Какво е Apple Pay?

  • point

    Плащай с един клик

    Потвърди само с един клик, че искаш да платиш чрез iPhone, iPad, Apple Watch и Mac.

  • security

    Висока сигурност

    Можеш сам да избереш как да потвърждаваш плащанията – с PIN, Touch ID или Face ID.

  • smile

    Плащай навсякъде

    Плащай на ПОС терминали или на сайтове и мобилни приложения поддържащи Apple Pay.


Как да добавя моята Pay by Vivacom карта?

Лесно и бързо е!

За да добавиш своята Pay by Vivacom карта в Apple Pay, избери меню Cards във Pay by Vivacom и натисни бутона Add to Apple Wallet.

Също така можеш да добавиш Pay by Vivacom картата си директно от своя Apple Wallet, като натиснеш

plus

Използвай Apple Pay, когато видиш тези символи:

payapple pay
screen1

Често задавани въпроси

Обща информация

Какво е Pay by Vivacom?

Pay by Vivacom e дигитален портфейл. Можете да използвате Pay by Vivacom за безконтактни плащания с телефон, мигновени парични трансфери или да пазарувате онлайн и офлайн.

Дигитализирайте своите карти за намаления от търговските вериги и ги използвайте през телефона си с Pay by Vivacom.

Кой може да се регистрира?

Всяко лице, което има навършени 18г. и е гражданин на държава членка на ЕС може да направи регистрация в приложението.

На какви устройства може да се използва?

Можете да инсталирате Pay by Vivacom на телефони, които използват Android или iOS.

Инсталация – специфични изисквания

За да инсталирате приложението на телефона си той трябва да е с версия на Android 5.0 или по-нова и съответно поне iOS 10.0 за iPhone.

Android телефоните не трябва да имат Root или модификации по операционната система.

Регистрация

Инсталиране на приложението

Приложението се инсталира през Google PlayStore за телефони с Android или AppStore за телефони с iOS.

Как се извършва регистрацията?

За да се регистрирате е нужно да влезете в приложението и да въведете телефонния номер, с който желаете да използвате акаунта си.

Регистриран съм в приложението с мобилен номер от мрежата на Vivacom. Как мога да премина на план VIVAPAY без месечна такса?

За да ползвате план VIVAPAY без месечна такса е нужно да сте абонат на гласови мобилни услуги на Vivacom.

Изберете бутон “Още”(“...”в долния десен ъгъл на основния екран). В секция “Моят план” месечната такса за ползване на план VIVAPAY ще е 0.00 лв. Избирате бутона за преминаване към план VIVAPAY.

Каква информация е необходима за регистрацията?

За да завършите успешно регистрацията ще се изискват телефонен номер, имейл, две имена и дата на раждане.

Сигурност на предоставената информация

Нашата политика за поверителност е създадена така, че грижливо да опазва личните Ви данни. Следваме стриктно всички закони и правила, а всички данни се обработват по криптирани канали.

За да се извършват надеждно и сигурно плащанията и трансакциите в приложението, Pay by Vivacom си партнира с Пейнетикс - финансова институция и администратор на лични данни, който се регулира от БНБ и КЗЛД. Личните данни в Pay by Vivacom се третират с най-висока степен на защита и се обработват само необходимите данни при законоустановен минимален период на съхранение и ограничен достъп.

Верификация на самоличността

▪ Кога е необходима?

Верификацията на профила е необходима за зареждане на профила и за извършване на платежни операции.

▪ Как се извършва?

Верифицирането на профила се извършва чрез предоставяне на документи за самоличност през формата в приложението.

▪ Какви документи са необходими?

Необходимо е да ни предоставите предната страна на личната си карта, задна страна на личната карта и селфи, в което държите личната си карта близо до лицето. Документите се изпращат под формата на 5 секундни видео клипове. Всички данни от личната карта трябва да са ясно видими и четими.

▪ Колко време отнема?

Верификацията се случва в рамките на няколко минути, ако изпратените документи са ясно четими. Моля, свържете се с нас чрез приложението, в случай че отнеме повече от 10 минути или получите отказ, за да проверим на какво се дължи.

▪ Как се стартира?

За да започнете верификацията е нужно да изберете бутон “Още”(“...”в долния десен ъгъл на основния екран) и да изберете секция “Верифицирайте профила си”

▪ Код за достъп – какво представлява и какво да направя ако го забравя?

Кодът за достъп е 4 цифрен ПИН код, който се изисква за вписване в приложението, за оторизиране на трансакции и преводи и за отключване/виждане на данните на картите в приложението. При забравен ПИН код е нужно първо да излезете от профила си, в случай че не сте го направили. След това въвеждате телефонния си номер и на следващия екран ще ви поиска въвеждане на ПИН код. На този екран има бутон за забравен ПИН.

