Новини
  • VIVACOM с ръст на приходите и EBITDA за периода януари – септември 2017 г.

    Компанията отбелязва ръст при клиентите на мобилни услуги, фиксиран интернет и телевизия

    • VIVACOM постига най-големи общи приходи на телеком пазара - 662 милиона лева за периода януари – септември 2017 г.
    • VIVACOM остава лидер във фиксирания интернет - 26% пазарен дял
    • VIVACOM е най-предпочитаният IPTV оператор - 60% от абонатите на IPTV в страната са избрали услугата на VIVACOM
    • VIVACOM е телекомът с най-бърза мобилна мрежа в България, потвърдено от OOKLA*, и планира до края на 2017 г. да постигне 99% покритие на 4G мрежата си по население и 83% от територията на страната

     

     

     

    – VIVACOM утвърждава водещата си позиция на българския телеком пазар, като отбелязва най-големи общи приходи в размер на 662 милиона лева. Компанията отчита по-високи приходи както от мобилни, така и от фиксирани услуги в сравнение със същия период на миналата 2016 година. 

     

    Компанията отбелязва последователен ръст при клиентите на мобилни услуги, приключвайки третото тримесечие на 2017 година с 3 милиона и 186 хиляди абонати на мобилната мрежа, което е близо 30 хиляди повече в сравнение със същия отчетен период на 2016 година. 87% от всички мобилни абонати предпочитат абонаментни планове на срочен договор. Запазва се тенденцията за увеличаване на дела на приходи от трафик на данни – ако преди една година той е бил 32%, то към края на третото тримесечие на 2017 делът на приходите от данни в приходите от мобилни услуги е 35%.

     

    VIVACOM е традиционен лидер в доставката на фиксирани услуги, като запазва първото място в предлагането на интернет с 464 хиляди абонати и 26% пазарен дял в този сегмент в края на отчетния период. Над половината от абонатите използват високоскоростен достъп чрез оптичната мрежана телекома, която вече покрива 1 милион и 100 хиляди домакинства в цялата страна.

     

    VIVACOM е най-предпочитаният IPTV оператор и през третото тримесечие на 2017 г. 45% от общо 434 хиляди клиенти на платена телевизия от VIVACOM използват най-модерната телевизионна услуга – интерактивна телевизия (IPTV). Това представлява ръст от 4 процентни пункта спрямо същия период на предходната година.  

     

    В края на третото тримесечие на 2017 г. VIVACOM постига 94% покритие на населението в страната с 4G мрежата на телекома, която е доказано най-бързата мобилна мрежа в България според резултатите от спийдтест на Ookla за 2017 година*.  Благодарение на VIVACOM, достъп до високоскоростен мобилен интернет вече имат 992 населени места в страната. Инвестициите, направени за периода януари - септември 2017 г. са 126 милиона лева, като 75% от тях са вложени в мрежата на телекома.

     

    VIVACOM ще продължи да инвестира в развитието на технологичната си инфраструктура и планира до края на 2017 г. да постигне 99% покритието на 4G мрежата си по население и 83% от територията на страната.

     

     

    Финансови резултати на VIVACOM за периода януари - септември 2017 г.:

     

     

     

    За деветте месеца, приключващи на                    30 септември

    Изменение

    (в хиляди , освен процентите)

    2017

    2016

    (сума)

    (%)

    Общо приходи

    662 047

    650 427

    11 620

    1,8

    Фиксирани линии

    261 893

    249 763

    12 130

    4,9

    Мобилни линии

    385 114

    375 593

    9 521

    2,5

    НУРТС

    31 993

    33 233

    (1 240)

    (3,7)

    Елиминации

    (16 952)

    (8 161)

    (8 791)

    107,7

    Коригирана EBITDA

    246 831

    240 358

    6 473

    2,7

    Виваком

    232 688

    229 013

    3 674

    1,6

    НУРТС

    14 525

    11 722

    2 803

    23,9

    Елиминации

    (382)

    (377)

    (5)

