Новини
  • VIVACOM TECH HALL – ново пространство за технологични иновации

    Лабораторията за смарт решения на телекома стартира официално днес

    03.04.2019 г., София. Иновативна лаборатория за представяне и тестване на интелигентни решения в реална среда – това е новото пространство, с което VIVACOM прави технологиите още по-достъпни. „VIVACOM TECH HALL е крачка напред в развитието не само на VIVACOM, но и на цялата екосистема, която създава иновации и умни решения.“, каза главният технически директор на телекома Радослав Златков.

      

    VIVACOM TECH HALL се намира в един от ключовите инфраструктурни обекти на компанията, където се тестват всички мрежи, оборудване и технологии, преди да влязат в масова употреба. На мястото е изградено покритие на високо скоростните мобилни и фиксирани мрежи като 4.5G, Fiber Net, LoRa, NB Iot. Новият хай-тек център вероятно ще бъде и първото място в София, където ще стартира 5G мрежата на телекома. От сега нататък телекомът ще даде достъп до тези технологии на различни start-up компании, предприемачи, бизнес партньори или научни екипи, разработващи смарт решения, да ги тестват в реална среда. „Вярваме, че така ще дадем тласък за по-бързо развитие на концепцията за Интернет на нещата у нас“, допълни Радослав Златков.

      

    Пространството е отворено и за широката публика за провеждане на събития, конференции, семинари и лекции с фокус новите технологии. VIVACOM TECH HALL е следващата стъпка на телекома, свързана с инициативата за дигитализация на образованието - „Образование 4.0“, тъй като ще бъде домакин на различни обучения.

       

    На откриването на технологичната лаборатория в кв. „Младост“ 1 бяха демонстрирани smart услуги, които VIVACOM предоставя на своите клиенти - . видеонаблюдение, умно паркиране, измерване на качеството на въздуха, дистанционно отчитане на потреблението на електричество и вода, умно сметосъбиране и за умно селско стопанство. Те са базирани на LoRa мрежата за свързване на много на брой устройства, която VIVACOM единствен от българските оператори изгражда и предоставя на клиентите си. Тя е една от възможните технологии, които са в основата на Интернет на нещата.

       

     “Следващата стъпка, която коренно ще промени начина ни на живот е 5G. Ние сме готови за нея – технологията е налична. Сега идва ред на държавата – да разпредели необходимия честотен спектър между желаещите оператори и да ни съдейства в максимална степен в етапа на изграждане на инфраструктурата. Със сегашния режим за смяна на оборудването, подготовката за масово пускане на 5G може да отнеме до 2 години.“, обясни г-н Златков.

       

    СМАРТ ПАРКИНГ

      

    Гостите на събитието проследиха как работи приложението за умно паркиране. На 9 паркоместа в подземния гараж на VIVACOM TECH HALL са поставени датчици, които през IoT мрежата на VIVACOM (LoRaWAN) регистрират в реално време дали има паркиран автомобил. Всеки един датчик представлява херметично затворена кутия с батерия, чийто живот е над 7 години. Това осигурява изключителна устойчивост, лесна поддръжка и експлоатация.

      

    Благодарение на специализиран софтуер системата обединява информацията от всички сензори. Тя разполага с клиентски и с управленски нива на достъп. Системата следи в реално време броя на свободните и заетите паркоместа. Аларми предупреждават при надхвърляне на разрешено/платено време за паркиране. 

      

    Изграждането на smart паркинг е съвместен пилотен проект на VIVACOM и Infosys. Такъв пилотен проект вече работи в част от „синя зона“ в община Бурагс.

       

    УМЕН ВОДОМЕР И УМЕН ЕЛЕКТРОМЕР

      

    Умният водомер отчита дистанционно стойността на измереното количество студена вода, включително и със задна дата.

    Умният електромер представлява електромерна система с дистанционно четене и управление. Чете актуалните стойностите на енергийните регистри по тарифи - дневна и нощна;  отчита текущото време на електромера; отчита актуалното състояние на захранването към клиента. Освен това той чете тарифни таблици. Умният електромер управлява захранването на крайния клиент - включване/изключване. Приложението за отчитане на водомера и електромера има администраторски и клиентски портал.  Изгражда се в партньорство със „Си Пи Ди Енерджи“.