▪ Верификационен код – какво представлява?

Верификационният код е 6 цифрен код, който се получава посредством SMS на телефонния номер, с който е регистриран акаунта. Валидността на SMS кода е 30 минути. В случай, че не получите SMS с код за верификация, моля изчакайте 30 секунди и натиснете на бутона за повторно изпращане на код. Ако все още не получавате код, моля да се свържете с обслужване на клиенти.

Профил

Къде мога да използвам Pay by Vivacom?

Можете да плащате на всички безконтактни ПОС терминали в цял свят, както и онлайн.

Дигитализирайте своите карти за намаления от търговските вериги и ги използвайте през телефона си с Pay by Vivacom.

Къде мога да използвам Pay by Vivacom?

Можете да плащате на всички безконтактни ПОС терминали в цял свят, както и онлайн.

Какво мога да правя с Pay by Vivacom?

Можете да плащате на безконтактни ПОС терминали чрез телефона, да съхранявате Вашите карти за отстъпки

Също така да изпращате мигновени парични трансфери до други потребители, да пазарувате онлайн чрез виртуалната карта в приложението, да изпращате или получавате банкови преводи.

Каква е сметката, която мога да ползвам?

Всички потребители на Pay by Vivacom могат да ползват IBAN в лева.

Къде мога да намеря IBAN номера на сметката си?

Можете да откриете IBAN-а на сметката си като изберете бутон “Още” (“...”в долния десен ъгъл на основния екран) и след това „Моят IBAN“.

Промяна на мобилен номер или e_mail, които са използвани при регистрацията

За да промените мобилния си номер е нужно първо да излезете от акаунта си, ако все още не сте го направили.

След излизане, въведете стария номер на акаунта си, след това въведете ПИН код и на екрана за получаване на sms за активация натиснете бутона за смяна на телефонния номер. Имайте предвид, че ще е необходимо да изпратиш селфи, в което държите личната си карта близо до лицето, за да потвърдим, че Вие сте титуляр на акаунта.

За да промените имейла си, натиснете бутон “Още” (… в долния десен ъгъл на основния екран), изберате секция “Лични данни” и там можете да смените имейла, в случай че все още акаунта Ви не е верифициран.

В случай, че сте преминали успешно процеса на верификация, моля свържете се с нас чрез приложението, за да сменим имейл адреса Ви.

Лични данни

Съгласно чл. 8 от ЗМИП, в качеството си на дружество за електронни пари, Пейнетикс е задължен да пази данните на потребителите на Pay by Vivacom в срок от 5 г.

Ако сте решили да се разделите с Pay by Vivacom и желаете да изтрием данните, съхранявани по ЗЗЛД, моля пишете ни на support@pay.vivacom.bg. Ние ще изтрием цялата информация, която съхраняваме с изключение на тази, която сме законово задължени да продължим да пазим според ЗМИП.

Закриване на профил

За да закриете профила си е нужно просто да се свържете с нас чрез чата в приложението

Също така можете да ни пишете на support@pay.vivacom.bg от имейла, с който сте регистрирани, за да ни информирате за желанието си.

Захранване на сметка

Как да заредя сметката си в Pay by Vivacom?

Можете да заредите чрез добавяне на лична банкова карта или чрез банков трансфер.

Как да заредя сметката си с в Pay by Vivacom с банкова карта?

За да заредите чрез лична банкова карта е нужно да натиснете бутона “Зареди” и да изберете “Добави нова карта”, в случай че все още не сте добавили.

След попълването на данните на картата избирате сума, която да бъде прехвърлена към приложението и потвърждавате с натискане на “Зареди”. За зареждане с банкова карта се прилага такса в зависимост от плана, който сте избрали. В редки случаи е възможно банката-издател на Вашата карта да удържи такса, като тя зависи изцяло от тарифата на Вашата банка.

Как да заредя сметката си с в Pay by Vivacom с банков превод?

Данните за банковия трансфер можете да откриете като натиснете “Зареди” и изберете “Банков трансфер”.

Там ще намерите пълната информация нужна за захранване по банков път. Захранването по банков път не се таксува от наша страна.

Има ли ограничения за размера на заредената сума?

Максималният лимит за еднократно зареждане на сметка е 10 000 лв.

Кога е нужна верификация на самоличността?

Верификацията на профила е необходима за зареждане на профила и за извършване на платежни операции.

Какво е 3D secure?