    1,4

     % Коригирана EBITDA, маржин

    37,3

    37,0

    0,3

    0,9

    Мобилни абонати в края на периода

    3 168

    3 139

    29

    0,9

    % абонати на срочни договори в края на периода

    87,2

    85,2

    2,0

    2,3

    Абонати на фиксирана телефония в края на периода

    837

    957

    (120)

    (12,5)

    Абонати на фиксиран интернет в края на периода

    464

    422

    42

    10,0

    % FTTx в края на периода

    53,5

    49,4

    4,1

    8,3

    Покрити домакинства с високоскоростна оптична връзка в края на периода

    1 100

    1 074

    26

    2,4

    Абонати на платена телевизия в края на периода

    434

    404

    30

    7,4

    % IPTV в края на периода

    44,6

    41,2

    3

    8,3

     

    14.11.2017
  • Актуализиране на софтуера на сателитните телевизионни приемници

    Софтуерът на Вашия приемник е актуализиран към най-нова версия

    Уважаеми клиенти,

     

    Софтуерът на Вашия приемник е актуализиран към най-нова версия. Ако изпитвате затруднения със сателитната телевизионна услугата, моля да рестартирате приемника, като използвате следните стъпки:

     

    1. Меню: Първоначални настройки – език – изберете Български

    2. Меню: Начални настройки – LNB тип – изберете Универсален

    3. Транспондер – изберете VIVACOM SAT 2

    4. HD настройки – изберете 720р

     

    Благодарим Ви и Ви пожелаваме приятно гледане.  

     

    24.10.2017
  • VIVACOM беше основен партньор на XII среща на местните власти с фокус върху изграждането на дигитални общини

    Телекомът демонстрира видео мониторинг център в реално време.

    VIVACOM беше основен партньор на XII среща на Национално сдружение на общините в Република България (НСОРБ), която се проведе в к.к. Албена. Телекомът традиционно подкрепя годишния форум на местните власти, на който се обсъждат най-важните приоритети за тяхното развитие. Тази година една от основните теми беше сътрудничеството между бизнеса, законодателната и местната власт за изграждане на т.нар. „дигитална община“, която да улесни значително както работещите в нея, така и гражданите. Бяха дискутирани също правителствените мерки за намаляването на административната тежест в общините.

     

    На срещата присъстваха зам. министър председателят на РБ – Томислав Дончев, министърът на Регионалното развитие и благоустройството – Николай Нанков, председателят на 44-тото народно събрание на РБ – Димитър Главчев, изпълнителният директор на НСОРБ – Гинка Чавдарова, председателтя на НСОРБ Даниел Панов, кметовете на София, Варна и много други общини. В откриването на форума на високо равнище участие взе и главният търговски директор и член на Управителния съвет на VIVACOM – Мирослав Петров. Той изрази готовността на компанията да бъде надежден телекомуникационен партньор на всяка община и да предложи множество персонализирани решения за населените места. Мирослав Петров подчерта, че VIVACOM не просто продава услуги и продукти на общините, но разработва за тях

    всеки проект от начало до край и може да бъде доверен съветник в избора на най-доброто индивидуално решение за тях.

     

    Като компания, която инвестира приоритетно в подобряване и модернизиране на градската среда и работи дългосрочно за развитието на концепцията за „умни градове“, VIVACOM представи пред местната власт редица иновативни решения в помощ на общините. Бяха направени демонстрации на системата за видеонаблюдение чрез специално изграден за целта демонстрационен мониторинг център. Той показва разнообразните ѝ възможности като лицево разпознаване, наблюдение в реално време и широкия спектър от аналитични функции. Тази технологична иновация подпомага общините в обезпечаването на сигурност и безопасност за гражданите, като същевременно се предлага от  VIVACOM с възможност за гъвкаво финансиране. По време на представянето се акцентира и на интелигентни решения в сферата на образованието – интерактивна класна стая, която дава възможност учебният материал да бъде преподаван на учениците чрез виртуална реалност, част от проекта Google Expeditions. Телекомът презентира също възможностите за създаване на мобилни приложения в полза на българските общини, които предоставят актуална информация за града на жителите и гостите му. По друга актуална тема за местната власт - Wi-Fi свързаност, част от европейската инициатива WiFi4EU, VIVACOM оказва своята подкрепа на общините, като изготвя проекти, с които те могат да кандидатстват за финансиране от ЕС и в последствие – като изражда самата зона. Всяко решение е персонализирано според нуждите на конкретната администрация. На демонстрацията присъстваха председателят на НСОРБ и кмет на гр. Велико Търново – Даниел Панов, кметове, зам.-кметове и общински съветници.

