Нуждаете се от помощ?
Order by phoneСофия, 21 януари 2025 г. - United Group, водещата телекомуникационна и медийна група в Югоизточна Европа, направи огромна крачка в производството на зелена електроенергия с първоначална инвестиция от 120 млн. евро в България. Тази смела инициатива поставя началото на нова ера на устойчиво развитие, укрепвайки позицията на компанията на лидер в индустрията, движещ иновациите и действията в областта на климата.
Тласък в революцията на зелената енергия
С инвестицията на United Group ще бъдат създадени три фотоволтаични
електроцентрали и един вятърен парк в България. От 2027 г. тези проекти ще
осигуряват 160% от нуждите от електроенергия за дейността на Групата в
България и ще задоволяват 65% от общото електропотребление на Групата,
като всяка година елиминират приблизително 120 000 тона емисии въглероден
диоксид от електроенергийната мрежа в България. Заедно проектите ще имат
обща инсталирана мощност 124 MW и годишно производство от 310 000 MWh –
достатъчно за захранване на над 60 000 домакинства всяка година.В
допълнение, инициативата включва и най-съвременна система от батерии,
способна да съхранява енергия 1,5 пъти по-голяма от върховата
производителност.
Тази смела крачка е свидетелство за ангажимента на United Group към
ускоряването на прехода на България към чиста енергия, като по този начин
проправя пътя за едно по-устойчиво бъдеще в цяла Югоизточна Европа.
Президентът Румен Радев покани главния изпълнителен директор на United
Group Виктория Боклаг, представители на компанията и сър Робърт Суон,
полярен изследовател, на специална среща, на която обсъдиха важността от
развитието на енергийни проекти за производство на енергия от възобновяеми
източници у нас. В рамките на срещата държавният глава подчерта и
необходимостта от усъвършенстване на дигиталната инфраструктура у нас,
перспективите за изграждането на големи центрове за данни, както и
инвестиции в областта на киберсигурността.
Гроздан Караджов, вицепремиер и министър на транспорта исъобщенията:
„За последните 20 години делът на зелената енергия в общия микс на
Европейския съюз се е утроил. България следва тази тенденция, но все още
делът на възобновяемите източници е под една четвърт от крайното
енергийно потребление. Затова инвестициите в тази област са важни за
устойчивото развитие на българската икономика“.
Ангажимент за устойчивост
Виктория Боклаг, Главен изпълнителен директор на United Group, сподели визията си за това важно събитие: „Тази инвестиция е повече от само бизнес решение – тя е обещание към бъдещите поколения. Като използваме силата на слънцето и вятъра, ние не просто захранваме нашите операции, а даваме тласък на промяната. United Group се гордее, че поема водеща роля в производството на зелена енергия. Заедно ние градим едно по-светло, по-зелено бъдеще за България и Югоизточна Европа“.
Изграждане на традиции в областта на иновациите
United Group е двигател на прогреса в България от навлизането си през 2020
г., инвестирайки 2,5 милиарда в най-напреднали технологии, включително
първата в страната 10 CIGA оптична мрежа, първата 5G търговска мрежа,
която понастоящем е най-голямата в страната, както и първите неограничени
5G мобилни планове. Настоящата инициатива за възобновяема енергия е
естествено продължение на ангажимента на Групата да създава значимо
въздействие, съчетавайки върхови технически постижения и отговорност към
околната среда.
Първата соларна електроцентрала – близо до Стара Загора – вече е пусната в
експлоатация. Ще бъдат изградени още два соларни парка близо до Кюстендил
и Видин. Вятърната електроцентрала, разположена в североизточна България,
ще постави нови стандарти за иновации и ефективност в региона. Всички
проекти са разработени стратегически с оглед свеждане до минимум на
въздействието върху околната среда, като се използват съществуващи
индустриални терени и се интегрират модерни системи за съхранение на
енергия.
Визия за устойчиво бъдеще
Настоящата инвестиция утвърждава ролята на United Group като катализатор на промяната в съответствие с целите на ЕС относно климата и допринася за трансформацията към зелена енергия в България. Крайната цел на компанията е постигане на нулеви нетни емисии в рамките на цялостната си верига на стойността до 2040 г. – ангажимент, който показва водещата ѝ роля в устойчивостта.
Трансформираща инвестиция за България
Николай Андреев, Главен изпълнителен директор на Vivacom, подчерта важността на тази инициатива: „Инвестицията на United Group е трансформиращ момент за България. Той укрепва енергийната устойчивост, стимулира икономическия растеж и твърдо позиционира България като лидер в областта на енергията от възобновяеми източници. С вълнение очакваме да видим как този проект ще се отрази на страната и региона ни.“
За запитвания от медиите:
Александра Делвенакиотис
Вицепрезидент „Публични комуникации“
media@united.group
За United Group
United Group е водеща телекомуникационна и медийна група в Югоизточна Европа. Оперирайки в осем страни с близо 15 000 служители, Групата реализира годишни приходи от над 3 млрд.eвро. В сектора на телекомуникациите повече от 5,42 милиона домакинства и повече от 7,65 милиона мобилни абонати се възползват от най-голямата FTTH (Fiber to the Home) мрежа в Югоизточна Европа, от интензивните инвестиции в 5G мрежата на United Group, както и от най-съвременната фиксирана и мобилна свързаност. Под марката United Fiber групата консолидира портфолиото си от дълготрайни инфраструктурни активи, за да ускори и засили инвестициите си в държави от ЕС, като създаде силни синергии и изведе инвестиционните си възможности на следващо ниво. Цялата инфраструктурна дейност на United Group на едро, включително гласови услуги, данни, мобилни и роуминг услуги, се управлява от United Group International Wholesale.Вътрешната технологична компания и иновационен център на групата United Cloud дава тласък на регионалната трансформация в развлеченията и телекомуникациите с продукти като видео платформата EON от следващо поколение.
Медийната част на Групата, United Media, произвежда и разпространява завладяващо телевизионно съдържание с големи спортни, новинарски и развлекателни формати, достигайки до широка аудитория от 40 милиона души чрез водещите на пазара безплатни канали, допълнени от завладяващо портфолио от платени телевизионни канали. С настоящия си капацитет да произвежда над 40 000 часа оригинално местно съдържание годишно, United Media управлява 60 телевизионни канала, 40 уеб и надеждни новинарски портала, 10 печатни издания и радиостанции.
За повече информация посетете United Group.
Fill empty field
Fill empty field
Този сайт е защитен с reCAPTCHA и се прилага Политиката за поверителност и Общи условия на Google.