      

    ВИДЕОНАБЛЮДЕНИЕ

      

    Модулът за лицево разпознаване разпознава лица в обзора на камерата и ги сравнява със снимки в базата данни; принтира  снимки на разпознати лица, може да ги съхранява като BMP или JPEG файлове; търси в базата данни; прехвърля снимки  към видео източника, използван за разпознаване на лицето; автоматично идентифицира хора чрез преглед на снимки за сходство. Умното приложение брои и анализира   човекопотока в сградата, поведението на посетителите,   разпознава и сравнява  регистрационни номера на автомобили в реално време. Осъществява се в партньорство с Енигма Гард.

       

    МОНИТОРИНГ НА КАЧЕСТВОТО НА ВЪЗДУХА

      

    Системата за мониторинг на качеството на въздухапредоставя измервания на ключови параметри за оценка на качеството на въздуха.  Сред тях са ниво на въглероден окис,  на фини прахови частици, влажност на въздуха и атмосферно налягане. Тя разполага с онлайн платформа за визуализация на измерванията, която включва табло за бърз обзор на качеството на въздуха. Дава възможност за надграждане с модели за прогнозиране и анализ на качеството на въздуха за период от 24 до 48 часа.

      

    Системата може да се използва в индустриални и градски условия, където се изискват точни измервания, здрава и надеждна конструкция, издръжливост при екстремни метеорологични условия, лесна поддръжка, надеждност на комуникацията и автономна работа (до 10 дни без външно електрозахранване).

    Осъществява се в партньорство с  Develiot.

      

    УМНО СМЕТОСЪБИРАНЕ И СМЕТОИЗВОЗВАНЕ

      

    Интелигентното решение за събиране на отпадъците включва непрекъснато наблюдение на контейнерите (количество отпадъци, аларма за пожар, аларма за обърнат контейнер, местоположение). Използва се сензор, монтиран в контейнерите за разделно събиране на отпадъци. Комуникацията се осъществава през LP WAN (LoRaWAN) мрежата на VIVACOM. Разполага със специално разработено приложение за събиране на отпадъците за водачите в камионите и мобилно приложение за гражданите.

      

    Гостите на събитието проследиха в реално време как се осъществява интелигентното сметосъбиране чрез датчиците за следене количеството отпадъци от стъкло и хартия и пластмаса, които бяха поставени на два от контейнерите пред VIVACOM TECH HALL. Датчиците са разработени специално за индустриални условия и са устойчиви на климатични условия. Животът на батерията им е до осем години.  Чрез тях се оптимизират разходите и се подобрява управлението на “вдиганията”, транспортирането, депонирането, планирането на маршрутите на камионите. Партньор на проекта е  Soitron

       

    УМНО СЕЛСКО СТОПАНСТВО

       

    IoT решението на VIVACOM / Nokia за умно селско стопанство събира и обработва огромни количества информация от обработваемите масиви. С помощта на свързани сензорни станции, всяка от които с 11 сензора, се измерват с голяма точност  киселинност, температура, атмосферно налягане, RAR, сила и посока на вятъра, количество валежи, UV-A, UV-B, разпознаване на вредители. Системата разполага със сензори, вградени в дрон, както и в почвата, които мерят влага, температура, соленост.

      

    Събраната информация се натрупва в самообучаваща се база данни (съдържаща исторически данни и добавените в реално време показания от сензорите), обработва се, анализира се и се използва за създаването на модели за предсказване и ранно оповестяване на проблеми и предизвикателства, свързани със засушаване, заболявания, нужда от фертилизация и т.н.

      

    На база на анализа на информацията платформата дава препоръки за действия от страна на оператора или сама предприема такива (напр. активиране на иригационната система, промяна на настройките за дълбочина на засяване, задаване на специфични координати за автоматизирани комбайни на слаби площи в масива и т.н.)

    03.04.2019
  • VIVACOM с две отличия „Компания на годината“

    Престижните награди бяха връчени в присъствието на около 150 официални лица, представители на бизнеса и политиката у нас

    22.03.2019 г., VIVACOM получи награди в две категории на церемонията по връчване на Годишните награди „Компания на годината“ на сп. Business Lady

     

    Телекомът взе приз в категория „Конкурентоспособност и иновации“ за проекта VIVA Smart. Другата награда е в категория „Корпоративна социална отговорност“ за програмата за подкрепа на общности VIVACOM Регионален грант. 

