимост и управление на процесите, неограничен брой свързани устройства, възможност за развитие на нови индустрии, сегментиране на мрежата“, разказа главният технически директор Радослав Златков.

 

Предимствата на мрежата от ново поколение са огромни- тя ще допринесе за  автоматизация на производствения цикъл, за масово развитие на умните градове и техните основни характеристики като видеонаблюдение, контрол на трафика, мониторинг на околната среда, умно паркиране, умно сметоизвозване. Ще направи реалност умния дом. И още – благодарение на 5G мрежата дигитализация на образованието ще стане факт чрез масова достъпност от различни географски точки. Огромно е приложението на 5G мрежата и в развлекателната индустрия- правене на музика от разстояние, гейминг, използване на добавена и виртуална реалност. 

 

В лабораторни условия VIVACOM постигна скорост 2 104 Mbps в 5G мрежата си.

  

Повече от 100 души присъстваха на събитието, което се проведе пред сградата на VIVACOM. Гостите, сред които вицепремиерът по икономическата и демографската политика Мариана Николова, министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков, министърът на образованието и науката Красимир Вълчев, председателят на КРС Иван Димитров наблюдаваха в реално време три демонстрации от три различни географски точки, чрез които се увериха във функционалността на 5G мрежата на VIVACOM.

 

Като продължение на инициативата за дигитализация на обучението в училище Образование 4.0 VIVACOM демонстрира приложението на 5G в сферата на образованието – бърза връзка, възможност за свързване на много устройства, нулево забавяне на преноса на данни. Гостите проследиха как протича дигиталното дистанционно обучение с помощта на учители и ученици, разположени на различни места. Урокът се проведе чрез интерактивна дъска и таблети и доказа възможностите и приложимостта на дистанционното обучение в реалния учебен час.

 

Гостите на събитието присъстваха и на концерт на живо като проследиха как се прави музика от разстояние с възможностите на 5G мрежата. Популярните изпълнители Любо Киров и Павел и Венци Венц, които бяха разположени на различни географски локации, изпяха най-новия си хит „Не бих могъл“ в синхрон и без никакво забавяне на звука и картината, каквото е невъзможно с настоящите мрежи.  

 

Зашеметяваща беше и третата демонстрация - свободно падане от 1000 м., което гостите наблюдаваха през VR очила благодарение на светкавичния пренос на данни и капацитета на 5G мрежата на VIVACOM. Скокът с висока доза адреналин беше изпълнен от Веселин Овчаров – поставил множество световни рекорди в парапланеризма, специално за гостите на събитието.

  • Главният изпълнителен директор на VIVACOM Атанас Добрев е отличен за „Мистър Икономика“

    Престижният конкурс се провежда съвместно от сп. Икономика и КРИБ

    13.11.2019г, гр. София Атанас Добрев – главен изпълнителен директор на VIVACOM, спечели голямото отличие „Мистър Икономика“ в конкурса, провеждан съвместно от сп. Икономика и Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ). Наградите, известни като „Оскарите на бизнеса“, се връчват за 29-та поредна година. Номинациите се правят в КРИБ, като не е задължително да бъдат за членове на Конфедерацията, а победителите в категориите Мистър и Мисис Икономика се определят след гласуване от УС на КРИБ. Отличията се присъждат на изявени предприемачи и мениджъри, които са допринесли за развитие на икономиката в страната, насърчаване на инвестициите, създаване на нови работни места.

      

    Наградата за Атанас Добрев идва в годината, в която брандът VIVACOM празнува своята 10-годишнина. Това е период, в който компанията се трансформира в дигитален телеком от ново поколение, предлагащ на своите клиенти пълно портфолио от телекомуникационни услуги, както и иновативни решения за нуждите на бизнеса и правителствения сектор.

      

    Атанас Добрев е начело на VIVACOM от 2013 година. Под негово ръководство компанията достига и запазва лидерска позиция на българския телеком пазар - VIVACOM е оператор номер 1 по общи приходи за седем поредни години, отчитайки резултатите за 2018 г. до момента. „Името на наградата  в известен смисъл  е подвеждащо, защото независимо, че е персонализирана - Мистър Икономика - това със сигурност е награда за приноса на най-големия телеком в България към икономиката на страната. Затова приемам Мистър икономика 2019 като награда за усилията на целия екип на VIVACOM“ сподели Атанас Добрев по време на церемонията и допълни: „За нас да бъдем лидери на  пазара означава преди всичко отговорност към стратегията за развитие на цялото общество в посока на дигитализацията на българската икономика и възможността й да бъде конкурентноспособна на световния пазар. Щастлив съм, че нашите усилия в тази посока са оценени.“.

