Новини
  • 40 години от първия сателитен сигнал от България към космоса

    На 17 август се навършват 40 години от излъчването на първия в България сигнал към спътник в космоса. Поводът е бил откриването на международната „Универсиада 77“ на 17 август 1977 година.

    На 17 август се навършват 40 години от излъчването на първия в България сигнал към спътник в космоса. Поводът е бил откриването на международната  „Универсиада 77“ на 17 август 1977 година. Церемонията се предава пряко към космоса от новопостроена на 30 км от София станция, наричана тогава Земна станция за космически връзки „Шипка“, сега с името „Плана“. Събитието отбелязва началото на сателитните комуникации и сателитната телевизия в страната.

    Прякото предаване от Националния стадион „Васил Левски“ е започнало точно в 17:33 часа. Сигналът от стадиона е излъчен до телевизионната кула в София, а оттам по аналогова радиорелейна линия е стигнал до станцията в Плана, откъдето към космоса е бил излъчван чрез 60 тонна сателитна антена с диаметър 12 метра. Така, преди точно 40 години, през тогавашния космически „Молния“, за първи път картина от България достига до зрителите на осем държави, по това време членки на международната организация за спътникови връзки „Интерспутник“.  

    Станцията в Плана е построена в периода 1973 - 1976 г. в специално подбрана местност с голям брой слънчеви дни през годината и защитеност от радио смущения.  Целият капацитет на съоръжението по това време е бил един телевизионен канал и няколко международни телефонни канала. Персоналът е бил 37 човека. В продължение на над 20 години през „Плана“ минава международният видеообмен на Българска национална телевизия и голяма част от международния телефонен трафик на България.

    Днес наземна станция за сателитни връзки „Плана“ е напълно модернизиран телепорт,  собственост на VIVACOM. На ден през него минават се излъчват над 200 радио и телевизионни канала към Европа, Африка, Близкия изток и Азия. Телепортът разполага с 50 антени с размери до 18.3 метра за излъчване и приемане на сигнал от спътник, а използваното оборудване е доставено от лидерите в съответната област.

    Само за последните 7 години VIVACOMвложи  в модернизацията на станцията 10 млн. лв. Инвестирайки в първото за България сателитно съоръжение, VIVACOM  продължава с успех да развива сателитните услуги за българския и международен пазар. От 2014 г. телепорт Плана е член на Word Teleport Association, а през 2015 г. става Third Party Teleport на най-големия европейски сателитен оператор Eutelsat.

    17.08.2017
  • Нов IT директор във VIVACOM

    От началото на месец юли ръководството на дирекция „Информационни технологии“ във VIVACOM официално се поема от Росен Тончев

    30.06.2017 г., София – От началото на месец юли ръководството на дирекция „Информационни технологии“ във VIVACOM официално се поема от Росен Тончев, изминал целия си професионален път в компанията.  

     

    Росен Тончев е завършил специалност Информационни технологии в Софийски Университет „Св. Св. Климент Охридски“. Започва своето кариерно развитие във VIVACOM като стажант преди 16 години. По време на професионалното си развитие във VIVACOM заема различни експертни, а в последствие и мениджърски позиции, като устойчиво развива своите експертни и ръководни качества.

     

    Във VIVACOM дирекция „Информационни технологии“, освен основните й функции, има за цел да развива своевременно иновативните проекти на компанията, които да носят допълнителна стойност на партньорските взаимоотношения с бизнес клиентите и за реализацията на бизнес идеите на компанията. Сред основните приоритети на Росен Тончев на новата позиция е повишаване на ефективността на дирекция „Информационни технологии“, което ще допринесе за задържането на лидерската позиция на  VIVACOM на телеком пазара.

    30.06.2017
  • VIVACOM и Global Net solutions с официално партньорство

    Благодарение на това ключово сътрудничество VIVACOM ще прибави нови 60 търговски обекта към съществуващите 250 в цялата страна

    29.06.2017 г., София – VIVACOM стартира партньорство с нов търговски представител - Global Net solutions.

