Новини
Търсене на новини
  • Vivacom с две награди на Career Show Awards – за стратегиите за обучение и развитие и привличане на таланти

    Телекомът грабна сребро в категория „Стратегия за обучение и развитие“ и бронз – в „Стратегия за привличане на таланти“

    18 септември 2024 г., София. Vivacom спечели две отличия на престижните награди за най-добър работодател на България – Career Show Awards 2024, с което затвърди своя стратегически подход към професионалното развитие на служителите си. Водещият телеком грабна сребро в категория „Стратегия за обучение и развитие“ с програмата „Ключови мениджърски умения“ и бронз – в „Стратегия за привличане на таланти“.

     

    Програмата „Ключови мениджърски умения“, която се провежда от компанията, е основана на вярването, че хората са най-ценни за организацията и тяхната удовлетвореност е ключова за реализирането на бизнес стратегията на компанията. А със своя проект „Стратегия за привличане на таланти“ Vivacom се стреми да привлича хора, които имат същите ценности, възприети в корпоративната култура на компанията.

     

    Отличията са доказателство, че Vivacom е компания, която поставя служителите в центъра на стратегиите си за развитие. Признанието затвърждава ангажимента ни да осигуряваме възможности за постоянно усъвършенстване и растеж. Също така, подчертава ролята ни на иноватор и нашите усилия не просто да привличаме най-добрите професионалисти, но и да им помагаме да израстват в този динамичен сектор. Гордеем се, че създаваме среда, която насърчава професионалното и личностното развитие на хората, които са в основата на успеха на Vivacom”, каза Малина Чавдарова, HR директор на Vivacom.

     

    Като иноватор в телекомуникационния сектор, Vivacom се затвърди като предпочитан работодател, който привлича едни от най-добрите експерти в сектора. Телекомът инвестира непрестанно в изграждането на устойчива организационна култура, в която служителите могат да развиват уменията си и да реализират своя пълен потенциал. Vivacom осигурява достъп на всички служители до широк спектър от обучителни програми за професионално и личностно развитие.

     

    Career Show Awards са ежегодни награди, които отличават водещи практики в човешките ресурси и работодателската марка. Тази година български и международни компании с над 400 кандидатури се включиха, за да споделят своите успешни практики в надпреварата за престижното отличие.

    18.09.2024
  • Първите два рунда на Vivacom „Game ON“ с близо 180 000 гледания онлайн

    Финалният двубой за голямата награда от 15 000 лева ще бъде през ноември

    17 септември 2024 г., София. Изключителен зрителски интерес предизвикаха първите два рунда от турнира Vivacom „Game ON“. Те бяха гледани онлайн приблизително 180 000 пъти, а общото прекарано време на зрителите в двата стрийма надхвърли 24 000 часа. Гейминг турнирът се провежда през оптичната мрежа на Vivacom, която предоставя гигабитова скорост за стрийминг без забавяне и прекъсвания и игра без компромиси. Благодарение на нея, хиляди геймъри и фенове на онлайн игрите се събраха пред екраните за втория сблъсък между ShadowHex и heaveNBUL.

     

    Във втората онлайн битка се присъединиха двамата известни геймъри – bgmonsterX1 и Em0Bulgaria и повече от 100 участници, избрани от публиката, които помогнаха на своите капитани да определят големия победител. Оспорваната надпревара се излъчи на живо в 9 онлайн канала и в 4 различни платформи – YouTube, Twitch, Kick, TikTok и завърши с победата на отбора на ShadowHex.

     

    Така резултатът между двата тима вече е изравнен и предстои да се разбере кой е по-добър в предстоящата трета GIGA битка от турнира Vivacom „Game ON“. Тя ще бъде на 5 октомври и ще изправи капитаните и техните отбори един срещу друг в една от най-популярните игри – Fortine.

     

    Онлайн битките се излъчват на живо в YouTube канала на Vivacom и в социалните мрежи, през оптичната мрежа на Vivacom, която е най-голямата в България и има отличие за абсолютно най-качествения интернет[1]. Това прави възможно хиляди стриймъри и геймъри да се съберат заедно в първия по рода си гейминг турнир, създаден от геймъри за геймъри.

     

    Ролята на зрителите е изключително важна за изхода на всеки рунд. Те могат да спечелят предимство под формата на GIGA битове за своите фаворити като участват в междинни предизвикателства и гласуват в социалните мрежи на Vivacom.

     

    Големият финал на турнира Vivacom „Game ON“ ще се бъде на специално събитие през ноември, когато целите отбори на ShadowHex и heaveNBUL, заедно с техните фенове, ще се изправят един срещу друг във финален двубой за наградния фонд от 15 000 лева. 

    17.09.2024
  • United Cloud спечели престижната награда „AI решение на годината“ на Европейските награди за иновации за стрийминг медии

     Платформата за machine learning Leon на United Cloud спечели най-високото отличие за иновация в областта на изкуствения интелект при защитата на мултимедийно съдържание  Спортните приложения на компанията и системата за дистанционно управление за телекомуникационни оператори също са признати за финалисти в няколко категории за стрийминг технологични решения

    9 септември 2024 г., София Развойният център United Cloud, който предлага иновации в областта на услугите и е част от United Group, спечели Европейската награда за иновации за стрийминг медии за 2024 г. в категория „AI решение на годината“.