    13.11.2019
  • United Group, собственост на BC Partners, придобива VIVACOM

    Второто широко мащабно придобиване в рамките на последните 9 месеца от BC Partners затвърждава позицията на United Group като водещ телекомуникационен и медия оператор в Югоизточна Европа

     

    Второто широко мащабно придобиване в рамките на последните 9 месеца от  BC Partners затвърждава позициятана United Group като водещ телекомуникационен и медия оператор в Югоизточна Европа   

     

     

    Амстердам и Лондон, 7 ноември 2019: United Group, водещият телекомуникационен и медия оператор в Югоизточна Европа бе избран да придобие Vivacom, най-големият телеком оператор в България.

    Това придобиване е втора голяма сделка за United Group след придобиването им през март 2019г. от BC Partners, базиран в Лондон и Ню Йорк, което се счита за една от най-големите сделки в региона. Придобиването ще ускори растежа на United Group, ще разшири географското ѝ присъствие и ще затвърди позицията на компанията като лидер в телеком индустрията в Югоизточна Европа. Към момента United Group развива дейността си в 6 държави в региона.

      

    Vivacom осигурява услуги на над 1,8 милиона потребители. Компанията е първият исторически телеком оператор в страната, а в момента предлага иновативни услуги като оптичен широколентов интернет, мобилни комуникации, IPTV както на частни, така и на бизнес клиенти.

     

    Очаква се сделката да бъде финализирана през второто тримесечие на 2020 г., когато бъдат получени всички необходими регулаторни одобрения. Придобиването ще бъде финансирано чрез комбинация от нов заем и собствени средства от United Group.

       

    Виктория Боклаг (Victoriya Boklag), главен изпълнителен директор на United Group: “Vivacom е добре управлявана компания, със силен мениджмънт и аз съм развълнувана от възможностите пред нас да изградим още по-силен бизнес. България е привлекателен пазар и това придобиване ще ни помогне да диверсифицираме още повече Групата. United Group има много добър опит в придобиването и успешното интегриране на бизнеси, основан на повече от 100 придобивания, които сме направили от старта на компанията си досега.“

     

    Никос Статополус (Nikos Stathopoulos), партньор в  BC Partners коментира: “Когато решихме да инвестираме в United Group, идентифицирахме техния бизнес модел, технология и регионално лидерство като ключови фактори за постигане на естествен растеж, подсилен от придобиване и интегриране на местни компании. С придобиването на динамичен оператор като Vivacom се радваме, че навлизаме на растящ пазар и жизнена икономика, което ще ни помогне да разширим географското си покритие в Европа.”

     

    Спас Русев, председател на надзорния съвет на Vivacom, заяви: „Тази сделка е голям успех и огромна възможност за Vivacom, клиентите ѝ и генерално за България. Благодарение на усилията на всички ни, Vivacom се превърна в един от най-успешните телекоми в Европа. А сега посреща като свои нови акционери един от най-успешните световни инвеститори със значително присъствие в Европа и Северна Америка - BC Partners. Vivacom ще има ключова роля в бъдещото развитие на UnitedGroup, тяхната регионална технологична и медийна платформа.”

     

    Lazard участва в сделката като финансов съветник на продавача, а CMS – като негов правен консултант. Citigroup, JP Morgan и LionTree участваха като финансови съветници на United Group, а Paul Weiss – като негов правен консултант.

      

    Повече информация за United Group:

    United Group, базиран в Амстердам, е водещият независим доставчик на телекомуникационни и медийни услуги за Югоизточна Европа. Благодарение на значителни инвестиции в дигитална инфраструктура, съдържание и собствени технологии, компанията осигурява водещи за пазара услуги на клиенти в целия регион. През последните 18 години United Group разширява присъствието си както чрез естествен растеж, така и чрез придобивания на други компании. Към момента оперира с над 4 400 служители и осигурява услуги на повече от 1 800 000 домакинства.

      

    Повече информация за BC Partners:

    BCPartners е водеща международна инвестиционна компания с над €22 милиарда активи под формата на управление на ценни книжа, частни кредити и недвижима собственост. Основана през 1986 година, компанията е имала ключова роля в развитието на европейския пазар на придобивания в продължение на 3 десетилетия. В момента BC Partners осъществява своята дейност на пазара чрез интегриран екип от офисите си в Европа и Северна Америка.