     

    Благодарение на това ключово сътрудничество VIVACOM ще прибави нови 60 търговски обекта към съществуващите 250 в цялата страна, в които се предлагат продукти и услуги на телекома.

     

    Като ексклузивен представител на VIVACOM, Global Net solutions започва продажбата на пълната гама услуги на телекома. Във веригата магазини клиентите ще открият разнообразни оферти, подходящи както за дома, така и за офиса и ще имат възможност да заплащат своите сметки.

     

    Global Net solutions е на българския пазар от края на 2003 г., развивайки собствена търговска мрежа. Компанията е с дългогодишен опит в предоставянето на телекомуникационни услуги, като основно предлага продажба на мобилни телефони и абонаментни и предплатени пакети с телеком услуги. От този месец потребителите ще могат да намерят всичките национални и локални промоции на VIVACOM в обектите на Global Net solutions.

    29.06.2017
  • Промяна в състава на Управителния съвет на VIVACOM

    На 16.06.2017 г. г-н Димитриос Лиупис е вписан в Търговския регистър като нов член на Управителния съвет на Българска телекомуникационна компания ЕАД (VIVACOM).

    София, 19 юни 2017 г.  – На 16.06.2017 г. г-н Димитриос Лиупис е вписан в Търговския регистър като нов член на Управителния съвет на Българска телекомуникационна компания ЕАД (VIVACOM). Той е назначен в Управителния съвет съгласно решение на Надзорния съвет на компанията.

     

    Г-н Димитриос Лиупис e Главен директор маркетинг във VIVACOM от февруари 2017 г. Той има повече от 25 години опит в сферата на телекомуникациите. Работил е в големи телекомуникационни оператори в няколко държави, заемал е ръководни позиции в областта на маркетинга и развитието на продуктите и услугите. В България г-н Лиупис работи повече от 10 години. Бил е директор Продукти и услуги, а впоследствие Главен директор Маркетинг в Глобул (сега Теленор) и директор Продукти, услуги и решения в Мтел. Има магистърска степен по компютърни науки от Университета на Кардиф, Уелс, Великобритания и бакалавърска степен по информатика и математика от Университета на Рединг, Великобритания.

     

    На същата дата е отразена и дерегистрацията на г-н Александър Грънчаров и г-н Русин Йордановкато членове на Управителния съвет. След вписването на промяната, членовете на Управителния съвет на VIVACOM са: г-н Атанас Добрев, г-н Радослав Златков, г-н Асен Великов, г-н Мирослав Петров и г-н Димитриос Лиупис.

    19.06.2017
  • Випуск 2016/2017 от VIVACOM Техническа академия завърши учебната година с придобит практически опит и подготовка за реална работна среда

    60% от студентите остават на летен стаж в компанията

    01.06.2017 г., София – Седмият поред випуск на VIVACOM Техническа академия завърши успешно учебната година с придобити практически опит и знания в областта на телекомуникационния бизнес. Бъдещите инженери от 3 и 4 курс в Техническия  университет научиха повече за създаването и прилагането на технологиите в реална среда и получиха допълнително обучение в области като регулацията на телеком услугите, търговските отношения и очакванията на потребителите.

     

    През годините във VIVACOM Техническа академия са се класирали над 150 студенти от над 300 кандидатури. До момента 30% от преминалите Академията избират стаж в компанията, а 17% от тях намират професионална реализация във VIVACOM.

     

    VIVACOM Техническа академия е съвместен проект с Факултета по телекомуникации към Техническия университет София, чиято цел е да даде на образованието в техническите области практическа насоченост и да го направи по-ефективно за младите хора. Освен тясно специализирани, темите от VIVACOM Техническата академия отговарят на конкретни изисквания на бизнес практиката като управление на проекти, технически английски език, търговски решения, правна рамка на телекомуникациите и бизнес комуникации. Студентите от Академията завършват учебната година с умения да представят себе си и идеите си в бизнес среда.