    17.10.2017
  • VIVACOM избра нова криейтив и медийна агенция - Havas

    VIVACOM избра нова криейтив агенция и това е Havas. Компанията обединява цялата си комуникация в концепцията “Различни заедно“.

    VIVACOM избра нова криейтив агенция и това е Havas. Агенцията ще отговаря и за медия планирането на компанията. Изборът на телекома е резултат от проведен през лятото на тази година търг. Стратегическата цел на новото партньорство е адекватно позициониране на бранда VIVACOM  в съответствие с ценностите на компанията, нейните реални позиции на пазара, както и с бъдещите й стратегически приоритети за развитие.

     

    Според маркетингово изследване за настоящото възприятие на марката VIVACOM, хората възприемат и оценяват VIVACOM като „честния телекомуникационен оператор“.  Честността е основна корпоративна ценност на телекома и задължително условие за изграждане на стабилна връзка с клиента. Компанията оценява високо признанието на своите потребители и ще продължи да работи за поддържане на тяхното доверие.

     

    Наред със запазването на имиджа си на честен оператор, VIVACOM продължава да следва стратегическите си цели да предлага богато разнообразие от продукти и услуги. Като телеком с традиции в предоставянето на широка гама решения за нуждите на всеки член на едно домакинство, компанията стартира нова комуникационна стратегия, в центъра на която поставя семейството.

     

    Концепцията, предложена от Havas, отговаря на заложените цели на компанията, носи емоционален заряд и решава една от най-предизвикателните задачи – достигането до различните целеви групи, използвайки езика на всяка от тях. Платформата представя съвременно семейство, в което всеки член е уникален, но всички заедно имат силна връзка, което определя и новия слоган на маркетинг комуникацията на VIVACOM - “Различни заедно“.

     

    С обединяването на креативния и медийния екип от една агенция, се гарантира по-ефективен работен процес и разгръщане на творческия и стратегически потенциал на тандема клиент – агенция. В синхрон с новата агенция, телекомът планира още по-интересни и полезни за потребителите си комуникационни активности.

     

    „Щастливи сме, че VIVACOM избра Havas за нейна творческа и медийна агенция. Пълното обслужване се вписва в глобалната стратегия на Havas Group за предоставяне на 360 градуса на обслужване на всички клиенти и пълен набор от комуникационни услуги на едно място. Вярваме в ползотворното сътрудничество, което ще промени телеком пазара“, коментира Иванка Кючукова, изпълнителен директор на Havas Group България. 

    29.09.2017
  • 40 години от първия сателитен сигнал от България към космоса

    На 17 август се навършват 40 години от излъчването на първия в България сигнал към спътник в космоса. Поводът е бил откриването на международната „Универсиада 77“ на 17 август 1977 година.

    На 17 август се навършват 40 години от излъчването на първия в България сигнал към спътник в космоса. Поводът е бил откриването на международната  „Универсиада 77“ на 17 август 1977 година. Церемонията се предава пряко към космоса от новопостроена на 30 км от София станция, наричана тогава Земна станция за космически връзки „Шипка“, сега с името „Плана“. Събитието отбелязва началото на сателитните комуникации и сателитната телевизия в страната.

    Прякото предаване от Националния стадион „Васил Левски“ е започнало точно в 17:33 часа. Сигналът от стадиона е излъчен до телевизионната кула в София, а оттам по аналогова радиорелейна линия е стигнал до станцията в Плана, откъдето към космоса е бил излъчван чрез 60 тонна сателитна антена с диаметър 12 метра. Така, преди точно 40 години, през тогавашния космически „Молния“, за първи път картина от България достига до зрителите на осем държави, по това време членки на международната организация за спътникови връзки „Интерспутник“.  