     

    От самото си създаване BC Partners Private Equity е финализирала 111 инвестиции в компании с обща стойност от над €135 милиарда и в момента инвестира в десетия си фонд).

    За повече информация посетете: www.bcpartners.com 

     

     

      

    За въпроси от медиите, моля потърсете:

    BC Partners

    Pro-bcpartnersuk@prosek.com

    +44 (0)20 8323 0475

     

    07.11.2019
  • Атрактивна демонстрация на 5G за гейминга във VIVACOM Tech hall

    5G мрежата на VIVACOM е еквивалентна на оптичния интернет по отношение на гейминга, доказаха с опити в реално време технологични експерти и топ геймъри

    05.11.2019 г. гр. София Четвъртата поредна демонстрация в реално време на предимствата на 5G свързаността, чрез които VIVACOM доказа технологичната си готовност за старта на 5G мрежа се проведе в иновативното пространсто VIVACOM Tech hall. Двучасовото гейминг talk-show Next-Gen: 5G Gaming, powered by VIVACOM and ESL демонстрира на практика как 5G мобилната мрежа ще промени света на гейминга. На този въпрос отговориха прочутите геймъри Преслав Иванов – @Аethelthryth и  Dido Чолаков – @Dido_D като тестваха как мрежите 3G, 4G, 5G и кабелна свързаност се отразяват на играта им.

      

    Компания им правихаДимитър Желев, мениджър „Планиране на мобилната мрежа“ във VIVACOM, Светлин Желев и Антон Белев – технологични журналисти и блогъри, които обясниха и показаха в реално време как 5G мрежата променя потребителското изживяване в практически аспект. Участие взе и Никола Гяуров - @niku, професионален CS:GO коментатор и анализатор, който разгледа 5G откъм Counter-Strike esport аспект.

      

    Гостите на събитието и десетките хиляди хора, които го проследиха чрез директен стрийминг във Facebook страниците на VIVACOM и ESL България се увериха във възможностите на 5G мрежата, които допринасят съществено за подобряване на геймърското изживяване- скоростта и забавянето са почти идентични с тези на оптичната свързаност, така че от гледна точка на гейминга практически няма разлика. 5Gсвързаността осигурява перфектните интернет условия от всяка точка, за да може да се играе любителски или състезателно без компромиси.

     

    Next-Gen: 5G Gaming, powered by VIVACOM and ESL се проведе в рамките на Sofia Game Night - най-големия градски фестивал, посветен на игрите. 

    05.11.2019
  • VIVACOM демонстрира 5G в реалната си мрежа

    Телекомът показа практическите възможностите на мрежата на живо

    31.10.2019 г. гр. София VIVACOM провежда успешни тестове на 5G в реалната си мрежа и е готова технологично за старта й. Това стана ясно на специално събитие, на което телекомът демонстрира възможностите си за преминаване към мрежата от пето поколение. Компанията благодари за  конструктивен диалог с Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията и Комисията за регулиране на съобщенията относно освобождаването на необходимия честотен ресурс, който да даде възможност за изграждане и развитие на мрежата още през 2020 г.

     

    „Съвременното общество е на прага на следващата технологична революция, която ще обхване всички сфери. Именно комуникациите са в основата на тази революция. Хората днес очакват достъпна, сигурна и налична по всяко време свързаност. Истински успешните компании като VIVACOM трябва да са способни да развиват пазара и да допринасят за напредъка на обществото, като предвиждат бъдещите потребностите на клиентите.  Тук идват възможностите на 5G свързаността, мрежата от пето поколение ще доведе до дигиталната трансформация, която е необходима и неизбежна“, каза главният изпълнителен директор Атанас Добрев. 

     

    „5G - това е висока скорост, огромен капацитет за свързване на устройства, пренебрежимо малко времезакъснение, което допринася за светкавичен пренос на огромни обеми данни. Мрежата е в основата на пет генерални промени – тя осигурява повишена продуктивност, предвидимост и управление на процесите, неограничен брой свързани устройства, възможност за развитие на нови индустрии, сегментиране на мрежата“, разказа главният технически директор Радослав Златков.