     

    Leon, платформата за машинно обучение от United Cloud, беше избрана за най-иновативното AI решение. Интегрирано с платформата за борба с пиратството на United Cloud (Gladiator), решението използва усъвършенствана архитектура на невронни мрежи, за да анализира и автоматично да открива платформите на телевизионните канали и техните лога, като генерира доклади за пиратските потоци. Технологията е със степен на точност, надхвърляща 99%, и възможност за обработка на 13 000 пиратски канала в рамките на 24 часа. Тя предоставя на доставчиците на услуги възможност да се борят с пиратството и да защитават приходите си. По този начин отговаря на сложните предизвикателства на сигурността на мултимедийното съдържание и изискванията за защита на съдържанието от страна на доставчиците на медийни услуги.

     

    „Тази престижна награда подчертава водещата роля на United Cloud в областта на иновациите в европейската стрийминг индустрия и ангажимента ни да развиваме технологиите за изкуствен интелект“, заяви Сърджан Джурджевич, главен изпълнителен директор на United Cloud. „Това признание е чест за нас и ще продължим да работим усърдно, за да предоставяме решения от следващо поколение на нашите клиенти и крайни потребители, като AI е ключов фактор в плана ни за иновации“, допълва той.

     

    Отличената технология е внедрена в мрежите за доставяне на съдържание (CDN) на осем телекомуникационни оператора в Югоизточна Европа, които покриват всички телекомуникационни пазари на United Group, с население от 40 милиона души.

     

    Leon и AI също така са в основата на друга функция, насочена към крайните потребители, за телевизионната платформа на United Cloud - EON TV.  Функцията „Пропускане на интрото“ подобрява преживяването при гледане на сериали, като позволява на абонатите да пропускат повтарящите се интро сцени без човешка намеса.

     

    Leon е унифицирана платформа за управление и сигурно съхранение на machine learning моделите на United Cloud и на външни модели. Тя добавя нови ML модели като услуги и ги интегрира с различни платформи, което позволява лесно внедряване на решения, базирани на изкуствен интелект.

     

    United Cloud и другите му технологични решения за стрийминг бяха сред първите топ три в още две категории. Спортните приложения на компанията (SportsZone) са класирани на второ място в категорията „Доставка и разпространение на съдържание“, а системата за дистанционно управление за телекомуникационни оператори (Octopus) беше избрана за финалист в категорията „Платформа за качество на услугата/качество на изживяването“.

     

    По време на тазгодишното 16-о издание на наградите повече от 1 200 гласуващи дадоха над 9 000 гласа за решения, номинирани в 12 категории, които представят разнообразната гама от продукти и услуги в европейската стрийминг индустрия.

     

    За повече информация посетете уебсайта на United Cloud.

     

    За United Cloud

     

    United Cloud, част от United Group, е център за научноизследователска и развойна дейност, предоставящ цялостни решения в телекомуникационната и медийната индустрия на осем регионални пазара с население от 40 милиона души. Създаден през 2016 г., със седалища в Любляна и Белград, United Cloud се състои от шест иновационни центъра и има 350 служители, предимно технически и продуктови специалисти.

     

    Като част от United Group, United Cloud отговаря за иновациите в услугите в целия регион на Групата, предоставяйки унифицирани платформи, услуги и потребителско изживяване за своите телекомуникационни и медийни бизнеси.

     

    Компанията отговаря за всички етапи на разработване на продуктите - от първоначалното проучване до интеграцията и поддръжката. Портфолиото на United Cloud включва 14 патентовани решения, които покриват целия спектър от нужди на индустрията, задвижвани от усъвършенствани технологии за изкуствен интелект и данни.

     

    За Европейските награди за иновации за стрийминг медии

     

    Европейските награди за иновации за стрийминг медии се организират ежегодно от списание Streaming Media и позволяват на читателите да гласуват за любимите си технологични решения за стрийминг.

    Те отличават един победител и двама подгласници във всяка категория от компаниите със седалище в Европа и Обединеното кралство, които обслужват пазара на стрийминг медии.

    09.09.2024
  • 15 години Vivacom: Стотици награди и атрактивни промоции за всички клиенти

    С 50% отстъпка за Unlimited планове и EON пакети и с над 250 награди в празнична томбола Vivacom отбелязва 15-ата си годишнина заедно с всички свои клиенти.

    3 септември 2024 г., София С 50% отстъпка за Unlimited планове и EON пакети ис над 250 награди в празнична томбола Vivacom отбелязва 15-ата си годишнина заедно с всички свои клиенти. От 2 до 30 септември всеки, който сключи нов договор за мобилни или фиксирани услуги на телекома или поднови абонамента си, автоматично участва в томбола[1] със супер подаръци. Сред тях са разнообразие от 5G смартфони, смарт аксесоари, телевизори, таблети, PlayStation 5 и безплатни абонаменти за услуги. Специално за годишнината Vivacom предлага новите неограничени планове Unlimited с 50% отстъпка за първите 6 месеца и революционната ТВ платформа EON с 50% отстъпка за първите до 12 месеца при сключване на 24-месечен договор.