      

    Програмата VIVACOM Регионален грант беше отличена в категорията „Корпоративна социална отговорност“ заради подкрепата за добрите идеи от всеки български град или село чрез безвъзмездно финансиране. За четирите издания до момента програмата постигна впечатляващи успехи - подкрепени 53 проекта, предимно от по-малки населени места. Инвестирани са 239 389 лв. в подкрепа на проекти и над 50 000 лв. в популяризиране на програмата. Отчетено беше, че програмата изпълнява основните си цели: да даде тласък на инициативите, които оказват пряко влияние върху развитието на местната общност чрез повишаване на общественото внимание към важни теми и внедряването на устойчиви практики в ежедневието на хората.

      

    Иновативният проект  VIVA Smart взе награда „Конкурентоспособност и иновации“. Журито отчете последователната стратегия на компанията да инвестира целенасочено  в развитието и предлагането на иновативни проекти, свързани с Интернет на нещата, които улесняват живота на хората. Израз на тази цел е създаването на иновативната платформа VIVA SMART, която  има три основни направления.  VIVA Smart city е насочена към мониторинг, анализ и интелигентно управление на градска среда и разрешаване на най-чувствителните проблеми на съвременния град - мобилност, околна среда, енергия, безопасност, управление. Вторият компонент е VIVA Data Hub –  система от дейта центрове за цялостно съхранение, пренос, обработка и използване на данни.  Третият елемент на платформата е дигитализацията на образованието.

     

    Целта на наградите „Компания на годината“ е да се даде гласност на добрите бизнес практики, да се популяризира успешната индустрия в световен и локален мащаб и да се фокусира общественото внимание върху иновативни и актуални модели за управление на бизнеса и компанията и така да се поощрява предприемачеството. 

     

    Престижните награди бяха връчени в присъствието на около 150 официални лица, представители на бизнеса и политиката у нас.

    22.03.2019
  • VIVACOM обединява всички звена за маркетинг и продажби в обща Търговска дирекция

    Димитрис Лиупис поема ръководството на новата функция

    21.03.2019 г., СофияVIVACOM обединява в обща дирекция всичките си маркетингови и продажбени дейности. Начело на новата Търговска дирекция застава Димитрис Лиупис, който в последните две години ръководи изключително успешно звената „Маркетингови комуникации“, „Дигитален и търговски маркетинг“, „Продукти и услуги“, „Клиентско изживяване“ и „Обслужване на клиенти“ в компанията. Считано от 18 март г-н Лиупис, в качеството му на Главен търговски директор,  отговаря за управлението на следните функции: Маркетингови комуникации; Дигитален и търговски маркетинг; Продукти и услуги; Клиентско изживяване; Обслужване на клиенти; Корпоративни продажби; Продажби магазинна мрежа; Продажби на едро; Дилъри; Продажби на радио и ТВ услуги; Планиране, отчитане и анализи.

     

    Димитрис Лиупис има над 25-годишен опит в сферата на телекомуникациите, придобит в мултинационални компании в цял свят, сред които TELESTET (Telecom Italia Mobile Group), Q-TELECOM (INFOQUEST Group); GLOBUL (Deutsche Telecom Group), NEXTEL Mexico, MTEL (Telecom Austria Group). В тях отбелязва редица постижения като директор на ключови функции като Продукти и услуги и Маркетинг.

      

    Г-н Лиупис има магистърска степен по компютърни науки от University of Cardiff, Великобритания и е бакалавър по компютърни науки и математика  от University of Reading, Великобритания.

      

    На новата си позиция Димитрис Лиупис ще работи за утвърждаването на позицията на VIVACOM като предпочитан доставчик на телекомуникационни услуги както от крайните клиенти, така и от представителите на бизнеса и правителствения сектор. Той вярва в успеха на поетата от компанията стратегия за предлагане на повече съдържание и добавена стойност към продуктите и услугите, както и постоянно подобряване на клиентското изживяване.

    21.03.2019
  • VIVACOM предупреждава за зачестили случаи на фалшиви игри, които събират лични данни и пари от името на компанията

    Неправомерно използване на търговското име и логото на компанията

    25.02.2019 г., гр. София. VIVACOМ предупреждава многобройните си клиенти за зачестили случаи на фалшиви игри и активности от различни сайтове, които неправомерно използват търговското име и логото на компанията. Обикновено организаторите обещават награда на всеки потребител, който предостави личните си данни, и приканват „печелившите“ да заплатят минимална сума за доставката на наградата.