3D secure е допълнителна защита на картата при интернет плащания, която най-често е под формата на допълнителна парола за оторизиране на трансакцията.

Мога ли да захраня сметката си чрез превод от друг потребител на Pay by Vivacom?

Можете да получавате мигновени парични трансфери от други потребители на Pay by Vivacom или чрез QR код.

За да ви изпрати друго лице сума чрез приложението е нужно да натисне “Изпрати” и да избере номера Ви от листа с контакти или чрез сканиране на QR кода Ви.

Как да поискам пари от друг потребител на Pay by Vivacom?

Можете да изпратите вашият QR код към друг потребител, чрез натискане на “My QR Code” и бутона “Share Link”.

Всеки, който сканира Вашият QR код, ще може да Ви изпрати директно сума през приложението. Сумата на QR кода Ви се задава от Вас чрез бутона “Tap To Set Amount”.

Получавам ли известия при захранване на сметката?

Получавате известие при захранване чрез банков превод и при получаване на сума от друг потребител. При зареждане чрез карта сумата се отразява в историята на плащанията Ви.

Възможни проблеми при зареждане на сметка и начини за отстраняването им

В случай, че зареждането с карта е отказано, моля, проверете наличността по картата си.

Също така е важно да се отбележи, че за да зареждате средства с карта по сметката си в Pay by Vivacom е необходимо карата Ви да поддържа 3D Secure. Ако не сте сигурни дали 3D Secure е активиран за Вашата карта, следва да се свържете с издателя на картата.

Изпращане на пари

Какви парични преводи мога да извършвам?

Можете да изпращате банкови трансфери в лева или евро. Трансферите са SEPA и BISERA.

Как да направя банков превод?

Банков превод можете да осъществите чрез натискане на бутона “Изпрати” и избирането на “Банков трансфер”

Колко време отнема банковия превод?

Банковите преводи отнемат от 1 до 3 работни дни, в зависимост от банката към която са изпратени.

Има ли ограничения за сумата на банковия превод?

Минималната сума при банков превод е в размер на 20 лв. а максималната в размер на 1 000 лв.

Как да направя превод към друг потребител на Pay by Vivacom (P2P превод)?

Необходимо е да натиснете бутона “Изпрати” и да изберете потребителя от листа Ви с контакти.

Ако той вече ползва Pay by Vivacom или друго приложение в мрежата на phyre, ще получи превода мигновено. В случай, че потребителят няма Pay by Vivacom, следва да инсталира приложението, за да получи сумата. Можете да изпратите пари и чрез QR код - натискате на избирате бутона QR Code, който се намира точно под баланса по сметката Ви, въвеждате сума и генерирате QR код, който може да бъде сканиран от друг потребител.

Как да изпратя пари до мобилен номер?

Можете да изпращате пари до всички потребители на Pay by Vivacom и в мрежата на phyre, които присъстват в листа Ви с контакти.

Изпращането става чрез бутона “Избери” и намирането на потребителя в листа.

Колко време отнема изпращането на пари чрез P2P превод?

Изпращането и получаването на суми чрез P2P и QR код е мигновено.

Има ли ограничения за сумата на P2P превода?

Минималната сума за P2P е 1 лв. а максималната в размер на 1 000 лв.

Мога ли да изпратя пари на лице, което не използва Pay by Vivacom?

Можете да изпращате безплатни P2P трансфери на потребители в мрежата на phyre, както и банкови преводи до всеки IBAN в българска банка или банка, част от Европейското икономическо пространство.

Получавам ли известия при изпращане на пари?

При изпращане на сума не получавате известие. Изпращането се отразява единствено в историята на трансакциите.

Разплащания

По какъв начин мога да плащам с Pay by Vivacom?

Можете да плащате на ПОС терминали с телефон, който поддържа NFC комуникация или да правите онлайн трансакции с виртуалната карта.

Как да платя с телефона си? (Android)

▪ Single tap payment:

Отворете Pay by Vivacom натиснете бутона “Pay (Плати) ”, потвърдете плащането с ПИН или пръстов отпечатък и доближете телефона си на разстояние от около 1 см. до терминала.

▪ Double tap payment:

Отключете телефона си и го доближете до терминала. Pay by Vivacom ще се активира автоматично и ще поиска потвърждение за извършване на плащане за конкретна сума. Потвърдете с пръстов отпечатък или ПИН и доближете отново до терминала, за да платите.

Къде мога да плащам с телефона си?

Можете да плащате на всички безконтактни ПОС терминали в света, както и онлайн чрез виртуалната карта.

