Новини
  • Промяна в състава на Надзорния съвет на VIVACOM

    На 11.04.2017 г. г-н Спас Русев, г-н Боян Иванович, г-н Зено Майер, г-н Франц Хьорхагер и г-н Бруно Дюшарм са вписани в Търговския регистър като нови членове на Надзорния съвет на VIVACOM.

    София, 12 април 2017 г.  – На 11.04.2017 г. г-н Спас Русев, г-н Боян Иванович, г-н Зено Майер, г-н Франц Хьорхагер и г-н Бруно Дюшарм са вписани в Търговския регистър като нови членове на Надзорния съвет на VIVACOM. Те са назначени в Надзорния съвет съгласно решение на едноличния собственик на капитала на компанията.

    Новите членове заемат местата на г-н Майкъл Тененбаум, г-н Георги Велчев, г-н Владимир Пенков, г-н Стефано Дзупет и г-н Светослав Димитров, които бяха предишните членове на Надзорния съвет.

    12.04.2017
  • VIVACOM с промени в ръководния екип

    Новият Главен маркетинг директор на компанията е Димитрис Лиупис, а Главен юридически директор става Иво Златев

    31.01.2017 г., София – VIVACOM приветства двама нови директори в управлението на компанията. Това са Димитрис Лиупис, който от 1 февруари ще заема поста Главен маркетинг директор и член на Управителния съвет, и Иво Златев, който от същата дата ще е Главен юридически директор на компанията. 

     

    Димитрис Лиупис има повече от 25 години опит в телекомуникациите. Работил е в големи телекомуникационни оператори в няколко държави, заемал е ръководни позиции в областта на маркетинга и развитието на продуктите и услугите. В България господин Лиупис работи повече от 10 години. Бил е директор Продукти и услуги, а впоследствие Главен директор Маркетинг в Глобул (сега Теленор) и  директор Продукти, услуги и решения в Мтел. Има магистърска степен по компютърни науки от Университета на Кардиф, Уелс, Великобритания и бакалавърска степен по информатика и математика от Университета на Рединг, Великобритания.

     

    Димитрис Лиупис поема поста от Александър Грънчаров.

     

    Иво Златев е завършил право в Софийски университет „Св. Климент Охридски”. Има над 15 години професионален опит, като 11 от тях са във VIVACOM. От 1 февруари той поема поста Главен юридически директор, след изключително успешно кариерно развитие, стартиращо от стажантската програма на телекома, през позициите юрисконсулт, старши юрисконсулт и в последните няколко години – ръководител на направление „Корпоративно право и собственост” в дирекция „Правни въпроси, регулация и конкуренция”. Иво Златев наследява позицията от Русин Йорданов.

     

    На снимките:

    Димитрис Лиупис - Главен маркетинг директор и член на Управителния съвет

    Иво Златев - Главен юридически директор

    31.01.2017
  • Телевизионната услуга на VIVACOM е с най-висока оценка според проучване на потребителските нагласи

    Проучването се базира на оценката на реални потребители за качеството на картината, звука и сигнала.

    20.12.2016, София – Резултати от маркетингово проучване сочат, че VIVACOM е с най-висока обща оценка сред четирите най-големи доставчици на ТВ услуги в България. В него потребители са дали своята лична оценка за качеството на телевизионния сигнал, звук и картина, както по тип телевизионна услуга – интерактивна, сателитна и кабелна, така и според вида ТВ канали – съответно HD и SD. Според класацията на участниците в изследването:

     

    • VIVACOM IPTV заема първо място в общото класиране от всички доставчици, тествани в изследването;
    • Сред доставчиците на сателитна цифрова телевизия (DTH), VIVACOM е на първо място;
    • Сред доставчиците на интерактивна телевизия (IPTV), VIVACOM е на първо място;
    • На база класирането на HD каналите, интерактивната телевизия на VIVACOM (IPTV) заема първо място.

     

    Проучването е проведено от агенция „Маркет тест“, специализирана в маркетинговите изследвания и проучвания на потребителските нагласи. То се базира на оценката на реални потребители за качеството на картината, звука и сигнала.

     

    Изследването е проведено два пъти, през януари и ноември 2016 година, във всяко от което са взели участие по 20 потребители на платена телевизия, мъже и жени на възраст между 18 и 59 години, които гледат повече от 1 час телевизия на ден.

     

    Оценени са 8 телевизионни канала, поравно групирани според типа сигнал - стандартно качество (SD) и високо качество (HD). Участниците са разделени на две групи, оценяващи по 4 канала. На всеки участник е била предоставена възможността да класира качеството на звука, картината и сигнала на седем екрана без достъп до логото и името на доставчика. Респондентите в проучването са класирали всички ТВ екрани от 1-во до 7-мо място, като на 1-во са поставили най-предпочитания, така резултатите се базират на 80 наблюдения за всеки тип телевизионен сигнал.