     

    Предимствата на мрежата от ново поколение са огромни- тя ще допринесе за  автоматизация на производствения цикъл, за масово развитие на умните градове и техните основни характеристики като видеонаблюдение, контрол на трафика, мониторинг на околната среда, умно паркиране, умно сметоизвозване. Ще направи реалност умния дом. И още – благодарение на 5G мрежата дигитализация на образованието ще стане факт чрез масова достъпност от различни географски точки. Огромно е приложението на 5G мрежата и в развлекателната индустрия- правене на музика от разстояние, гейминг, използване на добавена и виртуална реалност. 

     

    В лабораторни условия VIVACOM постигна скорост 2 104 Mbps в 5G мрежата си.

      

    Повече от 100 души присъстваха на събитието, което се проведе пред сградата на VIVACOM. Гостите, сред които вицепремиерът по икономическата и демографската политика Мариана Николова, министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков, министърът на образованието и науката Красимир Вълчев, председателят на КРС Иван Димитров наблюдаваха в реално време три демонстрации от три различни географски точки, чрез които се увериха във функционалността на 5G мрежата на VIVACOM.

     

    Като продължение на инициативата за дигитализация на обучението в училище Образование 4.0 VIVACOM демонстрира приложението на 5G в сферата на образованието – бърза връзка, възможност за свързване на много устройства, нулево забавяне на преноса на данни. Гостите проследиха как протича дигиталното дистанционно обучение с помощта на учители и ученици, разположени на различни места. Урокът се проведе чрез интерактивна дъска и таблети и доказа възможностите и приложимостта на дистанционното обучение в реалния учебен час.

     

    Гостите на събитието присъстваха и на концерт на живо като проследиха как се прави музика от разстояние с възможностите на 5G мрежата. Популярните изпълнители Любо Киров и Павел и Венци Венц, които бяха разположени на различни географски локации, изпяха най-новия си хит „Не бих могъл“ в синхрон и без никакво забавяне на звука и картината, каквото е невъзможно с настоящите мрежи.  

     

    Зашеметяваща беше и третата демонстрация - свободно падане от 1000 м., което гостите наблюдаваха през VR очила благодарение на светкавичния пренос на данни и капацитета на 5G мрежата на VIVACOM. Скокът с висока доза адреналин беше изпълнен от Веселин Овчаров – поставил множество световни рекорди в парапланеризма, специално за гостите на събитието.

    31.10.2019
  • WiFi4EU и DDoS

    Разберете повече за тях

    WiFi4EU:

     

    Чрез  инициативата WiFi4EU, Европейската комисия желая да насърчи безплатния достъп до безжичен интернет (Wi-Fi) за граждани и посетители на обществени места като паркове, площади, обществени сгради, библиотеки, здравни центрове и музеи навсякъде в Европа. Инициативата започна под управлението на българския комисар Мария Габриел.

     

    За периода 2018 — 2020 г., са организирани четири процедури, наречени call, за финансиране. Бюджетът на схемата WiFi4EU е 120 млн. евро. Чрез WiFi4EU ще се подпомогне инсталирането на съвременно Wi-Fi оборудване на оживени обществени места.

     

    Възможността всеки да използва интернет означава, че не трябва да има значение къде живеете. Ето защо до 2020 г. чрез инициативата WiFi4EU се осигурява безплатен достъп до безжичен интернет на най-посещаваните обществени места във всяко село и всеки град в Европа.

     

    Кой може да кандидатства?

    - Общини

    - Сдруженията на Общини, които действат от името на своите членове

     

    С ваучера по WiFi4EU се предоставя фиксирана сума — 15 000 евро на община. Общините, които получат ваучери, избират обществените места, където да бъдат инсталирани WiFi4EU точките за безжичен достъп до интернет.

     

    Ваучерът може да служи за покупка на ново оборудване или за модернизиране на старо и заменянето му с най-доброто оборудване, достъпно на пазара.

    Общините и компаниите за изграждане на проектите се регистрират и отчитат през обща web платформа, в която бенефециентът на финансирането може да избере и възложи изграждането на мрежа. Изплащането на ваучерите е директно от ЕК към изпълнителите на проектите след проверка на изградените от тях мрежи.

     

    До момента са минали три call-a по инициативата с участието на над 26 000 общини и техни сдружения от целия ЕС. Раздадени са ваучери на над 5 500 общини, като българските общини са над 170.

    Към момента Виваком разполага с около 30 общини, които са вече изградени и отчетени пред ЕК.

    Пример за такива са: Панагюрище, Стамболийски, Пловдив, Раковски, Пирдоп и т.н.