     

    „15 години инвестираме в иновации, за да предложим на нашите клиенти най-добрите продукти и услуги, базирани на най-новите технологии. Изградихме най-голямата 5G мрежа в България[2] и първата 10-гигабитова оптична мрежа, предложихме първите Unlimited планове и преобърнахме представата за TВ изживяването с нашата интерактивна платформа EON. Благодарение на нашите клиенти не спираме да растем и вече сме семейство с милиони абонати на мобилни и фиксирани услуги. Затова празнуваме годишнината заедно с тях - със страхотни промоции и атрактивни награди за всички, които избират да общуват неограничено с Vivacom.“, сподели главният изпълнителен директор на компанията Николай Андреев.

     

    В празничната томбола потребителите могат да спечелят атрактивни устройства като Vivacom 5G смартфон, iPhone 15, Samsung Galaxy S24, Honor 200 LITE, както и 50-инчов телевизор Hisense и  PlayStation 5. В томболата са включени и 75 безплатни абонамента за Vivacom услуги за 24 месеца като Unlimited, EON и други. Печелившите потребители ще бъдат обявени на 11 октомври.

     

    Повече информация за празничната томбола може да видите ТУК.

    03.09.2024
  • Ученици създават екологични проекти с помощта на изкуствен интелект

    Сдружение „Център за творческо обучение“ ще проведе образователен лагер „ИИ за екологична устойчивост“ в Бургас на 11 и 12 октомври.

    30август 2024 г., София.Сдружение „Център за творческо обучение“ ще проведе образователен лагер „ИИ за екологична устойчивост“ в Бургас на 11 и 12 октомври. Лагерът ще събере 40 ученици на възраст от 13 до 18 години и техните преподаватели от 10 бургаски училища. Целта е да се насърчи дигиталната грамотност и интереса към екологията сред младите хора. Участниците ще имат възможност да се запознаят с начина, по който технологиите и изкуственият интелект могат да бъдат използвани за опазване на околната среда и решаване на съвременни екологични проблеми. Сдружението е един от финалистите в деветото издание на Vivacom Регионален грант.

     

    Програмата на лагера ще включва разнообразни презентации и практически задачи, които ще демонстрират как AI може да служи като инструмент за устойчиви решения и създаване на положителна промяна. Преподавателите ще влязат в ролята на ментори и заедно с учениците ще участват в интерактивни уроци по програмиране, етика в AI, обработка на текст и работа с AI инструменти като Gemini и ChatGPT. Това не е единствената инициатива, свързана с изкуствен интелект, която Vivacom подкрепя. Само преди две седмици приключи първата Международна олимпиада по AI, на която телекомът бе основен партньор и осигури неограничена интернет свързаност на максимална скорост. 

     

    Ежедневните наблюдения на нашите експерти показват, че откакто изкуственият интелект навлезе в ежедневието ни, има непознаване, неразбиране и дори притеснения за използването на тези инструменти. Същевременно екологичните проблеми, пред които се изправяме, постоянно се увеличават. Щастливи сме, че събитието ще се проведе в партньорство с Община Бургас, която се утвърди като център на образователните иновации в страната с особен акцент върху приложението на изкуствения интелект. Това ни дава възможност за интегриране на обучение по дигитална грамотност и екологична осведоменост в образователните програми, с които учениците и учителите да бъдат подготвени за бъдещите предизвикателства”“, коментира Рени Димова, Председател на УС на Сдружение „Център за творческо обучение“. 

     

    Vivacom Регионален грант е най-мащабната социално отговорна инициатива на телекома. С нея компанията подкрепя образователни и екологични проекти на граждански организации от цялата страна. В деветото изцяло обновено издание Vivacom удвои размера на гранта, улесни процеса на кандидатстване и въведе акселераторска програма, за да отговори в по-голяма степен на нуждите на НПО сектора в страната. От старта на Vivacom Регионален грант до сега телекомът е подкрепил 118 проекта на 105 граждански организации, а общата стойност на сумата надвишава 600 000 лева. Програмата се реализира в партньорство с Български център за нестопанско право.

    30.08.2024
  • United Group спечели престижния статус „Prime“ според корпоративния рейтинг на ISS ESG

    ESG (Environmental, Social, and Governance) е основен елемент от корпоративната стратегия на United Group, насочен към минимизиране на въздействието върху околната среда и максимизиране на положителното въздействие върху обществото. Ангажиментът е признат с високия рейтинг „Prime" според методологията на ISS ESG Corporate Rating. Ключовите инициативи, които бяха от решаващо значение за решението, включват всеобхватни мерки във всички критични области, като например устойчивостта на дистрибутираните продукти и опазването на климата. United Group е призната за системно решаване на значими социални и екологични предизвикателства, включително устойчивост на веригата за доставки, обслужване на клиенти, защита на данните и енергийна ефективност в центровете за данни и преносните мрежи.

    United Group спечели престижния статус „Prime“ според корпоративния рейтинг на ISS ESG

     

    ESG (Environmental, Social, and Governance) е основен елемент от  корпоративната стратегия на United Group, насочен към минимизиране на въздействието върху околната среда и максимизиране на положителното въздействие върху обществото. Ангажиментът е признат с високия рейтинг „Prime" според методологията на ISS ESG Corporate Rating.