     

    В рамките на една учебна година, в седем лекционни курса и упражнения, разпределени в 250 учебни часа,  ключови мениджъри и специалисти от VIVACOM отделят от времето си, за да споделят натрупания от тях опит в практиката. Преподавайки най-последните и актуални за реалния бизнес иновации и технически решения, лекторите от телекома споделят и своите експертни знания и професионални умения. По време на Академията участниците посещават и Центъра за управление и наблюдение на мрежата, където от първа ръка научават за тънкостите и спецификите на една телекомуникационна мрежа. Така,  благодарение на този проект, бъдещите инженери по телекомуникации, компютърни системи и технологии и електроника имат шанса да надградят теоретичните си знания с практически ориентирани курсове, които не са включени в редовния план на обучение.

    02.06.2017
  • Приключи търгът за телефонната палата в София

    „Българска телекомуникационна компания“ избра „НГ Пропърти“ за купувач на Телефонната палата в София.

    СОФИЯ,19 април 2017 – „Българска телекомуникационна компания“ избра „НГ Пропърти“ за купувач на Телефонната палата в София.

    Имотът бе продаден чрез анонимна, двустепенна тръжна процедура, организирана по задание на БТК от консултантската компания за бизнес имоти Forton, стратегически партньор на Cushman&Wakefieldза България и Македония. Договорът за продажба бе подписан с участника предложил най-висока цена.

    Процедурата започна в началото на март и премина при засилен интерес с преобладаващо българско участие. Кандидатите заявяваха интерес до средата на март, а оферти за предварителен подбор се подаваха до 12 април. Вторият етап на търга с анонимно наддаване се проведе на 19 април.

    Продажбата на Телефонната палата е следствие от политиката на БТК за освобождаване от активи, които не са ключови за дейността на компанията.

     „БТК избра най-подходящия момент да излезе на пазара с продажбата на Телефонната палата и високият интерес към сделката потвърждава това. В момента пазарът на бизнес имоти е във възходящ цикъл и вярвам, че успяхме да постигнем максимално конкурентна цена за актива“, коментира Явор Костов, мениджър „Капиталови пазари“ в Cushman & WakefieldForton.

    „Придобиването на сградата, която е неделима част от културното наследство на столицата , е началото на инвестиционните ни намерения за развитие в тази посока. Телефонната палата ще бъде дом на уникални експонати и колекции в областта на изкуството и световното културно-историческо наследство. Плановете ще бъдат представени на широката общественост в рамките на 2017 година.“ - заявиха от купувача.

    Телефонната палата е сред знаковите сгради в центъра на София. Завършена е през 1949 г. по проект на арх. Станчо Белковски и арх. Борис Йолов и към момента е със статут на паметник на архитектурата.

    Сградата е разположена на ключово място на ул. „Гурко“ 2-4 с пешеходен достъп до редица държавни и общински институции, банки, хотели, културно-исторически обекти и др. Включва 6 етажа с обща площ 17 401 кв. м. Разгънатата застроена площ е 13 500 кв. м.

    19.05.2017
  • Стартира проектът на БТК ЕАД по "Добри и безопасни условия на труд"

    Проектът е насочен към повишаването на производителността на служителите в компанията и подобряване на качеството на работните места.

    Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз.

     

    На 18.05.2017 се сключи административен договор № BG05M9OP001-1.008-2176-C01 за изпълнение на проект „Интегрирана програма за устойчиво развитие на човешките ресурси в БТК ЕАД“. Проектът е насочен към повишаването на производителността на служителите в компанията и подобряване на качеството на работните места.