     

    VIVACOM категорично се разграничава от подобни практики и съветва потребителите да бъдат особено внимателни, когато се включват в игри, които изискват лични данни или определени плащания за участие.

     

    Правилата и условията на всички томболи, игри и промоции, организирани от VIVACOM, се публикуват в сайта www.vivacom.bg. Компанията съветва всички потребители да проверяват дали активностите, в които искат да участват, са законни.

    25.02.2019
  • VIVACOM с ново отличие за работодателска марка

    Компанията с награда в престижните Employer Branding Awards 2019

    20.02.2019 г., гр. София VIVACOM получи отличие в престижния конкурс Employer Branding Awards 2019, който се организира от b2b Media и отличава успешните работодатели в страната. Компанията беше наградена в категория „Employer Branding Video”, която цели да отличи клип, промотиращ работодателския бранд или комуникира стратегии и кампании на бизнеса, свързани с постигане на HR целите на компанията.

     

    VIVACOM спечели авторитетното жури с поредицата си модерни и иновативни видео обяви за набиране на кадри в различни звена на компанията. Телекомът, който е и един от най-големите работодатели в страната с над 5 000 служители в цялата страна, постоянно прилага нови и атрактивни начини за привличане на служители с голям потенциал и желание за работа в динамичния свят на технологиите. В рамките на 1,5 минута видео обявите представят по достъпен и интересен начин съответната позиция, така че кандидатите да придобият ясна представа как преминава един работен ден и какви са ежедневните предизвикателства. Видео визитката дава реална представа за работната среда, приятелската обстановка и екипа, който очаква новите си попълнения. VIVACOM използва нестандартния формат за подбиране на кадри от края на миналата година, а резултатът е амбицирани и мотивирани ново-постъпили служители, с ясни очаквания за служебните ангажименти.

      

    За наградите на b2b Media:

     

    Годишните награди на b2b Media отличават бизнеси и личности за постижения в областта на изграждането и утвърждаването имиджа и популярността на бранда, за когото работят. Основен фокус на конкурса са иновациите в управлението на талантите и новите успешни стратегии в HR.

    20.02.2019
  • Галина Софрониева е HR мениджър на годината

    Тя взе наградата на БАУХ за 2018 г.

    07.02.2019 г., гр. София. Галина Софрониева, директор „Човешки ресурси“ във VIVACOM беше отличена с годишната награда на Българската асоциация за управление на хора за HR директор/мениджър на годината. Конкурсът отличи иновативни и успешни практики, реализирани на национално ниво през 2018 г. 

    Наградата беше връчена заради постиженията й в областта на привличането, задържането, развитието и мотивирането на служителите чрез прилагане на иновативни подходи и дигитални решения в работата. Отчетен беше и приносът за популяризирането на VIVACOM като социално-отговорен работодател и повишеното ниво на ангажираност на служителите в компанията.

    „Убедена съм, че ръководената от мен дирекция има ключова роля за постигане стратегическите цели на организацията, която вече пет поредни години е лидер на телекомуникационния пазар по общи приходи. Специалистите от дирекцията получиха уникалния шанс да бъдат двигател на промяната, придобиха ценни знания, усвоиха нови умения и натрупаха безценен опит. Имаме решаващ принос за преструктурирането на компанията и интегриране на служителите от придобитите дружества, както и водеща роля при залагане стандарти за работа и модели на поведение“, каза Галина Софрониева.

    Кариерата на Галина Софрониева във VIVACOM започва преди повече от 20 години. През този период тя заема ключови позиции като “Ръководител Човешки ресурси“, „Регионален директор Човешки ресурси“ и „Старши мениджър Бизнес партньори, заплащане и администриране, ТБиЗ и административен офис“. Била е ментор на много служители и стажанти. От три години е директор „Човешки ресурси“ и ръководи екип от 42 професионалисти.

    07.02.2019
  • 4G мрежата на VIVACOM - отново с най-добро покритие на населението

    Според измерване на Global Wireless Solutions* тя е достъпна за 99.25% от населението на страната

    19.12.2018 г., гр. София. 4G мрежата на VIVACOM отново е с най-висок резултат за покритие на населението в страната - 99.25 %. Това стана ясно от последния доклад на Global Wireless Solutions (GWS). Данните са получени на база на национално представително измерване в периода 15.10 –15.11.2018 г. по методология на независимия доставчик на решения за безжичната индустрия.