    Станцията в Плана е построена в периода 1973 - 1976 г. в специално подбрана местност с голям брой слънчеви дни през годината и защитеност от радио смущения.  Целият капацитет на съоръжението по това време е бил един телевизионен канал и няколко международни телефонни канала. Персоналът е бил 37 човека. В продължение на над 20 години през „Плана“ минава международният видеообмен на Българска национална телевизия и голяма част от международния телефонен трафик на България.

    Днес наземна станция за сателитни връзки „Плана“ е напълно модернизиран телепорт,  собственост на VIVACOM. На ден през него минават се излъчват над 200 радио и телевизионни канала към Европа, Африка, Близкия изток и Азия. Телепортът разполага с 50 антени с размери до 18.3 метра за излъчване и приемане на сигнал от спътник, а използваното оборудване е доставено от лидерите в съответната област.

    Само за последните 7 години VIVACOMвложи  в модернизацията на станцията 10 млн. лв. Инвестирайки в първото за България сателитно съоръжение, VIVACOM  продължава с успех да развива сателитните услуги за българския и международен пазар. От 2014 г. телепорт Плана е член на Word Teleport Association, а през 2015 г. става Third Party Teleport на най-големия европейски сателитен оператор Eutelsat.

    17.08.2017
  • Нов IT директор във VIVACOM

    От началото на месец юли ръководството на дирекция „Информационни технологии“ във VIVACOM официално се поема от Росен Тончев

    30.06.2017 г., София – От началото на месец юли ръководството на дирекция „Информационни технологии“ във VIVACOM официално се поема от Росен Тончев, изминал целия си професионален път в компанията.  

     

    Росен Тончев е завършил специалност Информационни технологии в Софийски Университет „Св. Св. Климент Охридски“. Започва своето кариерно развитие във VIVACOM като стажант преди 16 години. По време на професионалното си развитие във VIVACOM заема различни експертни, а в последствие и мениджърски позиции, като устойчиво развива своите експертни и ръководни качества.

     

    Във VIVACOM дирекция „Информационни технологии“, освен основните й функции, има за цел да развива своевременно иновативните проекти на компанията, които да носят допълнителна стойност на партньорските взаимоотношения с бизнес клиентите и за реализацията на бизнес идеите на компанията. Сред основните приоритети на Росен Тончев на новата позиция е повишаване на ефективността на дирекция „Информационни технологии“, което ще допринесе за задържането на лидерската позиция на  VIVACOM на телеком пазара.

    30.06.2017
  • VIVACOM и Global Net solutions с официално партньорство

    Благодарение на това ключово сътрудничество VIVACOM ще прибави нови 60 търговски обекта към съществуващите 250 в цялата страна

    29.06.2017 г., София – VIVACOM стартира партньорство с нов търговски представител - Global Net solutions.

     

    Благодарение на това ключово сътрудничество VIVACOM ще прибави нови 60 търговски обекта към съществуващите 250 в цялата страна, в които се предлагат продукти и услуги на телекома.

     

    Като ексклузивен представител на VIVACOM, Global Net solutions започва продажбата на пълната гама услуги на телекома. Във веригата магазини клиентите ще открият разнообразни оферти, подходящи както за дома, така и за офиса и ще имат възможност да заплащат своите сметки.

     

    Global Net solutions е на българския пазар от края на 2003 г., развивайки собствена търговска мрежа. Компанията е с дългогодишен опит в предоставянето на телекомуникационни услуги, като основно предлага продажба на мобилни телефони и абонаментни и предплатени пакети с телеком услуги. От този месец потребителите ще могат да намерят всичките национални и локални промоции на VIVACOM в обектите на Global Net solutions.

    29.06.2017
  • Промяна в състава на Управителния съвет на VIVACOM

    На 16.06.2017 г. г-н Димитриос Лиупис е вписан в Търговския регистър като нов член на Управителния съвет на Българска телекомуникационна компания ЕАД (VIVACOM).

    София, 19 юни 2017 г.  – На 16.06.2017 г. г-н Димитриос Лиупис е вписан в Търговския регистър като нов член на Управителния съвет на Българска телекомуникационна компания ЕАД (VIVACOM). Той е назначен в Управителния съвет съгласно решение на Надзорния съвет на компанията.