     

    Проектът ще осигури:

    • Въвеждането на иновативни практики и модели за гъвкави форми на заетост, които създават предпоставки за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот, включително удължаване на професионалния живот на служителите от уязвимите групи – лица над 54 години и хора с увреждания.
    • Подобряване на условията на труд на работното място чрез закупуването на по-качествени лични предпазни средства и специално работно облекло занад 400 служители, чиято дейност се характеризира с най-висок професионален риск в компанията.
    • Провеждане на обучение на 180 заети лица за безопасна работа с преносима стълба с допълнителен модул по обща осъзнатост по безопасност и опазване на околната среда.
    • Закупуване на оборудване за обзавеждане на 42 места за отдих, хранене и почивка, локирани в 42 сгради на територията на страна, за повишаване на качеството на работното място и социалния статус на работещите.

     

    Комплексното изпълнение на планираните в проекта мерки е основополагащо и ключово за създаването на предпоставки за постоянното и ефективното усъвършенстване на организацията на трудовата дейност в компанията, от една страна, и системата за управление на безопасността, от друга страна.

    Стойността на проекта е в размер на 240 942.10 лв., от които 80% безвъзмездна финансова помощ от Европейския социален фонд в размер на 192 753.68 лв. и 20% самоучастие в размер на 48 188.42 лв.

    18.05.2017
  • VIVACOM и Huawei със стратегическо партньорство за развитието на облачните технологии в полза на българския бизнес и правителство

    Министърът на икономиката Емил Караниколов откри лично събитието.

    България има шанс да се превърне в хъб за облачни технологии за региона, което е част от стратегията на правителството,  залегнала в Концепция за цифрова трансформация на българската индустрия /Индустрия 4.0/

     

    София, България, 16 май 2017. Повече от 300 представители на българското правителство и бизнес елита на страната станаха част от Bulgarian Cloud Summit 2017 - първият по рода си Форум за облачни технологии, организиран от световния лидер в ИКТ сектора Huawei и един от водещите телекоми у нас VIVACOM.

     

    Срещата на високо ниво бе подкрепена от най-значимата организация, обединяваща бизнеса в България – КРИБ (Конфедерация на работодателите и индустриалците в България) и беше открита лично от председателя й г-н Кирил Домусчиев. Той сподели, че за КРИБ е изключително важно да бъде част от създаването на иновативни решения за нуждите на бизнеса, които поставят основите на изцяло нова икономическа и социална среда, в която ще живеем и работим в бъдеще.

     

    По време на събитието Huawei и VIVACOM обявиха началото на своето стратегическо партньорство за развитие на облачните технологии в България. Двете компании са убедени, че на прага на  ерата на свързани устройства и интернет на нещата, именно облачните решения ще дадат тласък за дигитализация на индустриите.

     

    В подкрепа на това знаково сътрудничество застана и българското правителство, в лицето на министъра на икономиката г-н Емил Караниколов. Той лично взе участие във Форума и поздрави двете компании за целенасочените им усилия по пътя към технологична революция.

     

    По думите му задачата на България е да се представи като регионален център на цифровата икономика чрез внедряване на продукти, технологии, бизнес модели и процеси от Индустрия 4.0, което ще доведе до ресурсна продуктивност, ефективност и по-голяма гъвкавост на българската икономика. Индустрия 4.0 ще създаде благоприятни възможности за увеличаване на чуждестранните инвестиции в различни промишлени сектори.

     

    Този ангажимент беше потвърден и от Росен Желязков - председател на Държавната агенция „Електронно управление“, която отговаря пряко за внедряването на електронно правителство.

     

    По време на събитието присъства и китайският посланик в България Джан Хайджо, който посъветва местния клон на Huawei  да работи в тясно сътрудничество с български партньори за насърчаване на активното развитие на ИКТ сектора.

     

    От страна на VIVACOM партньорството бе анонсирано от г-н Спас Русев, председател на Надзорния съвет на телекома. По негови думи, облачните услуги вече не са част от бъдещето, а са настоящето и ще навлизат все повече в бизнеса. „Днес VIVACOM и Huawei си поставят амбициозната цел да развият регионален облачен хъб. Това ще бъде първият подобен проект, който ще стартира от България и ще я утвърди като високотехнологичен център за региона. На база добре разгърнатата си мрежа и многобройните клиенти у нас, VIVACOM е добра предпоставка за обособяване и концентрация на регионален облачен хъб, чрез който ще предложи на своите клиенти допълнителни услуги и нови възможности за развитие”, допълни той.