      

    Потребителите на телекома могат да сърфират във високоскоростната 4G мрежа с всички актуални мобилни планове, без да плащат допълнително. Необходимо е само устройството им да поддържа LTE технологията, SIM картата им да е 4G и да се намират в зона с покритие на мрежата.

      

    Резултатите от проучването на GWS идват малко след последното изследване на друга световна компания в измерването на показатели на телеком мрежите - Ookla®**. Според анализ на информацията от Speedtest Intelligence® на Ookla®. VIVACOM има най-бързата мобилна мрежа в България за третото тримесечие на 2018 г.

     

      

    * Измерването на покритието на 4G технологията по население е направено от Global Wireless Solutions (GWS) по тяхна методология в периода 15.10 – 15.11.2018 г. Повече информация за изследването и мобилната мрежа на VIVACOM  виж тук

     

    **Най-бързата мобилна мрежа според анализ на Ookla®, основан на данните от Speedtest Intelligence® от тестове, проведени на територията на България през третото тримесечие на 2018г. за средна скорост на изтегляне (download) в мобилната мрежа. Търговските марки на Ookla се използват с разрешение. За повече информация виж тук

    19.12.2018
  • VIVACOM с продължаващ ръст на общите приходи и EBITDA за периода януари - септември 2018 г.

    Компанията е с най-бързата мобилна мрежа в България за третото тримесечие на 2018 г. според анализ на Ookla®[1]

    •      VIVACOM e най-големият телеком по общи приходи на българския пазар с над 697 млн. лв. за периода януари – септември 2018 г.[2];
    •      VIVACOM отчита 6,7% ръст на коригираната EBITDA спрямо същия период на 2017 г.;
    •      VIVACOM достига 30% пазарен дял в приходите от мобилни услуги;
    •      VIVACOM отбелязва ръст от 7,7% при абонатите на фиксиран широколентов интернет;
    •      VIVACOM отчита 14,5% ръст в предоставянето на IPTV услуги спрямо третото тримесечие на миналата година;

      

    VIVACOM запазва лидерска позиция на българския телеком пазар, като отчита най-големи общи приходи в размер на 697,4млн. лв. за периода януари - септември 2018 г. В сравнение със същия период на миналата година компанията постига увеличение от 35,4 млн. лв., представляващо 5,3% ръст. Въпреки силно конкурентния пазар, VIVACOM продължава да реализира и стабилен ръст в Коригираната EBITDA от 6,7% до 263, 5млн. лв.

     

    Телекомът достига 30% пазарен дял в приходите мобилни услуги, установявайки стабилни позиции с общ брой клиенти на мобилни услуги от 3 075 000. Добрите постижения в този сегмент са резултат и на доказано качествената мрежа, която телекомът развива постоянно. VIVACOM има най-бързата мобилна мрежа в България за третото тримесечие на 2018 г. според анализ на информацията от Speedtest Intelligence® на Ookla® .

     

    На пазара на фиксирани услуги VIVACOM е традиционен лидер, като абонатите на фиксиран широколентов интернет достигат половин милион в края на отчетния период, което представлява ръст от 7,7% спрямо същия период на предходната година. Над половината от абонатите (56%) използватвисокоскоростен достъп чрез оптичната мрежа на телекома, която вече покрива близо 1 милион и 168 000 домакинства в цялата страна. Ръстът в предоставянето на фиксиран широколентов интернет се дължи на устойчивите инвестиционни усилия на компанията за надеждна оптичната свързаност, което от своя страна води до цялостното развитие на пазара за предоставяне на качествена и високоскоростна услуга.

     

    VIVACOM запазва лидерската си позиция в предоставянето на най-модерната телевизионна услуга – интерактивна телевизия (IPTV) – с 14,5% ръст на потребителите на тази услуга спрямо същия период на предходната година. Това се дължи основно на нарастващото търсене на високо качество на услугата, с множество възможности за персонализация, богато съдържание и брой на HD каналите.

    Компанията се стреми да предлага високоскоростен интернет и интерактивна телевизия дори в малки населени места чрез оптична мрежа, изградена във FTTC (Fiber to the Curb) топология. Към края на септември 2018 г. с тази технология сме покрили над 200 000 домакинства в общо 91 населени места. Тя позволява гледане на IPTV на до три приемника в едно домакинство.