     

    Повече информация за методологията на проучването могат да бъдат намерени на: www.mtest.bg

    20.12.2016
  • Празнично работно време на VIVACOM магазини 2016

    Уважаеми клиенти, магазините на VIVACOM ще работят с променено работно време по време на Коледните и Новогодишните празници.

    Уважаеми клиенти, магазините на VIVACOM ще работят с променено работно време по време на Коледните и Новогодишните празници. Подробният график на всеки магазин можете да намерите тук

    20.12.2016
  • Управителният съвет на VIVACOM се разширява с нови членове.

    Управителният съвет на VIVACOM се разширява с нови членове – Радослав Златков и Мирослав Петров. Двамата главни директори, които стоят начело на едни от най-важите функции в компанията – а именно Техническа и Продажби, вече са част от колективния ръководен орган, който взима всички важни решения за развитие на организацията.

    Считано от 18.11.2016 г., Управителният съвет на VIVACOM се разширява с нови членове – Радослав Златков и Мирослав Петров. Двамата главни директори, които стоят начело на едни от най-важите функции в компанията – а именно Техническа и Продажби, вече са част от колективния ръководен орган, който взима всички важни решения за развитие на организацията.

     

    Радослав Златков има повече от 20 години опит в областта на телекомуникациите. Той става част от компанията през 2006 г. като Старши мениджър Мрежи за достъп. През 2014 г. става Директор експлоатация и поддръжка на мрежата, а през месец ноември 2015 г. е избран за Главен технически директор на VIVACOM.

     

    Мирослав Петров е част от екипа на компанията повече от десет години и има над 16 годишен опит в сферата на телекомуникациите. Той се присъединява към VIVACOM през 2004 г. като Регионален мениджър корпоративни продажби, след което преминава през различни мениджърски позиции в дирекция Продажби, включително Директор корпоративни продажби. От август 2015 г. до момента Мирослав Петров е Главен директор продажби.

     

    22.11.2016
  • Официална позиция на VIVACOM относно публикации за продажба на компанията на Orange (France Telecom)

    В резултат на публикации в медиите за потенциална продажба на компанията, бихме искали да ви информираме, че към момента няма задействан процес по продажба.

    17.11.2016г., София - В резултат на публикации в медиите за потенциална продажба на компанията, бихме искали да ви информираме, че към момента няма задействан процес по продажба. Акционерите  на VIVACOM потвърдиха, че на този етап нямат планове в тази посока. VIVACOM е фокусирана върху предоставяне на висококачествени телекомуникационни услуги и извършва своята ежедневна оперативна работа, както обикновено.

    17.11.2016
  • VIVACOM представи напълно обновения си телепорт „Плана“

    От началото на декември телекомът стартира сателитно излъчване на ТВ програми за Африка

    16.11.2016г., София - Този месец VIVACOMпредстави пред свои клиенти и партньори напълно обновения си телепорт „Плана“. Това е едно от модерните съоръжения за сателитни комуникации в региона. Телепортът бе избран от водещия сателитен оператор Eutelsat  като партньор за сателитни услуги. Съвместно с Eutelsat VIVACOM ще разшири бизнеса си на африканския пазар - в началото на декември ще стартира нова платформа за пренос на телевизионни програми за Африка.Към момента VIVACOM използва тази платформа за пренос на данни.

     

    Като част от добрите практики, VIVACOM е член на WTA (World Teleport Association).Телекомът непрекъснато развива и инвестира в съществуващите си две платформи - Intelsat 45E и Eutelsat 36Е.Благодарение на подобряването на инфраструктурата и разширяването на антенното поле, VIVACOM предоставя възможност за колокация на сателитно оборудване. 

     

    За повече информация относно предоставяните сателитни услуги от VIVACOM  виж тук

    16.11.2016
  • VIVACOM със стабилен ръст на приходи и абонати за периода януари - септември 2016 г.

    VIVACOM е оператор номер 1 по общи приходи за периода януари - септември 2016 г.