     

    Ключовите инициативи, които бяха от решаващо значение за решението, включват всеобхватни мерки във всички критични области, като например устойчивостта на дистрибутираните  продукти и опазването на климата. United Group е призната за системно решаване на значими социални и екологични предизвикателства, включително устойчивост на веригата за доставки, обслужване на клиенти, защита на данните и енергийна ефективност в центровете за данни и преносните мрежи.

     

    „Този резултат е доказателство за нашия ангажимент към устойчивостта и отговорните бизнес практики. В United Group вярваме, че интегрирането на ESG принципите в нашата дейност е не само от съществено значение за околната среда и обществото, но и жизненоважно за нашия дългосрочен успех и растеж. Това признание ни насърчава да продължим усилията си за постигане на положителна промяна и да допринесем за по-устойчиво бъдеще", коментира Мириам Ди Тралия, изпълнителен директор "Съответствие, риск и устойчивост“.

     

    Класификацията „Prime" се присъжда на компании, които се отличават със строги екологични, социални и управленски (ESG) стандарти, демонстрирайки лидерство в устойчивите бизнес практики и тяхната прозрачност. Тя оценява различни фактори, включително въздействието върху околната среда, социалната отговорност и управленските дейности. Рейтингът използва абсолютно най-добрия в класа подход, като дава статус на компании, които отговарят на определените изисквания за устойчивост на конкретната индустрия (основни параметри), определени от ISS ESG.

    27.08.2024
  • United Group и Eutelsat разработват следващо поколение сателитна телевизия

     Eutelsat става единствен доставчик на сателитен капацитет на United Group, като част от стратегията ѝ за консолидация на услугите.  С този ход Групата разширява разпространението на сателитни телевизионни услуги от следващо поколение до аудитория от 40 милиона души на осем пазара.  Новата платформа използва най-модерни стандарти и технологии за пренос и компресиране на видео съдържание, разширява капацитета за предаване, поддържа повече канали, подобрява качеството и предоставя иновативни услуги на телевизионните абонати.

    София, 8 август 2024 - United Group, водещият доставчик на телекомуникационни и медийни услуги в Югоизточна Европа, обяви, че е завършил следващата стъпка в процеса по обединяването на всички ТВ платформи за сателитна телевизия за крайни клиенти (DTH) в региона. Eutelsat Group беше избран за единствен доставчик на сателитен капацитет, като част от процеса на консолидация.

     

    Очаква се този преход към сателитна телевизия от следващо поколение и един доставчик на сателитен капацитет, с неговите две спътникови позиции, да приключи до края на 2025 г. Консолидацията ще включва също така еднакви приемници (STB) и система за достъп CAS, един размер приемни клиентски антени и една наземна сателитна станция за излъчване на съдържанието.

     

    Този ход ще позволи сателитната телевизия от следващо поколение на United Group да достигне до  аудитория от 40 милиона души чрез Telemach, NOVA, Bulsatcom, VIVACOM, SBB и Total TV в 8 държави - Гърция, България, Босна и Херцеговина, Хърватия, Северна Македония, Черна гора, Сърбия и Словения.

     

    Консолидацията и реорганизацията на сателитната телевизия на Групата ще ѝ даде възможност да използва нови стандарти и технологии за пренос и компресиране на ТВ каналите, да увеличи броя и качеството им и да даде възможност за предоставяне на иновативни услуги за телевизионните абонати, като например агрегиране на канали.

     

    Желко Батистич, вицепрезидент „Технологии“ на United Group, заяви: „Гордеем се, че издигаме висококачествената ни телевизионна услуга на изцяло ново ниво. Този преход е от решаващо значение, за да достигнем до максимално голяма аудитория на пазарите, на които присъстваме, да предоставим несравнимо богата гама от съдържание и да продължим да развиваме услугите ни от следващо поколение. Радваме се, че си партнираме с Eutelsat, които предлагат възможно най-доброто техническо решение, отговарящо на нашите нужди.“

     

    Лоранс Делпи, президент на видео подразделението на Eutelsat Group, добавя: „За нас е чест, че United Group се довери на Eutelsat за тази важна стратегическа инициатива, използвайки две от нашите водещи сателитни позиции - 16° East и HOTBIRD. С това споразумение надграждаме дългогодишното си сътрудничество с един от ключовите ни клиенти в региона, като в същото време то свидетелства и за продължаващата висока значимост на сателитните комуникации за посрещане на непрекъснато променящите се нужди на нашите клиенти в разпространението на ТВ услуги. Не на последно място потвърждава, че Eutelsat е водещият оператор в региона, достигайки до 7 от всеки 10 домове със сателитно покритие.“

     

    Понастоящем сателитите HOTBIRD достигат до над 130 милиона домакинства в цяла Европа, включително почти всички кабелни мрежи в региона. Освен това спътникът Eutelsat 16A предоставя над 600 телевизионни канала на различни езици на над 25 милиона домакинства в Централна и Източна Европа. С тази консолидация United Group затвърждава ангажимента си за оптимизиране ефективността на операциите си и развитие на услуги от следващо поколение чрез осигуряване на допълнителни сателитни възможности.