     

    Заместник-председателят на Huawei и главен изпълнителен директор, действащ на ротационен принцип - Гуо Пинг сподели  прогнозата на компанията за ерата на облачните технологии: „Първоначално всяко домакинство трябваше да пробие собствен кладенец за вода - започна той - По същия начин, преди да бъде стандартизирано предаването на електроенергията и преди обществените мрежи да са напълно развити, е било естествено фабриките да генерират собствена електроенергия. Днес непосредственият достъп до вода и електричество е неразделна част от нашия живот. Когато влязохме в информационната ера почти всяка компания започна да изгражда свои собствени информационни системи. Тези системи съществуват във всякакви размери и форма, които се поддържат от специализирани екипи. Пътят на развитието е постепенното им   преместване в облака, което прави информационните услуги далеч по-достъпни, точно както днес са водата и електричеството. "

     

    Той подчерта, че "до 2025 г. всички ИКТ решения за предприятията ще се превърнат в облак, което означава, че ще използват облачна технология и облачни модели. Повече от 85% от корпоративните приложения ще бъдат разположени директно в облака". През целия този процес Huawei ще продължи да се съсредоточава върху развитието на ИКТ инфраструктурата, за да осигури иновативни решения, които поддържат цифровата трансформация и позволяват индустриално подобрение. Компанията подчерта ангажимента си да помогне на телекомуникационните оператори да успеят в домейна "облак".

     

    Насърчавайки откритостта, сътрудничеството и споделения успех, Huawei има за цел активно да допринесе за облачната екосистема.

     

    Гостите на Форумa имаха възможност на живо да се запознаят и с конкретни облачни решения, внедрени от Huawei в държави по целия свят: компютърно подпомогнато инженерство в помощ на дигитализацията на автомобилостроенето; електронно управление; видео наблюдение в облака и други.

      

    16.05.2017
  • 4G мрежата на VIVACOM покрива 916 населени места и достига до 93% от населението

    Компанията отново е с най-големи общи приходи

    • VIVACOM запазва лидерската си позиция с общи приходи от 211.1 милиона лева към края на първото тримесечие на 2017 г.
    • VIVACOM eлидер във фиксирания интернет с 26% пазарен дял
    • VIVACOM e номер 1 IPTV оператор
    • 4G мрежата на телекома постига 93% покритие на населението в страната

     

     

    09.05.2017 г. – VIVACOM запазва лидерската си позиция и отчита приходи в размер на 211.1 милиона лева към края на първото тримесечие на 2017 г.

     

    Телекомът продължава да увеличава приходите си от мобилни услуги, като за първото тримесечие на 2017 г. те достигат 28% пазарен дял. За отчетния период компанията постига по-висок дял на клиентите на мобилен абонаментен план както в сравнение с първото тримесечие на 2016 г., така и с отчетените резултати в края на 2016 година, достигайки 89% от всички клиенти на мобилни услуги. Общият брой на клиентите на мобилни услуги в края на март 2017 г. е 3 088 000, което представлява ръст от 3% в сравнение с 3 011 000 в края на първото тримесечие на 2016 г.

     

    VIVACOM е водещият оператор в доставката на фиксиран интернет, увеличавайки броя на клиентите си от 400 000 в края на първо тримесечие на 2016 г. на 444 000 за първото тримесечие на 2017 г. В резултат на продължаващите инвестиции в оптична инфраструктура, делът на потребителите, използващи оптичната мрежа на компанията, се увеличава от 46% в първо тримесечие на 2016 г. до 52% към края на първите три месеца от 2017 г.   