    • VIVACOM е оператор номер 1 по общи приходи за периода януари - септември2016 г., като отчита 4% увеличение спрямо същия период на миналата година;
    • VIVACOM e единственият оператор с ръст на абонатите на мобилни услуги спрямо същия период на предходната година;
    • VIVACOM отчита стабилен ръст на абонатите на фиксиран интернет и платена телевизия;
    • VIVACOM eномер 1 IPTV оператор;
    • Само 4 месеца след старта 4G мрежата на компанията покрива над 75% от населението

     

     

    За деветте месеца, приключващи на 30 септември

    Изменение

    (в хиляди лева, освен процентите)

    2016

    2015

    (сума)

    (%)

    Общо приходи

    650 427

    624 805

    25 622

    4

    Фиксирани линии

    249 763

    258 890

    (9 127)

    (4)

    Мобилни линии

    375 593

    355 154

    20 438

    6

    НУРТС

    33 233

    13 749

    19 484

    142

    Елиминации

    (8 161)

    (2 987)

    (5 174)

    173

    Коригирана EBITDA

    240 358

    258 145

    (17 787)

    (7)

    Виваком

    229 013

    253 671

    (24 658)

    (10)

    НУРТС

    11 722

    1 706

    10 016

    587

    Елиминации

    (377)

    2 769

    (3 146)

    (114)

     % Коригирана EBITDA, маржин

    37

    41

    (4)

    (11)

    Мобилни абонати в края на периода

    3 139

    3 020

    119

    4

    % абонати на срочни договори в края на периода

    85

    85

    -

    -

    Абонати на фиксирана телефония в края на периода

    957

    1 088

    (131)

    (12)

    Абонати на фиксиран интернет в края на периода

    422

    377

    45

    12

    % FTTx в края на периода

    49

    42

    7

    18

    Покрити домакинства с високоскоростна оптична връзка в края на периода

    1 074

    1 005

    69

    7

    Абонати на платена телевизия в края на периода

    404

    352

    52

    15

    % IPTV в края на периода

    41

    36

    5

    14

     

      

    София, 14.11.2016г. – VIVACOM запазва лидерската си позиция на българския телеком пазар, като отчита най-големи общи приходи за периода 1 януари – 30 септември 2016 г. спрямо конкурентите си – 650 милиона лева. Компанията отбелязва 4% ръст спрямо същия период миналата година.

     

    Телекомът продължава позитивната тенденция за увеличаване на пазарния си дял от приходите от мобилни услуги, като в края на отчетния период той е 28%. Към края на месец септември 2016 г. компанията осигурява 3 139 000 мобилни услуги, като 85% от тях са със срочен абонаментен план. Благодарим на всички, избрали VIVACOM, за оказаното ни доверие.

     

    Продължава да се увеличава делът на приходите от мобилен интернет в общите приходи от мобилни услуги. През третото тримесечие той вече е 32%, спрямо 27% за същия период на 2015 г. Заслуга за това има разширяването на покритието на 4G мрежата на телекома, която е достъпна за над 75% от българското население.

     

    За отчетния период от 1 януари до 30 септември 2016 г. VIVACOM увеличава абонатите си на фиксиран интернет – общо 422 000 спрямо 377 000 за същия период на 2015 г. Близо половината от всички потребители (49%) използват оптичната мрежа на компанията. Това представлява ръст от 7 процентни пункта спрямо същия период на 2015 г.

     

    VIVACOM запазва позицията си на оператор номер 1 в предоставянето на най-модерната телевизионна услуга – интерактивна телевизия (IPTV). Общо 41% от всички 404 000 абонати на платена телевизия на телекома гледат именно IPTV, което представлява ръст от 5 процентни пункта спрямо същия период на предходната година.

     

    Компанията отчита сериозен ръст на инвестициите като процент от общите приходи – 21%, спрямо 16% за същия период на 2015 г. Стойността на вложените от VIVACOM средства за 9-те месеца на 2016г.е по-голяма от общите инвестиции на следващите два оператора, сумирани заедно.

     

    Като лидер на телекомуникационния пазар в България, телекомът за поредна година инвестира най-много в сравнение конкурентите си – 151 милиона лева за деветмесечния период, приключващ на 30 септември 2016 г. спрямо 104 милиона лева за същия период на 2015 г. С това телекомът продължава дългосрочната си политика за инвестиции, които за последните 5 години са в размер на над 850 милиона лева.

     

    VIVACOM, с подкрепата на новите си акционери, ще продължава да развива технологична инфраструктура и да предлага висококачествени и съвременни услуги на своите потребители. В следващите месеци ще продължат активните инвестиции както в развитие на 4G, така и на оптичната мрежа.

    14.11.2016
  • VIVACOM в управлението на Eвропейската асоциация на телекомуникационните оператори (ЕТНО)

    В Асоциацията членуват 34 европейски компании, лидери в предоставянето на комуникационни услуги

    04.11.2016 г., София – VIVACOM бе избран за член на изпълнителния съвет на Eвропейската асоциация на телекомуникационните оператори (ЕТНО, www.etno.eu) с тригодишен мандат от първи януари, 2017г. В Асоциацията членуват 34 европейски компании, лидери в предоставянето на комуникационни услуги и 7 наблюдатели. VIVACOM е първият самостоятелен телеком от региона, който става част от стратегическото управление на ЕТНО в 24-годишната история на организацията.