     

     

    DDoS:

     

    DDoS атаките се увеличават по обем, честота и сложност. Според един от последните доклади, 63% от анкетираните са били подложени най-малко на еднаDDoSатака в рамките на една година. Средно на всеки 26 минути фирми стават обект на тези атаки, които се увеличават не само по брой, но и по размер.

     

    Докато през 2001 г. обичайната DDoSатака беше с размери от около 400 Mbps, днешните  масивни атаки достигат стотициили дори повечеGbps, като напълно парализират първичната инфраструктурата, което води до забавено действие на уебсайтове, приложения и друга критична инфраструктура.  Традиционните  техники за намаляване на риска от DDoS (отказ от обслужване) не са  предназначени за справяне с днешните масивни, изключително сложни атаки, идващи от множество източници. Предвид обстоятелството, че всяка минута на забавяне може да доведе до загуба на приходи и продажби, е необходимо да има икономически ефективно решение,  което да може действително да намали рисковете, предизвикани от DDoSатаките, без да се засяга първичнатаинфраструктурата.

     

    Какво e DDoS атака?

      

    DDoS (Distributed Denial of Service) атаките са целенасочено ограничаване, затрудняване или спиране на достъпа на потребителите до услуги в Интернет.

    DDoS атаките са една от най-големите заплахи за всеки информационен и новинарски сайт или онлайн магазин.

       

    Как се инициират DDoS атаки?

      

    DDoS атаките са сравнително лесни за изпълнение и на достъпна цена, което е и причината за тяхното нарастване като честота и големина.

    DDoS атаките се организират и изпълняват от хакерски групи в Интернет. Използват се заразени компютри или пробиви в сигурността на други устройства включени в интернет т.нар. Botnet мрежи.

      

    За какво се използват?

      

    Атаките се използват за нарочни, злоумишлени действия като:

    ● Изнудване/откуп;

    ● Търговско предимство;

    ● Причиняване на загуби;

    ● Прикритие/отвличане на внимание при други кибер атаки - извличане на лична информация, кражба на интелектуална собственост, пазарни манипулации и други.

     

     

    DDoS атаките се различават по обем, честота и сложност. Част от техниките за ограничаване работата на един сървър са:

     

    ● Internet Control Message Protocol (ICMP) flood

    ● (S)SYN flood

    ● Teardrop attacks

    ● Peer-to-peer attacks

    ● Asymmetry of resource utilization in starvation attacks

    ● Permanent denial-of-service attacks

    ● Application-level floods

    ● Nuke

    ● HTTP POST DDOS attack

    ● R-U-Dead-Yet? (RUDY)

    ● Slow Read attack

    ● Reflected/ Spoofed attack

    ● Telephony denial-of-service

    ● Denial-of-service Level II

    ● Advanced Persistent DoS(APDoS)

     

    Какво предлага VIVACOM?

     

    ● DDoS защита в партньорство с водещи международни компании, предоставящи решения за сигурност;

    ● Намаляване на риска от DDoS посредством прилагане на доказана технология за откриване на аномалии;

    ● Always-On;

    ● Решение дори за клиенти, които не разполагат с Автономна система или /24 адресно пространство;

    ● Защита от атаки както от международното, така и от българското интернет пространство;

    ● Cloud базирана услуга, която не изисква инсталиране на специализирано оборудване при клиента;

    ● Защита от атаки до 1000 Gbps;

    ● Цената на услугата не зависи от броя или обема на атаките, а само от договорената скорост на изчистен трафик;

    ● Защита срещу най-известните форми на атаки на Layer 3-7.

     

     

    31.10.2019
  • VIVACOM е преизбран в управлението на Асоциацията на европейските телекомуникационни оператори

    Жанет Захариева – главен съветник на УС на VIVACOM

    29.10.2019 г. гр. София Жанет Захариева – главен съветник на УС на VIVACOM, е преизбрана в ръководството на Асоциацията на европейските телекомуникационни оператори - ETNO (www.etno.eu) за втори 3-годишен мандат. 

      

    „Признанието на колегите от най-влиятелната европейска асоциация в телеком индустрията е голяма чест и отговорност за VIVACOM. Високите резултати и професионализмът на нашата компания ни дават самочувствие да бъдем част от управлението на асоциацията и да внесем своя принос в полза на потребителите“, коментира главният изпълнителен директор на VIVACOM Атанас Добрев.

     

    Асоциацията на европейските телекомуникационни оператори е създадена през 1992 г. В нея членуват 39 компании, които съставляват 70% от инвестиционния капитал в сектора.