     

    За United Group

    United Group е водещата телекомуникационна и медийна група в Югоизточна Европа. Развиваща дейност в 8 държави с близо 15 000 служители, Групата генерира годишни приходи в размер на близо 3 милиарда евро. В телекомуникационния сектор над 5,3 милиона домакинства и повече от 7,3 милиона мобилни абонати използват най-голямата оптична мрежа в Югоизточна Европа - FTTH (Fiber to the Home) и се възползват от иновативни услуги, благодарение на значимите инвестиции в 5G мрежата на United Group, както и в най-съвременната фиксирана и мобилна свързаност. В United Fiber Групата обединява портфолиото си от фиксирана инфраструктура, за да ускори и укрепи своите инвестиции в страните от ЕС чрез създаване на силни синергии и повишаване на нивото на инвестиционните си възможности. Цялата инфраструктура на United Group за продажба  на едро на глас, данни, мобилни услуги и роуминг се управлява от UGI Wholesale. Вътрешната технологична компания на Групата и център за иновации United Cloud стимулира регионалната трансформация в областта на развлеченията и телекомуникациите с продукти като телевизионната платформа от следващо поколение EON.

     

    Медийната компания United Media продуцира и разпространява завладяващо телевизионно съдържание с мащабни спортни и развлекателни формати, достигайки до широка аудитория от 40 милиона души посредством водещите на пазара свободни канали, допълнени от атрактивно портфолио от платени канали. С настоящия си капацитет да продуцира над 40 000 часа оригинално местно съдържание годишно, United Media управлява 60 телевизионни канала, 40 уеб и достоверни новинарски портала, 10 печатни издания и радиостанции.

     

    За Eutelsat Group

    Eutelsat Group е глобален лидер в областта на сателитните комуникации, който предоставя услуги за свързване и излъчване в цял свят. Групата е създадена чрез обединяването на Eutelsat и OneWeb през 2023 г., превръщайки се в първия напълно интегриран GEO-LEO сателитен оператор с флот от 35 геостационарни сателита и съзвездие от над 600 сателита в ниска околоземна орбита (LEO).

    08.08.2024
  • Vivacom „Game ON“ стартира с рекордни 90 000 стрийм гледания на живо

    Първият рунд от турнира Vivacom „Game ON“, който се проведе тази събота, предизвика изключителен интерес от страна на гейминг общността в България. Турнирът беше гледан на живо над 90 000 пъти, а общото прекарано време в стрийма надхвърли 11 400 часа.

    29 юли 2024 г. гр. София Първият рунд от турнира Vivacom „Game ON, който се проведе тази събота, предизвика изключителен интерес от страна на гейминг общността в България. Турнирът беше гледан на живо над 90 000 пъти, а общото прекарано време в стрийма надхвърли 11 400 часа. Благодарение на оптичната мрежа на Vivacom, която предостави гигабитова скорост за стрийминг и изключителна стабилност, хиляди геймъри и фенове на електронните спортове се събраха пред екраните за оспорваната надпревара между ShadowHex и heavenBUL.

     

    Дебютният рунд се излъчи на живо в 9 канала в 3 стрийминг платформи - YouTube, Twitch, и Kick, продължи над 5 часа, и завърши с безапелационната победа на отбора на heavenBUL над ShadowHex. В Minecraft битката, която е първа във Vivacom „Game ON“, двамата капитани привлякоха на своя страна популярните геймъри Shadow Fox и Gothica_47. Към тях се присъединиха и повече от 700 други участници, избрани от публиката. Турнирът включваше и три междинни предизвикателства за геймърите и публиката, които допълнително нажежиха борбата за предимства в отделните Minecraft битки. Зрителите имат решаваща роля във всеки рунд, защото могат да печелят предимство (GIGA битове) за своя отбор, като гласуват в социалните мрежи на Vivacom.

     

    Оптичната мрежа на Vivacom, която е най-голямата в България и има отличие за абсолютно най-качествения интернет[1], направи възможно хиляди стриймъри и геймъри да се съберат заедно в първия по рода ги гейминг турнир, създаден от геймъри за геймъри, без забавяния във връзката. Събитието се превърна в триумф на технологиите, където геймърите могат да използват пълния потенциал на оптичния интернет на Vivacom и да се насладят на игра без компромиси, без забавяне и прекъсвания.

     

    Вторият рунд на Vivacom „Game ON“: Fiber Champs ще се проведе на 7 септември, когато отборът на ShadowHex ще има възможността да вземе реванш в играта GTA V. Междувременно феновете на гейминга могат да очакват множество изненади, моменти зад кадър и предизвикателства на страницата на Vivacom в Instagram. Първата награда за феновете е геймърският лаптоп ACER Nitro, който очаква своя нов притежател.

    За повече информация следете Instagram профила на Vivacom или сайта ТУК.

     

    [1] Медал за качество в резултат на независимо пазарно проучване на International Certification Association GmbH (ICERTIAS) сред 1200 потребители на интернет услуги в България през януари 2024 г. чрез онлайн въпросник по методология CAWI – DEEPMA (Computer Assisted Web Interviewing – Deep Mind Awareness). Търговските марки на QUDAL и ICERTIAS се използват с разрешение. Повече информация за отличието на vivacom.bg.

    29.07.2024
  • Vivacom навлиза ударно в света на гейминга с турнира „Game ON“

    Популярни геймъри, техните фенове и специални гост-звезди влизат заедно в епичен сблъсък за награда от 15 000 лева.