     

    VIVACOM остава лидер в предоставянето на най-предпочитаната телевизионна услуга – интерактивна телевизия (IPTV). 43% от общо 416 000 клиенти с абонамент за платена телевизия към края на първо тримесечие на 2017 г. са избрали интерактивната телевизия, което представлява ръст от 4 процентни пункта спрямо същия период на предходната година

     

    И през 2017 г. VIVACOM следва политиката да развива мрежата си и внедрява нови технологии като основа за предоставянето на още по-качествени услуги, в отговор на нарастващите очаквания на клиентите.  В края на първото тримесечие на настоящата година 4G мрежата на телекома достигна 90.18% покритие на населението в страната, а в началото на май месец то вече е над 93% от населението или 916 населени места.

     

    За първото тримесечие на 2017 VIVACOM отчита ръст на инвестициите в мрежата. 75% от общо инвестираните средства в размер на 41 милиона лева са вложени именно в технологичната инфраструктура на компанията. За сравнение, общите инвестиции на телекома за същия период на 2016 г. възлизат на 32 милиона лева, а делът на вложените в развитие на мрежата средства е 71%. До края на годината телекомът ще продължи да инвестира значителни средства за да продължи да предоставя висококачествени, надеждни и съвременни услуги за своите потребители.

     

    Финансови резултати на VIVACOM за първо тримесечие на 2017 г.:

     

     

    За трите месеца, приключващи на 31 март

    Изменение

    (в хиляди лева, освен процентите)

    2017

    2016

    (сума)

    (%)

    Общо приходи

    211 106

    211 730

    (623)

    (0)

    Фиксирани линии

    86 713

    82 586

    4 128

    5

    Мобилни линии

    120 741

    120 043

    698

    1

    НУРТС

    9 606

    10 965

    (1 359)

    (12)

    Елиминации

    (5 953)

    (1 864)

    (4 089)

    219

    Коригирана EBITDA

    77 204

    80 146

    (2 942)

    (4)

    Виваком

    74 133

    75 904

    (1 771)

    (2)

    НУРТС

    3 453

    4 443

    (990)

    (22)

    Елиминации

    (382)

    (201)

    (181)

    90

     % Коригирана EBITDA, маржин

    37

    38

    (1)

    (3)

    Мобилни абонати в края на периода

    3 088

    3 011

    77

    3

    % абонати на срочни договори в края на периода

    89

    87

    2

    2

    Абонати на фиксирана телефония в края на периода

    894

    1 017

    (123)

    (12)

    Абонати на фиксиран интернет в края на периода

    444

    400

    44

    11

    % FTTx в края на периода

    52

    46

    6

    13

    Покрити домакинства с високоскоростна оптична връзка в края на периода

    1 095

    1 047

    48

    5

    Абонати на платена телевизия в края на периода

    416

    379

    37

    10

    % IPTV в края на периода

    43

    39

    4

    11

     

     

     

    09.05.2017
  • Промяна в състава на Надзорния съвет на VIVACOM

    На 11.04.2017 г. г-н Спас Русев, г-н Боян Иванович, г-н Зено Майер, г-н Франц Хьорхагер и г-н Бруно Дюшарм са вписани в Търговския регистър като нови членове на Надзорния съвет на VIVACOM.

    София, 12 април 2017 г.  – На 11.04.2017 г. г-н Спас Русев, г-н Боян Иванович, г-н Зено Майер, г-н Франц Хьорхагер и г-н Бруно Дюшарм са вписани в Търговския регистър като нови членове на Надзорния съвет на VIVACOM. Те са назначени в Надзорния съвет съгласно решение на едноличния собственик на капитала на компанията.

    Новите членове заемат местата на г-н Майкъл Тененбаум, г-н Георги Велчев, г-н Владимир Пенков, г-н Стефано Дзупет и г-н Светослав Димитров, които бяха предишните членове на Надзорния съвет.

    12.04.2017
  • VIVACOM с промени в ръководния екип

    Новият Главен маркетинг директор на компанията е Димитрис Лиупис, а Главен юридически директор става Иво Златев

    31.01.2017 г., София – VIVACOM приветства двама нови директори в управлението на компанията. Това са Димитрис Лиупис, който от 1 февруари ще заема поста Главен маркетинг директор и член на Управителния съвет, и Иво Златев, който от същата дата ще е Главен юридически директор на компанията. 