     

    Освен в поддръжка и развитие на инфраструктурата и мрежата си, VIVACOM продължава да инвестира в подобряване на клиентското изживяване с възможности като My Vivacom – мобилно приложение, с което всеки клиент може да управлява услугите, които ползва.

     

    Компанията развива и иновативните решения в областта на Интернет на нещата (IoT), които предлага. Те вече са обединени в единна и изцяло нова платформа – VIVA SMART, чрез която телекомът ще предлага „умни“ услуги в три направления: умен град, центрове за данни (datahub) и умно образование.

     

    Финансови резултати за периода:

     

     

    За деветте месеца, приключващи на 30 септември,

    Изменения

    (в хиляди лева, освен процентите)

    2018

    2017

    (сума)

    (%)

    Общо приходи

    697 399

    662 047

    35 352

    5.3

    Мобилни линии

    428 718

    385 114

    43 604

    11.3
    вкл. Приходи от мобилни услуги

    338 518

    310 619

    27 899

    9.0

    Фиксирани линии и други

    268 681

    276 934

    (8 253)

    (3.0)

    Коригирана EBITDA

    263 484

    246 831

    16 653

    6.7

      % Коригирана EBITDA, маржин

    37.8 37.3 0.5 1.3

    Мобилни абонати в края на периода

    3 075

    3 168

    (93)

    (2.9)

    % абонати на срочни договори в края на периода

    87.2 87.2

    (0.0)

    (0.0)

    Абонати на фиксирана телефония в края на периода

    720

    837

    (116)

    (13.9)

    Абонати на фиксиран интернет в края на периода

    500

    464

    36

    7.7

    % FTTx в края на периода

    55.6 53.5 2.2 4.0

    Брой покрити домакинства с високоскоростна оптична връзка в края на периода

     1 168

    1 100

    68

     6.2

     

    [1] Според анализ на Ookla®, основаван на данните от Speedtest Intelligence® от тестове, проведени на територията на България през третото тримесечие на 2018 г. за средна скорост на изтегляне (download) в мобилната мрежа. Търговските марки на Ookla се използват с разрешение. Повече информация на www.vivacom.bg.

     

    [2] Резултатите на Vivacom за всички периоди са преди ефекта от прилагане на IFRS 15

     

     

    23.11.2018
  • VIVA SMART – НОВАТА ПЛАТФОРМА НА VIVACOM ЗА ЦЯЛОСТНИ IoT УСЛУГИ И РЕШЕНИЯ

    Платформата предлага иновативни решения в три направления – умно управление на градската среда, съхранение на данни и умно образование

    07.11.2018 г. гр. София - „През последните години работим много усилено в предлагането на отделни умни решения, отговарящи на нуждите на бизнес клиентите ни и българските общини. Но фокусът ни за в бъдеще е да развиваме концепцията за Интернет на нещата у нас и да предлагаме повече иновативни и модерни услуги. Това ни мотивира да обособим VIVA SMART като отделна платформа със стратегическо значение за компанията ни“, каза Атанас Добрев, главен изпълнителен директор на VIVACOM.

     

    За първи път на живо, възможностите на новата платформа бяха демонстрирани на специално събитие от Мирослав Петров – главен директор Продажби в телекома. Той представи трите направления, в които вече работи  VIVA SMART.

     

    VIVA Smart City е иновативна платформа за управление, мониторинг и анализ на градска среда, която предлага както софтуер за съответната община, така и мобилно приложение за всички нейни жители и гости. Системата, наречена INVIPO, вече работи успешно в редица градове по цял свят като Дубай, Измир, Дъблин и други. Тя има 13 различни модула, разпределени в следните жизнено важни за всеки град области: мобилност, околна среда, енергия, безопасност, управление. В сферата на мобилността системата позволява наблюдение и контрол на трафик, градски транспорт, паркиране, наем на велосипеди и други. За мониторинг на околната среда са предвидени измерване на водите и отпадъците, както и метеорологична станция. В подменюто за енергия фигурират модули за интелигентни сгради, интелигентни измерватели, улично осветление, електромобили, инфраструктура. За безопасността на града се грижат функции за видеонаблюдение, трафик нарушения, нарушители и аварийни системи. С особен акцент върху удовлетвореността на гражданите е отделната секция управление, която включва обществени услуги. INVIPO системата има и мобилно приложение за крайни потребители, с лесен интерфейс и различни опции за проверка на всичко най-важно за всеки жител или посетител на даден град.