    26 юли 2024 г., София. Vivacom поставя началото на своя първи геймърски турнир Vivacom „Game ON“, с който ще предизвика едни от най-известните геймъри у нас да премерят сили в поредица от онлайн битки. Турнирът е единствен по рода си у нас, защото е разработен от геймъри за геймъри и се организира съвместно с TDB play. Той ще се превърне в арена, където геймърите, техните фенове и приятели ще се състезават за награда от 15 000 лева.

     

    Vivacom „Game ON“ започва на 27 юли с първия целодневен маратон, където стотици зрители ще станат участници и ще влязат в оспорвана битка. Всички турнири ще се проведат в студиото на TDB play през оптичната мрежа на Vivacom, която предоставя супер бърза скорост за гейминг без никакво прекъсване и стрийминг на видео във висока резолюция. Битките ще се стриймват на живо в YouTube канала на Vivacom и в социалните мрежи. Големият финал ще бъде на живо през ноември 2024 г., когато десет от най-популярните геймъри ще се изправят един срещу друг, а техните фенове ще имат уникалната възможност да играят рамо до рамо със своите идоли.

     

    В рамките на турнира един срещу друг ще се изправят отборите на двама от най-известните български геймъри – „ShadowHex“ (Васил Калинчев) и „heavenBUL“ (Цветелин Попов), а зрителите ще са тайният жокер на всеки отбор. Те ще имат решаваща роля в дуела, защото ще могат да печелят предимство (GIGA битове) за своя отбор, като гласуват в социалните мрежи на Vivacom. Всеки желаещ може да се присъедини в онлайн стрийма и да се състезава за своя фаворит.

     

    „С турнира Vivacom „Game ON“ си поставяме за цел да създадем едно уникално изживяване през нашата оптична мрежа както за геймърите, така и за техните фенове. Тя ще се превърне в арената на гейминг битките в нашумели игри като Fortnite и гейминг платформата Roblox. Специалното е, че всеки от четирите рунда ще е различен, ще има нови изненади и нов геймър. Очакваме с нетърпение да видим кой отбор ще спечели голямата награда в епичния сблъсък за първото място“, сподели Желяз Кольовски, директор Маркетингови комуникации на Vivacom.

     

    „Видео игрите изминаха дълъг път - от нишово занимание за малцина през 90-те години на миналия век до централна роля в съвременните дигитални забавления. Vivacom „Game ON” е уникален в своята същност турнир, който впуска в мулти-дисциплинарно съревнование някои от най-популярните геймъри в България и превръща пасивния зрител в активен участник в нова форма на интерактивно гейминг забавление. Лидерски умения, знания и похвати от различни игри, капацитет за работа в екип и ангажирана, участваща публика, са нужни за победата. Така Vivacom „Game ON“ се превръща не просто в развлечение, а в истинско предизвикателство, изграждащо умения чрез видео игри“, споделя Мартин Кадинов, партньор в TDB Play и бивш състезател по електронни спортове.

     

    Оптичната мрежа на Vivacom е най-голямата в страната и достига до над 1.5 милиона домакинства. Vivacom се отличава с наистина високо качество на връзката по отношение на скорост на оптичния интернет и има отличие за абсолютно най-качествения интернет в България от QUDAL[1]. С него геймърите могат използват пълния потенциал на връзката и да се насладят на игра без компромиси, без забавяне и прекъсвания. Оптичната мрежа на телекома покрива 50% от населението в страната, като Vivacom планира да разшири покритието до 67% до 2028 г.

     

    Повече информация за турнира, класациите и статистиката следете в сайта на Vivacom ТУК.

     

    [1] Медал за качество в резултат на независимо пазарно проучване на International Certification Association GmbH (ICERTIAS) сред 1200 потребители на интернет услуги в България през януари 2024 г. чрез онлайн въпросник по методология CAWI – DEEPMA (Computer Assisted Web Interviewing – Deep Mind Awareness). Търговските марки на QUDAL и ICERTIAS се използват с разрешение. Повече информация за отличието на vivacom.bg.

    26.07.2024
  • Булсатком става част от семейството на Vivacom!

    С удоволствие Ви съобщаваме, че от 10 юли 2024 г. Булсатком става част от семейството на Vivacom!

    Уважаеми клиенти на Булсатком,

     

    С удоволствие Ви съобщаваме, че от 10 юли 2024 г. Булсатком става част от семейството на Vivacom! Това обединение ще ви донесе много нови възможности за още по-добри услуги, повече съдържание и достъп до най-новите технологии.

    Ето какво можете да очаквате:

     

    Гарантираме, че ще ЗАПАЗИМ:

    -Вашите текущи услуги на Булсатком и ще продължим да ги обслужваме и развиваме.

    -Поддръжката ще осигуряваме чрез познатите Ви канали.

    -Всички канали за контакт остават непроменени за Ваше удобство.

     

    В допълнение веднага получавате и много НОВИ услуги и предимства:

    - Насладете се на ексклузивния филмов канал VIVACOM Arena, който вече е включен безплатно във Вашия ТВ пакет.

    - И още изцяло нови канали: Pickbox TV, Duck TV, Filmbox, MTV 90s и Peretz Int., които ще надградят телевизионното изживяване у дома за всички.