      

     

    29.10.2019
  • Eдна година #кодоранжево

    VIVACOM отбелязва първия рожден ден на популярния хаштаг с изложба „Живот в оранжево“

    16.09.2019г, гр. София От днес до 30.09.2019 г. жителите и гостите на столицата могат да се насладят на впечатляващи кадри в най-позитивния цвят. Първият рожден ден на #кодоранжево е поводът за изложбата  „Живот в оранжево“, която е разположена до театър „София“ в парка „Заимов“.

      

    В изложбата са включени 49 снимки, които представят погледа на десетки фотографи-професионалисти и на изкушени от снимането любители, обединени от мисията #кодоранжево. Фотографиите са уловили лица, моменти, детайли от природата и представляват истинско пиршество за очите. Снимките бяха споделяни през цялата година в Instagram профилите на фотографите с #кодоранжево. Те направиха хаштага един от най-популярните на кирилица за изминалата година.

      

    Профилът беше създаден в края на юни 2018 г. с анонимен акаунт @kodoranjevo, чийто единствен акцент беше оранжевият цвят. „Тайният оранжев профил“ предизвика голям интерес, а по- късно беше обявено, че това е официалният профил на VIVACOM. Идеята получи огромен отзвук, за една година в хаштага бяха публикувани над 7000 снимки, които носят символиката на оранжевия цвят - #топлота, #енергия, #радост, #здраве, #ентусиазъм, #успех.

      

    Мисията #кодоранжево продължава да обединява идеи, въображение и настроение. Всеки може да улови оранжевите моменти, да публикува снимката с #кодоранжево в своя Instagram профил и да стане част от оранжевото семейство на VIVACOM.

    16.09.2019
  • По случай 10-ия си рожден ден VIVACOM подарява автомобил

    От 1 до 30-и септември всеки човек над 18 години, който посети магазин на VIVACOM и се регистрира в специалната томбола, има шанс да спечели.

    02.09.2019,. гр. София., Тази година VIVACOM празнува своята 10-годишнина и по случая подарява Toyota Rav4, модел 2019. От 1 до 30-и септември всеки човек над 18 години, който посети магазин на VIVACOM и се регистрира в специалната томбола, има шанс да спечели. Вече десетилетие компанията предоставя услуги за нуждите на цялото семейство и осигурява възможност на хората да споделят емоции с най-близките си. Именно за това на рождения си ден избра да подари автомобил, който да отведе победителя към нови приключения.

    Регистрирането за томболата става чрез  попълване на електронна форма за участие на специално обособените за това места във всички магазини на компанията. Участието в томболата не е обвързано с покупка. Имената на късметлията, който спечели Toyota Rav4, ще бъдат обявени след 17 октомври на сайта www.vivacom.bg.  

     

    Пълните правила на томболата може да видите тук: www.vivacom.bg

    02.09.2019
  • Мобилната мрежа на VIVACOM e с най-добро покритие

    Мобилната мрежа на VIVACOM е с най-доброто покритие в страната. Резултатите са базирани на анализ на Ookla, основаван на данните от Speedtest Intelligence за първата половина на 2019 г. 
    VIVACOM отбелязва най-висок резултат в сравнение с тестовете в останалите мобилни мрежи, направени от потребители с приложението Speedtest® на Ookla в цялата страна. 

    09.08.2019 г., гр. София.
    Мобилната мрежа на VIVACOM е с най-доброто покритие в страната. Резултатите са базирани на анализ на Ookla, основаван на данните от Speedtest Intelligence за първата половина на 2019 г[1].

    VIVACOM отбелязва най-висок резултат в сравнение с тестовете в останалите мобилни мрежи, направени от потребители с приложението Speedtest® на Ookla в цялата страна.  

      

    Анализът на събраните данни в различни точки на територията на България е извършен по методологията на Ookla. VIVACOM спечели отличието, като постигна най-висок резултат в показателя Coverage Score ™, който обхваща както броя локации, на които даден оператор има покритие, така и качеството на самата мобилна услуга.

     

    Повече информация за методологията на измерването може да видите тук:

    https://www.speedtest.net/awards/methodology#coverage

       

    https://www.speedtest.net/awards/bulgaria/

     


    [1] Измерването на покритието по територия е според анализ на Ookla®, основаван на данните от Speedtest Intelligence® за първото шестмесечие на 2019 г., извършен по тяхна методология. Търговските марки на Ookla® се използват с разрешение. Повече информация www.vivacom.bg.