     

    „Днешните решения укрепиха нашата Асоциация. По-силно ETNO означава по-силен глас за иновации и разгръщане на широколентовите мрежи. С приемането в борда на българския VIVACOM, подсилваме позициите на източноевропейските страни, които са ключов партньор в Единния Цифров Пазар.“ заяви Лис Фър, Изпълнителен директор на ETNO.

     

    Представител на VIVACOM в изпълнителния съвет на ЕТНО ще бъде Жанет Захариева - Главен съветник регулация.

    04.11.2016
  • S&P повиши кредитиния рейтинг на VIVACOM на 'B+

    На 12 септември 2016 г. S&P Global Ratings (“S&P”) повиши дългосрочната кредитна оценка на Българска телекомуникационна компания ЕАД (“VIVACOM”) от ''B-''на ''B+'' със стабилна перспектива.

    София, 15.09.2016 – На 12 септември 2016 г. S&P Global Ratings (“S&P”) повиши дългосрочната кредитна оценка на Българска телекомуникационна компания ЕАД (“VIVACOM”) от ''B-''на ''B+'' със стабилна перспектива.

     

    Прегледът на кредитната оценка беше извършен във връзка с рефинансирането на мостовия заем в размер на 150 милиона евро в холдинговата структура на компанията. Рефинансирането беше извършено от новия акционер Вива Телеком Люксембург, който на 30.08.2016 г. финализира придобиването на едно от холдинговите дружества на VIVACOM.

     

    Оценката на S&P отразява също така солидната пазарна позиция на VIVACOM като най-големия телеком в страната, предлагащ пълен набор от телекомуникационни решения, включващ мобилни услуги, фиксирани гласови, интернет и платена телевизия.

     

    VIVACOM ще продължава да инвестира в своята мрежова инфраструктура, за да предоставя висококачествени и съвременни телекомуникационни услуги на своите потребители.

    15.09.2016
  • Официална позиция на VIVACOM във връзка с интервю на г-н Цветан Василев

    Като отговорна и прозрачна организация, VIVACOM се отчита регулярно и подробно както пред обществеността, държавните институции и регулаторните органи, така и пред инвеститорите в публичната облигация на компанията.

    Във връзка с даденото от г-н Цветан Василев интервю за сайта www.ktbfiles.com на 09.09.2016 г. и изразената от него персонална позиция за функционирането на VIVACOM, бихме искали да заявим, че компанията ни се нарежда сред най-големите в страната както по брой общи приходи, така и като работодатели данъкоплатец. Предоставяните от нас услуги са със сериозна обществена и социална значимост.

     

    Като отговорна и прозрачна организация, VIVACOM се отчита регулярно и подробно както пред обществеността, държавните институции и регулаторните органи, така и пред инвеститорите в публичната облигация на компанията. Публикуваме на корпоративния си сайт детайлни финансови отчети на всяко тримесечие.

     

    Вярваме, че като предоставяме пълната и прозрачна информация за дейностите ни, създаваме доверие както в нашите потребители, така и в акционерите и инвеститорите. 

    09.09.2016
  • VIVACOM ще компенсира своите клиенти за временната липса на достъп до мобилните си гласови услуги на 29 август

    След възникналия през вчерашния ден (29.08.2016 г.) технически проблем, който доведе до временна липса на достъп до мобилни гласови услуги за абонатите на VIVACOM в София и София област, компанията ще компенсира своите клиенти за създаденото неудобство.

    София, 30.08.2016 г. – След възникналия през вчерашния ден (29.08.2016 г.) технически проблем, който доведе до временна липса на достъп до мобилни гласови услуги за абонатите на VIVACOM в София и София област, компанията ще компенсира своите клиенти за създаденото неудобство. Това е стандартна практика за българския телеком, който поставя на първо място грижата за своите абонати и предоставя компенсации в подобни ситуации.

     

    Всички клиенти на оператора, които са имали технически проблем с мобилните гласови услуги, ще бъдат компенсирани с 50 минути за разговори във всички национални мрежи и Първа международна зона.  Бонус минутите ще бъдат включени към следващия отчетен период на клиента и трябва да бъдат заявени от 30-ти август до 15-ти септември на създадената за целта форма - „Заявка за компенсация“ - на интернет сайта на компанията.
     

     Заяви тук 

     

    VIVACOM поднася своите извинения на потребителите за причиненoто неудобство и благодари за проявеното разбиране.

     

    30.08.2016
Каталог
  • 123Безплатен номер за обслужване на клиенти
  • 121Безплатен номер за обслужване на бизнес клиенти
  • Изпратете е-mail
  • Магазини
към контакти