    - Специални оферти за мобилни услуги, достъпни в магазините на Vivacom, избрани офиси на Булсатком или като се свържете с Vivacom Обслужване на клиенти на +359 87 123. Можете също да се свържете с нас чрез контактната форма на www.vivacom.bg или чрез чат опциите на нашия уебсайт, Messenger и Viber.

     

    И всичко друго ВАЖНО в няколко реда:

    - Вашите услуги ще продължат да функционират на текущите Ви адреси.

    - При необходимост от нови или замяна на текущи устройства, ще продължим да предоставяме актуално оборудване.

    - Всички съществуващи опции за плащане на месечни сметки остават налични, включително офиси на Булсатком, Easypay, Epay, Български пощи, eWallet, FastPay, Cash terminal, банков превод и Viber.

     

    - Каналите за обслужване остават непроменени.

    -Чрез телефони за контакт: *4800, 02 411 9000, 052 941 900, 032 549 000, 056 971 000, 042 937 200, +359 42 93 72 00;

    -Имейл: customerservice@bulsat.com, support@bulsat.com, sales@bulsat.com

    -Контактна форма: https://www.bulsatcom.bg/kontakti/

    -Онлайн портал за управление на Вашите услуги https://online.bulsatcom.bg/bs-portal/login

     

    Бизнес клиентите ще продължат да работят със своите текущи представители и акаунт мениджъри на Булсатком.

    Единствената промяна във фактури, договори и протоколи, ще са данните на „Виваком България“ ЕАД.

     

    Ще продължим да Ви информираме за предстоящи подобрения и нови възможности. Добре дошли в семейството на Vivacom!

    10.07.2024
  • Vivacom тества първи в България най-новата мобилна технология 5.5G

    Vivacom прави следващата огромна крачка в развитието на телекомуникационния сектор, като първи в България и един от първите оператори в света стартира тестове на най-новата мобилна технология 5.5G. Технологията е следващият важен етап в ерата на 5G и се базира на последния стандарт за мобилни мрежи 5G Advanced (Release 18), който бе финализиран само преди месец. Тази стъпка поставя Vivacom сред водещите оператори в света, които надграждат непрекъснато възможностите на мобилните си мрежи чрез нови функции в полза на бизнеса и крайните потребители.

    Vivacom тества първи в България най-новата мобилна технология 5.5G

     

    Телекомът достигна над 10 гигабита скорост в секунда през 5.5Gв мобилната си мрежа

     

    10 юни 2024 г., София. Vivacom прави следващата огромна крачка в развитието на телекомуникационния сектор,катопърви в България и един от първите оператори в света стартира тестове на най-новата мобилна технология 5.5G. Технологията е следващият важен етап в ерата на 5G и се базира на последния стандарт за мобилни мрежи 5G Advanced (Release 18), който бе финализиран само преди месец. Тази стъпка поставя Vivacom сред водещите оператори в света, които надграждат непрекъснато възможностите на мобилните си мрежи чрез нови функции в полза на бизнеса и крайните потребители.

     

    „Ние сме първият оператор в Българияи един от първите в света, които тестват 5.5G технологията, което затвърждава ролята ни на иноватор в телеком сектора. Резултатите, които постигаме от 5.5G тестовете в лабораторни условия на този етап, са впечатляващи - средни скорости на download от над 10 Gbps и скорости на uploadнад 1 Gbps. Това потвърждава увеличаването на капацитета на мрежата 10 пъти, в сравнение с първоначалния 5G стандарт. Така ще бъде възможно да се увеличат до 10 пъти скоростта на предаване на данни и брояна свързаните в мрежата устройства. В свят на непрекъснат ръст на потреблението на мобилни данни, новата технология ще даде възможност за развитие на услуги от следващо поколение и ще подпомогне еволюцията на мобилните мрежи към ерата 6G, която се очаква да започне през 2030 г.“, коментира Николай Андреев, главен изпълнителен директор на Vivacom.

     

    Основните предимства, които се очакват от 5.5G технологията за бизнеса и крайните потребители, са много по-висока производителност, много по-висока ефективност и още по-ниско времезакъснение. Ролята на изкуствения интелект ще бъде много по-голяма и се очаква той да стане неразделна част от всяко мрежово решение, осигурявайки още по-добра оптимизация на изразходваната енергия и производителността на мрежата. Увеличеният капацитет ще улесни високоскоростната широколентовaсвързаност, необходима за услуги от следващо поколение, като 3D приложения, мобилни облачни услуги, приложения за игри и социални мрежи, добавена и виртуална реалност (AR/VR), автономни превозни средства и умни градове, които изискват огромен капацитет и по-висока скорост на предаване на данни.

     

    „В случай че последващите тестове, които сме планирали в реална среда, бъдат успешни, ще започнем ъпгрейд към 5.5G на първите базови станции в България. Това ще създаде предпоставки за въвеждане на тази нова технология в полза на българските потребители, преди тя да стане достъпна за много други развити пазари по света“, добави Николай Гаврилов, главен технически директор на Vivacom.

     

    Сред другите ползи от внедряването на 5.5G стандарта ще бъдат и разширените възможности на RedCap (Reduced Capability) и Passive IoT (Internet of Things), които са ключови за развитието на индустриалните приложения.

