За нас

Обща информация

Българска телекомуникационна компания ЕАД оперира на българския пазар с търговската марка VIVACOM. Компанията съществува повече от 135 години, което ни дава основание с гордост да се определяме като историческия телеком в страната.


Днес VIVACOM е оператор с изключително голям обхват на телекомуникационни решения за частни и бизнес клиенти - мобилни и фиксирани гласови услуги, оптичен интернет, цифрова HD телевизия от най-ново поколение, както и индивидуални предложения за нуждите на корпоративните ни клиенти. 


Нашият ангажимент към обществото не се изчерпва единствено с предлагането на най-добрите продукти и услуги. Социалната ни политика, обединена в платформата VIVACOM Fund, включва сериозни ежегодни инвестиции в сферите на образованието, културата, спорта и благотворителността.


Нашето вдъхновение е нашата работа, а клиентите ни са в центъра на всичко, което правим.


История


БТК води началото си от първото дружество за организиране и улесняване на комуникациите след Освобождението – Плевенската пощенска, телеграфна, телефонна и радио станция. Преминава през различни етапи на съществуване – от дълъг период на държавна структура до приватизационната процедура през 2004 г., за да бъде днес стабилен и отговорен телекомуникационен оператор, предлагащ повече от 4,8 милиона услуги.

 

През май 2005 г. БТК придобива лиценз за трети GSM оператор. Лицензът е за изграждане на мобилни далекосъобщителни системи от трето поколение. Така "БТК Мобайл" е основана и започва да предлага мобилни услуги под марката vivatel през месец ноември 2005 г.

vivatel спомогна за въвеждането на лоялна конкуренция на българския пазар, предлагайки стойностни услуги и възможност за избор и се превърна в най-бързо развиващия се мобилен оператор в България.


През януари 2009 г. БТК АД и „Вивател”, които обслужват съответно стационарните и мобилните телефони, се обединяват. През юли същата година се ражда и новата търговска марка VIVACOM, която и до днес е синоним за качество и професионализъм в телекомуникационните услуги. 


Мисия, Визия и Ценности


Нашата мисия е да осигурим на клиентите си качествени телекомуникационни услуги и най-доброто обслужване. На фокус е клиентът!

Нашата визия е да бъдем предпочитаният доставчик на телекомуникационни услуги в България. Постигаме високи резултати днес и взимаме точни решения за бъдещето. 

За всяка организация е основно значение да избере принципите, от които да се води в работата си. За VIVACOM такава роля имат шестте ценности: ЕФЕКТИВНИ, ВДЪХНОВЕНИ, ИНОВАТИВНИ, ЧЕСТНИ, ДИНАМИЧНИ, ОТГОВОРНИ.

виж още

 


Покритие


VIVACOM притежава най-добре развитата мрежа в България и е лидер в предоставянето на съвременни телекомуникационни услуги. Компанията е единственият телекомуникационен оператор в страната, който предоставя конвергирани решения през наземна, медна и сателитна инфраструктура, мобилна мрежа и публичен интернет. Поддържаме единствения в България, съобразен с международните изисквания, център за управление на мрежата и най-големия център за съхранение и резервиране на данни в реално време. VIVACOM притежава собствена инфраструктура, която включва:

  • 4G LTE мрежа, покриваща 94% от населението на страната, като максимална скорост на пренос на данните при download е 112 Mbps, а при upload – 37.5 Mbps. До началото на месец юни пълно покритие имат повече от 992 населени места, включително и 44-те най-големи града в цялата страна. Към тази дата 4G мрежата на VIVACOM ще е достъпна за над 6 000 000 български граждани. 2G и 3G поколение мрежа покрива с функционалност за обмен на данни в посока към абоната 236 kbps - 99.99% от населението; 21 Mbps - 99.99%; 42 Mbps - 71.71%. виж още


    VIVACOM има най-бързата мобилна мрежа в България за 2017 г. според анализ на резултатите от спийдтеста на Ookla за първото и второто тримесечие на 2017 година. VIVACOM отбелязва най-висок сравнителен резултат за цялата си мобилна мрежа, в стотици хиляди тестовете, направени от потребители с приложението за измерване на скорости „Speedtest“на Ookla в цялата страна. В допълнение към наградата, VIVACOM постига най-високата средна скорост за сваляне (download) за 4G мрежата. 
      