     

    Димитрис Лиупис има повече от 25 години опит в телекомуникациите. Работил е в големи телекомуникационни оператори в няколко държави, заемал е ръководни позиции в областта на маркетинга и развитието на продуктите и услугите. В България господин Лиупис работи повече от 10 години. Бил е директор Продукти и услуги, а впоследствие Главен директор Маркетинг в Глобул (сега Теленор) и  директор Продукти, услуги и решения в Мтел. Има магистърска степен по компютърни науки от Университета на Кардиф, Уелс, Великобритания и бакалавърска степен по информатика и математика от Университета на Рединг, Великобритания.

     

    Димитрис Лиупис поема поста от Александър Грънчаров.

     

    Иво Златев е завършил право в Софийски университет „Св. Климент Охридски”. Има над 15 години професионален опит, като 11 от тях са във VIVACOM. От 1 февруари той поема поста Главен юридически директор, след изключително успешно кариерно развитие, стартиращо от стажантската програма на телекома, през позициите юрисконсулт, старши юрисконсулт и в последните няколко години – ръководител на направление „Корпоративно право и собственост” в дирекция „Правни въпроси, регулация и конкуренция”. Иво Златев наследява позицията от Русин Йорданов.

     

    На снимките:

    Димитрис Лиупис - Главен маркетинг директор и член на Управителния съвет

    Иво Златев - Главен юридически директор

    31.01.2017
  • Телевизионната услуга на VIVACOM е с най-висока оценка според проучване на потребителските нагласи

    Проучването се базира на оценката на реални потребители за качеството на картината, звука и сигнала.

    20.12.2016, София – Резултати от маркетингово проучване сочат, че VIVACOM е с най-висока обща оценка сред четирите най-големи доставчици на ТВ услуги в България. В него потребители са дали своята лична оценка за качеството на телевизионния сигнал, звук и картина, както по тип телевизионна услуга – интерактивна, сателитна и кабелна, така и според вида ТВ канали – съответно HD и SD. Според класацията на участниците в изследването:

     

    • VIVACOM IPTV заема първо място в общото класиране от всички доставчици, тествани в изследването;
    • Сред доставчиците на сателитна цифрова телевизия (DTH), VIVACOM е на първо място;
    • Сред доставчиците на интерактивна телевизия (IPTV), VIVACOM е на първо място;
    • На база класирането на HD каналите, интерактивната телевизия на VIVACOM (IPTV) заема първо място.

     

    Проучването е проведено от агенция „Маркет тест“, специализирана в маркетинговите изследвания и проучвания на потребителските нагласи. То се базира на оценката на реални потребители за качеството на картината, звука и сигнала.

     

    Изследването е проведено два пъти, през януари и ноември 2016 година, във всяко от което са взели участие по 20 потребители на платена телевизия, мъже и жени на възраст между 18 и 59 години, които гледат повече от 1 час телевизия на ден.

     

    Оценени са 8 телевизионни канала, поравно групирани според типа сигнал - стандартно качество (SD) и високо качество (HD). Участниците са разделени на две групи, оценяващи по 4 канала. На всеки участник е била предоставена възможността да класира качеството на звука, картината и сигнала на седем екрана без достъп до логото и името на доставчика. Респондентите в проучването са класирали всички ТВ екрани от 1-во до 7-мо място, като на 1-во са поставили най-предпочитания, така резултатите се базират на 80 наблюдения за всеки тип телевизионен сигнал.

     

    Повече информация за методологията на проучването могат да бъдат намерени на: www.mtest.bg

    20.12.2016
Каталог
  • 123Безплатен номер за обслужване на клиенти
  • 121Безплатен номер за обслужване на бизнес клиенти
  • Изпратете е-mail
  • Магазини
към контакти