Дебитни карти

Виртуална дебитна карта

Можете да създадете виртуална карта за онлайн плащания, която да контролирате през приложението.

Как мога да управлявам дебитната си карта – активиране, ПИН, блокиране/отблокиране, детайли на картата за извършване на плащане, лимити

Всички данни за плащане, както и опциите за блокиране/отблокиране и ПИН кода са видими в приложението.

За целта е нужно да влезете в секция “Карти”, след което “Разплащания” и да изберете картата.

Мога ли да огранича определен вид трансакции с картата си?

За съжаление на този етап не е възможно да ограничавате само специфични трансакции.

Сигурност и контрол

Къде мога да намеря история на извършените плащания?

Историята на всички извършени плащания до момента се намира на основния екран на приложението, точно под баланса по сметката Ви.

Получавам ли нотификации за извършените плащания?

Получавате нотификация за всяко извършено плащане и теглене, без значение дали е с карта или чрез телефона.

Как са защитени парите в сметката ми?

Платежните услуги през приложението Pay by Vivacom се предоставят от дружеството за електронни пари „Пейнетикс“ АД.

Пейнетикс притежава лиценз от БНБ, съгласно изискванията на Закона за платежните услуги и платежни системи и изпълнява всички изисквания на действащото законодателство по отношение на обезпечаване на сигурността на средствата и платежната среда. Дигитализираната карта, която притежава всеки един клиент на Pay by Vivacom по същество е виртуална платежна карта от типа Mastercard, по която се съхраняват личните средства на всеки клиент.

Apple Pay

Как да плащам с Apple Pay?

За да плащате с Apple Pay е нужно да добавите Вашата Pay by Vivacom карта в Apple Wallet.

След като картата е добавена, доближавате телефона до терминала и функцията се отваря автоматично. Потвърждавате с Touch ID/FaceId или Pin и плащането минава. При първото активиране на Apple Pay ще имате кратка анимация от Apple с горните инструкции за плащане.

Как да добавя Pay by Vivacom картата си в Apple Pay?

Може да видите подробни указания как да добавите Pay by Vivacom картата си в Apple Pay тук

Имайте предвид, че за да добавите и използвате картата успешно тя не трябва да е блокирана през приложението.

На кои устройства работи Apple Pay?

iPhone: Apple Pay се поддържа за iPhone 6 или по-нов модел. Можете да плащате в магазини, онлайн или в приложения.

Apple Watch: Поддържа се за iPhone 6 или по-нов модел. Можете да плащате в магазини и в приложения.

iPad: iPad Pro, iPad (5th gen), iPad Air 2, and iPad mini 3 и по-нови версии. Можете да плащате онлайн и в приложения.

Mac: Mac (2012 или по-нов). Можете да плащате онлайн или с iPhone, който поддържа Apple Pay.

Пълен списък с поддържаните устройства можете да намерите тук

Как да направя Pay by Vivacom картата си "карта по подразбиране"?

Просто изберете Pay by Vivacom картата си в приложението и я провлачете най-отгоре.

Мога ли да използвам Apple Pay, ако заключа Pay by Vivacom картата си?

Не. Ако заключите Pay by Vivacom картата си, няма да може да ползвате Apple Pay за плащания. Просто отблокирайте картата си и тя отново ще бъде активна.

Как да прекратя получаването на две нотификации за всяко мое плащане?

Pay by Vivacom и Apple Pay ще Ви изпратят нотификация за всяко Ваше плащане.

Можете да изключите нотификациите от Apple Pay от приложението Wallet. От опциите на Вашата Pay by Vivacom карта отменете "Show History" в секция "Transactions".

Имам ли лимит за плащания с Apple Pay?

Лимитите за плащания с Pay by Vivacom важат и при плащанията с Apple Pay.

Безопасно ли се съхранява информацията за картата ми?

Да. Когато използвате Apple Pay за плащания, номерът на Pay by Vivacom картата Ви не се изпраща към търговеца.

Вместо това се изпраща уникален номер, който е криптиран и запазен в устройството Ви. Всяка трансакция се потвърждава чрез уникален еднократен код за сигурност.

Такси и лимити

Как да проверя лимитите за извършване на плащания?

Можете да видите всички лимити в бутон “Още” (“...” в долния десен ъгъл на основния екран) и да изберете секция “Такси и лимити”.

Как мога да променя лимитите за извършване на плащания?

За да промените лимитите си ще е нужно да се свържете с нас.

Къде мога да намеря информация за таксите на различните услуги?

Всички такси можете да видите на нашият сайт или в приложението като изберете бутон “Още” (“...” в долния десен ъгъл на основния екран), секция “Такси и лимити”.