Често задавани въпроси

Какво представлява обединение на кодовете?

 

От 1 април 2014 г. потребителите в цяла България ще могат да говорят от домашния си телефон на цената на градски разговор с всички останали фиксирани телефони в техния регион. От 29 януари ефективно влиза в сила и  задължителното набиране на 0 и телефонния код преди номера за градските разговори от фиксиран телефон. VIVACOM въвежда необходимите промени в изпълнение на Решение на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) № 2018/04.10.2012.

Решението на КРС изисква VIVACOM да въведе промяна в телефонните кодове на регионите в цялата страна. От 1 април 2014 г. населените места, чиито телефонни кодове започват с две или три еднакви цифри, се обединяват в един регион с общ код. Това няма да доведе до промяна на телефонните номера на потребителите, а единствено ще добави новия код като задължителна част от номера им. Така абонатите ще говорят на цената на градски разговор с останалите фиксирани номера в техния регион и ще могат да запазят номера си при преместване в друго населено място в същия регион.

От 29 януари ефективно влиза в сила и задължителното набиране на 0 и код на населеното място преди номера за градските разговори от фиксиран телефон. Това означава, че ако досега сте провеждали разговорите със своите съграждани само с набирането на съответния телефонен номер - например „2345" - сега те ще трябва да добавите 0 + код на населеното място + „2345" - както правите, когато желаете да проведете междуградски разговор. Независимо от промяната в начина на набиране, тези разговори ще продължат да се таксуват като градски.

В сила остават и всички останали преференции за градски разговори и разговори през фиксираната мрежа на VIVACOM, които телекомът предлага. Такива са разговорите с цяла България на цена от 0 стотинки на минута след първоначалната цена от 13 ст., през половината денонощие (между 20.00 вечерта и 8.00 сутринта) и целодневно през събота, неделя и официалните празници; ниската цена за разговори към всички мобилни мрежи в страната; до 3600 включени минути за разговори във фиксираната мрежа на VIVACOM и с Първа международна група в зависимост от избрания абонаментен план.

Начинът на набиране на спешните номера и 11800 (телефонни справки) не се променя. Те ще продължат да се набират директно, без необходимост от „0" и код на населено място.

До края на месец април 2014 г. при всяко грешно набиране на фиксиран номер, ще чувате безплатно гласово съобщение, с което VIVACOM ще напомня за въведената промяна. По този начин компанията ще улесни абонатите и ще съдейства за плавния преход към новото набиране на телефонни номера.

Обратно към въпросите

нагоре
Open cookie bot settings