     

    Второто направление на VIVA SMART e Smart Data Hub – единна платформа за цялостно съхранение, пренос, обработка и използване на данни. Тя обединява всичките 11 дейта центъра на VIVACOM в страната и създава условия за развитие на успешен дигитален бизнес на клиентите на телекома, като едновременно с това оптимизира оперативните им разходи. Всички центрове осигуряват висока степен на сигурност, надеждност и достъпност на данните. Те отговарят на международните стандарти за електрозахранване, охладителна система, резервираност и интернет свързаност за такъв тип обекти. Чрез тях компанията предлага облачни услуги и ко-локация на ИТ оборудване.

     

    Третият елемент на VIVA SMART e умното образование. През последните години компанията инвестира в редица инициативи, насочени към развитие на българското образование. През 2018 г. стартира и най-голямата й кампания за дигитализация на образователната система у нас - „Образование 4.0“. Тя се реализира съвместно с  в. „24 часа“, Министерство на образованието и науката, Столична община, Регионален инспекторат по образованието София и Дигитална национална коалиция. Нейната цел е да промени нагласите и да създаде рамка за дигитализация на българското образование. Фокусирана е в три основни направления: образование на учители, създаване на дигитално съдържание и дигитализация на класните стаи и училищната среда. До момента телекомът е изградил дигитални класни стаи в над 200 училища и повече от 80 детски градини в цялата страна, а с помощта на партньори са обучени и над 6000 преподаватели. Телекомът планира да стартират пилотни лаборатории за обучение на учители и ученици в 5 града.

     

    Други значими проекти на VIVACOM в областта на образованието са VIVA History – видео платформа с над 300 безплатни дигитални уроци по история и родолюбие, създадени от сдружение Българска история, и Viva Cognita - платформа за дигитално самообучение по математика.

     

    Предстои да бъде отворена и VIVA Tech Lab – цялостно оборудвано пространство за технологична и бизнес подкрепа на стартъп проекти.

     

    “Обособяването на VIVA SMART в отделна платформа налага VIVACOM като иновативния технологичен лидер на пазара. Зад тази инициатива стои разбирането на най-големия български телеком по общи приходи за последните 5 години, че свързаността, свободата и независимостта са основни ценности на модерното общество, които VIVACOM гарантира чрез иновативни технологични решения, достъпни за всички.“, обобщи Мирослав Петров.

     

    07.11.2018
  • ЕС2019: Европа създава амбициозна индустриална политика за глобално лидерство в областта на цифровите технологии

    Изпълнителните директори на най-големите телекоми се събраха в Брюксел, за да обсъдят техния принос към дневния ред на ЕС

    24.10.2018 г. Главният изпълнителен директор на VIVACOM Атанас Добрев говори за бъдещето на телеком-индустрията на традиционната годишната среща на Европейската асоциация на телекомуникационните оператори (ETNO), заедно с изпълнителните директори на DeutscheTelekom, Telefonica), Orange, Telecom Italia и други.

     

    Дискусиите бяха фокусирани около визията на водещите компании в сферата на телекомуникациите и политиката на ЕС за глобално лидерство в областта на цифровите технологии. VIVACOM е единственият български представител във влиятелната организация, формулираща общата политика на европейските оператори на електронни съобщителни мрежи.

     

    Телекомуникационните компании ще осигурят дигитализацията на услугите за гражданите и бизнеса чрез свръх-бърза висококачествена свързаност през 5G-мрежите си и увеличаване на техните възможности благодарение на интегрирането на изкуствения интелект. Новите бизнес модели се базират на данните и анализаторите изчисляват, че стойността на икономиката на данни на ЕС да нарасне до 739 млрд. евро до 2020 г. или 4% от общия БВП на ЕС. В този смисъл регулациите не трябва да възпрепятстват иновациите, а да съдействат за увеличаване доверието на клиентите към новите технологии. Поради тази причина е от решаващо значение въвеждането на Европейския кодекс за електронните съобщения в българското законодателство да даде приоритет на мащабните инвестиции в мрежи и да въведе облекчения в регулаторните и разрешителни режими.