     

    Г-н Димитриос Лиупис e Главен директор маркетинг във VIVACOM от февруари 2017 г. Той има повече от 25 години опит в сферата на телекомуникациите. Работил е в големи телекомуникационни оператори в няколко държави, заемал е ръководни позиции в областта на маркетинга и развитието на продуктите и услугите. В България г-н Лиупис работи повече от 10 години. Бил е директор Продукти и услуги, а впоследствие Главен директор Маркетинг в Глобул (сега Теленор) и директор Продукти, услуги и решения в Мтел. Има магистърска степен по компютърни науки от Университета на Кардиф, Уелс, Великобритания и бакалавърска степен по информатика и математика от Университета на Рединг, Великобритания.

     

    На същата дата е отразена и дерегистрацията на г-н Александър Грънчаров и г-н Русин Йордановкато членове на Управителния съвет. След вписването на промяната, членовете на Управителния съвет на VIVACOM са: г-н Атанас Добрев, г-н Радослав Златков, г-н Асен Великов, г-н Мирослав Петров и г-н Димитриос Лиупис.

    19.06.2017
  • Випуск 2016/2017 от VIVACOM Техническа академия завърши учебната година с придобит практически опит и подготовка за реална работна среда

    60% от студентите остават на летен стаж в компанията

    01.06.2017 г., София – Седмият поред випуск на VIVACOM Техническа академия завърши успешно учебната година с придобити практически опит и знания в областта на телекомуникационния бизнес. Бъдещите инженери от 3 и 4 курс в Техническия  университет научиха повече за създаването и прилагането на технологиите в реална среда и получиха допълнително обучение в области като регулацията на телеком услугите, търговските отношения и очакванията на потребителите.

     

    През годините във VIVACOM Техническа академия са се класирали над 150 студенти от над 300 кандидатури. До момента 30% от преминалите Академията избират стаж в компанията, а 17% от тях намират професионална реализация във VIVACOM.

     

    VIVACOM Техническа академия е съвместен проект с Факултета по телекомуникации към Техническия университет София, чиято цел е да даде на образованието в техническите области практическа насоченост и да го направи по-ефективно за младите хора. Освен тясно специализирани, темите от VIVACOM Техническата академия отговарят на конкретни изисквания на бизнес практиката като управление на проекти, технически английски език, търговски решения, правна рамка на телекомуникациите и бизнес комуникации. Студентите от Академията завършват учебната година с умения да представят себе си и идеите си в бизнес среда.

     

    В рамките на една учебна година, в седем лекционни курса и упражнения, разпределени в 250 учебни часа,  ключови мениджъри и специалисти от VIVACOM отделят от времето си, за да споделят натрупания от тях опит в практиката. Преподавайки най-последните и актуални за реалния бизнес иновации и технически решения, лекторите от телекома споделят и своите експертни знания и професионални умения. По време на Академията участниците посещават и Центъра за управление и наблюдение на мрежата, където от първа ръка научават за тънкостите и спецификите на една телекомуникационна мрежа. Така,  благодарение на този проект, бъдещите инженери по телекомуникации, компютърни системи и технологии и електроника имат шанса да надградят теоретичните си знания с практически ориентирани курсове, които не са включени в редовния план на обучение.

    02.06.2017
  • Приключи търгът за телефонната палата в София

    „Българска телекомуникационна компания“ избра „НГ Пропърти“ за купувач на Телефонната палата в София.

    СОФИЯ,19 април 2017 – „Българска телекомуникационна компания“ избра „НГ Пропърти“ за купувач на Телефонната палата в София.

    Имотът бе продаден чрез анонимна, двустепенна тръжна процедура, организирана по задание на БТК от консултантската компания за бизнес имоти Forton, стратегически партньор на Cushman&Wakefieldза България и Македония. Договорът за продажба бе подписан с участника предложил най-висока цена.

    Процедурата започна в началото на март и премина при засилен интерес с преобладаващо българско участие. Кандидатите заявяваха интерес до средата на март, а оферти за предварителен подбор се подаваха до 12 април. Вторият етап на търга с анонимно наддаване се проведе на 19 април.