     
    Най–високата средна скорост за сваляне (download) за 4G мрежа и Speedtest награда за мобилна мрежа се основават на анализ, проведен от Ооkla чрез Speedtest, за първите шест месеца на 2017 г. Резултатите са базирани на потребителски тестове, извършени чрез приложението Speedtest. Speedtest и Ookla са търговски марки на Ookla International LLC и се използват с разрешение. Покритието от 94% е по население, съгласно измерване на БТК ЕАД.  

    виж сертификат

     
    Speedtest® e едно от най-популярните в светoвен мащаб приложения за мрежова диагностика и измерване чрез потребителски тестове на скоростта на мобилни и интернет мрежи. Наградата на Ookla International LLC се определя въз основа на методология, отчитаща резултатите от скоростта от стотици хиляди потребителски тестове на всички мобилни мрежи в България, извършени чрез Speedtest® в цялата страна през първата половина на 2017 година. За да определи носителя на тази награда, достигнатите скорости на сваляне в съответната тествана мобилна мрежа се обобщават и съпоставят, отчитайки индивидуалност на теста, скорост на сваляне и местоположение на потребителя. Ако сте любопитни за повече, проверете методологията на Ookla® тук: http://www.speedtest.net



  • Собствена оптична кабелна мрежа, осигуряваща възможност за предоставяне на високоскоростна свързаност и HD IPTV интерактивна телевизия в над 883 хиляди домакинства в края на 2014 г.   виж още
  • Собствена медна кабелна мрежа, осигуряваща фиксирана телефония на над 90% от домакинствата.

    виж още за покритие 

Магазини


Грижим се за телекомуникационните нужди на повече от 4 милиона клиенти и се гордеем с успешно развита мрежа от над 240 собствени търговски обекта в цялата страна.


виж магазини


Сертифициране и стандарти

 

Системата за управление на VIVACOM е сертифицирана и непрекъснато поддържана в съответствие с изискванията на международните стандарти:

  • ISO 9001:2008 “Системи за управление на качеството“ с обхват: Предоставяне на електронни съобщителни услуги, в т.ч. фиксирана гласова услуга, мобилна гласова услуга по стандарти GSM и UMTS, телевизия, достъп до интернет, пренос и предаване на данни, предоставяне на преносна среда, колокиране и комплексни технически решения. Разработване и внедряване на софтуер, разработване и внедряване на интегрирани решения и IT одит.
  • ISO 14001:2004 „Системи за управление по отношение на околната среда“ и BS OHSAS 18001:2007 „Системи за управление на здравето и безопасността при работа“ с обхват „Предоставяне на електронни съобщителни услуги, в това число фиксирана гласова услуга, мобилна гласова услуга по стандарт GSM и UMTS, телевизия,  достъп до интернет, пренос и предаване на данни, предоставяне на преносна среда, колокиране и комплексни технически решения“.
  • ISO/IEC 27001:2013 „Системи за управление на сигурността на информацията” с обхват Централно управление, Център за данни – Хайдушка поляна и Център за данни – Каспичан.
  • ISO/IEC 20000-1:2011 "Системи за управление на информационни услуги“ с обхват “Предоставяне на електронни съобщителни услуги и ИТ услуги в съответствие с каталог на услугите на бизнес клиенти“.

     

 

Политика по качество

Политика по околна среда

 

Установената и прилагана „Корпоративна политика за здраве и безопасност при работа“ може да бъде предоставена на всяка заинтересована страна при поискване през стандартната контактна форма на този сайт.

Каталог
  • 123Безплатен номер за обслужване на клиенти
  • 121Безплатен номер за обслужване на бизнес клиенти
  • Изпратете е-mail
  • Магазини
към контакти