     

    -        RedCap: Чрез тази технология се постига значително по-ниска себестойност на устройствата и по-ниска консумация на енергия, без да се компрометира производителността. RedCap устройствата се отличават с подобрена свързаност и могат да работят в среди с висока концентрация на устройства, като например индустриални зони и умни градове. Това улеснява използването на по-опростени и енергоефективни терминали за индустриални приложения изискващи по-високи скорости, осигурявайки ниско времезакъснение и непрекъснато покритие. Основни приложения на технологията се очакват при смарт устройства, индустриални безжични сензори, видеонаблюдение и интелигентни мрежи.

     

    -        Passive IoT: Технологията позволява наблюдение и локализиране на устройства, които нямат нужда от външно захранване или батерия и са с по-ниска себестойност от предишните IoT технологии.Това е подходящо за масово използване в логистични вериги и производствени линии, където се изисква висока надеждност и ефективност.

     

     

    10.06.2024
  • United Fiber, част от United Group, стартира изграждането на ново оптично трасе между Атина и Солун

    United Group, водещият доставчик на телекомуникационни и медийни услуги в Югоизточна Европа, обяви нов мащабен инфраструктурен проект – изграждане на ново оптично трасе между Атина и Солун, който ще бъде част от по-голяма регионална инфраструктура, целяща да подобри опорната оптична мрежа на United Group в Югоизточна Европа.

     

    United Fiber, част от United Group, стартира изграждането на ново оптично трасе между Атина и Солун

     

    Предоставянето на услуги и инфраструктура на едро по този проект ще се осъществява от UGI

     

    • Изграждането на ново оптично трасе между Атина и Солун  ще започне през септември тази година и ще завърши до края на 2025 г.
    • То ще позволи Гърция да се свърже с точките на присъствие на United Group в София и Белград и, пресичайки целия Балкански полуостров, ще достигне до основни хъбове в Западна Европа.
    • Опорната оптична мрежа на United Group ще бъде допълнително надградена от този мащабен проект, който ще обслужва трафика от крайните потребители и големи бизнес клиенти в региона.
    • Търговската дейност по този проект ще се управлява от UGI Wholesale - новото бизнес звено на United Group, което отговаря за продажбите на едро на телекомуникационни услуги в United Group.

     

     

    6 юни 2024 г., Атина - United Group, водещият доставчик на телекомуникационни и медийни услуги в Югоизточна Европа, обяви нов мащабен инфраструктурен проект – изграждане на ново оптично трасе между Атина и Солун, който ще бъде част от по-голяма регионална инфраструктура, целяща да подобри опорната оптична мрежа на United Group в Югоизточна Европа. 

     

    Изграждането на новото оптично трасе ще започне през септември 2024 г. и ще завърши до края на 2025 г. Дейностите по изграждането в Гърция ще се реализират от United Fiber, дъщерното дружество на United Group, което е вторият по големина доставчик на високоскоростна отична мрежа (FTTH) в страната. Този проект е част от по-мащабна стратегия на United Group за допълнително разрастване и надграждане на портфолиото от кабелни инфраструктурни активи.

     

    Новият наземен кабел Атина – Солун ще осигури нови 548 километра оптична мрежа, преминавайки през 8 ключови града в Гърция: Атина, Солун, Волос, Ламия, Лариса, Ливадея, Катерини и Тива.

     

    От Солун, новото трасе ще свързва София и Белград и, пресичайки целия Балкански регион, ще достига до основните хъбове в Западна Европа през Любляна.

     

    Новият наземен кабел ще подобри и подсили съществуващата оптична мрежа в посока изток към Турция и Близкия изток, ще даде повече възможности за съществуващите оптични кабелни връзки с България. На запад и юг, новият маршрут ще бъде част от съществуващата опорна инфраструктура, свързваща Атина със съществуващите подводни кабели към Италия и о. Крит.

     

    Търговските дейности по този проект ще се управляват от UGI. Новото бизнес звено на United Group отговаря за продажбите на едро на телекомуникационни услуги във всички бизнес дейности на United Group, като предлаганай-съвременни телекомуникационни услуги, включително гласови услуги, роуминг и пренос на данни до всички европейски хъбове, партнирайки с всички големи международни оператори и технологични компании.

     

    Паоло Фичини, главен изпълнителен директор на UGI: „С изграждането на това напълно ново оптично трасе, United Group демонстрира ясно своя ангажимент да се превърне в Групата с най-голямата оптична мрежа в Югоизточна Европа, повишавайки конкурентоспособността, създавайки нови инвестиционни възможности и ускорявайки дигиталната трансформация на всички участващи страни. Проектът ще отговори на нарастващото търсене в резултат на значителните инвестиции в нови центрове за данни в региона, както и на нови подводни кабели на южната граница в Гърция.“

     

    Чрез този мащабен инфраструктурен проект United Group демонстрира ясно своя ангажимент да се превърне в Групата с най-мащабната оптична мрежа в Югоизточна Европа – регион с уникална локация, кръстопът между Изтока и Запада. Той ще допринесе за повишаването на конкурентоспособността на цялата област, създаването на нови инвестиционни възможности и ускоряването на цифровата трансформация на всички участващи страни.

     

     

     

     

     

    За запитвания от медиите:

    Александра Делвенакиотис Вицепрезидент „Публични комуникации“

    United Group

    media@united.group

     

    06.06.2024
Open cookie bot settings
към контакти