    Продажбата на Телефонната палата е следствие от политиката на БТК за освобождаване от активи, които не са ключови за дейността на компанията.

     „БТК избра най-подходящия момент да излезе на пазара с продажбата на Телефонната палата и високият интерес към сделката потвърждава това. В момента пазарът на бизнес имоти е във възходящ цикъл и вярвам, че успяхме да постигнем максимално конкурентна цена за актива“, коментира Явор Костов, мениджър „Капиталови пазари“ в Cushman & WakefieldForton.

    „Придобиването на сградата, която е неделима част от културното наследство на столицата , е началото на инвестиционните ни намерения за развитие в тази посока. Телефонната палата ще бъде дом на уникални експонати и колекции в областта на изкуството и световното културно-историческо наследство. Плановете ще бъдат представени на широката общественост в рамките на 2017 година.“ - заявиха от купувача.

    Телефонната палата е сред знаковите сгради в центъра на София. Завършена е през 1949 г. по проект на арх. Станчо Белковски и арх. Борис Йолов и към момента е със статут на паметник на архитектурата.

    Сградата е разположена на ключово място на ул. „Гурко“ 2-4 с пешеходен достъп до редица държавни и общински институции, банки, хотели, културно-исторически обекти и др. Включва 6 етажа с обща площ 17 401 кв. м. Разгънатата застроена площ е 13 500 кв. м.

    19.05.2017
  • Стартира проектът на БТК ЕАД по "Добри и безопасни условия на труд"

    Проектът е насочен към повишаването на производителността на служителите в компанията и подобряване на качеството на работните места.

    Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз.

     

    На 18.05.2017 се сключи административен договор № BG05M9OP001-1.008-2176-C01 за изпълнение на проект „Интегрирана програма за устойчиво развитие на човешките ресурси в БТК ЕАД“. Проектът е насочен към повишаването на производителността на служителите в компанията и подобряване на качеството на работните места.

     

    Проектът ще осигури:

    • Въвеждането на иновативни практики и модели за гъвкави форми на заетост, които създават предпоставки за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот, включително удължаване на професионалния живот на служителите от уязвимите групи – лица над 54 години и хора с увреждания.
    • Подобряване на условията на труд на работното място чрез закупуването на по-качествени лични предпазни средства и специално работно облекло занад 400 служители, чиято дейност се характеризира с най-висок професионален риск в компанията.
    • Провеждане на обучение на 180 заети лица за безопасна работа с преносима стълба с допълнителен модул по обща осъзнатост по безопасност и опазване на околната среда.
    • Закупуване на оборудване за обзавеждане на 42 места за отдих, хранене и почивка, локирани в 42 сгради на територията на страна, за повишаване на качеството на работното място и социалния статус на работещите.

     

    Комплексното изпълнение на планираните в проекта мерки е основополагащо и ключово за създаването на предпоставки за постоянното и ефективното усъвършенстване на организацията на трудовата дейност в компанията, от една страна, и системата за управление на безопасността, от друга страна.

    Стойността на проекта е в размер на 240 942.10 лв., от които 80% безвъзмездна финансова помощ от Европейския социален фонд в размер на 192 753.68 лв. и 20% самоучастие в размер на 48 188.42 лв.

    18.05.2017
  • VIVACOM и Huawei със стратегическо партньорство за развитието на облачните технологии в полза на българския бизнес и правителство

    Министърът на икономиката Емил Караниколов откри лично събитието.

    България има шанс да се превърне в хъб за облачни технологии за региона, което е част от стратегията на правителството,  залегнала в Концепция за цифрова трансформация на българската индустрия /Индустрия 4.0/

     

    София, България, 16 май 2017. Повече от 300 представители на българското правителство и бизнес елита на страната станаха част от Bulgarian Cloud Summit 2017 - първият по рода си Форум за облачни технологии, организиран от световния лидер в ИКТ сектора Huawei и един от водещите телекоми у нас VIVACOM.