     

    09.08.2019
  • Значителна победа в съда за Viva Telecom (Luxemburg) и неговите акционери

    Английският върховен съд отхвърли опита на офшорни компании да оспорят собствеността на VIVACOM, най-големият български телеком.

    05.07.2019 г. гр. София.

    Английският върховен съд отхвърли опита на офшорни компании да оспорят собствеността на VIVACOM, най-големият български телеком.

     

    Жалбата от LIC Telecommunications SARL, Люксембург и Empreno Ventures Limited, British Virgin Islands целеше да оспори сделката, с която VIVACOM бе продадена на сегашните собственици чрез търг, след като предишните собствениците нарушиха условията на заема си.

     

    След множество загубени съдебни дела в Люксембург и България ищците се обърнаха към английския съд твърдейки, че продажбата е незаконна, подценена и следва да се преразгледа.

     

    След шест дни изслушвания английският съдия Моулдър отхвърли изцяло и последните подадени искове.

     

    Спас Русев, най-големият акционер във VIVACOM, приветства решението на съда и го коментира по следния начин: „Компанията бе придобита след изцяло легитимна и конкурентна процедура по продажба. Ищците многократно и чрез различни способи се опитваха да оспорят процеса по придобиване на собствеността, но безуспешно. Целта им беше да накърнят публично имиджа на компанията чрез медиите и множество съдебни дела, чрез които да придобият контрол над компанията, но всеки път те се проваляха.”

    05.07.2019
  • VIVACOM взе голямата награда на КРИБ за иновации

    КРИБ отличи VIVACOM заради позицията на телекома като доверен доставчик на пълно портфолио от решения за нуждите на всяко домакинство, бизнес или институция.

    05.06.2019г. гр. София VIVACOM беше отличена с най-авторитетната бизнес награда на Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България в категория „Иновации“. На тържествена церемония в присъствието на висши представители на държавата и бизнеса снощи бяха раздадени призовете „КРИБ – Качество, Растеж, Иновации от България”.

     

    Наградата беше връчена на главния изпълнителен директор на компанията Атанас Добрев от вицепремиера Екатерина Захариева.

      

    КРИБ отличи VIVACOM заради позицията на телекома като доверен доставчик на пълно портфолио от решения за нуждите на всяко домакинство, бизнес или институция. Отчетен беше и фактът, че компанията работи усилено в последните години за развитието на технологии за умни градове, облачни услуги, модернизиране на учебния процес и други иновации, които реално подобряват  живота на хората.   

     

     „Тази награда е доказателство, че благодарение на упорития ни труд постигаме високи резултати и се налагаме на пазара с иновативни продукти и решения, от които съвременният бизнес и общество имат нужда. Иновациите са движещата сила на телеком пазара и VIVACOM ще продължи не просто да следва глобалните тенденции, но да работи проактивно за развитието на продукти и решения, от които съвременният бизнес и общество имат нужда“, коментираха от VIVACOM.

      

    Снимки: КРИБ

    06.06.2019
  • VIVACOM запазва лидерската си позиция на българския телеком пазар

    Компанията е номер 1 по приходи за 2018 г. и за първото тримесечие на 2019 г.

     

    • За шеста поредна година VIVACOM е оператор номер едно по общи приходи на българския пазар – 948 млн. лв. за 2018 г.;
    • VIVACOM отново e водещият IPTV оператор;
    • VIVACOM е лидер в предоставянето на фиксиран интернет;

      

    29.05.2019 г. Гр. София За шеста поредна година VIVACOM запазва лидерско място на българския телеком пазар с общи приходи от 948 милиона лева в края на 2018 г., което е 6.6% повече спрямо 2017 г. Телекомът отбелязва и устойчив ръст от 12.8% в Коригираната EBITDA до общо 359,8 милиона лева, докато разходите за инвестиции нарастват с 3.6% до 187.5 млн. лв. Това съобщи главният изпълнителен директор на VIVACOM Атанас Добрев при представянето на годишния Интегриран доклад на телекома. Събитието премина в контекста на десетата годишнина от създаването на VIVACOM. Изнесените данни доказват, че за изминалите десет години корпорацията се е наложила трайно на българския пазар като оператор с изключително голям обхват на телекомуникационни решения за частни и бизнес клиенти - мобилни и фиксирани гласови услуги, оптичен интернет, сателитна и интерактивна телевизия от най-ново поколение, както и индивидуални предложения за нуждите на корпоративните клиенти.