     

    Всичко това изисква Европа да остане начело на тази промени, и  то в момент когато прогнозите за абонатите на 5G показват, че Азия ще доминира с 900 милиона потребители през 2025 г., в сравнение с едва 178 милиона в Европа. Също така, Азия понастоящем води по дял от патентите на ИИ, като Япония, Китай и Корея представляват 61%, в сравнение със 17,9% за САЩ и 10% за европейските страни от ОИСР.

     

    Днешните правила изискват ориентирано към бъдещето изпълнение

     

    Една амбициозна политика за бъдещето трябва да стъпва на иновационен и инвестиционен подход към днешните правила.

    Също така, работата на органа на европейските регулатори в областта на електронните съобщения (ОЕРЕС) по насоките на кодекса за електронните съобщения и прилагането му в националните законодателства следва да гарантира стимули за всички инвестиции в оптични мрежи.

     

    Бележка:

     

    Европейската асоциация на телекомуникационните оператори (ETNO) е гласът на операторите на телекомуникационни мрежи в Европа от 1992 г. насам и е основната група за политики на европейските оператори на електронни съобщителни мрежи. Нейните 40 членове и наблюдатели от Европа и извън нея са гръбнакът на цифровия прогрес на Европа. Те са главните двигатели на цифровите мрежи и услуги в Европа.

     

    24.10.2018
  • Колокация на ИТ оборудване вече е достъпно и за малкия и среден бизнес

    VIVACOM с нова оферта за наем на 1U, ¼ и ½ телекомуникационен шкаф

    16.10.2018г., гр.София.VIVACOM дава възможност на своите корпоративни клиенти да оптимизират бизнеса си чрез новите пакети за колокиране на ИТ оборудване. Телекомът предлага атрактивни пакети за наем на 1U и 2U, както и¼ и ½ телекомуникационен шкаф с индивидуално заключване. Това ще помогне дори на малки и средни компании да станат по-ефективни, като спестят финансови и човешки ресурси за поддържане на ИТ системи и оборудване. Услугата е изключително подходяща за клиенти, които притежават специфични уебприложения, генериращи голям трафик, имат високи изисквания към използвания хардуер и интернет свързаността, и не на последно място – имат нужда от 24-часова техническа поддръжка.

     

    VIVACOM предлага услугата в професионално изградени дейта центрове, разположени на различни сеизмични зони и отговарящи на всички международни изисквания за сигурност и резервираност. Захранването става по две напълно независими трасета. Специализиран екип на компанията предоставя  денонощна, целогодишна поддръжка. С услугата Smart hands, клиентите могат да разчитат на експерти от VIVACOM, които вместо тях ще управляват и обслужват тяхното оборудване.

     

    Колокация на ИТ оборудване е само част от портфолиото от интегрирани телекомуникационни решения, които VIVACOM предлага. Други решения, насочени към бизнеса са облачните услуги, M2M и IoT телеметрия, комплексни системи за видеонаблюдение, високоскоростен интернет и пренос на даннии други.

     

    16.10.2018
  • Интерактивна телевизия и домашен интернет на супер цена в Харманли

    VIVACOM предлага на своите потребители в Харманли изключително достъпно предложение за интерактивна телевизия и домашен интернет.

    08.10.2018 г. С настъпването на есента - сезонът, в който прекарваме все повече време у дома, VIVACOM предлага на своите потребители в Харманли изключително достъпно предложение за интерактивна телевизия и домашен интернет.  През октомври жителите на града могат да заявят пакетна оферта за двете услуги на преференциална цена. Клиентите могат сами да съчетават  различните варианти спрямо собствените си нужди и потребление и така да получат атрактивни отстъпки.

     

    Промоционалните пакети за интерактивна телевизия с кристално качество на звука и картината включват много повече премиум канали в сравнение със стандартните предложения. Като топ комбинация от телекома препоръчват: пакет TV 2L+ с достъп до над 200 телевизионни канала, от които 45+ с HD качество, допълнен с високоскоростен интернет от 50 Mbps, на изключително изгодната цена от 26,79 лв. на месец.

     

    Атрактивното предложение дава възможност на клиентите да се насладят и на ексклузивно съдържание от каталозите на Discovery, Da Vinci, Disney и Nickelodeon, с помощта на допълнителните медийни услуги по заявка, които са включени в пакет TV 2L+ без допълнително заплащане.

    08.10.2018
Каталог
към контакти