     

    Срещата на високо ниво бе подкрепена от най-значимата организация, обединяваща бизнеса в България – КРИБ (Конфедерация на работодателите и индустриалците в България) и беше открита лично от председателя й г-н Кирил Домусчиев. Той сподели, че за КРИБ е изключително важно да бъде част от създаването на иновативни решения за нуждите на бизнеса, които поставят основите на изцяло нова икономическа и социална среда, в която ще живеем и работим в бъдеще.

     

    По време на събитието Huawei и VIVACOM обявиха началото на своето стратегическо партньорство за развитие на облачните технологии в България. Двете компании са убедени, че на прага на  ерата на свързани устройства и интернет на нещата, именно облачните решения ще дадат тласък за дигитализация на индустриите.

     

    В подкрепа на това знаково сътрудничество застана и българското правителство, в лицето на министъра на икономиката г-н Емил Караниколов. Той лично взе участие във Форума и поздрави двете компании за целенасочените им усилия по пътя към технологична революция.

     

    По думите му задачата на България е да се представи като регионален център на цифровата икономика чрез внедряване на продукти, технологии, бизнес модели и процеси от Индустрия 4.0, което ще доведе до ресурсна продуктивност, ефективност и по-голяма гъвкавост на българската икономика. Индустрия 4.0 ще създаде благоприятни възможности за увеличаване на чуждестранните инвестиции в различни промишлени сектори.

     

    Този ангажимент беше потвърден и от Росен Желязков - председател на Държавната агенция „Електронно управление“, която отговаря пряко за внедряването на електронно правителство.

     

    По време на събитието присъства и китайският посланик в България Джан Хайджо, който посъветва местния клон на Huawei  да работи в тясно сътрудничество с български партньори за насърчаване на активното развитие на ИКТ сектора.

     

    От страна на VIVACOM партньорството бе анонсирано от г-н Спас Русев, председател на Надзорния съвет на телекома. По негови думи, облачните услуги вече не са част от бъдещето, а са настоящето и ще навлизат все повече в бизнеса. „Днес VIVACOM и Huawei си поставят амбициозната цел да развият регионален облачен хъб. Това ще бъде първият подобен проект, който ще стартира от България и ще я утвърди като високотехнологичен център за региона. На база добре разгърнатата си мрежа и многобройните клиенти у нас, VIVACOM е добра предпоставка за обособяване и концентрация на регионален облачен хъб, чрез който ще предложи на своите клиенти допълнителни услуги и нови възможности за развитие”, допълни той.

     

    Заместник-председателят на Huawei и главен изпълнителен директор, действащ на ротационен принцип - Гуо Пинг сподели  прогнозата на компанията за ерата на облачните технологии: „Първоначално всяко домакинство трябваше да пробие собствен кладенец за вода - започна той - По същия начин, преди да бъде стандартизирано предаването на електроенергията и преди обществените мрежи да са напълно развити, е било естествено фабриките да генерират собствена електроенергия. Днес непосредственият достъп до вода и електричество е неразделна част от нашия живот. Когато влязохме в информационната ера почти всяка компания започна да изгражда свои собствени информационни системи. Тези системи съществуват във всякакви размери и форма, които се поддържат от специализирани екипи. Пътят на развитието е постепенното им   преместване в облака, което прави информационните услуги далеч по-достъпни, точно както днес са водата и електричеството. "

     

    Той подчерта, че "до 2025 г. всички ИКТ решения за предприятията ще се превърнат в облак, което означава, че ще използват облачна технология и облачни модели. Повече от 85% от корпоративните приложения ще бъдат разположени директно в облака". През целия този процес Huawei ще продължи да се съсредоточава върху развитието на ИКТ инфраструктурата, за да осигури иновативни решения, които поддържат цифровата трансформация и позволяват индустриално подобрение. Компанията подчерта ангажимента си да помогне на телекомуникационните оператори да успеят в домейна "облак".

     

    Насърчавайки откритостта, сътрудничеството и споделения успех, Huawei има за цел активно да допринесе за облачната екосистема.

     

    Гостите на Форумa имаха възможност на живо да се запознаят и с конкретни облачни решения, внедрени от Huawei в държави по целия свят: компютърно подпомогнато инженерство в помощ на дигитализацията на автомобилостроенето; електронно управление; видео наблюдение в облака и други.

      

    16.05.2017
Каталог
към контакти