      

    Лидерското място на VIVACOM се потвърждава и от данните за първото тримесечие на тази година. Общите приходи за периода януари - март 2019 г. са в размер на 235,2 милиона лева. В сравнение със същия период на миналата година компанията постига ръст от 5,5% . Въпреки силно конкурентния пазар, VIVACOM продължава да реализира и ръст в Коригираната EBITDA от 30,5%[1] до 112,5 милиона лева.

     

    И тази година, следвайки най-добрите европейски и световни практики за корпоративно отчитане и прозрачност, VIVACOM отчете най-важните финансови резултати и нефинансови показатели в Интегриран годишен доклад, който предоставя и цялостна картина за представянето на компанията през изминалата 2018 г.   

      

    За поредна година VIVACOM остава най-предпочитаният  доставчик на интерактивна телевизия (IPTV). VIVACOM е позициониран като водещият IPTV оператор с 50% пазарен дял[2] към края на 2018 г. Абонатите на платени телевизионни услуги са се увеличили с 4,7% до 468 000 спрямо 447 000 за 2017 г. Това се дължи  на високото ниво на обслужване потребителите и богатото съдържание за удовлетворяване на предпочитанията на клиентите в съчетание с повишеното търсене на висококачествени интерактивни услуги.  

    VIVACOM запазва позицията си на лидер на пазара на фиксирани широколентови услуги. Общият брой на  абонатите на фиксиран широколентов достъп се е увеличил с 2,8% до 444 000 спрямо 432 000 за 2017 г. Ръстът се обуславя от нарастването на броя клиенти на оптичен интернет, подхранван от увеличаващото се търсене на високоскоростен капацитет и надеждна широколентова услуга, предоставяна от компанията.

      

    Към края на 2018 г. VIVACOMотчита 3 071 000 потребители на мобилни услуги, а пазарният дял на компанията на база приходи от мобилни услуги достига 30%, подкрепен от ръст на средния приход от клиент (ARPU) до 12.90 лв. за четвърто тримесечие на 2018 г. и съответно до 13.20 лв. за периода януари – март 2019 г.

      

    VIVACOM  осигурява 99,25% покритие [3] на населениетос 4G технологията, която позволява високоскоростна интернет връзка в мобилна мрежа. Телекомът затвърждава мястото си на оператора с доказано най-бързата мобилна мрежа[4] в страната, измерена от OOKLA за 2018 г.

      

    Интегрираният годишен доклад, представен от Атанас Добрев, включва още анализ на допълнителната стойност, която телекомът допринася към обществото в качеството му на един от най-големите работодатели и сериозни корпоративни дарители.   

      

    Пълният доклад за представянето на компанията през 2018 година може да намерите на www.vivacom.bg/doklad2018

      

    2018 в цифри

    За годината, приключваща на 31 декември,

    Изменение

    (в хиляди лева, освен процентите) 2018 2017 (сума) (%)
    Общо приходи 948 890 58.5 6.6
    Коригирана EBITDA 360 319 40.8 12.8
    % Коригирана EBITDA, маржин 37.9 35.9 2.1 5.8
    Мобилни абонати в края на периода 3 071 3 133 (62.4) (2.0)
    % абонати на срочни договори в края на периода 88.8 88.9 (0.1) (0.1)
    Абонати на фиксиран интернет в края на периода 444 432 11.9 2.8
    % FTTx в края на периода 65.3 59.8 5.4 9.1
    Брой покрити домакинства с високоскоростна оптична връзка в края на периода 1 182 1 128 53.2 4.7
    Абонати на платена телевизия в края на периода 468 447 21.2 4.7
    % IPTV в края на периода 49.2 45.6 3.5 7.7


    Бележка: Финансовите резултати за 2018 и
    Q1 2019 са представени след прилагане на МСС 15 и 16.

    [1] 12,7% на сравнима база преди прилагане на МСС 15 и 16

    [2] Източник: Analysys Mason

      

    [3] Измерването на покритието на 4G технологията по население е направено от Global Wireless Solutions (GWS) по тяхна методология в периода 15.10 – 15.11.2018 г.

    [4] Според анализ на Ookla®, основаван на данните от Speedtest Intelligence® от тестове, проведени на територията на България през третото тримесечие на 2018 г. за средна скорост на изтегляне (download) в мобилната мрежа. Търговските марки на Ookla се използват с разрешение. Повече информация на www.vivacom.bg.

    29.05.2019
Каталог
към контакти